Advertentie | |
|
19-02-2019, 18:01 | |
Gefeliciteerd iedereen met nieuwe banen en iedereen die laatste werkdagen gehad heeft
Ik ben aan het studeren voor de 'newborn life support' cursus die ik donderdag ga hebben. Hoop het nooit in de praktijk te hoeven brengen, maar zal het voor de zekerheid maar goed leren.
19-02-2019, 19:28 | ||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
19-02-2019, 20:36 | ||
Citaat:
Valt me echt mee, directe collega is super aangenaam, baas valt mee en zitten veel meer collega's waar ik mee ga overweg kunnen. En ik ben er op een kwartier! Met mijn bedrijfswagen! Die nog stinkt naar de rook van de vorige die er mee reed. Dat ik maar snel m'n nieuwe mag bestellen!
20-02-2019, 07:31 | ||
Citaat:
20-02-2019, 20:16 | ||
Citaat:
Die moeten inderdaad gevierd worden!
21-02-2019, 10:45 | ||
Citaat:
Gisteren had onze drukwerk-partner per ongeluk verkeerde enveloppen gebruikt (van een compleet ander bedrijf). Op die enveloppen stond ook een retouradres; dus dat was naast een grote faliekante flater ook nog eens een datalek
21-02-2019, 11:04 | |
Verwijderd
|
Ik vind het leven als expat tot nu toe nog wel een beetje saai.. all work and no play! En ook wat hiërarchischer hier dan ik gewend ben. Soms zit je van 16 tot 19h naar de gedachtenstroom van een leidinggevende te luisteren en dan mag jij die buiten kantooruren nog even uit gaan werken. Maar misschien zijn wij in NL wat dat betreft ook wel verwend.
|
21-02-2019, 11:53 | ||
Citaat:
21-02-2019, 14:12 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
In soortgelijk maar toch ander nieuws: https://www.thebeaverton.com/2019/02...acted-to-make/ |
21-02-2019, 17:44 | ||
Citaat:
Stinkt een stuk minder in mijn lokaal na de gymles
22-02-2019, 09:17 | |
Verwijderd
|
Het zou voor veel mensen goed zijn als ze zich bewust zijn van hoe hun manier van communiceren overkomt op anderen. En de roos van Leary is een handvat, zoals er meer zijn, om dat duidelijk te maken. Meer niet.
Tegelijkertijd kan ik zelf niet zo goed tegen van die geforceerde reflectiemomenten. Ik ken eigenlijk niet veel mensen die daar energie uit halen. Wij hebben wel met collega's onderling dat we elkaar actief feedback geven op communicatie als dat aan de orde is, niet op een geforceerd moment. Dat werkt duizend keer beter. |
22-02-2019, 12:21 | |
Verwijderd
|
Ik vind het zo grappig dat mensen vinden dat zulke dingen de Nederlandse cultuur in moeten, maar dat hebben we al lang allemaal. Bij ons pakt iedereen iedereen even apart als er iets is om te overleggen. Ze stappen naar hun teamcoördinator als er een issue is, bij echt problemen is er altijd nog de afdelingsmanager en z'n 2e man.
|
22-02-2019, 12:35 | |
Mja in mijn opleiding, en ik vermoed ook in die van pluis, willen ze heel graag dat je op jezelf reflecteert om een beter mens/dokter te worden. Maar ze verplichten dat en ze doen het met zweverige mensen, die eigenlijk ook geen besef hebben van wat dat nu inhoudt om aios te zijn en vijftien ballen tegelijkertijd in de lucht te houden. Daar stoor ik me met name aan.
22-02-2019, 14:54 | ||
Citaat:
23-02-2019, 20:04 | ||
Citaat:
Ik moest wel gniffelen toen een jongen zei dat hij heel goed was in dingen simpel uitleggen, van de actrice achteraf te horen kreeg dat die er niks van snapte. Het helpt ook niet dat het onderwijs gegeven werd door 2 heren die al met pensioen mogen.
24-02-2019, 02:33 | ||
Citaat:
24-02-2019, 02:46 | ||
Citaat:
Ik vind de mate van opleggen zo irritant met dit soort dingen. Er zijn mensen die blijkbaar serieus vinden dat ze er wat van leren, nou, laat die dat lekker doen dan. Ben echt blij dat het nu veel minder is dan in opleiding en eigenlijk is mijn plan het gewoon consequent te gaan weigeren.
24-02-2019, 02:49 | |
Verwijderd
|
Ja fijn dat je die ervaring hebt. Ik hoop dat dat iets is wat breder gedragen wordt, lijkt me namelijk bij jouw vakgebied wel een vrij belangrijk iets.
Omgedraaid vind ik dan ook weer dat iets als "intervisie" veel waardevoller is dan veel mensen het doen overkomen op voorwaarde dat het goed begeleid wordt. |
24-02-2019, 03:00 | ||
Citaat:
Maar ik hoef ook nog maar 7 punten tot de herregistratie en heb er nog 1 staan van 12 die meestal wel leuk is, dus ik maak me niet druk. Mja, het staat of valt met hoe het gedaan wordt. In de opleiding hadden we een vreselijke begeleider, van dr catagorie rollenspel. Waardeloze bedoeling dus. Kan zo zinnig zijn, maar ik werd er alleen maar opstandig van.
24-02-2019, 09:37 | |
Ja de fout die ze hier maken is dat ze verwachten dat we ons kwetsbaar opstellen tegenover een stel vreemden. En dat dan het zinnetje dat alles daar vertrouwelijk is het ineens allemaal goed maakt. We hebben ook wel intervisie met directe collega's in ons eigen ziekenhuis en dat is vele malen beter.
24-02-2019, 13:33 | ||
Citaat:
|
|
|