Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben best wel overstuur.
Vanochtend toen ik op de fiets op weg naar school was, werd ik bijna door de bus geschept. Het is niet echt een heel overzichtelijke oversteek plaats. Toen ik opstapte zag ik de bus, maar ik kon mijn eerste trap al niet meer voorkomen, dus moest ik wel flink doortrappen. Maar doordat ik zo schrok van wat er allemaal gebeurde, de toeter, enz. lukte dat bijna niet meer. Nu op school laat ik er niks van merken, maar ik zit er wel de hele tijd op te kauwen. Te kauwen op het feit dat ik er nu mogelijk niet meer had kunnen zijn.
|
Verwijderd
|
Het gaat op dit moment erg op en af met mij.
Ik vang hoe langer hoe meer prikkels op in mijn hoofd en het is ook erg druk en onrustig in mijn hoofd. Kijk, ik probeer wel gewoon om mijn eigen dingen te doen, zoals aan mijn hobbybreau in een hoekje van de huiskamer zitten te hobbyen of boven op mijn kamer zitten kleuren en muziek luisteren, maar tijdens momenten zoals koffie/thee drinken of tijdens eet momenten of zomaar buiten de bedrijven door, vang ik erg veel prikkels op van mensen om me heen. Ik let dan vooral op hun doen en laten. Doordat ik zoveel prikkels opvang in mijn hoofd, ben ik erg bang weer overprikkeld te raken. Ook slaap ik s'nachts heel slecht en kom ik maar heel moeilijk in slaap en dat terwijl ik 3mg Melatonine slik voor het inslapen. Nu heb ik sterk het gevoel dat de melatonine niet meer werkt bij mij. Ook heb ik het gevoel dat mijn hersenactiviteit s'nachts erg hoog is, dit omdat mijn hersenen maar blijven ratelen en door blijven malen. Ik ga het er hier morgen eens over hebben met mijn psychologe en vrijdag zal ik het er eens met de arts over hebben. Het is niet fijn als je bijna iedere ochtend steeds maar weer moe wakker wordt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zit ontzettend verrot in mijn vel. Ik voel me zo ontzettend verdrietig en ben tegelijk ook zo ontzettend gestrest. De stress komt oa door school maar waarom ik steeds zo verdrietig ben weet ik niet. Het snijden is ook weer misgegaan en daar baal ik echt gigantisch van. Hij appte me en toen heb ik zijn naam in me been gekrast. Uiteindelijk bloedde het heel erg en schrok ik ontzettend en toen heb ik er snel verband on gedaan maar vanavond na het douchen begon het weer te bloeden. Nu baal ik ontzettend want ik weet hoe stom het is en ik wil hem ook helemaal niet terug en ik baal ook echt heel erg van mijn been. Ik zie niet meer in wat er zo leuk is aan leven en besef heel goed hoe triest dat is
|
![]() |
|
Om heel eerlijk te zijn: ik doe vrolijk om mijn trauma's van vroeger te vergeten.
Ik ben mijn hele schooltijd gepest en dat hakt er best in. Ik weet niet wanneer mensen serieus zijn of sarcastisch. Mijn Niet Verbale Leerstoornis zorgt ervoor dat mijn planningen 1 grote chaos zijn. Dan ben ik nog hoogsensitief maar zie eindelijk in dat het een 'gave' is
|
ik had laatst bloed geprikt.
krijgen we een brief dat ze te weinig bloed hadden ontvangen. dus nou moet ik opnieuw bloed prikken. dat is wel balen want het is eng. maar dat is gelukkig nou nog niet. en gisteren 30 minuten op de loopband gelopen. daar ben ik heel trots op. en vanochtend bezigheid. ook een rondje gelopen. waar ik ook trots op ben. en dan is het dadelijk lekker weekend. vanmiddag lekker uitrusten. en ik blijf op de afdeling dit weekend.
|
Verwijderd
|
Op dit moment voel ik me eigen erg gespannen.
Heb ook erg het gevoel op dit moment niks goed te kunnen doen. Hoe dit komt, ik weet het niet, maar alles word me op dit moment te veel en ik kan even niet zo veel hebben op dit moment ![]() Ik Heb ook het gevoel alsof het huilen mij dichterbij staat dan het lachen. Hopen dat het morgen allemaal weer wat beter en rustiger gaat in mijn hoofd. |
![]() |
|
ik weet niet meer wat ik moet doen.
en waar ik het zoeken moet. de stemmen en geluiden wordt ik gek van. en wil het liefst niks meer. gewoon rust in mijn hoofd. morgen naar het spreekuur toe. en dan vragen of ik naar de psychiater mag. en ook vragen of ik van morgen tot zaterdag naar mijn ouders mag, eerst deze dag maar door komen.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zit er even heel erg doorheen. Ik ben al een paar weken veel aan het leren voor tentamens, maar heb ook veel tentamens, dus het is nodig. Ik kan echt geen concentratie meer opbrengen, hoewel ik weet dat de tentamens echt belangrijk zijn. De druk daarvan, plus alle andere dingen die ik nog moet doen zijn echt een beetje te veel op dit moment.
||
Citaat:
![]()
|
Probeer korte blokken te leren en regelmatig te pauzeren. Desnoods half uurtje leren en dan tien minuten pauze. Dan doe je altijd meer dan als je een uur ongeconcentreerd naar je boek zit te staren. Succes!
||
Citaat:
![]()
|
Maak je een realistische planning maken ook ruimte voor ontspanning? Maar ook je andere verplichtingen erin? Wat zijn dingenwaar je eenergie van krijgt, zowel lichamelijk als in je hoofd, muziek luisteren, hardlopen, eten met een vriendin? Maak daar ook ruimte voor hè
En een *knuffel* want ik weet dat je je best doet!
||
Citaat:
Dank voor de knuffel <3
|
Klinkt wel alsof je goed op weg ben maar toen ik mijn berichtje net typte realiseerde ik me ook dat het pittig moet zijn (en soms ongetwijfeld ook best eenzaam) om je zo alleen te moeten zien te redden.
Helpt het je als je ook een lijstje maakt met dingen voor na (ik zeg maar wat) 15 juli, als je tentamens over zijn en je vakantie hebt? Dan zet je daar die dingen op die je noemt die nu in je hoofd rond blijven gaan omdat ze ooit moeten waardoor je er nu toch stress van hebt terwijl het niet nodig zou moeten zijn. Ik had dat voor mijn vakantie ook heel erg en heb toen echt prioriteiten gesteld met wat moet nog persé voor mijn vakantie en wat kan erna. Iets heel stoms maar uitstrijkje voor bevolkingsonderzoek heb ik toen doorgeschoven voor erna, etentje met mijn moeder en broertje ook en zo nog wat dingen en dat schept ruimte, in je agenda en in je hoofd.
|
Ik zit al drie jaar in de commissie die het jaarfeest bij de roeivereniging organiseert. De eerste twee jaar waren leuk maar vorig jaar werd ik er pas heel laat bij betrokken en vond ik dat ik nogal uitgemolken werd. Voor mezelf besloten om er dit jaar minder tijd aan te besteden. Eigenlijk wil ik na al die jaren ook gewoon eens iets anders gaan doen voor de vereniging en ik ben nooit een voorstander geweest om dit elk jaar te organiseren. Had het tot nu toe een beetje afgedaan dat het niet uitkwam met mijn vakantie maar nu ben ik terug en moest ik toch echt eens een mail terugsturen met of ik kom helpen en wanneer. Heb gezegd dat ik wel een uurtje of een paar uurtjes kom helpen maar zeker niet meer. Hoop dat ze het ook zo opvat en het allemaal goed valt
![]()
||
Citaat:
Mijn vader wil me wel helpen, maar voelt niet zo goed aan hoe hij dat dan kan doen. Hij heeft me laatst geholpen met het maken van een opzetje voor een wat professioneler CV, maar komt daar dan ook gerust op terug nu ik midden in de tentamens zit en daar dus niets aan gedaan heb. Oma wil met de praktische dingen graag helpen, maar haar aanwezigheid kost me vooral energie. Vandaag kwam ze even langs en bleek ze ineens een probleem te hebben met het kampeerweekend van mijn studentenvereniging, wat ik georganiseer heb. Ze vond het maar niks. We staan op een camping zo'n 15 minuten van mijn huis, waar ik al zeker vijf keer eerder ben geweest en ik heb de auto mee, dus veel comfortabeler en veiliger kan het niet, maar oma vond het toch eng. (Ik denk dat ze zich niet besefte dat mijn groep nu zelf de leeftijd heeft, die de leiding had waarmee ik als brugklasser op kamp ging.) Daardoor voelde ik me ook gelijk een beetje waardeloos.
||
![]() |
Citaat:
Ik zou het duidelijk aan je vader vertellen, heel fijn dat je me wilt helpen maar kunnen we daar na de tentamens mee verder of iets dergelijks, geef mensen aan dat je het druk hebt (als je behoefte aan rust+concentratie ipv afleiding hebt.). Een algemene les trek je van oma's niet te veel aan, de tijden waarin zij opgroeiden zijn zo compleet anders dan nu... mijn oma en opa begrijpen me vaak ook niet en denken heel anders over de dingen. De mentaliteit veranderd, jij zult wellicht mocht je 80 worden ook weer heel anders denken over de dingen die de jeugd van dan zal doen ![]() |
![]() |
|
Richting mij pa kan ik vrij goed mijn grenzen aangeven. Richting oma niet, want die wil het niet snappen. Ik ben voor mijn oma haar enige nageslacht en ze voelt zich vaak eenzaam. Het liefst zou ze elke dag langskomen, maar gelukkig zie ik haar maar één tot twee keer per week. Nog steeds vaak, maar daardoor trek ik me er waarschijnlijk ook wat van aan. Al sinds mijn geboorte zie ik deze oma meerdere keren per week. Wanneer andere oma wat stoms zegt trek ik me daar namelijk niets van aan
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En dat het uit een goed hart komt - laat dat even heel duidelijk zijn - wil niet zeggen dat het makkelijk is om mee om te gaan. Mijn schoonouders zijn schatten van mensen en ik ben hartstikke gek op ze, maar ze doen dingen toch écht anders dan ik en soms kan ik ze wel met hun kop door de ruit slaan. Neemt niet weg dat het mijn familie is en dat ik er nooit meer vanaf kom, dus dat het zoeken is naar een manier die bij ons beiden past. Soms geef ik bij, soms geven zij bij, soms hebben we ruzie. Hun manier is niet fout, maar anders dan wat ik zou doen en dat maakt het moeilijk voor mij. Andersom is dat ook, mijn manier is anders dan zij gewend zijn en dat maakt het voor hen ook moeilijk. En dat is prima. Daar leren we allebei van.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik was gisteren bij de psycholoog. Was een goed gesprek. We hebben het onder andere gehad over het onderhouden van vriendschappen. Daarbij vertelde ik dat ik vaak het initiatief moet nemen om iemand te bellen, appen, vragen hoe het met iemand gaat en vaak het initiatief neem om af te spreken. Andersom gebeurd dat weinig. Ze vertelde dat dit vrij normaal was en dat je in relaties nu eenmaal mensen heb die het initiatief nemen en mensen die afwachten.
Hoewel het ergens wel logisch is dat er zo'n rolverdeling is blijf ik hier maar over nadenken. Het klinkt voor mij nu namelijk een beetje alsof de ander helemaal geen verantwoordelijkheid heeft om de relatie te onderhouden. Ik vraag me af hoe jullie dat aanpakken: hoe werkt dat in jullie vriendschappen? Zijn jullie ook vaak degene die initiatief toont en naar de ander vraagt of worden jullie meer aangesproken? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Soms vertsterkt het elkaar misschien ook wel. Ik weet van mezelf bijv dat ik in de meeste relaties niet degene ben vanwie her meeste initiatief komt. Dat komt deels omdat ik gewoon druk ben, maar ook wel omdat ze mij wel bellen of appen. Ik weet dat dat geen goede reden is maar als ik druk ben komt het daar wel op neer. Bij vrienden die ook wat passiever zijn word ik automatisch meer geactiveerd om het initiatief te nemen
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar hou er ook rekening mee dat initiatief nemen ook iets is wat sommige mensen gewoon minder makkelijk doen. Mijn beste vriend is heel erg laks in contact zoeken en initiatief nemen. Als het aan hem ligt, gaan er zo drie maanden voorbij zonder dat we elkaar spreken. Ik heb dat een paar keer aangegeven en hij heeft echt wel geprobeerd om het beter te doen. Hij legde me op een gegeven moment uit dat zijn gebrek aan initiatief niets zegt over zijn gevoel voor mij - dat hij evengoed mijn beste vriend is en gek op me is, maar dat hij nu eenmaal niet iemand is die veel contact zoekt. Nu komt het contact het meeste van mij af en dat is prima. Hij si nog steeds mijn beste vriend. Soms hoort het ook gewoon bij mensen. Geef het aan, maar probeer niks te forceren.
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Pff, de laatste tijd kan ik me echt weer heel druk maken over kleine dingen. Of vooral dingen die klein lijken maar een hoop negatieve associaties oproepen. Hoe dan ook, niet erg fijn. Het vreet energie en ik vind het al lastig genoeg om mezelf te motiveren voor bepaalde dingen
![]()
|
Verwijderd
|
Al een hel tijd hier niks meer gepost, maar hier ben ik dan toch weer.
Ik heb de afgelopen tijd veel meegemaakt. Zo ben ik op 13 september geopereerd geweest aan de doorgangen van mijn bijholtes en neusholte, de doorgangen van mijn bijholtes en n eusholtes hebben ze opengesneden en verder hebben ze alles van binnen schoongemaakt. Dat was geen fijne operatie ![]() Ik heb van 12 tot 14 september in het UMC in Utrecht gelegen. Nu ben ik nog herstellende en voel ik me met vlagen heel emotioneel ![]() Alle spanningen van de operatie komen eruit en ben met vlagen Jantje huilt, Jantje lacht. Ik probeer zoveel mogelijk om erover te praten, zodat de spanningen weg vloeien, maar zodra ik rustig boven op mijn kamer zit en ik ben aan het kleuren en luister naar rustgevende muziek, dan vloeien de tranen weer over mijn wangen. Morgen 3 oktober, moet ik weer terug op controle komen bij de KNO arts in het UMC in Utrecht, ik ben erg benieuwd wat ik dan wel weer mag doen en wat ik nog niet mag doen, want moet zo wie zo nog ruim 3 weken rustig aan doen en mag niet bukken, en of voorover buigen en dat is vervelend als je zo veel hobby's hebt als ik zoals: pixelen, kleuren, kaarten maken, puzzelen en brieven schrijven naar penvriendinnen en een penvriend. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht Je Hart Topic - 174 darkfairy | 30 | 08-09-2018 13:59 | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 |