| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
![]() Als je geïnteresseerd bent, hier is een filmpje dat ik ooit gemaakt heb voor de dierenarts.
Spoiler
Hij mauwt nu niet meer en beweegt veel harder, maar dit was na een andere aanval of nog steeds in de eerste aanval. Ik durf hem nu ook niet meer zo aan te raken, die beet is me echt wel bijgebleven
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Het wordt ook niet beter naarmate het vaker gebeurt, ik reageer alleen iets rustiger en praktischer
ik laat vallen waar ik mee bezig ben (meestal slaap, want hij heeft het vaak 's nachts), zorg dat hij zich niet bezeert, ik begeleid hem naar zijn water en eten, want hij vreet en drinkt daarna altijd als een malle, ik maak zijn bek schoon en de andere plekken waar hij gekwijld heeft, rook een sigaretje tot hij weer bij zinnen in (na een aanval is hij gedesoriënteerd, beetje 'het licht is aan, maar er is niemand thuis') en dan gaan ik weer door met wat ik aan het doen was en hij slaapt een dag om bij te komen.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
Fucking kut, plokje.
![]() Hoe vaak heb je 't? En hoe doe je dat met werk of als het komt opzetten wanneer je buitenshuis bent? Ik heb migraines en andere pijnen waardoor ik uren huilend in een hoekje lig, maar weten wat het is en dat het vanzelf weer overgaat maakt het iets makkelijker. Ik dacht de eerste keer ook dat ik doodging of iig ernstig ziek was, maar 18 jaar later leef ik nog steeds, dus tja...
|
|
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Euhm, ja, het verschilt. Ik ga zo vaak naar kantoor als ik kan. In de praktijk betekent dat 2 dagen in de week, vorige week geen enkele dag. Echt goed thuiswerken is er op dagen met aanvallen niet bij omdat ik mezelf niet vertrouw onder invloed van sumatriptan. Helemaal de eerste anderhalf uur na de injectie kan ik hooguit mails beantwoorden. Citaat:
En afgelopen zondag had ik een migraine-aanval. RAARRR, eerste keer in pff, 8 jaar ofzo? Ik vermoed dat het mijn lichaam was die meer sumatriptan wilde, kon er met twee sterke bakken koffie snel een einde aan maken gelukkig. Citaat:
|
||||
|
|
||
|
Citaat:
Ik vind dat in ieder geval heel naar om naar te kijken, want dat is echte pijn en hoe mensen reageren op extreme pijn. Vreselijk.
|
|
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er gloort echter hoop aan de horizon. LSD blijkt ontzettend effectief in het afbreken van een aanval en zelfs iemand uit z'n clusterperiode te kunnen halen. Psylocibine, een van de hallucinogenen in paddos en truffels, heeft dit effect ook maar minder sterk en bij 'slechts' 80% van de mensen. LSD is 100% effectief tot nu toe. Laat er een variant van LSD zijn, Bromo-LSD, waar broom aan toegevoegd is, die bij 99% van de mensen niet bindt aan receptoren waardoor je gaat hallucineren, in zeer kleine doses, zonder schadelijke effecten, en in 100% van de gevallen effectief is. in 1% van de gevallen gaan mensen toch hallucineren. Deze mensen hebben een andere afwijking. Dit middel is al getest in Duitsland en er vinden op dit moment toelatingen plaats in de Verenigde Staten. Het middel is niet ontwikkeld door Big Pharma, er zit wel een commercieel bedrijf achter maar ze willen eigenlijk alleen een einde maken aan CH's en het heeft ook potentie voor migraine. |
|||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zit nu serieus te overwegen om die verslaving opnieuw op te pakken, caffeïne heeft een positief effect op CH (en migraine trouwens) en er zijn wel schadelijke effecten maar er zijn statistisch even veel effecten die van zeer goede invloed zijn geloof ik. Anyways, ik kan prima slapen na een tray red bull, altijd al gekund ook, dus als dat helpt tot er iets beter is neem ik het maar voor lief. |
|
|
|
|||
|
Citaat:
Dat je erna helemaal stuk bent begrijp ik, want die shit is heftig. Sumatriptan trouwens ook, sodetering. Citaat:
Ik heb nu gelukkig maar eens per maand een aanval, dus de medicijnen laat ik achterwege. Heb wel sumatriptan gehad, maar dat is gevaarlijk in combinatie met m'n dagelijkse medicijnen. Dus in bed liggen it is, of gewoon doorbuffelen en aan het eind vd dag dood gaan.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Wel grappig dat als ik haast heb (aanval komt binnen nu en 5 minuten) dan zet ik 'm altijd pijnloos en als ik geen haast heb (komt binnen 15 tot 30 minuten, dat voel ik aan m'n kaak, schaduwhoofdpijn kan ik echt de hele dag hebben, maar als m'n kaak begint te zeuren heb ik max een half uur voor het losbarst) dan is het altijd een gehandicapte prik waar ik de hele dag last van heb. Zondag zelfs zo vervelend dat ik m'n bloeddrukmeter niet kon gebruiken ![]() Citaat:
En misselijk ben ik ook maar koffie met een beetje melk en suiker lukt nog net, misschien omdat het helpt? Kweetniet. Ben benieuwd of er nog wat uit de MRI komt, ergens hoop ik dat het een aneurysma of een goedaardige, verder niet gevaarlijke tumor is, want dan is er iets aan te doen (sorry Turk, ik kan me echt niet voorstellen hoe ongelofelijk moeilijk je het moet hebben maar het is een gedachte die regelmatig door m'n hoofd schiet, makkelijk praten I know maar )Voordelen zijn er trouwens ook! Ik rook eigenlijk alleen nog maar na een injectie en alcohol is totaal uit den boze, zelfs als ik geen voorwaarschuwing heb kan het binnen 10 minuten zorgen voor een aanval en alcoholaanvallen zijn het meest intens en duren het langst. Op dit moment komen er gelukkig ook weer kilos bij. Niet eten is een trigger dus opeens kan ik mezelf forceren om heel veel te eten. Verder probeer ik een combinatie te zoeken, en dat lijkt steeds beter te lukken, van pijnstillers (tramadol met paracetamol voor de lichte aanvallen), zeer heet & koud douchen, sterk gekruid eten, caffeïne, melatonine en als het niet anders kan sumatriptan. Ooit kom ik uit deze cyclus en dan wordt het weer leuk
|
||
|
|
||
|
Wow Tet, dat is een flink verhaal, wel goed uitgelegd! Klinkt allemaal kankerkut
wanneer komt die LSD hierheen dan?Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Was wel grappig, ik vertelde m'n huisarts vorige week dinsdag wat voor antibiotica ik zou krijgen en afgelopen maandag welke infectie ik precies heb (werd gebeld door het ziekenhuis dat ik me moest melden bij de dermatoloog om 15:50 maar ze wilden niet zeggen wat), ik kan zo dokter worden
|
|
|
|
|
Holy shit Deadlock, wat superheftig allemaal
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
Plok, wat je zegt over de voordelen: Ik drink nu veel meer water, eet minder (en gezonder) en drink vrijwel geen alcohol meer en dat zorgt wel dat ik er minder last van heb. Af en toe Neem ik toch een paar drankjes en de dag erna heb ik vrijwel altijd spijt.
![]() Met roken moet ik ook nog maar es stoppen, maar das nog wat lastig.
![]() |
|
|