Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2002, 18:54
*Rockslut*
*Rockslut* is offline
hoi weten jullie misschien wat spreuken+rituelen voor mij? ik heb er al een paar, maar nog niet voor alles, zal ik maar zegge. zouden jullie er een paar willen plaatsen?xxxmicca wicca
Advertentie
Oud 04-01-2002, 14:32
watermannetje
watermannetje is offline
waarom bedenk je ze zelf niet? dan heb je je eige energie erin gestopt en werkt het misschien nog veel beter ook...
Oud 04-01-2002, 17:08
*Fallen Angel*
*Fallen Angel* is offline
ok, ik weet dat sommige mensen heel onaardig reageren op jou vraag.maar ik denk( en vele andere wiccans) dat t veel beter is dat je zelf je rituelen schrijft, zo kan jij ook ontwikkelen. en ze werken meestal veel beter.je kan ook uit boeken spells halen , of van een wiccan vriend/vriendin en dan zelf veranderen tot die spell op jou aansluit, voor jouw gevoel. MAAR denk eerst na wat je wil en of je je hier wel mee bezig wil houden want het kan heel gevaarlijk zijn!

merry meet and merry part, and merrt meet again!! blessed be my child!!
Oud 04-01-2002, 20:05
wicce
wicce is offline
hmz, dit wordt weer een erg cliche praatje, maar hier komt ie toch dan:

het uitvoeren van rituelen en spreuken is niet zomaar wat je even kan doen. het vergt veel energie, kennis, DE EMOTIE, tijd en ervaring. Maar je moet ergens beginnen, dus de ervaring kan ook wel worden weggelaten, maar dat geld absoluut niet voor de andere voorwaarden.
er zit veel meer vast aan een ritueel dan veel mensen denken.
kennis is erg belangrijk, je moet weten wat je doet, dat geld voor erg veel dingen. je kan niet zomaar een ritueel uitvoeren zonder te weten wat voor gevolgen het voor jou maar ook andere kan hebben. hoe je het op een goede manier kan uitvoeren.
dan de emotie. emotie en energie horen bij elkaar, maar het is niet hetzelfde. om te bereiken wat je wil is de echte emotie echt nodig. dat wil zeggen dat je het zo erg moet willen, dat je er zo erg naar verlangt dat het kan worden omgezet in energie. als je zomaar een ritueeltje uitvoert dat eigenlijk nergens voor "nodig" is of gewoon voor de lol zal het niet echt werken. daarom kan je ook geen rituelen voor andere doen, omdat jij niet de emotie bezit om het ook echt waar te maken voor die mensen.

ga eerst lezen over wat magie inhoud en denk er nog eens goed over na
wat hier boven staat over het zelf schrijven van een ritueel is ook waar. daarbij geld de emotie ook weer sterk.
Oud 04-01-2002, 20:29
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
wicce schreef:
hmz, dit wordt weer een erg cliche praatje, maar hier komt ie toch dan:

het uitvoeren van rituelen en spreuken is niet zomaar wat je even kan doen. het vergt veel energie, kennis, DE EMOTIE, tijd en ervaring. Maar je moet ergens beginnen, dus de ervaring kan ook wel worden weggelaten, maar dat geld absoluut niet voor de andere voorwaarden.
er zit veel meer vast aan een ritueel dan veel mensen denken.
kennis is erg belangrijk, je moet weten wat je doet, dat geld voor erg veel dingen. je kan niet zomaar een ritueel uitvoeren zonder te weten wat voor gevolgen het voor jou maar ook andere kan hebben. hoe je het op een goede manier kan uitvoeren.
dan de emotie. emotie en energie horen bij elkaar, maar het is niet hetzelfde. om te bereiken wat je wil is de echte emotie echt nodig. dat wil zeggen dat je het zo erg moet willen, dat je er zo erg naar verlangt dat het kan worden omgezet in energie. als je zomaar een ritueeltje uitvoert dat eigenlijk nergens voor "nodig" is of gewoon voor de lol zal het niet echt werken. daarom kan je ook geen rituelen voor andere doen, omdat jij niet de emotie bezit om het ook echt waar te maken voor die mensen.

ga eerst lezen over wat magie inhoud en denk er nog eens goed over na
wat hier boven staat over het zelf schrijven van een ritueel is ook waar. daarbij geld de emotie ook weer sterk.

jij weet het toch maar altijd weer goed uit te leggen.

Oud 04-01-2002, 20:31
mystic girl
mystic girl is offline
ik moet wel zeggen dat ik het ermee eens ben. eerst veel lezen enzo en dan pas als je er klaar voor bent en ik denk dat je dat vanzelf merkt kun je es wat proberen. de meeste die wicca wel interssant vinden denken dat ze meteen spreuken kunnen uitvoeren en weet ik veel wat, maar voor een niet-wetende kan dit toch best gevaarlijk zijn.
blessed be!
Oud 04-01-2002, 20:33
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
Citaat:
mystic girl schreef:
maar voor een niet-wetende kan dit toch best gevaarlijk zijn.
blessed be!
Ook voor mensen die denken dat ze genoeg weten, en zelfs voor mensen die al jarenlange ervaring hebben kan het 'best gevaarlijk' zijn.
Oud 06-01-2002, 18:23
*Rockslut*
*Rockslut* is offline
ik heb er al heel veel boeken over gelezen, maar ik wil er nu echt eens echt mee beginne!
ik die het niet omdat het stoer of trendy zou zijn, ik geloof er gewoon in en wil ermee verder gaan! maar in die boeken van me had ik ook al gelezen dat het het beste was om zelf rituelen te schrijven, maar ik d8 als jullie er een paar konden neerzetten, dat ik daaruit een beetje kon opmaken hoe ik moet beginnen!
xxmicca
Oud 06-01-2002, 19:05
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
Witchy Unforgiven schreef:
Ook voor mensen die denken dat ze genoeg weten, en zelfs voor mensen die al jarenlange ervaring hebben kan het 'best gevaarlijk' zijn.

je slaat de spijker op zn kop. ik ben van mening dat je het vanzelf merkt, dat je n teken krijgt als het ware, als je er klaar voor bent. ik wacht fijn geduldig af, in die tijd kan ik me nog meer op wicca orienteren, verder kun je natuurlijk wel de jaarfeesten vieren, al is het niet zo uitgebreid, als de gedachte die je erbij hebt maar goed zit.
Oud 13-01-2002, 15:30
Suzanne79
Suzanne79 is offline
Citaat:
*Rockslut* schreef:
ik heb er al heel veel boeken over gelezen, maar ik wil er nu echt eens echt mee beginne!
xxmicca
Mag ik vragen wat je bedoelt als je zegt dat je "er" mee wilt beginnen? Wicca? Hekserij? Of alleen magische rituelen? En wat heb je al voor ervaring op dit gebied? Het is niet zo eenvoudig dat als ik een ritueel voor je opschrijf en jij zou het doen, dat het dan ook echt werkt. En als je alleen voorbeelden zoekt, ik neem toch aan dat die in die boeken ook staan.

Mijn vraag is dus eigenlijk, waar wil je precies mee beginnen en wat wil je ermee bereiken?

Als je dit vertelt, kunnen mensen misschien wat beter je vraag naar hoe te beginnen beantwoorden.

BB, Suzanne
Advertentie

Regels voor berichten