Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2016, 20:31
Verwijderd
400
Advertentie
Oud 01-10-2016, 21:23
WolterB
WolterB is offline
Dat was echt goed eten vanavond
Beste dessert ooit!
Oud 01-10-2016, 21:46
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ben in orde. De volgende dag in de buurt van de week van de week van de week van de week van de week
Oud 01-10-2016, 21:46
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb zoveel gegeten. Eerste wereldprobleem.
Oud 01-10-2016, 22:11
Verwijderd
Hallo hoezenbezitter de hele dag van onder de indruk dat de keukenkastjes niet schoon waren er nog een te nemen en de cliënten konden achterop of in het zijspan of mee in de auto en als je ooit twijfelt of er nog goedheid en blijdschap in de wereld is het met jou dan ook niet echt een goed

Mijj telefoon houdt niet op!
Oud 01-10-2016, 22:12
Verwijderd
hoezenbezitter?
Verwijderd
Wat een mooi stukje tekst Enilorac
Verwijderd
Geen idee waar het over gaat maar dat wordt vast nog wel een keer duidelijk.
Oud 01-10-2016, 22:14
Verwijderd
Citaat:
hoezenbezitter?
Huizenbezitter in t Limburgs. Mijn zus heeft een huis gekocht en ik doe alles met hen in het dialect, dus.het verbaast me dat er niet meer dialectwoorden in staan
Oud 01-10-2016, 22:16
aumgn
aumgn is offline
Ik lees nu al een paar keer een alinea tekst, de k dat iemand dronken is en bedenk dan pas wat er gebeurt.
Oud 01-10-2016, 22:17
Yne
Yne is offline
Ik zie nu iemand in een dwangbuis voor me die gillend gek wordt in een zijspan, naast een Harleyman
Oud 01-10-2016, 22:19
Verwijderd
En diegene zit dan in een dwangbuis omdat de keukenkastjes niet schoon waren
Oud 01-10-2016, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Huizenbezitter in t Limburgs. Mijn zus heeft een huis gekocht en ik doe alles met hen in het dialect, dus.het verbaast me dat er niet meer dialectwoorden in staan
Ja, het is ook Twents, maar ik kan er gewoon niets mee in bij die verzameling woorden.
Oud 01-10-2016, 22:29
Verwijderd
Het verbaast mij ook een beetje wel
Oud 02-10-2016, 11:43
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Heftig
Oud 02-10-2016, 15:48
df
df is offline
De Rotterdamse jeugd- en zorgwethouder Hugo de Jonge (CDA) wil ouders die niet in staat zijn tot verantwoord ouderschap verplichten om voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Dat schrijven de Volkskrant en het AD. De Jonge gaat zich volgens de Volkskrant inzetten voor een wet die dit mogelijk maakt.

De wethouder wil een maatschappelijke discussie uitlokken over verplichte anticonceptie voor wat hij onmachtige ouders noemt. "Sommige kinderen hebben het recht om niet geboren te worden", zei De Jonge. Hij deed zijn uitspraken bij de start van een project in Rotterdam om kwetsbare ouders ervan te overtuigen om vrijwillig anticonceptie te gebruiken.

Volgens de wet mag de overheid nu niemand verplichten om iets met zijn lichaam te doen. De Jonge wil dat er een wettelijke maatregel komt die kan worden ingezet voor een beperkte groep ouders waarbij andere middelen niet helpen. Hij schat dat dat in Rotterdam voor ongeveer tien tot twintig personen geldt.
Uit huis geplaatst

In sommige gevallen hebben de ouders waar De Jonge op doelt al meerdere kinderen gekregen die uit huis zijn geplaatst. Hij zegt dat ze tot grote frustratie van de hulpverleners zwanger blijven worden tot ze een kind mogen houden.

Hoogleraar Paul Vlaardingerbroek maakt in de Volkskrant de schatting dat er in Nederland jaarlijks 250 kinderen geboren worden die al in de baarmoeder onder toezicht worden gesteld.

In Tilburg werd al eerder geëxperimenteerd met vrijwillig gebruik van anticonceptie door kwetsbare ouders. Volgens de Volkskrant is de afgelopen twee jaar ruim 80 procent van de doelgroep daar gebruik gaan maken van voorbehoedsmiddelen.

Te beginnen met mensen die hun kids indoctrineren met sprookjes gaarne
Oud 02-10-2016, 15:49
df
df is offline
En ik ben tegen want glijdende schaal.
Oud 02-10-2016, 16:21
Not for Sale
Not for Sale is offline
Dat Tilburgse experiment klinkt beter
Oud 02-10-2016, 16:39
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Dat Tilburgse experiment klinkt beter
Wat was dat?

[edit] Oh, dom, staat natuurlijk gewoon in het artikel.

Laatst gewijzigd op 02-10-2016 om 17:16.
Oud 02-10-2016, 17:14
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik neem aan dat deze wet vooral gaat over geestelijk gehandicapten en andere mensen met ernstige mentale aandoeningen?

Er is laatst een autobiografische strip uitgekomen van een Nederlands meisje dat is opgegroeid bij een alleenstaande moeder met Down. Ze is nooit echt goed geholpen door instanties, want haar situatie was zo schrijnend dat men aannam dat 'iemand' vast al iets deed. Ze heeft op haar zeventiende zelf aan de bel getrokken. Tot die tijd is ze vreselijk verwaarloosd, met kleding die altijd naar urine stonk en geen besef van wat 'normaal' is etc. Uiteraard ook kapotgepest op school. Hartverscheurend en echt knap dat ze er nog relatief 'normaal' uit is gekomen.

Verder ben ik opgegroeid met geestelijk gehandicapten in mijn omgeving en ik moet er echt niet aan denken dat ze mijn ouders zouden zijn.

Dus ik ben eigenlijk best voor deze wet. Als je wilsombekwaam bent, geen rijbewijs mag, niet zelfstandig kunt wonen, geen lening af mag sluiten omdat je de gevolgen niet kunt overzien, gewelddadig bent, niet begrijpt wat 'moreel handelen' is waardoor je bijvoorbeeld niet snapt waarom verkrachting niet mag, hoezo zou je dan kinderen mogen krijgen? Ja, het is een glijdende schaal, maar dat is nogal gemakkelijk gezegd als jij wél uit een veilig gezin komt. Word maar een keertje verkracht door een Down-patiënt die macht heeft over jou en dan praten we wel verder.

Lekker vroeg steriliseren.
Oud 02-10-2016, 17:26
Verwijderd
Ik ben met Dekaloog. Ik werk met gehandicapten, op dit moment in een groep waar een deel van de cliënten kinderen heeft. Dat is echt niet altijd makkelijk geweest voor zowel ouders als kinderen, ondanks alle beste bedoelingen van iedereen. Ik heb best wel meer gevallen gezien waarin ouders met een beperking kinderen hebben gekregen en ik kan me er niet één herinneren waarbij het goed is gegaan en kinderen zonder "schade" volwassen zijn geworden.
Oud 02-10-2016, 17:36
Macrador
Macrador is offline
Ik wist niet dat mensen met Down kinderen konden krijgen Ik ging er gewoon vanuit van niet ofzo.
Oud 02-10-2016, 17:42
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Word maar een keertje verkracht door een Down-patiënt die macht heeft over jou en dan praten we wel verder.

Lekker vroeg steriliseren.
Wat je nu zegt gaat veel verder dan het voorstel

Ik vind de gedwongen anticonceptie of sterilisatie toch iets heel anders dan alle mensen een rijexamen laten doen. Dat druist in tegen het recht op zelfbeschikking, de onaantastbaarheid van het lichaam, het recht op familie en nog een hele rits mensenrechten.

Ik denk dat het veel beter is om in te zetten op betere voorlichting en gratis, maar vrijwillige sterilisatie.
Oud 02-10-2016, 17:47
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ik ben met Dekaloog. Ik werk met gehandicapten, op dit moment in een groep waar een deel van de cliënten kinderen heeft. Dat is echt niet altijd makkelijk geweest voor zowel ouders als kinderen, ondanks alle beste bedoelingen van iedereen. Ik heb best wel meer gevallen gezien waarin ouders met een beperking kinderen hebben gekregen en ik kan me er niet één herinneren waarbij het goed is gegaan en kinderen zonder "schade" volwassen zijn geworden.

Ik denk dat jij die strip ook interessant vindt! Hierrrrrr.

Hoe is de seksuele voorlichting in jouw vakgebied eigenlijk? Wordt daar aandacht aan besteed of is alles wegbezuinigd?
Oud 02-10-2016, 17:52
Verwijderd
Citaat:

Ik denk dat jij die strip ook interessant vindt! Hierrrrrr.

Hoe is de seksuele voorlichting in jouw vakgebied eigenlijk? Wordt daar aandacht aan besteed of is alles wegbezuinigd?
Caroline Enilorac tvp terugvindpost naamzoek hier ga ik later op reageren, ik ben nu aan het werk. Als ik een pc tot mijn beschikking heb bedankt voor de link naar de strip, ik ben wel benieuwd inderdaad!
Oud 02-10-2016, 17:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In Down for dummies kregen ze wel seksuele voorlichting.
Oud 02-10-2016, 18:03
Macrador
Macrador is offline
In welke mate kunnen ze dat ook zelf praktiseren?
Oud 02-10-2016, 18:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het ging daar ook over verliefd zijn, hoe gaat dat en hoe ga je dan met iemand om en dat je niet perse de eerste keer hoeft te zoenen enzo.
Oud 02-10-2016, 18:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar er zit heel veel verschil in gradatie bij downers
Oud 02-10-2016, 18:14
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Het ging daar ook over verliefd zijn, hoe gaat dat en hoe ga je dan met iemand om en dat je niet perse de eerste keer hoeft te zoenen enzo.
Ja, en hoe je kinderen moet opvoeden leerden ze ook...
Oud 02-10-2016, 18:50
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Wat je nu zegt gaat veel verder dan het voorstel
Ik vind het voorstel dan ook vrij mild.

Citaat:
Ik vind de gedwongen anticonceptie of sterilisatie toch iets heel anders dan alle mensen een rijexamen laten doen. Dat druist in tegen het recht op zelfbeschikking, de onaantastbaarheid van het lichaam, het recht op familie en nog een hele rits mensenrechten.
En hoe zit het met de mensenrechten van het kind?

Want ik heb geestelijk gehandicapten huisdieren zien martelen. Proberen te verzuipen in de wc, tegen het plafond gooien, op ze kauwen, onderkwijlen, aan hun snuit sabbelen... En dan hebben we 't nog niet eens over de verzorging.

Ik garandeer je dat dat met baby's ook gebeurt.

Kun je niet beter één Down-patiënt de prikpil geven dan twee, drie, vier baby's geboren laten worden waarbij je ze meteen uit huis moet plaatsen?

Citaat:
Ik denk dat het veel beter is om in te zetten op betere voorlichting en gratis, maar vrijwillige sterilisatie.
Dat zou ook al fijn zijn, ja.

Ik ben me ervan bewust dat mijn mening best heftig is. Op basis van mijn eigen ervaringen ben ik voor sterilisatie, maar ik begrijp dat daar de nodige haken en ogen aan zitten.
Oud 02-10-2016, 18:53
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ja, en hoe je kinderen moet opvoeden leerden ze ook...
Oud 02-10-2016, 18:57
Macrador
Macrador is offline
Zijn ze in staat om te kiezen voor vrijwillige sterilisatie eigenlijk? Als in snappen waarom zoiets handig is.
Oud 02-10-2016, 21:24
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik denk dat er vaak beïnvloeding van ouders/verzorgers bij komt kijken. Gelovige ouders zullen eerder anti-sterilisatie zijn, progressieve ouders zullen hun zoon/dochter misschien influisteren dat kinderen te veel gedoe zijn.

En bij een puur objectieve vraagstelling zoals 'wil je kinderen?' zou ik niet vertrouwen op de wilsbekwaamheid van de cliënt. Degenen in mijn omgeving zouden daar in ieder geval geen volledig 'eigen' besluit over kunnen maken. We vertrouwen deze mensen wettelijk gezien al niet met leningen en autorijden - kinderen vereisen nog veel meer verantwoordelijkheid en inzicht.
Oud 02-10-2016, 21:24
Dekaloog
Dekaloog is offline
Maar ik hoor net dat in deze wet ook prostituees zijn opgenomen. En dat zijn meestal gewoon gezonde volwassenen, die bovendien beter op anticonceptie letten dan de gemiddelde mens. Dus nu ben ik weer tegen die wet.
Oud 02-10-2016, 21:44
Axel11
Axel11 is offline
Ongeveer 200.000 tot 300.000 ouders mishandelen hun kinderen, dus dat wordt een feestje
Oud 02-10-2016, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Ongeveer 200.000 tot 300.000 ouders mishandelen hun kinderen, dus dat wordt een feestje
wat!?
Oud 02-10-2016, 21:51
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
wat!?
Inclusief (geestelijke) verwaarlozing van het kind. Wat mij betreft ook ongeschikte ouders.
Oud 03-10-2016, 07:21
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Oud 03-10-2016, 09:34
Kikaa*
Kikaa* is offline
HALLO MENSEN
Oud 03-10-2016, 09:35
Verwijderd
Hallo kiekeboef
Oud 03-10-2016, 09:37
Kikaa*
Kikaa* is offline
Hallo spawnie
Oud 03-10-2016, 09:39
Verwijderd
Alles goed?
Oud 03-10-2016, 09:39
Kikaa*
Kikaa* is offline
Ja, gaat prima! En met jou?
Oud 03-10-2016, 09:40
Verwijderd
Een van mijn zussen heeft met zware gevallen van Down gewerkt, een andere zus heeft wel eens te maken met uit huis plaatsingen van kinderen en ik herken me in wat Dekaloog schetst. Lijkt me idd een strijd van mensenrechten van de (potentiële) ouder vs mensenrechten van het kind.
Oud 03-10-2016, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Ja, gaat prima! En met jou?
Zeker!

Leuk weekend gehad?
Oud 03-10-2016, 09:46
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Zeker!

Leuk weekend gehad?
Yes! Zaterdag naar Kijkduin geweest en gisteren een proefduik gedaan bij een duikvereniging en nu is het wel een beetje zeker dat ik (als ik door de keuring heen kom, maar mijn arts is zelf duikarts en die vond het allemaal ok) mijn duikbrevet ga halen en ga duiken en omg ZO LEUK

En jij?
Oud 03-10-2016, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Yes! Zaterdag naar Kijkduin geweest en gisteren een proefduik gedaan bij een duikvereniging en nu is het wel een beetje zeker dat ik (als ik door de keuring heen kom, maar mijn arts is zelf duikarts en die vond het allemaal ok) mijn duikbrevet ga halen en ga duiken en omg ZO LEUK

En jij?
Voor pokémon?

Wat heb je met duiken dan?

Nieuwe klant binnengehaald waar ik wel blij mee ben. Verder geen kut gedaan.
Oud 03-10-2016, 09:53
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Voor pokémon?

Wat heb je met duiken dan?

Nieuwe klant binnengehaald waar ik wel blij mee ben. Verder geen kut gedaan.
Neuh, ik kreeg echt last van plaatsvervangende schaamte toen ik daar was. Man o man. Echt sommige mensen daar, niét normaal. Gelukkig was het in de duinen (een stukje verder dan waar die stomme pokémons zitten)/op het strand wel lekker rustig en mooi enzo. <3

Mijn vriend wilde al heel lang duiken en die heeft regelmatig getwijfeld of ie z'n brevet zou halen. Ik had nog nooit gedoken, maar was er wel benieuwd naar, ook of ik het lichamelijk zou kunnen. Afgelopen vakantie hebben we dus een proefduik gemaakt in de zee, en dat vond ik super leuk, en het ging lichamelijk wel (met de nodige pijnstillers achteraf, MAAR ACH, met beter materiaal is dat wellicht ook beter te behappen) en nu hebben we in Nederland proefduiken gemaakt en hebben we besloten dat we het gaan doen. Super leuk! Vooral ook omdat ik voor mijn gevoel EINDELIJK iets heb gevonden wat lichamelijk best wel te doen is voor me en wat ik erg leuk vind. Mits ik mijn grenzen aangeef natuurlijk. Zo leuk! Ik ben er echt helemaal vrolijk door.

Klinkt erg interessant.
Oud 03-10-2016, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Neuh, ik kreeg echt last van plaatsvervangende schaamte toen ik daar was. Man o man. Echt sommige mensen daar, niét normaal. Gelukkig was het in de duinen (een stukje verder dan waar die stomme pokémons zitten)/op het strand wel lekker rustig en mooi enzo. <3

Mijn vriend wilde al heel lang duiken en die heeft regelmatig getwijfeld of ie z'n brevet zou halen. Ik had nog nooit gedoken, maar was er wel benieuwd naar, ook of ik het lichamelijk zou kunnen. Afgelopen vakantie hebben we dus een proefduik gemaakt in de zee, en dat vond ik super leuk, en het ging lichamelijk wel (met de nodige pijnstillers achteraf, MAAR ACH, met beter materiaal is dat wellicht ook beter te behappen) en nu hebben we in Nederland proefduiken gemaakt en hebben we besloten dat we het gaan doen. Super leuk! Vooral ook omdat ik voor mijn gevoel EINDELIJK iets heb gevonden wat lichamelijk best wel te doen is voor me en wat ik erg leuk vind. Mits ik mijn grenzen aangeef natuurlijk. Zo leuk! Ik ben er echt helemaal vrolijk door.

Klinkt erg interessant.
Ik vind je er ook niet echt n type voor.
Nice

Is het in het water sowieso niet fijner voor je?
Wat zijn je grenzen?

Niet echt. Maar ik wel ben blij.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten