Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2017, 21:53
Ieke
Ieke is offline
Komt goed Elin3
Oud 08-01-2017, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Je bent zelf zo lekker
Weet ik zelf ook wel.
Oud 08-01-2017, 23:35
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:

Ohohhh. Hoe was je ze kwijtgeraakt?
Onoplettendheid vrees ik. Door ze niet uit m'n hangslot van m'n kettingslot te halen en weg te fietsen. Dat in combinatie met se niet horen vallen door de sneeuw die er lag.
Oud 08-01-2017, 23:38
Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Citaat:
Oh wat leuk!! Knap ook wel. Dan ben je wel veel bezig met de ontplooiing van mensen. Maar als consultant kun je dat natuurlijk wel specifieker doen dan als je voor de klas staat. Lijkt me. Wat zou je willen overdagen als je lesgeeft? Of vond je maatschappijleer wel fijn? En in welke setting?
Ik vond maatschappijleer heel fijn, omdat ik thema's kon bespreken die ze in hun dagelijks leven tegenkomen, en omdat ik ze kon laten nadenken hierover en met elkaar in gesprek kon laten gaan. Ik wil mensen meegeven dat ze ergens over kunnen en mogen nadenken, dat ze het oneens of eens mogen zijn met anderen en hoe ze dat het beste kunnen overbrengen. En ik wil ze laten ontdekken waar ze goed in zijn en ze helpen dat te ontwikkelen, want ik denk dat als zoveel mogelijk mensen iets doet waar ze gelukkig van worden dat de wereld dan een stuk beter is.

In mijn mentorlessen hadden we het vaak over persoonlijke groei. Waar kom je vandaan, en wat wil je bereiken, en hoe ga je dat dan doen? EN kun je daar hulp bij krijgen van je omgeving?

Mijn mentorleerlingen (mavo 3) hadden nul zelfvertrouwen, het gevoel dat ze toch niks konden bereiken en dat ze straks naar het mbo zouden gaan en zouden verzuipen op een megaschool. Ze waren een 'drukke' (tussen aanhalingstekens want als je ze goed benaderde waren ze helemaal niet druk) klas en kregen dat altijd en overal te horen. In de mentorlessen hebben we eerst elkaar leren kennen en toen allemaal thema's besproken en nagedacht over hoe ze overkomen en hoe ze de mening van anderen over hen kunnen beinvloeden. In het begin van het jaar had ik 30 onzekere en dwarse pubers en aan het einde van het jaar had ik 30 pubers die nog steeds wel onzeker waren, maar wel wisten dat ze iets konden bereiken en daardoor een stuk gemotiveerder het vierde jaar in gingen.

Ik zou het denk ik wel fijn vinden om meer van dit soort dingen te doen, maar ik kreeg best veel tegenwerking van de school want zij wilden dat we tijdens mentoruur boekjes gingen doorwerken over plannen en pesten en allemaal andere thema's. Maar die thema's kwamen bij mij ook wel aan bod maar dan niet met een suf boekje.
Oud 08-01-2017, 23:38
Tigerly
Tigerly is offline
Nog even een slaapmutsje van een vers geperste granny smith, een flink stuk gember en een scheut gin. Ik ben klaar voor 2017. Hopsakee.
Oud 09-01-2017, 00:19
Vlerkje
Vlerkje is offline
Citaat:
Ja dat snapte ik al, maar wat voor middelen dan hè?

Wat je zegt ben je zelf!

Ohohhh. Hoe was je ze kwijtgeraakt?
MDMA, 2-CB en cannabis! Mooie combinatie.
Oud 09-01-2017, 00:21
Vlerkje
Vlerkje is offline
Ik ben overigens in nachtje-doorhalen-want-mijn-paper-is-nog-niet-af-modus.
Oud 09-01-2017, 00:31
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik vond maatschappijleer heel fijn, omdat ik thema's kon bespreken die ze in hun dagelijks leven tegenkomen, en omdat ik ze kon laten nadenken hierover en met elkaar in gesprek kon laten gaan. Ik wil mensen meegeven dat ze ergens over kunnen en mogen nadenken, dat ze het oneens of eens mogen zijn met anderen en hoe ze dat het beste kunnen overbrengen. En ik wil ze laten ontdekken waar ze goed in zijn en ze helpen dat te ontwikkelen, want ik denk dat als zoveel mogelijk mensen iets doet waar ze gelukkig van worden dat de wereld dan een stuk beter is.

In mijn mentorlessen hadden we het vaak over persoonlijke groei. Waar kom je vandaan, en wat wil je bereiken, en hoe ga je dat dan doen? EN kun je daar hulp bij krijgen van je omgeving?

Mijn mentorleerlingen (mavo 3) hadden nul zelfvertrouwen, het gevoel dat ze toch niks konden bereiken en dat ze straks naar het mbo zouden gaan en zouden verzuipen op een megaschool. Ze waren een 'drukke' (tussen aanhalingstekens want als je ze goed benaderde waren ze helemaal niet druk) klas en kregen dat altijd en overal te horen. In de mentorlessen hebben we eerst elkaar leren kennen en toen allemaal thema's besproken en nagedacht over hoe ze overkomen en hoe ze de mening van anderen over hen kunnen beinvloeden. In het begin van het jaar had ik 30 onzekere en dwarse pubers en aan het einde van het jaar had ik 30 pubers die nog steeds wel onzeker waren, maar wel wisten dat ze iets konden bereiken en daardoor een stuk gemotiveerder het vierde jaar in gingen.

Ik zou het denk ik wel fijn vinden om meer van dit soort dingen te doen, maar ik kreeg best veel tegenwerking van de school want zij wilden dat we tijdens mentoruur boekjes gingen doorwerken over plannen en pesten en allemaal andere thema's. Maar die thema's kwamen bij mij ook wel aan bod maar dan niet met een suf boekje.
Klinkt goed
Oud 09-01-2017, 00:33
Vlerkje
Vlerkje is offline
Citaat:
Klinkt goed
Ik zag jou en Mickel dinsdagavond fietsen bij Neude!
Oud 09-01-2017, 00:34
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik zag jou en Mickel dinsdagavond fietsen bij Neude!
OMG! Dinsdag? Ik denk eerder woensdag
Oud 09-01-2017, 05:08
Smaug
Smaug is offline
Ik heb 4 uurtjes kunnen slapen . Maar ik ben wakker. Godnondejus. En nu mijn bed uitkomen om koffie te maken
Oud 09-01-2017, 05:29
Verwijderd
Bah koffie
Oud 09-01-2017, 06:12
Loezzel
Loezzel is offline
Vakantie voorbij
Oud 09-01-2017, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Nee het was dinsdag. Ze keek echt goed voor zich uit.
Oud 09-01-2017, 08:21
Abby.
Abby. is offline
Ik geloof niet dat Mickel en ik dinsdag überhaupt ons huis uit gekomen zijn in de avond
Oud 09-01-2017, 09:13
Carn
Carn is offline

Oud 09-01-2017, 09:27
Verwijderd
Oud 09-01-2017, 09:31
Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Citaat:
College terugkijken voor m'n tentamen morgen. Ik ben een beetje bang voor het tentamen
Succes!!! Wat stom dat je meteen de eerste dag na de vakantie een tentamen hebt.
Oud 09-01-2017, 09:51
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Succes!!! Wat stom dat je meteen de eerste dag na de vakantie een tentamen hebt.
Juist niet! Genoeg tijd om te leren dan!
Oud 09-01-2017, 09:53
Kikaa*
Kikaa* is offline
Succes Elin3!

Hier weer een lekker dagje literatuur lezen en verslag leggen.
Oud 09-01-2017, 10:00
WolterB
WolterB is offline
Ik heb gelijk een tentamen vanavond
Oud 09-01-2017, 10:05
Kikaa*
Kikaa* is offline
Succes Wolter! Ik heb over een maand een tentamen en dan heb ik daarna nooit meer tentamens. Rare gedachte!
Oud 09-01-2017, 10:11
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Juist niet! Genoeg tijd om te leren dan!
Ik heb voor m'n gevoel ook echt geen dag echt vakantie gehad. Alleen met de kerstdagen heb ik even niks gedaan, en na oud en nieuw moest ik een dagje bijkomen
Oud 09-01-2017, 10:40
Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Citaat:
Ik heb voor m'n gevoel ook echt geen dag echt vakantie gehad. Alleen met de kerstdagen heb ik even niks gedaan, en na oud en nieuw moest ik een dagje bijkomen
Ja precies, dan heb je geen vakantie maar alleen een tentamen dat als een zwaard van Damocles boven je hoofd hangt.
Oud 09-01-2017, 10:42
Uitwaaien
Uitwaaien is offline
De fietsenmaker waar mijn fiets is is TWEE volledige dagen per week dicht. Hoe dan.
Oud 09-01-2017, 10:44
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ja precies, dan heb je geen vakantie maar alleen een tentamen dat als een zwaard van Damocles boven je hoofd hangt.
Maar, om het niet af te leren, heb ik de 24e alweer een ander tentamen
Oud 09-01-2017, 10:46
Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Citaat:
Maar, om het niet af te leren, heb ik de 24e alweer een ander tentamen
Ik heb deze maand ook drie tentamens maar ik weet zo niet wanneer en door dit bericht ben ik een beetje aan het stressen :')
Oud 09-01-2017, 12:06
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
De fietsenmaker waar mijn fiets is is TWEE volledige dagen per week dicht. Hoe dan.
Het is ook twee dagen per week weekend?
Oud 09-01-2017, 12:18
Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Citaat:
Het is ook twee dagen per week weekend?
Ik bedoel drie dagen! Zaterdag, zondag én maandag. Wennen aan Utrecht wel, ik wilde gisteravond rond tien uur eten in de stad en dat was ook heel moeilijk.
Oud 09-01-2017, 12:21
Carn
Carn is offline
Tien uur is dan ook een behoorlijk gangbare tijd waarbij de keuken dicht gaat lijkt me; ook in andere steden
Oud 09-01-2017, 15:05
Smaug
Smaug is offline
Vandaag 3,5 uur in de Coffeelovers gezeten en lekker boeken zitten lezen met een vriendin van me . Deze maandag is zo erg nog niet. Een boek uitgelezen en alweer halverwege het volgende boek
Oud 09-01-2017, 17:08
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Wat voor boeken waren/zijn dat?
Oud 09-01-2017, 18:58
Smaug
Smaug is offline
Citaat:
Wat voor boeken waren/zijn dat?
One flew over the Cuckoo's nest heb ik net uit en ik ben halverwege Extremely Loud and Incredibly Close
Oud 09-01-2017, 19:46
Verwijderd
'avond
Oud 09-01-2017, 20:01
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
One flew over the Cuckoo's nest heb ik net uit en ik ben halverwege Extremely Loud and Incredibly Close
Dat laatste boek
Oud 09-01-2017, 20:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb in de kerstvakantie twee boeken gelezen en dat vond ik heel fijn dus misschien toch maar vaker doen.

Eind van de maand is het weer boekenfestijn in Ahoy dus dan ga ik iig weer wat inslaan.
Oud 09-01-2017, 20:43
Verwijderd
Ik houd van lezen Elke maand lees ok toch 1 à 2 boeken. In vakanties meer
Oud 09-01-2017, 20:45
Verwijderd
Smaug leest net als ik, als een beest 500 pagina's per dag deed ik met gemak.
Oud 09-01-2017, 22:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik lees dit op de melodie van 'climb every mountain'
Oud 09-01-2017, 22:38
Smaug
Smaug is offline
Citaat:
Boks
Oud 10-01-2017, 03:09
Vlerkje
Vlerkje is offline
Citaat:
Grapje, het was woensdag inderdaad.
Oud 10-01-2017, 09:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Welk beest?
Oud 10-01-2017, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Welk beest?
Leesbeest.
Oud 10-01-2017, 10:05
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Kleibeest
Oud 10-01-2017, 10:34
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Leseratte.
Oud 10-01-2017, 10:53
Carn
Carn is offline
Haubenmeise, nog nieuwe schoenen nodig?
Oud 10-01-2017, 10:58
Carn
Carn is offline
Citaat:
A++ These are great quality. The 500km march from Berlin to Warsaw only gave them minimal wear
Oud 10-01-2017, 11:00
Carn
Carn is offline
Citaat:
The company claims as many as 20 million pairs sold but those numbers are grossly exaggerated.
oooooooo
Oud 10-01-2017, 11:08
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Oud 10-01-2017, 11:11
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Leseratte.
Estafette

Regels voor berichten