Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2016, 16:44
aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Docenten kunnen zich zo verkijken, ik heb van zoveel klasgenoten gehoord dat ze bepaalde dingen niet kunnen of dat de docent geen vertrouwen heeft in leerlingen. Gelukkig is het aan de leerlingen om het tegendeel te bewijzen
Mijn docent wiskunde in de onderbouw vond het nutteloos mij dingen uit te leggen omdat ik het toch nooit zou snappen, wiskunde c met veel bijles zou eigenlijk al te moeilijk voor me zijn. Heb uiteindelijk zonder al te veel moeite wiskunde A met een 8 afgesloten.
Oud 31-05-2016, 16:51
Yne
Yne is offline
Citaat:
Goed bezig
Thanks! Het gaat inderdaad best wel goed. Alleen is 30 een beetje veel, mijn lopende tekst moet ongeveer 15 pagina's zijn en is nu 18 (en ik moet nog dingen uitbreiden en erbij schrijven)
Oud 31-05-2016, 16:53
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Thanks! Het gaat inderdaad best wel goed. Alleen is 30 een beetje veel, mijn lopende tekst moet ongeveer 15 pagina's zijn en is nu 18 (en ik moet nog dingen uitbreiden en erbij schrijven)
Zit er een limiet op qua pagina's dan? Of heb je een te groot onderwerp?
Oud 31-05-2016, 16:54
Yne
Yne is offline
Citaat:
Mijn docent wiskunde in de onderbouw vond het nutteloos mij dingen uit te leggen omdat ik het toch nooit zou snappen, wiskunde c met veel bijles zou eigenlijk al te moeilijk voor me zijn. Heb uiteindelijk zonder al te veel moeite wiskunde A met een 8 afgesloten.
Kijk zo doe je dat Die docent staat met een bek vol tanden.
Oud 31-05-2016, 16:55
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb echt een bloedhekel aan docenten die altijd maar vinden dat hun leerlingen iets niet kunnen. Vaak kunnen ze het wel, maar dat zou de leraar dan meer werk kosten en daar hebben ze meestal geen zin in.
Oud 31-05-2016, 16:58
Yne
Yne is offline
Citaat:
Zit er een limiet op qua pagina's dan? Of heb je een te groot onderwerp?
Ik ben een beetje omvangrijk in mijn woorden, daar komt het door maar gelukkig weet mijn begeleider dat en vindt hij dat ik goed en interessant kan schrijven. Ik denk dat hij het niet erg vindt als het meer pagina's zijn, maar hij heeft ook aangegeven dat ik sommige stukken in kan korten terwijl ik niet zie hoe ik dat kan doen zonder essentiële informatie weg te halen
Oud 31-05-2016, 17:00
Yne
Yne is offline
Citaat:
Ik heb echt een bloedhekel aan docenten die altijd maar vinden dat hun leerlingen iets niet kunnen. Vaak kunnen ze het wel, maar dat zou de leraar dan meer werk kosten en daar hebben ze meestal geen zin in.
Inderdaad! Gelukkig bestaan er ook docenten die wel de moeite voor je willen nemen. Ik had namelijk ook moeite met wiskunde, maar nam in de pauze of een tussenuur bijles van mijn docent. Zulke goede docenten zouden een voorbeeld moeten zijn
Oud 31-05-2016, 17:07
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik ben een beetje omvangrijk in mijn woorden, daar komt het door maar gelukkig weet mijn begeleider dat en vindt hij dat ik goed en interessant kan schrijven. Ik denk dat hij het niet erg vindt als het meer pagina's zijn, maar hij heeft ook aangegeven dat ik sommige stukken in kan korten terwijl ik niet zie hoe ik dat kan doen zonder essentiële informatie weg te halen
Ieder z'n stijl en omvangrijk kan soms ook mooi zijn. Maar inkorten kan zeker een goede oefening zijn. Waar gaat het over?
Oud 31-05-2016, 17:11
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Altijd leuk als ze gewoon dingen 3 keer op dezelfde manier uitlegden als je iets niet begreep.
Oud 31-05-2016, 17:12
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Inderdaad! Gelukkig bestaan er ook docenten die wel de moeite voor je willen nemen. Ik had namelijk ook moeite met wiskunde, maar nam in de pauze of een tussenuur bijles van mijn docent. Zulke goede docenten zouden een voorbeeld moeten zijn
Zou fijn zijn als alleen gemotiveerde mensen voor die studie gingen
Hier is het wel een beetje de afvalbak ofzo
Oud 31-05-2016, 17:18
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Zoals mijn docent geschiedenis/mentor in de 2e. Ik haalde slechte cijfers en was meer bezig met tekenen dan luisteren in de klas, dus hij ging ervanuit dat ik te dom was voor het VWO.Ik ben toen naar een pedagoge gestuurd om allerlei tests te doen (IQ, EQ, dyslexie, de hele rambam) en uit het rapport bleek dat ik alles behalve dom was, maar dat ik faalangst had. Ik leerde niet, want ik ging er al gauw vanuit dat ik het toch niet kon. Ik ben er nooit mee geholpen, want hee, waarom zou een docent dat doen?
Oud 31-05-2016, 17:18
Verwijderd
Het is me soort van gelukt
Oud 31-05-2016, 17:19
Holland Oates
Holland Oates is offline
Soort van? Hoe dan?
Wel je opdracht maken nu he!
Oud 31-05-2016, 17:20
bloodyb
bloodyb is offline
Oh, je mag het soort van overdoen?
Oud 31-05-2016, 17:23
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Het is me soort van gelukt
En hoe heb je dat geregeld.
Oud 31-05-2016, 17:24
Verwijderd
Na de rep volgende week moet ik een extra opdracht maken. Als die goed is dan mag ik die andere opdracht alsnog inleveren en haalt ie die 1 weg.
Maar die extra opdracht moet zonder het boek! Dat wordt extra leren..
Oud 31-05-2016, 17:25
Verwijderd
Citaat:
En hoe heb je dat geregeld.
Gesmeekt om genade
Oud 31-05-2016, 17:25
bloodyb
bloodyb is offline
Begin dan maar vast!
Oud 31-05-2016, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Begin dan maar vast!
Ja meneer
Oud 31-05-2016, 17:27
bloodyb
bloodyb is offline
Als je die opdracht meteen had gemaakt was het een hoop minder werk geweest!
Oud 31-05-2016, 17:29
Verwijderd

Oud 31-05-2016, 17:29
Verwijderd
Maar hey, ik heb een kans om het goed te maken!!!
Oud 31-05-2016, 17:30
Verwijderd
Als ik die fucking extra opdracht goed maak
Oud 31-05-2016, 17:32
aumgn
aumgn is offline
Ik zou die berg extra ouders met boze vingertjes hier toch niet zo chill vinden Nathan
Oud 31-05-2016, 17:37
Verwijderd
Die weten van niks
Oud 31-05-2016, 17:44
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Ik had een keer een 1.nogwat op een proefwerk Engels. In de vijfde. Ik moest huilen
Ik had een 1.2 voor mijn nederlands mondeling
Oud 31-05-2016, 17:45
Macrador
Macrador is offline
HOE DAN?
Oud 31-05-2016, 17:50
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Boeken niet gelezen
Oud 31-05-2016, 17:53
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Altijd leuk als ze gewoon dingen 3 keer op dezelfde manier uitlegden als je iets niet begreep.
Dat is ook een beetje jammerlijk ja.
Citaat:
Zoals mijn docent geschiedenis/mentor in de 2e. Ik haalde slechte cijfers en was meer bezig met tekenen dan luisteren in de klas, dus hij ging ervanuit dat ik te dom was voor het VWO.Ik ben toen naar een pedagoge gestuurd om allerlei tests te doen (IQ, EQ, dyslexie, de hele rambam) en uit het rapport bleek dat ik alles behalve dom was, maar dat ik faalangst had. Ik leerde niet, want ik ging er al gauw vanuit dat ik het toch niet kon. Ik ben er nooit mee geholpen, want hee, waarom zou een docent dat doen?
Oud 31-05-2016, 18:09
Yne
Yne is offline
Citaat:
Ieder z'n stijl en omvangrijk kan soms ook mooi zijn. Maar inkorten kan zeker een goede oefening zijn. Waar gaat het over?
Organisationele communicatie over maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen. In mijn geval zit er ook nog wat ethiek bij voor de leuk
Oud 31-05-2016, 18:18
Tigerly
Tigerly is offline
Ik had een 9.8 voor m'n Duits luistertoets.

En ik stond een 10 gemiddeld voor Engels TOT DE LITERATUUR-SO.

Ik had ook een 5 voor biologie op m'n eindlijst hoor, geen zorgen!
Oud 31-05-2016, 18:21
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Ik had een 9.8 voor m'n Duits luistertoets.

En ik stond een 10 gemiddeld voor Engels TOT DE LITERATUUR-SO.

Ik had ook een 5 voor biologie op m'n eindlijst hoor, geen zorgen!
waarom doe je nou net het leuke vak kut en het kut vak goed
Oud 31-05-2016, 18:28
WolterB
WolterB is offline
De nieuwe Top Gear, nog erger dan ik verwacht had

Dit artikel vat het best goed samen.
Oud 31-05-2016, 18:40
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Boeken niet gelezen

Ik had mijn mondeling van Nederlands en toen kwam ik bij mijn mondeling en toen zei mijn docent: 'Ok, je houdt van lezen, je hebt vast alles gelezen. Dit boek stond niet op de lijst en heb ik niet gelezen want daar had ik geen zin in, dus geen vragen over. Dit boek heb je vast al gelezen, want goed boek. Oh ja, dan komen we bij dit boek aan, dan nu voor de vorm een vraag: 'hoe is dit en dit?'. Ik antwoorden. Vervolgens doorbladeren door mijn map, kwam hij nog met een andere vraag en vervolgens zei hij: 'Nou uh, je leest volgens mij nog meer dan ik doe, dus leuk dat je aanwezig bent hier. Ik heb niks meer te vertellen. Jij wel? Hoe gaat het met je?'.
Oud 31-05-2016, 19:26
Verwijderd
Wat ruikt het lekker buiten. Bloemen en alles.
Oud 31-05-2016, 19:34
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Wat ruikt het lekker buiten. Bloemen en alles.
Ja <3
Oud 31-05-2016, 19:39
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik kan er moeilijk voor elk geval wat over zeggen, maar als je dat als docent onbetaald wordt geacht te gaan doen bij de leerlingen die dat nodig hebben... En ja, op de meeste scholen wordt zoiets niet betaald.

En ik kan me goed voorstellen dat als je als docent 10 klassen hebt daarin tig leerlingen zitten die wel wat extra's kunnen gebruiken: hoe ga je die selectie maken, want je kunt onmogelijk iedereen helpen.

Toch even wat zeggen ter verdediging van "luie" docenten
Oud 31-05-2016, 19:40
Kikaa*
Kikaa* is offline
Soms twijfel ik ook een beetje of docent zijn niet iets voor mij is.
Oud 31-05-2016, 19:40
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik kan er moeilijk voor elk geval wat over zeggen, maar als je dat als docent onbetaald wordt geacht te gaan doen bij de leerlingen die dat nodig hebben... En ja, op de meeste scholen wordt zoiets niet betaald.

En ik kan me goed voorstellen dat als je als docent 10 klassen hebt daarin tig leerlingen zitten die wel wat extra's kunnen gebruiken: hoe ga je die selectie maken, want je kunt onmogelijk iedereen helpen.

Ik ben zelf allesbehalve een luie docent, maar ik dank je toch even namens alle docenten. Die extra tijd wordt veel te veel als vanzelfsprekend gezien. Niet voor niks dat zoveel docenten overspannen raken.
Oud 31-05-2016, 20:15
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:

Dit is ook wel waar ja. Sowieso wordt er als docent veel van je verwacht voor de tijd die je hebt, ongeacht welk vak je geeft.
Oud 31-05-2016, 20:51
Verwijderd
Zitten hier ook leraren uit Goes?
Oud 31-05-2016, 20:55
bloodyb
bloodyb is offline
Dacht je op een makkelijke manier onder die extra opdracht uit te kunnen komen?
Oud 31-05-2016, 21:02
Kuikie
Kuikie is offline
Ik zou nooit van mijn leven in het onderwijs willen staan. Stresskip á volonté.

Mijn zus staat in het lager onderwijs. Als ik hoor hoeveel stress zij wel eens heeft, neje merci.

Al bewonder ik haar wel.

Geef mij maar een cursusje natuurwetenschappen.

Wisten jullie eigenlijk dat ik amateur-sterrenkijker ben? Allez das veel gezegd maar ik weet er best veel van door cursussen die ik volgde bij Urania in Belgie.

Maar door het wisselvallige weer heb ik nog niet in mijn tentje gelegen om de nachtelijke hemel te bekijken. Wel in Zuid Afrika vorig jaar maar dat is een andere sterrenhemel.
Oud 31-05-2016, 21:06
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Zitten hier ook leraren uit Goes?
Want?

Het is natuurlijk super kut dat je een 1 hebt, maar je hebt het er zelf wel een beetje naar gemaakt he. Je kan nog proberen om met je docent te praten, maar als ik je docent zou zijn weet ik niet of ik er in mee zou gaan. Sta je nu onvoldoende?
Oud 31-05-2016, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Dacht je op een makkelijke manier onder die extra opdracht uit te kunnen komen?
Citaat:
Want?

Het is natuurlijk super kut dat je een 1 hebt, maar je hebt het er zelf wel een beetje naar gemaakt he. Je kan nog proberen om met je docent te praten, maar als ik je docent zou zijn weet ik niet of ik er in mee zou gaan. Sta je nu onvoldoende?
Neee dat heeft er niets meer mee te maken
Oud 31-05-2016, 21:26
Verwijderd
Maar dat vroeg ik me gewoon af, want dat zou best creepy zijn
Oud 31-05-2016, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Je kan nog proberen om met je docent te praten, maar als ik je docent zou zijn weet ik niet of ik er in mee zou gaan. Sta je nu onvoldoende?
Ik heb wat voor elkaar gekregen
Spoiler
Oud 31-05-2016, 21:29
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Neee dat heeft er niets meer mee te maken
Citaat:
Maar dat vroeg ik me gewoon af, want dat zou best creepy zijn
Oh sorry! Nou ja, de kans is altijd aanwezig natuurlijk!
Oud 31-05-2016, 21:30
Verwijderd
Wel lekker warm weer vandaag trouwens!
Oud 31-05-2016, 21:30
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ik heb wat voor elkaar gekregen
Spoiler
Gelukkig! nu ervoor gaan dan hé! Komt goed dan!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten