Advertentie | |
|
12-07-2017, 10:13 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
12-07-2017, 12:35 | ||
Citaat:
12-07-2017, 12:50 | |
Het lijkt mij ook geen fijn idee, maar ik gebruik dan ook geen maandverband (Eww, voelt als een luier, eww). Het lijkt me wel een ideale oplossing als je erg veel bloed en bang bent voor doorlekken. Die onderbroek kan je dan aan als extra, om ongelukjes te voorkomen, en het lijkt me dat je dan wel geruster de week doorkomt.
12-07-2017, 13:14 | ||
Citaat:
En ik gebruik ook echt alleen tampons. Maandverband vind ik vervelend om dezelfde reden Ik ben sinds kort ook gestopt met de pil (nee, niet om zwanger te worden, maar om alle positieve ervaringen die ik van iedereen hoor) en de eerste keer weer echt ongesteld worden, was wel weer even wennen Dat was wel even iets anders dan een stopweek... En wat ik stiekem toch ook best irritant vind, is dat je het niet kan controleren. Ik kan nu ook weer elk moment ongesteld worden, en ik ben op vakantie. Dan is ieder beetje buikpijn een reden om een wc op te zoeken. |
12-07-2017, 13:51 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
12-07-2017, 13:58 | ||
Citaat:
|
12-07-2017, 16:09 | ||
Citaat:
12-07-2017, 17:04 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
12-07-2017, 18:39 | ||
Ik heb er wel van gehoord, maar het lijkt me maar niks. Tampoms zijn toch prima.
Citaat:
|
12-07-2017, 19:03 | ||
Citaat:
|
12-07-2017, 19:37 | |||
Citaat:
Er zijn veel redenen, niet alles even duidelijk. Je lichaam moet het weer zelf gaan doen en de ene kan het blijkbaar sneller dan de andere. Verder is wel een beetje de vraag in hoeverre het voor starten van de pil goed was, deel van de meiden begint ook juist vanwege de onregelmatigheid. In principe kan je na stoppen meteen weer regelmatig zijn. Had ik zelf ook toen ik een keer een paar jaar geleden gestopt was. Nu de laatste keer was het ook meteen weer met een keurige maand raak en de 2e cyclus werd ik al zwanger. Maar alles binnen een half jaar wordt als normaal beschouwd. Met de prikpil is dat een jaar (daar zie je wel echt meer problemen met hormonen die nog in je lichaam zitten) Citaat:
12-07-2017, 23:41 | ||
Citaat:
12-07-2017, 23:44 | ||
Citaat:
Maar goed, dan is het dus moeilijk te beoordelen, zou ik gewoon optijd naar de huisarts gaan voor verder kijken.
13-07-2017, 01:08 | |
Ik ben nu sinds een halfjaar ofzo aan de pil, en ik vind 't fantastisch. Geen dramatische stemmingswisselingen meer, of pijn, of een vettige pukkelmuil.
Alleen toen ik een stopweek inlastte was ik meteen een enorm apatische huilie, dus die sla ik nu maar zo veel mogelijk over.
13-07-2017, 06:41 | ||
Citaat:
13-07-2017, 07:09 | ||
Citaat:
1 tot 2 keer per jaar is wel het advies om minimaal te doen, maar lang niet alle vrouwen halen dat. (Sommigen krijgen na een week doorslikken al wat bloedverlies, anderen kunnen het rustig 1 keer per jaar laten komen zonder problemen)
13-07-2017, 07:58 | ||
Citaat:
13-07-2017, 17:10 | |
Ik vind het trouwens erg prettig dat dokters (lees: Ieke) zeggen dat je heus niet een stopweek hoeft te houden elke maand. Ik hoor zo vaak van andere vrouwen dat dat slecht voor je is en dat soort dingen. Maar ja, waar bemoei je je mee, tschuss
13-07-2017, 18:24 | ||
Citaat:
13-07-2017, 23:40 | ||
Citaat:
Ik merkte bij mezelf na een paar maanden wel dat m'n buik wat opgezetter was en dat er duidelijk iets uit moest, dus tsja, dan maar een paar dagen huilie zijn
13-07-2017, 23:47 | ||
Citaat:
Maar om aan te sluiten bij Miekje: mij lijkt vooral die menstruatiecup echt bijster interessant maar ik word ook niet ongesteld en vind het soms ergens wel jammer dat ik het dan niet uit kan proberen, alhoewel ongesteld worden me dan weer niets lijkt. Hoe zit dat eigenlijk met stopweken en de prikpil? Werkt dat het zelfde als de slikpil? |
14-07-2017, 00:20 | |
Prikpil werk 12 weken, die krijg je gewoon als prik. Daar bestaan geen stopweken voor, bovendien is het maar 1 soort hormoon, dus dat echte opbouwen van slijmvlies is veel minder.
Een groot deel van de vrouwen is niet meer ongesteld, deel heeft af en toe wat bloedverlies. En een heel klein deel heeft constant bloedverlies, maar die stoppen dan ook weer snel. Nadeel is dat het echt wat langer kan duren voor je weer ongesteld wordt naar stoppen, tot een jaar is niet heel raar, dus als je over niet al te lange tijd zwanger wil worden raad ik hem af.
14-07-2017, 07:02 | ||
Citaat:
14-07-2017, 15:06 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
14-07-2017, 15:14 | ||
Citaat:
|