Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2001, 14:55
badtothebone
badtothebone is offline
Een vriend van me wil mee zijn nieuwe processor verkopen (op de hcc gekocht bij MYCOM) Maar nu past hij niet op zijn moederbord en vraagt hij aan mij of hij zijn celeron 900 mhz wil ruilen + nog wat extra geld (omdat de cash op de celeron minder is) tegen mijn intel P3 733 mhz.
Wat is het grote verschil tussen deze twee. Wat heb je aan meer cash en maakt het wel zoveel uit. en wat is de kwaliteit omdat ik mijn pc lang wil gebruiken voor dadelijk studeren. Is dit een redelijke ruil. En hoe veel extra geld zou ik moeten vragen?
Oud 27-11-2001, 15:14
pietje63
pietje63 is offline
ik weet niet wat duurder is, moet je een keer even op de site van een pc-winkel kijken (bijv www.alltrend.nl)

wat beter is hangt er maar net vanaf wat je er mee wilt, maar over het algemeen denk ik dat de celeron zelfs iets sneller is

maar wat ik me afvraag, psat die celeron er wel op bij jou????

Oud 27-11-2001, 15:21
badtothebone
badtothebone is offline
Onze site is wegens onderhoudswerkzaamheden tijdelijk gesloten.
Onze excuses voor het ongemak.

Daar kan ik nu jammer genoeg ook niet verder mee. Het gaat me er vooral om waar de verschillen inzitten. Speelt bijvoorbeeld de cash een grote rol bij spellen of gebruik je die alleen als je veel dingen tegelijk gebruikt??
Oud 27-11-2001, 15:36
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
pietje63 schreef:
ik weet niet wat duurder is, moet je een keer even op de site van een pc-winkel kijken (bijv www.alltrend.nl)

wat beter is hangt er maar net vanaf wat je er mee wilt, maar over het algemeen denk ik dat de celeron zelfs iets sneller is

maar wat ik me afvraag, psat die celeron er wel op bij jou????

Alltrend is wel echt een walgelijke KUT-winkel (en helaas de enige computerwinkel in Almere )

Als je daar kijkt voor de huidige prijs van zo'n processor mag je er nog wel ff 100,- aftrekken voordat je de prijs hebt waarvoor je zoiets elders kunt kopen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 15:55
Verwijderd
Een Intel P3-733 is véél sneller dan een Celeron 900.

Een 733 draait op een bus van 133. Dat is het eerste voordeel. Tweede voordeel is de 256kb fullspeed L2 cache op die P3. Dat scheelt zó ontzettend veel. Een Pentium-IIIEB is in de meeste gevallen (behalve pure integerberekeningen) bijna anderhalf maal zo snel als een Celeron op dezelfde snelheid.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 16:19
badtothebone
badtothebone is offline
dus jullie zeggen niet doen, ook al heeft hij meer mhz wordt mijn pc in het totaal een heel stuk minder snel.
Oud 27-11-2001, 16:51
boer_temp
boer_temp is offline
je kan 'ma lleen lekker overclocken

je krijgt em denk ik met goeie koeling wel op de 1150 ofzow..

misschien verklijnt het verschil dan
Oud 27-11-2001, 17:45
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
nare man schreef:
Een Intel P3-733 is véél sneller dan een Celeron 900.

Een 733 draait op een bus van 133. Dat is het eerste voordeel. Tweede voordeel is de 256kb fullspeed L2 cache op die P3. Dat scheelt zó ontzettend veel. Een Pentium-IIIEB is in de meeste gevallen (behalve pure integerberekeningen) bijna anderhalf maal zo snel als een Celeron op dezelfde snelheid.
Die bus is wel lastig, want nu kan je niet zo goed meer océn

het beste kan je gewoon wat testen doen zoals sisoft.

Oud 28-11-2001, 04:51
Verwijderd
die jongen wilt een duidelijk antwoordt:

JE pentium niet ruilen voor die Celeron

hou lekker je pentium 733

Met citaat reageren
Oud 28-11-2001, 06:41
badtothebone
badtothebone is offline
Bedankt dan weet ik dat had het bijna gedaan namelijk maar nu niet meer.

thnx
Oud 28-11-2001, 10:05
Verwijderd
Citaat:
The twe@ker schreef:
Die bus is wel lastig, want nu kan je niet zo goed meer océn

het beste kan je gewoon wat testen doen zoals sisoft.
Waar is dat voor nodig? Dit is gewoon algemene kennis.

Uit verschillende tests in het verleden (oa door HardOCP, Toms Hardware en t.net zelf) is gebleken dat een Celeron-566 overgeklokt naar 8.5x112 (952) ongeveer even snel was als een Pentium-IIIEB op 600. Inderdaad anderhalf keer zo snel. Dus wat mij betreft kun je die Celeron nog over de Ghz klokken, hij haalt die PIII toch niet in...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten