Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2003, 21:20
duifeltje
duifeltje is offline
wij hebben en hondje en dat willen we hééééééééééél misschien laten dekken, maar wanneer worden honden nou eigenlijk loops (hoe vaak dus).
en weet iemand of het noodzakelijk is om een soort hok te hebben voor het werpen en als de puppies erzijn of kan het ook gewoon in de hooiberg.
Oud 05-01-2003, 21:38
Verwijderd
een hond is ongeveer 1x in de 7 maanden loops.
je merkt het vanzelf als er overal van die kleine bloedspettertjes liggen en de hond zichzelf "daar" nogal eens schoon likt.
Als je je hond niet (nog) niet wil laten dekken of niet van een of andere hond kan je ze beter niet onaangelijnd buiten laten.
Met riem heb je er zelf veel betere controle over wat er gebeurt
De hond is op het vruchtbaarst vlak na dat de "rooie spetters" verdwijnen.

Je hoeft voor puppies niet speciaal een hok te maken, maar een speciale plek voor een nest wel.
Gewoon een stuk afbaken en daar wat deken (/kranten/ed.) ingooien is genoeg en regelmatig verschonen.
Je kan er wel wat hooi bij doen misschien maar helemaal in een hooiberg zal ik je niet aanraden.

Veel succes en plezier ermee als het doorgaat!

Owja, ik raad wel aan de hond in de winter periode te laten dekken zodat ze in de zomer kleintjes werpt, dat is meestal iets prettiger .
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:48
duifeltje
duifeltje is offline
tjah. dat in de winter laten dekken wordt dus een beetje lastig want ze is net loops geweest, maar miscchien dat ze het nu heel onregelmatig is.
we waren namenlijk bij de dierenarts geweest voor een prikje en controle . hij zij dat ze hééél binnenkort loops zou worden, maar dat duurde dus nog zo'n twee manden terwijl het wel tijd was.
(waarschijnlijk was ze heel erg van slag omdat d'r mandkameraadje is ingeslapen).
maar wordt ze nu weer zeven maanden loops nadat ze het is geweest of nadat ze het zou moeten zijn.
waarschijlijk weet niemand dit want het is geen dierenarts forum maar misschien heeft iemend hier "ervaring" mee
Oud 06-01-2003, 09:37
Verwijderd
Citaat:
duifeltje schreef:
*knipperdeknipknipknip*
hm, ze is in de war, haar loopsheid 'loopt' niet goed () omdat haar mandkameraatje is ingeslapen.. snap ik dat goed?
Je zult nu moeten wachten tot ze weer vanzelf loops is en vanaf daar zal denk ik weer het zelfde 'goede' ritme weer verder gaan, want ze zal in die tijd wel weer gewend zijn om alleen te zijn.

En als je toch echt puppies van d'r wilt raad ik je wel aan te zorgen dat ze in het late voorjaar of in de zomer werpt.
Ik weet niet of jullie ze binnen zetten, maar in de winter binnen geeft best wel een troep en stank.
Je kan ze dan het beste in een garage of schuur zetten, maar waar het niet erg koud is (ook niet warm..hondjes zijn kieskeurig) en dat er geen regen ed binnen kan komen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 06:29
wendytjuh
wendytjuh is offline
hoi hoi

ik zal het is aan me zus vragen die is paravetrienaire dierenarts assistente (hoger dan een dierenartsass. lager dan een dierenarts)
haar puppie was volgens mij bij 8 maanden al loops maar ik ga het voor je vragen.
Oud 15-01-2003, 18:02
Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Onze hond was als puppy wel buiten, maar wel afgeschermd. Het is volgens mij ook maar net wat de hond gewend is, of je haar buiten op binnen wil laten werpen. Zorg in ieder geval voor een plekje waar ze zich op haar gemak voelt, dan komt het denk ik wel goed...

Ik hoop voor je dat ze lieve puppy's krijgt!!!
Reageren

Regels voor berichten