Citaat:
Beste mensen,
Ik zit momenteel in de vierde klas van mavo en wil heel graag natuurkunde gaan studeren op de universiteit en theoretisch natuurkundige worden. Ik vraag me af of dit wel mogelijk is voor mij met de cijfers die ik momenteel haal. Ik ben in principe van plan om na mavo de vavo te gaan doen en dan proberen havo en vwo af te ronden in totaal twee jaar.
Dit is mijn cijferlijst momenteel:
Nederlands: 7,6
Engels: 9,7
Geschiedenis: 8,5
Wiskunde: 8,3
Scheikunde: 8,3
Natuurkunde: 8,7
Ik heb dit jaar één onvoldoende gehaald voor scheikunde aangezien ik het Syndroom van Asperger heb, de klas naast ons lokaal was luidruchtig en ik kan dat niet werken in die drukte dus ik had niks ingevuld maar na een herkansing had ik het cijfer naar een 8,5 gehaald. Ik ben ook enkele keren getest op IQ en daaruit kwam dat ik een IQ had van 137 volgens de psychiater. Ik was ook begonnen op de havo en mocht met de cijfers die ik had naar VWO maar kreeg rond de helft van het jaar ernstige depressie en had vaak zelfmoordneigingen, ook kwam nooit meer opdagen op school waardoor ik afstroomde naar vmbo-tl. Ik vraag me af of het nog wel slim is om door te gaan naar het VWO aangezien dat een aantal jaren extra gaat duren en ik momenteel al 17 ben in mavo 4.
|
Hey, ik doe ook 4 vmbo-tl momenteel. Ik wil graag programmeur/wiskundige worden. Je kan de avondschool nemen om daar je vwo-certificaten te behalen of je kan naar de havo opstromen.
Je zou wiskunde eerst naar havo bijspijkeren (dat is een eitje als je een goede algebra basis hebt), wat ik ook gedaan heb. Ik zit mezelf momenteel wiskunde B vwo aan te leren. Ik kan nu integreren, vectorvoorstellingen maken, etc.
En ook natuurkunde bijspijkeren naar havo/vwo.