Advertentie | |
|
07-05-2019, 17:46 | |
Geef eerst eens een exacte situatiebeschrijving. Mogelijk dat je aan de hand daarvan al een beetje een idee krijgt hoe een en ander precies gemodelleerd moet worden.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
|
07-05-2019, 19:41 | ||||||||||||
Heb er even over nagedacht, en in de standaard situatie denk ik toch wel een idee te hebben wat je bedoelt.
Ik heb zelf in tijden niet meer met coach gewerkt, maar denk dat je er wel uit kan halen wat ik bedoel Als je de volgende variabelen definieert:
Aangezien het vallen een combinatie is van twee vectoren (de horizontale component, en de zwaartekracht) is de positie per tijdseenheid vrij makkelijk te modelleren:
Dit is natuurlijk een erg overgesimplificieerd model, maar het zal je iniedergeval een goed uitgangspunt geven. (Ik weet niet zeker of Coach het model zoals nu direct accepteert omdat ik niet zeker ben van de notatie, maar het zal er niet veel van afwijken) Plot de x,y-grafiek en je krijgt een half-parabool achtige vorm Voor het optrekken van de klif kun je natuurlijk een variabele maken met de versnelling van de auto, die op het interval -d<x<0 optrekt, met d de afstand tussen de auto en de rand van de klif. Op het moment dat x>=0 geldt laat je v constant / trek je er eventueel nog weerstandskrachten van af Laatst gewijzigd op 07-05-2019 om 20:53. |
Advertentie |
|
|
|