Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2002, 17:18
AngelLena
AngelLena is offline
Ik heb een ietwat vreemd verhaaltje. Mijn ouders kochten ons huis toen ik een jaar of 2 was. Daarvoor had er een mannetje in gewoont. Een ouder mannetje, jaar of 60 die niks meer had, behalve zijn kat. Een cypers beessie, hardstikke lief leuk en aanhankelijk. Vooral dat laatste en ook nog eens erg speels. Nou werd op de dag dat ik precies 2 werd, die kat overreden door een auto. Op dat moment was dat mannetje er zo kapot van dat hij het huis heeft verkocht. Aan mijn ouders, voor een prikkie. En toen vierde ik mijn 9e verjaardag, en toen mocht ik van mijn ouders de zolder omvormen tot mijn kamer. Nou, eenmaal ingericht, bed erin, verf-lucht eruit, ik daar slapen. Ik kreeg meteen al het gevoel dat er iets niet goed zat. Nou ja, ik dacht stel je niet aan, gewoon gaan slapen. Dus ik pitten, wordt ik tegen een uur of 1 's nachts wakker, want er kroop iets tegen mijn buik aan. Dus ik rop die deken omhoog, ligt daar en cyperse kat. Ik met m'n duffe hoofd kon me nog net bedenken dat we helemaal geen kat hebben dus ik denk waar komt die nou vandaan? Ik dacht dat ik het me verbeelde, dus ben weer gaan slapen. toen ik 's ochtends wakker werd was mijn kamer heel mooi verbouwd naar die kat z'n wens. Sindsdien komt dat beestje iedere nacht tegen een uur of 1, half 2 langs, zit ff op de vensterbank, speelt met het meubulair enzo gooit wat dingen om, aantal kleren van me kon ik al weggooien, en als ie moe is gaat ie slapen, de volgende ochtend is ie weg. En het allervreemdste is, als ie naar me toekomt en hij geeft me kopjes enzo, kan ik em gewoon aanhalen, niks aan de hand, maar als ik naar em toeloop omdat ie met het lichtknopje loopt te kloten en ik wil em daar weghalen, kan ik em niet aanraken, mijn hand schiet veilings door em heen. En dan komt er ook nog bij, dat die kat een cyperse kat is waarbij de staart geamputeerd is. En die man waarvan wij het huis kochten had dus een cyperse kat die was aangereden, de laatste kans dat het beestje kon overleven was staart eraf. Dus ik heb sterk het vermoeden dat het dezelfde kat is. Dat beest komt niet zomaar uit de lucht vallen, dus waarom loopt ie hier nog rond? Iemand enig idee?
Oud 05-01-2002, 17:23
AngelLena
AngelLena is offline
PS, de anderen zien em niet als ze bij mij slapen want als er mensen zijn, dan komt ie niet. Alleen als ik alleen ben tussen 1 en half 2. Zijn er dan nog mensen, dan blijft ie weg tot ze weg zijn. En zou gauw het ochtend wordt duikt ie ergens onder (bed, of bank) en zie je hem niet meer terug tot de volgende nacht.
Oud 05-01-2002, 17:38
vigor mortis
vigor mortis is offline
misschien weet ie niet dat zn baasje niet meer in dat huis woont... dat klinkt heel vaag maar ik denk echt dat dat zo is
Oud 05-01-2002, 17:42
AngelLena
AngelLena is offline
Sterker nog, baasje is inmiddels overleden. Maar hij heeft geen enkele drang om z'n baasje te gaan zoeken. Hij hangt juist heel erg aan mij. Laat zich ook alleen maar aan mij zien. Erg ontroerend, maar sommige mensen vragen mij wel eens of ik een goeie klap tegen m'n hoofd aan gehad heb ofzo...
Oud 05-01-2002, 17:50
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
AngelLena schreef:
Hij hangt juist heel erg aan mij. Laat zich ook alleen maar aan mij zien. Erg ontroerend, maar sommige mensen vragen mij wel eens of ik een goeie klap tegen m'n hoofd aan gehad heb ofzo...

tja..misschien zoekt hij contact met jou om een reden? hij doet verder niks? probeert je niks duidelijk te maken ofzo?
Oud 05-01-2002, 17:54
AngelLena
AngelLena is offline
Nee, niet echt. Hij zoekt aandacht. Erg aanhankelijk dingetje. Niks mis mee verder. Hij komt gewoon vanonder m'n bed of bank aanlopen, kloot wat aan met m'n kamer, gooit alles om omdat ie in z'n blinde speelbui nogal eens ergens tegenaan loopt en als ie uitgespeelt is kruipt ie bij mij onder m'n deken, gaat ie tegen m'n buik aan ligen slapen en tegen de tijd dat het licht wordt staat ie op, loopt ie terug naar onder de bank of het bed en dan zie je hem niet meer, en als je eronder kijkt, is ie daar ook niet, en nee, er zijn geen verborgen luikjes waar in in kan zonder dat ik het hoor of zie.
Oud 05-01-2002, 17:59
~Miracle~
~Miracle~ is offline
Misschien is die kat nooit dood geweest? Het kan zijn dat hij dood leek, iemand hem heeft opgelapt, en dat ie naar huis teruggaat? Ik heb er geen verklaring voor dat je hem soms niet kunt aanraken. Ik zou hem eens een keer filmen, als ik jou was.
Oud 05-01-2002, 18:02
AngelLena
AngelLena is offline
ik heb geprobeert foto's te maken. Maar dat kan niet. Het diertje kan niet tegen licht. Zo gauw er te veel licht op hem gericht is, schiet ie weg. En hij was echt dood. Dierenarts had em laten inslapen en baasje heeft em begraven. Dus hij kan echt niet meer leven.
Oud 05-01-2002, 18:11
~Miracle~
~Miracle~ is offline
Vreemd... ze zeggen dat een kat negen levens heeft, maar dit is een beetje te letterlijk.
Héél misschien is het een andere kat.

Oud 05-01-2002, 18:15
AngelLena
AngelLena is offline
Als het een andere kat is verbaast het me dat ie al sinds m'n 9e er precies hetzelfde uit ziet en geen dag ouder wordt. Ik ben nu 17, nou dan hoor je toch wel een klein verschil te merken. Toen de kat dood ging was ie 7 maanden. Deze lijkt ook rond die leeftijd, en wordt geen spatje groter, breder of anders. En ik voer em niet....
Oud 05-01-2002, 18:23
~Miracle~
~Miracle~ is offline
Zie je hem ook nooit verschijnen?
En je schrijft dat je hem wel kunt aaien maar niet kan grijpen als hij iets stukmaakt?
Is het dan zo, dat als je hem kan aaien, je hem ook kunt wurgen??? Niet dat je dat moet doen, hoor! Maar ik vind het een beetje vaag dat je hem de ene keer wel kunt aanraken en de andere keer weer niet...
Oud 05-01-2002, 18:24
legatus
legatus is offline
Altijd zulke leuke uitspraken, hij is er maar alleen ik kan hem zien. NIEMAND kan hem zien behalve jij? Wat zou het nut daarvan zijn.

Als je het fenomeen opneemt met een camera en/of geluidsbron. Valt er dan wat te zien of te horen? Het zou bizarre zijn als een dier weet hoever de mens qua techniek staat, m.a.w. geen antwoord in de trant van 'je kunt hem alleen met het blote oog zien en alleen ik', want daarmee zou ik een psychiater voorschrijven. Wellicht droom je het.
Oud 05-01-2002, 18:27
AngelLena
AngelLena is offline
Ja, ik kan em aaien en voelen als ie bij mij komt, maar als ik naar hem toe kom kan het niet.
Oud 05-01-2002, 18:28
AngelLena
AngelLena is offline
geluid zou misschien een idee zijn, ik zal ff kijken wat ik kan doen.
Oud 05-01-2002, 19:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Probeer hem dan niet te vangen/verjagen, probeer geen foto's of (geluids)opnames te maken. Waarom zou je?

Misschien is het gewoon een dwaelnde ziel, zonder huis, die ergens rust zoekt.

En ja, ik geloof je verhaal natuurlijk hoor!

Maar ja, het klinkt wel raar; ik heb nog nooit eerder van zoiets gehoord.

Maar waarom zou je er iets aan doen?

Hij is toch niet gevaarlijk, of eng?
Oud 05-01-2002, 19:27
AngelLena
AngelLena is offline
Ik was ook niet van plan om er iets aan te doen, ik vind het welleuk, beetje gezelschap 's nachts als je weer eens niet kan slapen. Maar ik vroeg me gewoon af hoe het kwam dat dt zieltje hier nog rondzwerft.En waarom ie zo naar mij toe trekt.Misschien omdat ie op dezelfde dag overleden is waarop ik 1 jaar werd?Ik zoek de link een beetje tussen mij en dat beestje.
Oud 05-01-2002, 19:32
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

ik weet niet, ik vond het nogeeneens zo raar toen ik het las. Je hoort zo vaak dingen over geesten..waarom wel mensen en geen katten? een kat wordt toch vaak gezien als een heel spiritueel wezen...
Oud 05-01-2002, 19:37
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
TearSong schreef:
ik weet niet, ik vond het nogeeneens zo raar toen ik het las. Je hoort zo vaak dingen over geesten..waarom wel mensen en geen katten? een kat wordt toch vaak gezien als een heel spiritueel wezen...
Eigenlijk had ik er ook niet een vreemd gevoel bij hoor, leek niet raar. Gewoon van: dit is nieuw, interessant. Niet van, vreemd, raar.
Oud 05-01-2002, 19:38
~Black~Angel~
~Black~Angel~ is offline
Ik heb er dus ook een gehad, een spookkat dan, k weet verder van die van mij niet echt van waar hij komt, maar ik denk dat het beesie gehecht is aan zijn ouwe plekkie en omdat ie geen rust kan vinden komt ie daar terug, misschien om zijn rust te zoeken maar t zou ook heel goed kunnen dat ie het daar fijn vind op je zolder... Verder, mjah, ik moet hier ff weer over na gaan denken want ik wil nog wel ff meer zeggen maar we hebben het er op msn ofzow wel ff over (al mijnes het weer doet) want anders ben ik nog een half uur bezig...

Kus, Marchje
Oud 05-01-2002, 20:32
Ludootje
Ludootje is offline
Citaat:
AngelLena schreef:
Sterker nog, baasje is inmiddels overleden. Maar hij heeft geen enkele drang om z'n baasje te gaan zoeken. Hij hangt juist heel erg aan mij. Laat zich ook alleen maar aan mij zien. Erg ontroerend, maar sommige mensen vragen mij wel eens of ik een goeie klap tegen m'n hoofd aan gehad heb ofzo...

ik verzeker je dat die mensen geen ongelijk hebben

Oud 05-01-2002, 20:33
Ludootje
Ludootje is offline
Citaat:
AngelLena schreef:
Als het een andere kat is verbaast het me dat ie al sinds m'n 9e er precies hetzelfde uit ziet en geen dag ouder wordt. Ik ben nu 17, nou dan hoor je toch wel een klein verschil te merken. Toen de kat dood ging was ie 7 maanden. Deze lijkt ook rond die leeftijd, en wordt geen spatje groter, breder of anders. En ik voer em niet....

17, en je gelooft nog altijd in spoken ?

Oud 05-01-2002, 20:35
Ludootje
Ludootje is offline
Citaat:
~Miracle~ schreef:
Maar ik vind het een beetje vaag dat je hem de ene keer wel kunt aanraken en de andere keer weer niet...
kweet niet of dat t vaagste is, of dat jullie t allemaal slikken

[Dit bericht is aangepast door Ludootje (05-01-2002).]
Oud 05-01-2002, 20:37
AngelLena
AngelLena is offline
He, ieder z'n eigen geloof toch? Respect man! Als je het e niet mee eens bent of je vindt het onzin wat ik hier loop te verkondigen, hou dan gewoon je reply bij je. Ik weet wat ik zie, en ik weet dat er meer zijn die hetzelfde hebben. Je overtuigt mij niet dat er niks is daaro.
Oud 05-01-2002, 20:40
Ludootje
Ludootje is offline
Citaat:
AngelLena schreef:
Misschien omdat ie op dezelfde dag overleden is waarop ik 1 jaar werd?Ik zoek de link een beetje tussen mij en dat beestje.
owjah je bent op dezelfde dag 2 jaar geworden als dat beest stierf.. dat legt alles uit natuurlijk, nu snap ik het!

Oud 05-01-2002, 20:41
Ludootje
Ludootje is offline
Citaat:
TearSong schreef:
ik weet niet, ik vond het nogeeneens zo raar toen ik het las.
van jou verbaast dat mij dan ook niet echt
Citaat:
Je hoort zo vaak dingen over geesten..
jij misschien, maar de normale mens niet hoor, kan ik je verzekeren
Citaat:
een kat wordt toch vaak gezien als een heel spiritueel wezen...
misschien wel in die sekte van jou, maar je moet t daarom niet veralgemenen

Advertentie
Oud 05-01-2002, 20:52
Ludootje
Ludootje is offline
mars ill: dat hangt af van de 3de tepel.. we moeten (z)axel raadplegen denk ik
Oud 05-01-2002, 20:54
Mars ILL
Mars ILL is offline
Hoofdstuk 1 van zn biografie:

http://www.fortunecity.com/rainbow/robotech/75/Zaxel

(ff offtopic, sorry)

over het onderwerp, weet jij waar die man begraven ligt, check die plaats eens uit met de kat?

Oud 05-01-2002, 20:55
wicce
wicce is offline
oke, mensen:

ik heb al respectloze en alle niet ontopic berichten verwijdert.
of jullie a.u.b nu ontopic willen blijven en of jullie elkaars meningen willen respecteren.

dankuwel
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Mars ILL schreef:
Hoofdstuk 1 van zn biografie:

http://www.fortunecity.com/rainbow/robotech/75/Zaxel

(ff offtopic, sorry)

over het onderwerp, weet jij waar die man begraven ligt, check die plaats eens uit met de kat?

Ja, op het kerkhof in het dorp. Maar da's een redelijk eindje hiervandaan.
Mosdef
Mosdef is offline
Citaat:
AngelLena schreef:
Lieve schat,leg jij dan es ff precies uit, wat is normaal?
Terrorisme: is dat normaal?

In principe is terrorisme normaal...Het ligt er alleen aan door welke ogen je het bekijkt...Door de ogen van de terrorist wel door mijn ogen niet...Maar ff niet over terrorisme, maar over normaal zijn...
Normaal (pak den dikke vandalen ofzo maar es):

Normaal'(<Fr.-Lat.) bn. bw., 1. overeenkomstig de regel, regelmatig, gewoon: bij normale ontwikkeling; - hij is niet ~ van iem. die dronken is, of wiens geestvormogens niet in orde zijn; -2. als de norm dienend: normale arbeidsdag, waarvan de duur door de wet is vastgesteld.

Zullen we nu ff vast stellen wie (of wat) wel normaal is?
Iemand die geen spoken/geesten/weirde katten die niet leven en al 35x door zijn gegaan ziet...is normaal..
Iemand die dat niet doet is niet normaal en eigenlijk compleet geschift en rijp voor 't gesticht...maar das weer een ander verhaal.
Ga zo door!
Oud 05-01-2002, 20:56
Mars ILL
Mars ILL is offline
Liggen er nergens spullen van die oude heer?
MISSCHIEN IS HIJ BOOS OMDAT HIJ IETS NIET HEEFT KUNNEN COMPLEET DOEN EN IS HIJ DAAROM TERUG, laat m gewoon in de tuin los en hij zal je tips geven?
Oud 05-01-2002, 20:57
AngelLena
AngelLena is offline
En die kat weet ik niet waar die man hem begraven heeft. Volgens mij ergens........in de achtertuin die we jaren geleden ff omgetoverd hebben van een jungle naar een normale tuin....
Oud 05-01-2002, 20:58
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
wicce schreef:
oke, mensen:

of jullie a.u.b nu ontopic willen blijven en of jullie elkaars meningen willen respecteren.

dankuwel
Nee, jij dankjewel, dat je er ff op wijst dat een beetje respect niet te veel gevraagd hoeft te zijn. Dank je heeeeeeeeeel erg hartelijk!

Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Probeer hem dan niet te vangen/verjagen, probeer geen foto's of (geluids)opnames te maken. Waarom zou je?

Misschien is het gewoon een dwaelnde ziel, zonder huis, die ergens rust zoekt.
Mja vooral een simpele ziel die dit gelooft..ik denk dat jullie vooral rust nodig hebben!

En ja, ik geloof je verhaal natuurlijk hoor!
Duh..kverwachtte niks anders

Nu verbaas je me..

Maar waarom zou je er iets aan doen?
Mja zoiets is doodnormaal, je bent helemaal gezond enzo. Kind snel naar een psychiater!

Hij is toch niet gevaarlijk, of eng?
Neuh tis maar een geestje

Mars ILL
Mars ILL is offline
Daarom kan hij boos zijn, misschien had je alles onaangeroerd moeten laten, maar wat geberud er PRECIES als je de kat benaderd, gromt hij? grom grom
Oud 05-01-2002, 21:00
Mars ILL
Mars ILL is offline
Best logisch dat de kat dat niet weet meisje, maar ik bedoelde, zoek eens wat op over die man, of over de kat, in het stadsregister, hup
Oud 05-01-2002, 21:01
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Mars ILL schreef:
Daarom kan hij boos zijn, misschien had je alles onaangeroerd moeten laten, maar wat geberud er PRECIES als je de kat benaderd, gromt hij? grom grom
Nee, ik kan gewoon naar em toe lopen en als ie bij mij komt en ik aai em begint ie heerlijk te spinnen enzo, mag alles doen, maar als ik em benader om em ergens weg te halen dan is het net lucht met een kleurtje, je schiet gewoon door em heen maar hij reageert helemaal niet, gaat gewoon verder met z'n bezigheden.
Oud 05-01-2002, 21:04
Mars ILL
Mars ILL is offline
Wiskas?
Kattebrokken misschien moet je m lokken, katten zijn sluw wist je, wil je meer over de kat weten, mijn vader is kattenexpert, hij heeft er lang mee samengewerkt, met zn partner dan, zaxiliaans gezien, past hier misschien de uitspraak, een kat heeft zeven levens, denk je ook niet?

Katten zijn dol op warme melk
Oud 05-01-2002, 21:06
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Mars ILL schreef:
Best logisch dat de kat dat niet weet meisje, maar ik bedoelde, zoek eens wat op over die man, of over de kat, in het stadsregister, hup
oke oke...ben al bezig, de hele avond al....
de man was getrouwd, 2 kinderen, geen kleinkinderen. de 2 kinderen zijn op 23 en 18 jarige leeftijd omgekomen in en ongeluk, zijn vrouw omgekomen aan kanker, hij bleef alleen in het huis achter, heeft als gezelschap die kat gekocht die op leeftijd van 7 maand werd overreden door een auto, die man is verhuisd en na nog 5 jaar overleden aan een hartaanval.

hijg hijg hijg.....zo. Dat was het voor zover ik weet.
Oud 05-01-2002, 21:08
Mars ILL
Mars ILL is offline
het gehijg is de adel van de ziel!
Voor meer katteninfo: le_cart@hotmail.Com!
(en zaxxxxxel)

TOPIC: best wel dramatische toestanden in dat huis, misschien heeft die kat nog een trauma en doet ie daarom zo raar?
Oud 05-01-2002, 21:08
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Mars ILL schreef:
Wiskas?
Kattebrokken misschien moet je m lokken, katten zijn sluw wist je, wil je meer over de kat weten, mijn vader is kattenexpert, hij heeft er lang mee samengewerkt, met zn partner dan, zaxiliaans gezien, past hier misschien de uitspraak, een kat heeft zeven levens, denk je ook niet?

Katten zijn dol op warme melk

klein puntje, hij eet en drinkt niet. heb het al geprobeert, heb 2 jaar in dierenspeciaalzaak gewerkt, veel kattengevallen gezien die niet wouden eten enzo, heb em van alles voorgeschotelt, zelfs melk, maar hij negeert het en kruipt in mijn bedje om te gaan slapen.
Oud 05-01-2002, 21:11
Mars ILL
Mars ILL is offline
heo overleefd hij?
Oud 05-01-2002, 21:12
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Mars ILL schreef:
heo overleefd hij?
Ja, weet ik het? Dat beest is al jaren dood! 't Is gewoon zijn ziel ofzo die daar rondwandelt.
Oud 05-01-2002, 21:13
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef:
Ja, weet ik het? Dat beest is al jaren dood! 't Is gewoon zijn ziel ofzo die daar rondwandelt.

hoe kun je nu in zoiets geloven..
Oud 05-01-2002, 21:14
Ludootje
Ludootje is offline
Citaat:
wicce schreef:
oke, mensen:

dankuwel

je wilt toch niet dat niet iedereen kan meegenieten? (no offense hoor)
daarom hier ff de 2 verwijderde posts:

1.
Citaat:
legatus schreef:
want daarmee zou ik een psychiater voorschrijven. Wellicht droom je het.
aaaaaah toch niet allemaal gestoord hiere *few*(ludo)

2."ze kan de kat niet vastpakken, alleen aaien" dus die plek uitchecken gaat niet (ludo)

Oud 05-01-2002, 21:15
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Z schreef:
hoe kun je nu in zoiets geloven..
Wat moet ik dan geloven? Dat er iemand achter het schot zit die em dagelijks te eten geeft?
Oud 05-01-2002, 21:16
Ludootje
Ludootje is offline
Citaat:
Mars ILL schreef:
Liggen er nergens spullen van die oude heer?
MISSCHIEN IS HIJ BOOS OMDAT HIJ IETS NIET HEEFT KUNNEN COMPLEET DOEN EN IS HIJ DAAROM TERUG, laat m gewoon in de tuin los en hij zal je tips geven?

Oud 05-01-2002, 21:17
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Ludootje schreef:
Citaat:
wicce schreef:
oke, mensen:

dankuwel

je wilt toch niet dat niet iedereen kan meegenieten? (no offense hoor)
daarom hier ff de 2 verwijderde posts:

1.
Citaat:
legatus schreef:
want daarmee zou ik een psychiater voorschrijven. Wellicht droom je het.
aaaaaah toch niet allemaal gestoord hiere *few*(ludo)

2."ze kan de kat niet vastpakken, alleen aaien" dus die plek uitchecken gaat niet (ludo)

Ja ja ja, nou we weten je mening hoor. Jij vindt dat ik compleet geschift ben bla bla bla, ieder zijn mening, ik weet wat ik zie. Dus blijf jij maar lekker bij je mening en je gedachtengang, dan blijf ik bij de mijne, iedereen blij.
Oud 05-01-2002, 21:17
Verwijderd
katten vinden altijd te eten! er zullen wel buren genoeg zijn waar je kat eten kan halen denk ik zo
Oud 05-01-2002, 21:18
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Z schreef:
katten vinden altijd te eten! er zullen wel buren genoeg zijn waar je kat eten kan halen denk ik zo
Heb ik nagevraagd, en de hele buurt heeft dat beest nog nooit gezien, hij komt niet van de zolder af.

Regels voor berichten