Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2018, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Groetjes, een MAVO-klantje (en that's it).
VIJF JAAR MAVO JONGUH!
Advertentie
Oud 08-08-2018, 15:42
Verwijderd
Citaat:
VIJF JAAR MAVO JONGUH!
En dat is in mijn geval ook nog eens zo ;d;;d;:;d;;;::;d;d;d;;DD

Maar goed, dat was wel een bewuste keuze, het tweede jaar nog 'ns doen. Dat kwam door een verhuizing (andere school) en relatief jonge leeftijd. Leek mij wel een prettig idee, beetje cruisen door het tweede jaar in een nieuwe omgeving. Maar wel geschiedenis als extra vak gedaan en alle talen behalve Engels laten vallen want de toenmalige decaan zei: KIES ZO EXACT MOGELIJK ALTIJD GOED JONGEN en later zei de overheid: OH HOI ALS JE VAN MAVO NAAR HAVO WIL DOORSTROMEN IS EEN 2e VREEMDE TAAL VERPLICHT XX DOEI en toen dacht ik: FUCK JULLIE ALLEMAAL.

En nu ben ik IT'er
Oud 08-08-2018, 15:52
Verwijderd
Heb ik ook.
Oud 08-08-2018, 16:18
Miekje*
Miekje* is offline
Nog even over leeftijdsverschil, kennissen van me zijn gelukkig getrouwd en al bijna 20 jaar samen, terwijl hij 20 jaar ouder is dan zij. Ze leerden elkaar kennen toen zij 19 was en hij 39. Ze hebben er door het leeftijdsverschil wel bewust voor gekozen om niet aan kinderen te beginnen, maar verder merk je echt weinig van het leeftijdsverschil en ze zijn één van de beste stellen die ik ken. Het is maar net je voorkeur/toeval/of het goed gaat denk ik. Maar dat is in iedere relatie zo, natuurlijk
Oud 08-08-2018, 16:25
Verwijderd
Weet je, ik ging naar het gymnasium en dacht toen al bij verrassend veel klasgenoten "maar jullie horen helemaal niet op dit niveau. Je haalt het misschien door hard leren maar jullie missen duidelijk een bepaald denkniveau". Op de uni hetzelfde. Ga je een postdoctorale opleiding doen, wederom hetzelfde. Wij wijzen soms mensen af met een waanzinnig CV qua opleidingen, maar die in drie zinnen door de mand vallen.

Daar staan mensen als mijn MBO-collega, Deadlock en Tunacan Kazoo tegenover. Opleidingsniveau zegt me echt niet zo veel.

En ik ben me er ook van bewust dat er ongetwijfeld mensen zijn die slimmer zijn dan ik en zich bij mij afvragen hoe ik godsnaam hier verzeild ben geraakt. Waar dat hier dan ook precies is.
Oud 08-08-2018, 16:31
Verwijderd
Waarom horen ze niet op dat niveau dan? Ze hebben misschien wel de vaardigheden om een gymnasium diploma te halen, niet om een intelligent gesprek met jou te voeren. 😉

Ik kan er trouwens ook slecht tegen als mensen tegen me zeggen dat ik zo slim ben (vind ik mezelf namelijk niet per se), misschien ook daarom dat ik graag een relatie heb met iemand die intelligenter is 😜
Oud 08-08-2018, 16:39
Verwijderd
Je bent echt vet slim, Krista. Je zegt soms iets doms maar dat doen we allemaal wel.
Oud 08-08-2018, 16:40
Verwijderd
Oh en dit:
Citaat:
Waarom horen ze niet op dat niveau dan? Ze hebben misschien wel de vaardigheden om een gymnasium diploma te halen, niet om een intelligent gesprek met jou te voeren.
Weleens gehoord van de diploma-affaire van Windesheim?
Oud 08-08-2018, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Waarom horen ze niet op dat niveau dan? Ze hebben misschien wel de vaardigheden om een gymnasium diploma te halen, niet om een intelligent gesprek met jou te voeren. 😉
Ja ik snap dat ik als een arrogante snob overkom of zo. Ben ik natuurlijk ook, maar daarnaast vind ik het onnozel om mijn woorden in te pakken met allemaal nuanceringen. Blijkbaar toch nodig. ;-)

Zelfs een postdoctorale opleiding kun je halen door vooral hard te leren en veel tijd er in te stoppen. Met herkansingen bij vakken die meer van denkvermogen/analyse vragen dan gewoon dingen weten. Met een scriptie die zeven keer herschreven moet worden omdat het geen academisch niveau heeft. En uiteraard een universiteit die goed betaald krijgt voor de opleiding dus de klant graag dat papiertje overhandigt. Als je vervolgens op een functie solliciteert die staat omschreven als “WO+”, dan klopt dat qua opleidingsniveau. Maar als je bij de assessment op “verstandelijke capaciteiten” onder het kopje abstract een 1 scoort (afgezet tegen de universitaire normgroep) en tijdens het gesprek een vraag die je gevoel voor logica test niet goed kan beantwoorden, dan schiet je weinig op met je WO+ opleiding. Gaat wellicht alleen maar tegen je werken: bij WO+ functies val je door de mand en als je solliciteert op HBO-functies is men bang dat je je snel gaat vervelen of snel door wilt groeien waar wellicht geen ruimte voor is.

Het is niet dat ze wat mij betreft niet op dat niveau horen omdat ik een ballotage wil invoeren of zo. Veel plezier met dat papiertje, dat hebben ze verdiend, prima
Oud 08-08-2018, 17:26
Koekje
Koekje is offline
Ik voel mezelf 'dommer' nu ik mijn master heb gehaald dan toen ik mijn hogeschooldiploma haalde. Ik heb vaak het gevoel gehad dat ik niet op de universiteit thuishoorde. Als ik mezelf vergelijk met mijn peers dan merk ik dat ik toch een wetenschappelijke basis mis omdat ik HAVO heb gedaan en geen universitaire bachelor heb. Ik heb behoorlijk aangemodderd op de uni, maar ik heb wel doorgezet

Ik date ook liever met mensen die hoger opgeleid/intelligenter zijn dan ik. Om een of andere reden vind ik het fijn als ik naar de ander kan opkijken en motiveert het mij om een tandje bij te zetten en mezelf te bewijzen.
Oud 08-08-2018, 18:34
Holland Oates
Holland Oates is offline
Jeetje, ineens 2 pagina's erbij. Sapperdeflap.

Re leeftijd:
Boven de 30 leek me ook altijd vet oud, nu ik zelf 30+ ben gaat dat natuurlijk niet meer helemaal op. Maar vaak zie ik op tinder ook mannen die er vet oud uitzien en die zijn dan jonger dan ik. Hoe dan? Nou voel ik me tbh ook helemaal geen 30'er en word ik vaak veel jonger geschat, maar als ik iemand zou daten zou ik wel willen dat die persoon dezelfde hoeveelheid levenservaring heeft. Dat ik iig een normaal gesprek met iemand kan voeren.
Maar dat heeft dan ook wel weer met intelligentie te maken.
Niet met opleidingsniveau tho, want ik ben zelf een dubbele drop-out. Al m'n vrienden zijn wel WO+'ers , maar ik ken ook WO'ers die echt de simpelste shit niet snappen.

Ik denk dat ik het liefst iemand heb die op één lijn zit qua culturele references en die enigszins nadenkt over maatschappelijke issues. En zelfontwikkeling vind ik ook belangrijk, of iemand nou veel leest of zichzelf nieuwe skills aanleert of op watvoor manier dan ook probeert te leren.

Btw, de enige persoon die ik ooit irl ontvriend heb was iemand die zó ontiechelijk dom was, maar wel altijd dacht dat ze alles beter wist. En boos werd als ik met verbazing reageerde omdat ze iets niet wist. Dat trok ik echt heel slecht.
Oud 08-08-2018, 18:36
Verwijderd
BOVEN DE DERTIG IS OOK VET OUD
Oud 08-08-2018, 18:40
Holland Oates
Holland Oates is offline
Oh ja, ik hoor ook nog wel eens 'maar waarom ga je niet terug naar school? Je bent zo slim!'. ja bish, omdat ik niet leer op de manier die scholen/uni's wensen en ik 35.000 euro schuld heb en een angststoornis heb opgelopen omdat mensen van me verwachtten dat ik die shit met 2 vingers in m'n neus zou kunnen.
Oud 08-08-2018, 18:40
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
BOVEN DE DERTIG IS OOK VET OUD
Ik moest gister nog m'n ID laten zien toen ik peuken ging kopen, dus aan m'n harses is het nog niet te zien. HA!
Oud 08-08-2018, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Ik voel mezelf 'dommer' nu ik mijn master heb gehaald dan toen ik mijn hogeschooldiploma haalde. Ik heb vaak het gevoel gehad dat ik niet op de universiteit thuishoorde. Als ik mezelf vergelijk met mijn peers dan merk ik dat ik toch een wetenschappelijke basis mis omdat ik HAVO heb gedaan en geen universitaire bachelor heb. Ik heb behoorlijk aangemodderd op de uni, maar ik heb wel doorgezet

Ik date ook liever met mensen die hoger opgeleid/intelligenter zijn dan ik. Om een of andere reden vind ik het fijn als ik naar de ander kan opkijken en motiveert het mij om een tandje bij te zetten en mezelf te bewijzen.
Op zich is het ook vaak zo dat hoe hoger opgeleid je raakt, hoe meer je gaat denken dat je niet slim genoeg bent
Oud 08-08-2018, 18:52
Holland Oates
Holland Oates is offline
Dunning-Krugereffect vs Oplichterssyndroom.
Oud 08-08-2018, 18:54
Loezzel
Loezzel is offline
Zo, even een tussendoortje op de woensdagavond met mijn 1 jaar jongere date. En wij zijn dan dus ook al giga-oud!!!
Oud 08-08-2018, 18:55
Verwijderd
Ik heb een brief geschreven aan het onderwerp van mijn gedachten Ga hem zo op de bus doen en vanaf dat moment waarschijnlijk mega stress en spijt. Maar nu voelt het in ieder geval fijn om het eruit geschreven te hebben.
Oud 08-08-2018, 18:56
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ik heb een brief geschreven aan het onderwerp van mijn gedachten Ga hem zo op de bus doen en vanaf dat moment waarschijnlijk mega stress en spijt. Maar nu voelt het in ieder geval fijn om het eruit geschreven te hebben.
Wat romantisch!
Oud 08-08-2018, 19:00
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Op zich is het ook vaak zo dat hoe hoger opgeleid je raakt, hoe meer je gaat denken dat je niet slim genoeg bent
Ik weet het, maar ik vind het maar vervelend
Oud 08-08-2018, 19:14
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
O my gosh Krissie, wat mooi.
Oud 08-08-2018, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Te groot voor het servet maar te klein voor het tafellaken.. Herkenbaar.
Oud 08-08-2018, 19:30
Verwijderd
Citaat:
O my gosh Krissie, wat mooi.
Ik heb m net gepost en nog geen paniekaanval. Ik heb teveel zelfhulpboeken gelezen geloof ik, vertrouwen in het universum en zo ik wil nu alleen wel de tijd 2 dagen vooruit spoelen!!
Oud 08-08-2018, 19:35
Mema
Mema is offline
Citaat:
Te groot voor het servet maar te klein voor het tafellaken.. Herkenbaar.
Ja ik ben ook een beetje in de bewust onbekwaam fase blijven hangen de afgelopen jaren.. Of wellicht zit ik inmiddels in de onbewust bekwaam, ik vind het lastig.

Verder maakt leeftijd an sich denk ik niet zo uit, meer hoe je in 't leven staat zoals al vaker vermeld in deze topic.

En kris ik vind 't heel tof dat je een brief hebt gestuurd
Oud 08-08-2018, 19:41
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik heb m net gepost en nog geen paniekaanval. Ik heb teveel zelfhulpboeken gelezen geloof ik, vertrouwen in het universum en zo ik wil nu alleen wel de tijd 2 dagen vooruit spoelen!!
Ik denk dat dit een mooi verhaal wordt voor jullie kinderen.
Oud 08-08-2018, 20:52
Verwijderd
Wat gaaf Krista
Oud 08-08-2018, 21:42
ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Wat is jullie grens wat leeftijd betreft dan?
Mijnlief en ik schelen 19 jaar, ik ben 28 en hij is 47. We zijn 2,5 jaar samen nu. Of ik daar veel van merk, van het leeftijdsverschil, mja, soms, ik ben wat meer zoekende en zwemmende en hij is stabieler. Maar ik krijg ook gewoon ruimte om de onzekerheden die bij mijn leeftijd horen te hebben. Hij is niet losgeknipt van hoe híj zich voelde op mijn leeftijd. Ondanks de andere leeftijd lijken onze levens op elkaar, en ook de dingen die we belangrijk of onbelangrijk vinden. Ik heb me nog nooit zo compatibel met iemand gevoeld.
Los daarvan, ja, ik maak me soms wel druk over hoe het later moet, als we oud zijn. Ik ben vooral weleens bang dat hij opeens neervalt, door een hartaanval of zo, en dat is een angst die ik bij mijn leeftijdsgenootvriendjes nooit had :-(
Oud 08-08-2018, 21:47
ecnelis
ecnelis is offline
Spoiler
Oud 08-08-2018, 21:51
Verwijderd
Een van mijn beste vriendinnen heeft... had geloof ik, een collega die onderdeel was van een thrupple. Een hele leuke knappe jongen van ergens tussen de 23 en de 26 (maar ik geloof 23) die met twee ontzettend oude mannen samenwoonde in Amsterdam. En één van de twee mannen is ook echt vrij recent overleden dus ze zijn nu met z'n tweeën een couple. En hij vertelde er heel erg liefdevol over, over de situatie, en je zag dat hij pijn had vanwege het verlies van één van z'n liefdes.

Ik vind grote leefftijdsverschillen totaal geen issue.

Spoiler
Oud 08-08-2018, 23:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wat is jullie grens wat leeftijd betreft dan?
Mijn ex is 20 jaar ouder dan ik, dus sindsdien zie ik het niet als een probleem.
Citaat:
Zien jullie een relatie mogelijk waar iemand qua opleidingsniveau en intelligentie toch een beetje onder jezelf zit?
Ik vind het echt een leuk meisje, maar ik vraag me af hoe oprecht mijn gevoelens zijn en hoe houdbaar het is op de lange termijn.
Opleidingsniveau zegt niet zo veel, intelligentie wel. Iemand die niet zo snugger overkomt, zou voor mij een afknapper zijn. Maar iemand die te slim is en ook op dat niveau praat, zou ook niet bij me passen. Ik heb alleen maar mbo, maar ik ben wel slimmer dan dat, ik heb gewoon het papiertje niet. Dat geldt vast voor andere mensen ook, en in andere volgorde.
Oud 09-08-2018, 02:04
Koekje
Koekje is offline
Ik had zojuist nog heel spontaan een date met iemand die om de hoek bleek te wonen. Het is alleen bij een nachtelijke wandeling gebleven. Maar Jezus, mijn ego is weer goed gestreeld
Oud 09-08-2018, 09:42
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ik had zojuist nog heel spontaan een date met iemand die om de hoek bleek te wonen. Het is alleen bij een nachtelijke wandeling gebleven. Maar Jezus, mijn ego is weer goed gestreeld
:

Ik zit deze zomer ook in zo’n fase. Heerlijk!
Oud 09-08-2018, 11:35
Stofzuiger
Stofzuiger is offline
Citaat:
:

Ja he. Gelukkig regende het die dag ook.
Oud 09-08-2018, 11:41
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Hij probeerde in je broekje te komen!!
Oud 09-08-2018, 11:52
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
:

Het is best wel leuk ja

Citaat:
Hij probeerde in je broekje te komen!!
Niet eens. Het was al vrij laat en hij moest in de ochtend ergens zijn, maar hij vroeg of ik vanavond tijd had.

Hij zei herhaaldelijk dat hij behoorlijk onder de indruk van mijn "killer curves"
Oud 09-08-2018, 14:54
Tigerly
Tigerly is offline
Hoera voor killer curves!!!

En hoera voor dat mannen er fucking eindelijk voor uit durven komen dat ze ook van killer curves houden!!!

Oud 09-08-2018, 15:08
Koekje
Koekje is offline
Inderdaad! Ik vond dat toch het beste compliment dat ik in tijden heb gehoord
Oud 09-08-2018, 16:01
Verwijderd
Hm ik ken geen mannen (jaha n=1) die daar niet voor durven uitkomen. Sterker nog, het gros is tamelijk afkerig van size zero, thigh gaps, en wat dies meer zij.
Oud 09-08-2018, 16:13
Tigerly
Tigerly is offline
Tegenwoordig ja! En heel uitgesproken ook!
Oud 09-08-2018, 16:17
Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik stik van de curves, maar ik kom die mannen nooit tegen.
Oud 09-08-2018, 16:23
Macrador
Macrador is offline
Booty lover zijn, is super hip inderdaad. Godzijdank dat de modellen er in meegaan.
Oud 09-08-2018, 16:24
Loezzel
Loezzel is offline
Is petit niet goed?
Oud 09-08-2018, 16:30
Macrador
Macrador is offline
Ik hou van alle vrouwen in alle maten en vormen hoor. Net zoals veel mannen. Geen zorgen loezzeltje.
Oud 09-08-2018, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Tegenwoordig ja! En heel uitgesproken ook!
Eigenlijk mijn ganse leven al; ik ben ook nog steeds van mening dat het leeuwendeel van de heteroseksuele mannen part noch deel heeft aan size zero, thigh gaps, en wat dies meer zij. Dat het vooral afkomstig is van homoseksuele mannen en vrouwen zelf.
Oud 09-08-2018, 17:37
Macrador
Macrador is offline
Childbearing hips godverdomme
Oud 09-08-2018, 17:44
Verwijderd
Ach, beide kanten op geen bodyshaming toch! Als je het gewicht hebt waar je je zelf het lekkerste bij voelt ben je ook op zijn mooist.
Oud 09-08-2018, 17:53
Verwijderd
Ja, precies dat. Zelfvertrouwen is heet bij vrouwen.
Oud 09-08-2018, 18:13
Verwijderd
Interessante onderwerpen!
Ik merk ook dat ik erg in de smaak val bij 15/20 jaar oudere mannen. Soms vind ik ze wel leuk, op een of andere manier. Maar ik houd het toch wat af omdat ik denk dat ik liever samen ben met iemand die iets meer op eenzelfde plan staat. En ik ben prima alleen, dus wat dat betreft..

Ik vind het wel belangrijk om samen te zijn met iemand waar ik goede gesprekken mee kan voeren. Die me inspireert en me aanvult, misschien in de wat meer exacte richting. En die toch wel iets begrijpt/oprechte interesse toont in kunst (en niet enkel omdat ik dat heb.) Ik vind zelf niet dat ik slim ben maar heb wel een open houding en wil dingen graag begrijpen. Ik zou heel slecht samen kunnen zijn met iemand die snel oordelen velt en die negatief in het leven staat. En die alleen maar wil reizen, sporten en bankhangen. Ofzo.
Oud 09-08-2018, 18:16
Verwijderd
En qua lichaamsbouw, het is inderdaad maar net hoe je je in je lichaam voelt. Ik heb een tijdje gescharreld met een jongen die eigenlijk wel vrij veel overgewicht had, maar ik vond ‘m zo ongelofelijk aantrekkelijk door de manier waarop hij stond en keek en hoe hij me aanraakte dat ik me daar echt totaal niet mee bezig hield. Het gaat veel meer om een eigenheid denk ik. En ergens een bepaald soort zelfzekerdheid misschien?
Oud 09-08-2018, 18:29
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Childbearing hips godverdomme
Jouw chick heeft ook wel goede curves trouwens
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten