Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2003, 04:33
nar_cyste
nar_cyste is offline
ik heb nachtmerries zonder angstig te zijn (zouden anti-psychotica en anti-depressiva ook in de dromen hun uitwerking hebben op je droom-geestestoestand?); wel zweet ik me de pleuris en word dan ook om de uur wakker en moet me verschonen(ja ben nu alweer door mijn voorraad onderbroeken heen zucht; thank god dat ik geen last van bedplassen heb maar goed nat is nat en in je warme bedje erg vervelend); heb dit sinds de eerst dag van mijn opname in een psychiatrisch ziekenhuis vorig jaar en is sindsdien steeds erger geworden (was ook de eerste dag sinds lange tijd dat ik niet blowde); psychiater denkt dat het aan medicijnen kan liggen maar die zijn pas aan het eind van de opname veranderd/opgehoogd

ik zit nu aan de anti-depressiva en anti-psychotica (effexor 150 mg; risperdal 1 mg) (was voor de opname alleen 75 mg effexor)
en onderneem sinds 1 januari een poging te stoppen met blowen;
maar zweten en 'nachtmerries' waren er ook als ik blowde (wel in mindere mate)

kent iemand dit?
weet iemand goede oplossing tegen nachtzweet? (gaat me vooral hierom; misschien eigenlijk meer iets voor L&G)

Laatst gewijzigd op 06-01-2003 om 05:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2003, 06:31
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
k heb ze ook. maar ik heb ze alleen als ik onder stress .. k hou nu al 6 dagen gedwongen rust en de nachtmerries zijn weg.msschien moet je dat ook proberen. als je bang bent dat ze weer komen komen ze ook weer.. als je t gewoon accepteert en elke nacht gewoon rustig gaat slapen gaat t msschien over..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 11:20
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
doe er iets mee, praat erover met je groepsgenoten, socio's enje psychiater, kijk waar het vandaan komt.. t hoeft niet per sé door de medicatie te komen, vaak is het psychisch.. heb je bijvoorbeeld nare dingen meegemaakt vroeger..?! Die zouden bijvoorbeeld boven kunnen komen nu je in therapie zit. Ik heb zoiets ook eenn tijdje gehad, ook in een kliniek. Dat was een gevolg van dat ik weer begon te voelen, dat er er dingen van vroeger naar boven kwamen.. een maand later was het weer over.. hoe dat precies kwam weet ik niet... maar ik had met de socio's een beleid afgesproken; eerst een gesprekje over hoe ik me voelde en hoe ik de nacht in ging, daarna een sigaretje roken in het rookhok met een tijdschrift erbij, daarna een lange hete douche nemen en vervolgens een boek lezen of een muziekje luisteren.. als ik om 12 uur nog niet sliep (om half 11 moest je er als 15 jarige in liggen) en ik was erg onrustig, dan moest ik een kalmeringspil nemen.. en t slapen ging steeds bter, ik zweette veel minder, t ging gewoon beter! Gewoon iedere avond een uur voordat je gaat slapen een bepaald ritueel doen om rustig te worden, om te ontspannen.

veel sterkte!

Laatst gewijzigd op 06-01-2003 om 11:28.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 17:35
Verwijderd
Citaat:
nar_cyste schreef:

kent iemand dit?
weet iemand goede oplossing tegen nachtzweet? (gaat me vooral hierom; misschien eigenlijk meer iets voor L&G)
Als het je vooral daarom gaat wil ik hem gerust naar L&G verplaatsen voor je, want dat hoort inderdaad meer daar..

De rest van je post is echter redelijk psychisch en dergelijke, laat dus even weten wat je ermee wil
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 04:40
nar_cyste
nar_cyste is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Als het je vooral daarom gaat wil ik hem gerust naar L&G verplaatsen voor je, want dat hoort inderdaad meer daar..

De rest van je post is echter redelijk psychisch en dergelijke, laat dus even weten wat je ermee wil
psychosomatisch probleem denk ik dus laat maar ff hier staan... ik wacht op een precedent

Laatst gewijzigd op 07-01-2003 om 04:58.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 11:37
Herrie
Herrie is offline
Misschien komt het idd door de medicijnen. Mijn broertje heeft een tijdje in een 'tehuis' gezeten en daar gaven ze m ook allerlei medicijnen. (Vooral om m rustig te houden). Ik weet niet wat precies, maar hij reageerde hier heel verkeerd op. Hij ging hallucineren en sliep slecht, at slecht, zag er slechter uit, was zo mak als een kasplantje; ik herkende m niet meer terug

Toen zijn ze gestopt met de medicijnen en het ging meteen een stukje beter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten