Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2003, 20:47
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Nooit doen. Rokers zijn net als drinkers, drugsgebruikers en roekeloze autorijders a-sociale mensen, in de ware zin van het woord, dat wil zeggen: in die zin dat ze de natuurlijke band die er tussen mensen bestaat, geen recht doen. Ze eisen de wereld vanuit een houding van egocentrisme en egoïsme eenvoudigweg voor zichzelf op.
Je zult zien: met mensen met wie over dit soort zaken niet te praten valt, valt over andere zaken ook niet te praten. Niet over alles met mensen kunnen praten is fnuikend voor een relatie. Gefrustreerde relaties leiden niet tot een gelukkig leven. Als een gelukkig leven je lief is, dus: niet doen.
ik begrijp je punt helemaal.. en ben het er ook wel mee eens.. maarja.. soms moet je je hart ook laten spreken..

maargoed, mijn vriend rookt, en ik heb (laatste tijd weer) zwaar astma en bronchitus en zit aan de antibiotica. Ik weet dat als ik er iets van zeg hij meteen ergens anders gaat roken.
Maarr ik ga ook gewoon uit en slaap soms hele nachten niet wat ook niet bevoordelijk is. Hoe meer zelfrespect hoe meer respect je van de ander krijgt..

het liefst heb ik dat niemand in mijn omgeving rookt..maarja ik rookte tot eenp aar mnd erug zelf ook.. frustrerend
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2003, 21:44
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Jah.

ik rook zelf ook, heb er verder geen bezwaar tegen, vind het alleen maar handig, voor het geval ik zelf 'ns zonder sigaretten of sjek zit.. en de meeste rokers hebben er geen problemen mee om iets met me te hebben terwijl ik rook..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:55
angel_girl
angel_girl is offline
Ik heb er geen problemen mee.. mijn vriend rookt ook en ik ook.
Oud 03-01-2003, 22:06
Welmoed
Welmoed is offline
Ik rook zelf dus die keuze is niet moeilijk.
Ik zou misschien wel stoppen voor die ander. Of iig niet waar diegene bij is roken.
Oud 03-01-2003, 22:32
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
GrayBurn schreef:

1) En eerlijk het helpt geen ene flikker. Ik heb in al die jaren nog geen enkel 'dank je wel' of verbetering gezien

2) Alleen frustraties en woede.

3) Bijzonder duidelijk dus dat die daar eigenlijk gewoon op aast en z'n frustraties over z'n eigen leven kwijt moet.

1) Een "dank je wel" is nergens voor nodig. Verbetering verwacht ik niet bij mensen die reageren zoals jij dat doet. Anderen kunnen ook niet gemakkelijk veranderingen aanbrengen in een proces waarin zelfs je ouders niet zijn geslaagd. Mensen zoals jij kunnen alleen zichzelf verbeteren. Vanwege hun (holle) assertieve houding zal hun dat moeilijk vallen.
Bij anderen zijn er wel positieve reacties leesbaar. Om nog maar niet te spreken over degenen die niet expliciet reageren.
2) Dit is pertinent onwaar. Frustraties en woede zijn fenomenen die niet bij mij passen, omdat ik ze als gebreken aan mijn zelfbeheersing zou beschouwen. Wie kwaad wordt, verliest gedurende een bepaalde periode zijn macht over zijn ratio en is dus even geen mens. Zoiets zou ik mezelf nooit toestaan.
3) Een rare conclusie die heel veel over jouzelf zegt. Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 22:36
Orion16
Orion16 is offline
Roken? Nee bah, zou wel een afknapper voor me zijn als ze zou roken. Of ik de deur uit, of de sigaretten de deur uit zou ik dan zeggen
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 00:43
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef:

maargoed, mijn vriend rookt, en ik heb (laatste tijd weer) zwaar astma en bronchitus en zit aan de antibiotica.
Oftewel: Je vriend wordt jouw ondergang.
Oud 04-01-2003, 02:06
Tatsu
Tatsu is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Nooit doen. Rokers zijn net als drinkers, drugsgebruikers en roekeloze autorijders a-sociale mensen, in de ware zin van het woord, dat wil zeggen: in die zin dat ze de natuurlijke band die er tussen mensen bestaat, geen recht doen. Ze eisen de wereld vanuit een houding van egocentrisme en egoïsme eenvoudigweg voor zichzelf op.
Je zult zien: met mensen met wie over dit soort zaken niet te praten valt, valt over andere zaken ook niet te praten. Niet over alles met mensen kunnen praten is fnuikend voor een relatie. Gefrustreerde relaties leiden niet tot een gelukkig leven. Als een gelukkig leven je lief is, dus: niet doen.
Ten eerste, waar haal je deze wijsheid vandaan?
Ten tweede, ooit over generalisering gehoord?
Ten derde, waardoor de cynisme, of is dit de generalisering?

Je mag je wel enigzins verdedigen, wil je dit standpunt houden.
Ik daag je hierbij uit.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 10:47
U-NiQ
U-NiQ is offline
Citaat:
Justice schreef:
Liever niet... Het is een nare verslaving, en dat zou ik er niet bij kunnen hebben denk ik. Dat en het is wel zooo goor als je moet zoenen... een kauwgumpje werkt echt niet hoor!
Ik rook en heb een vriendje die niet rookt. En ik vertel jou dat een kaugumpje, pepermuntje of een smintje prima werkt.
Oud 04-01-2003, 11:12
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Lyn schreef:
Ik rook en heb een vriendje die niet rookt. En ik vertel jou dat een kaugumpje, pepermuntje of een smintje prima werkt.
Hoe kun jij dat weten? Je rookt zelf.
En die stank die om je heenhangt, hoe los je dat op? :\
Oud 04-01-2003, 15:18
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
Oftewel: Je vriend wordt jouw ondergang.
nee hoor, ikzelf en niemand anders kan dat.

hij is vorig jaar ook gestopt met blowen (ik zat nogal te zeiken) dus dat roken komt op een dag ook wel.. hoop ik..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 16:48
Verwijderd
Mm ja, veel van m'n vrienden roken dus ik ben het wel gewend ofzo, en verder blow ik regelmatig dus de smaak ken ik ook wel, valt best mee te leven. Liever niet, maar het boeit me eigenlijk niet heel veel, diegene moet het helemaal zelf weten en als ik verliefd ben wordt dat door roken heus niet minder.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 18:59
M*girl
M*girl is offline
Wat maakt t nou uit of ie rookt of niet. Als je vriend/vriendin wil roken dat doet ie dat toch. En ik vind t ook echt onzin van dat het niet lekker is 'om met iemand te zoenen die rookt of heeft gerookt'(stomme @#%* reclame).
En als je niet wil dat je vriend/vriendin in jou bijzijn rookt kan je dat toch ook zeggen.
Hij/zij zeikt toch ook niet over jouw gewoontjes (neem ik aan). Anders ist natuurlijk weer een ander verhaal he
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 16:43
Q
Q is offline
Citaat:
M*girl schreef:
Wat maakt t nou uit of ie rookt of niet. Als je vriend/vriendin wil roken dat doet ie dat toch. En ik vind t ook echt onzin van dat het niet lekker is 'om met iemand te zoenen die rookt of heeft gerookt'(stomme @#%* reclame).
En als je niet wil dat je vriend/vriendin in jou bijzijn rookt kan je dat toch ook zeggen.
Hij/zij zeikt toch ook niet over jouw gewoontjes (neem ik aan). Anders ist natuurlijk weer een ander verhaal he
Nee psies het maakt ook niet uit of die aan de coke zit of aan de drank! En mensen die roken hebben echt geen vieze adem die je al van 5 meter afstand al ruikt

Maar goed jij vind het niet erg, andere mensen wel. En ik maak hierop uit dat je het niet erg vind omdat jij iemand accepteerd zoals die is met zn slechte gewoontes en al.

MAAR nu komt die: Hoe lang denk je het vol te houden met iemand waarvan je dingen irriteerd? Als je met zo iemand zou gaan samen wonen en jij rookt zelf niet en je komt in een huis dat muf en rokerig ruikt de asbak puilt weer ns uit van de as. En stel je voor dat je verder wilt met zo'n persoon... en hij of zij gaat dood op haar of zijn 35ste vanwege longkanker? Vind je dat ook niet erg?

Neej ik vind het wel erg, als ik een vriendin zou hebben zou ik willen dat ze heeeeel gezond was en dat ze gelukkig is zonder verslaving. Roken is gewoon heel heel heel slecht... het is zo.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 17:00
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef:
nee hoor, ikzelf en niemand anders kan dat.

hij is vorig jaar ook gestopt met blowen (ik zat nogal te zeiken) dus dat roken komt op een dag ook wel.. hoop ik..
Dus jij ontneemt hem zijn plezier en genot? Wat ga je hem ontnemen als hij niet meer rookt? (Sex? )
Wow, dat hij dat toelaat...
Oud 05-01-2003, 19:25
Piccola
Piccola is offline
Liever niet! Maar goed, als ik hartstikke verliefd op hem ben laat ik hem niet voorbij gaan omdat ie toevallig rookt...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 23:28
Deva
Deva is offline
Ik heb er geen problemen mee, rook zelf ook dus tja..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 00:12
Tom
Tom is offline
Rook zelf niet, ook nooit gedaan.. ook lang genoeg gezegt nooit iets te willen met iemand die rookt.. tot ik een meid tegenkwam die rookt. Maarja, zoiets moet ze zelf weten.. wist dat vantevoren en ze hoeft zich voor mij niet aan te passen (heb namelijk ook geen zin om mijn gedrag en gewoontes alteveel te moeten aanpassen voor haar).

Maar ze is inmiddels zelf gestopt.. en ze houd t al aardig lang vol.. wel beter en lekkerder maarja, ieder z'n eigen keus.. je hebt sowieso veel verschil tussen iemand die gewoon rookt, en iemand die rookt maar zich netjes aanpast aan anderen die in de buurt zijn.. met die laatste groep heb ik sowieso geen problemen.
Oud 06-01-2003, 01:44
Verwijderd
Citaat:
M*girl schreef:
Wat een domme reactie zeg, echt dom.
Als iemand heeft gerookt wordt de smaak voor een niet roker zeker weten viezer, dat durf ik met gemak te zeggen.
Dus als iets een gewoonte is mag je er niet over zeiken, raar meisje ben jij hoor
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Q schreef:
MAAR nu komt die: Hoe lang denk je het vol te houden met iemand waarvan je dingen irriteerd?
Er zullen altijd wel dingen zijn die je liever niet hebt, maar als je echt om iemand geeft, maak je daar gewoon geen punt van.

Citaat:
En stel je voor dat je verder wilt met zo'n persoon... en hij of zij gaat dood op haar of zijn 35ste vanwege longkanker? Vind je dat ook niet erg?
Dit is een non-argument. Mijn pa rookt al zijn hele leven en is 54 jaar oud. 2 jaar geleden hebben ze een foto van zijn longen gemaakt en ze zijn perfect in orde..

De vraag is niet of iemand rookt, maar hoeveel iemand rookt. En daarbij dan ook nog of diegene snel longkanker krijgt of niet (genetisch bepaald).

Laatst gewijzigd op 06-01-2003 om 09:15.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 11:27
M*girl
M*girl is offline
Citaat:
Syphon schreef:
Wat een domme reactie zeg, echt dom.
Als iemand heeft gerookt wordt de smaak voor een niet roker zeker weten viezer, dat durf ik met gemak te zeggen.
Dus als iets een gewoonte is mag je er niet over zeiken, raar meisje ben jij hoor
Nou mijn smaak wordt dus echt niet viezer, en ik het met meer gemak zeggen, want mijn vriend rookt.
En tuurlijk, je mag erover zeiken. Maar ook lekker leuk hoor, hebbie t geweldig met je vriend/vriendin, loop je de hele tijd om het 'oh zo erge' roken van m te zeiken. Maar goed, IK ZIT ER NIET MEE, maar dan ben ik ineens dom en raar..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 11:32
M*girl
M*girl is offline
Citaat:
Q schreef:

Maar goed jij vind het niet erg, andere mensen wel. En ik maak hierop uit dat je het niet erg vind omdat jij iemand accepteerd zoals die is met zn slechte gewoontes en al.
IDD.

Citaat:
Q schreef:

MAAR nu komt die: Hoe lang denk je het vol te houden met iemand waarvan je dingen irriteerd? Als je met zo iemand zou gaan samen wonen en jij rookt zelf niet en je komt in een huis dat muf en rokerig ruikt de asbak puilt weer ns uit van de as. En stel je voor dat je verder wilt met zo'n persoon... en hij of zij gaat dood op haar of zijn 35ste vanwege longkanker? Vind je dat ook niet erg?

Ik zou me er inderdaad aan gaan irriteren alst in huis zou stinken naar de rook. Maar in mijn geval boeit dat ook niet, want mijn vriend rookt alleen maar buiten.
En doodgaan aan longkanker, daar hoef je niet voor gerookt te hebben, geloof mij..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 12:02
InsaneClown
InsaneClown is offline
Citaat:
M*girl schreef:
IDD.

Ik zou me er inderdaad aan gaan irriteren alst in huis zou stinken naar de rook. Maar in mijn geval boeit dat ook niet, want mijn vriend rookt alleen maar buiten.
En doodgaan aan longkanker, daar hoef je niet voor gerookt te hebben, geloof mij..
Geloof jij ook dat jouw vriend als hij later verloofde is en even later zelfs man nog steeds enkel buiten zal gaan roken? Geloof mij (ik ben een man) maar als ik zeg dat hij dat niet zal gaan doen. Je moet het hem echt afleren, of anders gewoon verbieden óf natuurlijk tolerant worden t.o.v. zijn gewoontes. Dat hij nu enkel buiten rookt en waarschijnlijk mondspray op zak heeft voor als zijn ouders het ruiken is leeftijdsgebonden.

Roken zuigt, maar die anti-rook reclames zuigen waarschijnlijk nog stukken meer. Trouwens, dat meisje met die cowboyhoed zouden ze hebben moeten nemen als voorbeeld, niet die ugly chick die nu zegt dat zoenen met een roker niets is. 't Zou een stuk beter doorkomen...

Laatst gewijzigd op 06-01-2003 om 12:07.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 12:22
M*girl
M*girl is offline
Citaat:
InsaneClown schreef:
Geloof jij ook dat jouw vriend als hij later verloofde is en even later zelfs man nog steeds enkel buiten zal gaan roken? Geloof mij (ik ben een man) maar als ik zeg dat hij dat niet zal gaan doen. Je moet het hem echt afleren, of anders gewoon verbieden óf natuurlijk tolerant worden t.o.v. zijn gewoontes. Dat hij nu enkel buiten rookt en waarschijnlijk mondspray op zak heeft voor als zijn ouders het ruiken is leeftijdsgebonden.

Roken zuigt, maar die anti-rook reclames zuigen waarschijnlijk nog stukken meer. Trouwens, dat meisje met die cowboyhoed zouden ze hebben moeten nemen als voorbeeld, niet die ugly chick die nu zegt dat zoenen met een roker niets is. 't Zou een stuk beter doorkomen...
Tuurlijk zal ie dan niet naar buiten gaan, maar ik woon niet met m samen, en al zal dat ooit gaan gebeuren dat zie ik dan wel weer. en ik blijf erbij, dat ik iemand niet ga verbieden of af ga wijzen omdat ie rookt.

En over die anti-rook reclames: you're right
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 12:26
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
Liever niet, maar ik maak er geen probleem van als hij wel rookt
Oud 06-01-2003, 12:28
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Nou ik knap daar best wel op af. Roken vind ik gewoon stinken, ik hoef niet zo'n sigaretten asbak als vriendin.
Oud 06-01-2003, 12:33
InsaneClown
InsaneClown is offline
Citaat:
M*girl schreef:
Tuurlijk zal ie dan niet naar buiten gaan, maar ik woon niet met m samen, en al zal dat ooit gaan gebeuren dat zie ik dan wel weer. en ik blijf erbij, dat ik iemand niet ga verbieden of af ga wijzen omdat ie rookt.

En over die anti-rook reclames: you're right
Ze hadden jouw foto nummer 41 daar neer moeten hangen! dat schrikt iedereen af om verder te roken, moet je nagaan wat je dan wel niet misloopt. Maar, is het niet zo iets van een principekwestie dit hele gedoe? tolereer ik veel, of juist niet? als iets me stoort dan hé!

't Lijkt mij trouwens erg simpel: als jij niet rookt, en je stoort je aan een wel rokende vriend(in) zet je die gene gewoon voor het blok. Praten is toch altijd wel handig in zulke situaties, toch? dat denk ik wel. Dat zouden de mensen trouwens meer moeten doen, maar helaas, vrouwen kunnen niet communiceren....

Ehm, wat ik natuurlijk bedoel is dat we het samen soms niet zo goed doen in gesprek, die man en een vrouw er naast. Een relatie met een roker, het blijft gewoon een kwestie van mening en smaak, en er is hier dus geen juist en geen verkeerd, dus geen discussiepunt.

Wel jammer, op een discussieforum...(stond er eerst: ha! dit zal wel een "wat is jouw mening" forum zijn hé, meer om te horen hoe het zit enzo van anderen. Schrap dit dus maar)

Laatst gewijzigd op 06-01-2003 om 12:40.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 13:33
Gothic
Gothic is offline
Nee...

Ik kan 1 uitzondering bedenken, maar ik denk dat die persoon dan gewoon minder leuk wordt. Iig niet roken in mijn bijzijn, ik kan er niet tegen, wordt er ziek van en vind het vies...
Oud 06-01-2003, 20:30
brent
brent is offline
GrayBurn
23M - Lid

gepost op 03-01-2003 @ 00:39

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
marlies schreef:
Abt loopt gewoon een beetje te provoceren

pff hij loopt al jaren te ... 'provoceren' en is al zelfs gebanned geweest ... er zijn hele discussies gevoerd over hem op feedback.

Maar toen was nog niet bekend dat het dus een leraar was, getrouwd en wel met twee kinderen.

WAT DOCEERT DIE MAN EIGENLIJK? OF IS DAT NIET GEWETEN?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 21:13
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
InsaneClown schreef:
Mijn vader heeft z'n hele leven alleen maar buiten gerookt. Ja, ook als het sneeuwde.
Oud 07-01-2003, 08:52
InsaneClown
InsaneClown is offline
Is dat dan een uitzondering op de regel? In mijn omgeving ken ik niemand die zo doet, sterker nog, op de vereniging waar ik lid van ben is er sinds kort een regeling (schijnt overheidsmatig te zijn) dat er in openbare ruimten niet meer gerookt mag worden, en dat men naar buiten moet. Toch zie je dan iedereen óf in de gang, voor de bar, óf zelfs vlak voor de deur roken. Daarop baseerde ik min of meer mijn uitspraken. Top van jouw vader!

(zo leer je iedere dag!)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 09:08
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
brent schreef:
WAT DOCEERT DIE MAN EIGENLIJK? OF IS DAT NIET GEWETEN?
Latijn
Oud 07-01-2003, 17:40
M*girl
M*girl is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
Mijn vader heeft z'n hele leven alleen maar buiten gerookt. Ja, ook als het sneeuwde.
KIJK, het kàn dus wel.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Latijn

vieze oude man
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten