Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2019, 14:41
Haller
Haller is offline
Zeer interessante aflevering van mr. Frank Visser doet uitspaak. Het ging deze keer om een fucking ventilator.
Advertentie
Oud 25-10-2019, 14:42
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Dat is met de meeste afleveringen zo. Dat het gaat om een kutreden
Oud 25-10-2019, 14:51
Haller
Haller is offline
Hier gingen de ruzies over dit seizoen.

Afl 1: Een haan
Afl 2: Een boom
Afl 3: 1cm van de erfgrens
Afl 4: Een conifeer
Afl 5: Een schutting
Afl 6: Vieze lucht bij de buren
Afl 7: Een schutting
Afl 8: €250,-
Afl 9: Ventilator
Oud 25-10-2019, 14:52
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
dus ja... Topprogramma
Oud 25-10-2019, 17:51
Koekje
Koekje is offline
Ik kreeg zojuist een mail van DUO dat ik voor 1 januari moet doorgeven voor welke terugbetalingsregels ik kies. Ik mag kiezen tussen de regels die gelden vóór 2012, ná 2012 en ná 2018.

Ik heb echt geen idee welke regels voor mij het beste zijn Wie heeft hier verstand van?
Oud 25-10-2019, 18:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vroeger had je twee jaar aanlooptijd en moest je daarna binnen 15 jaar terug betalen (dat is denk ik voor 2012). Nu heb je volgens mij 30 jaar ofzo om terug te betalen.

Als je het kan missen, zou ik zsm terug betalen. Tot die tijd telt je schuld voor het volledige originele bedrag als je een huis wil kopen.
Oud 25-10-2019, 18:38
Koekje
Koekje is offline
Was het maar zo simpel. Ik heb een hele hoge studieschuld die ik niet zo snel af zal kunnen lossen. Dit zal sowieso een issue zijn als ik een huis wil kopen.

Ik heb nog geen fiscale partner, maar de kans is groot dat dat gaat veranderen. Ik wil hem niet opzadelen met mijn studieschuld, maar als ze zijn inkomen meetellen moet ik volgens de oude stelsels maandelijks meer dan €300 betalen en daar word ik niet zo blij van
Oud 25-10-2019, 18:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oef, nee dat is wel heel veel ben wel benieuwd wat voor verschillende opties er dan allemaal zijn.
Oud 25-10-2019, 19:04
Verwijderd
Maar als fiscale partners deel je toch niet in studieschuld?
Oud 25-10-2019, 19:09
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Maar als fiscale partners deel je toch niet in studieschuld?
Bij het bepalen van het maandbedrag wordt gekeken naar het gezamenlijk inkomen.
Oud 25-10-2019, 19:25
Verwijderd
Oh. Bij ons niet. Teminste, ons beiden maandbedrag is al in geen jaren meer aangepast en we zijn toch al een tijd fiscale partners.
Oud 25-10-2019, 19:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij gaat het er dan om dat je kosten voor woonruimte enzo kan delen.
Oud 25-10-2019, 19:34
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Oh. Bij ons niet. Teminste, ons beiden maandbedrag is al in geen jaren meer aangepast en we zijn toch al een tijd fiscale partners.
Als je alletwee een studieschuld hebt dan zijn de regels weer anders geloof ik. Waren jullie nog geen fiscale partners toen jullie begonnen met aflossen?
Oud 25-10-2019, 19:38
Koekje
Koekje is offline
Ik val nu onder de terugbetalingsregels van voor 2012, maar ik denk dat die van na 2012 in mijn situatie het gunstigst zijn. Ik wil niet 35 jaar met een studieschuld zitten
Oud 25-10-2019, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Als je alletwee een studieschuld hebt dan zijn de regels weer anders geloof ik. Waren jullie nog geen fiscale partners toen jullie begonnen met aflossen?
We hebben allebei een schuld en hij was wel al bezig met aflossen, bij mij spant het er om, denk ik.
Oud 25-10-2019, 19:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Inkomen van je partner telt ook niet standaard mee bij de regeling voor 2012

https://duo.nl/particulier/studiesch...ingsregels.jsp
Oud 25-10-2019, 21:47
Koekje
Koekje is offline
Nee, maar als je het inkomen niet mee laat tellen moet je langer aflossen.
Oud 26-10-2019, 08:52
Koekje
Koekje is offline
Godver, ik verheugde mij op uitslapen maar de buurman was al om 8 uur met een bladblazer los aan het gaan
Oud 26-10-2019, 15:43
Positive mind
Positive mind is offline
Mochten er nog mensen naar Krezip willen vanavond: de ticketprijzen zijn op ticketswap echt een lachertje nu
Oud 26-10-2019, 15:43
Positive mind
Positive mind is offline
Als ik niet moest werken vanavond ging ik nog een keertje: er staan kaarten op voor <€10
Oud 26-10-2019, 21:21
Koekje
Koekje is offline
Ik ga vannacht drie geintoxiceerde gekkies ophalen na Thunderdome. Lachen man. Ik moet al helemaal aan Buitenbeeld denken
Oud 26-10-2019, 21:48
Verwijderd
Een van de honden van vrienden van me is vanochtend ingeslapen en als ik daar logeerde dan kwam ze altijd bij me op bed liggen in een gigantisch landhuis ergens in Schotland 50km van enige bebouwing en ik ben er zo verdrietig over
Oud 26-10-2019, 22:33
Holland Oates
Holland Oates is offline
Aww, dat spijt me Plokkie.
Arme pupperino. Knuffel voor jou.
Oud 27-10-2019, 05:04
Ieke
Ieke is offline
Knuffel
Oud 27-10-2019, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Een van de honden van vrienden van me is vanochtend ingeslapen en als ik daar logeerde dan kwam ze altijd bij me op bed liggen in een gigantisch landhuis ergens in Schotland 50km van enige bebouwing en ik ben er zo verdrietig over
Aaahhhw knuffel voor jou!

Citaat:
Fuck ik moet nog steeds een envelop jouw kant op doen
Heb je het adres nog?
Oud 27-10-2019, 21:11
Verwijderd
Kusje voor Bas!
Oud 27-10-2019, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Aaahhhw knuffel voor jou!

Heb je het adres nog?
Ja, volgens mij wordt dat bewaard tenzij je me eerst blokkeert
Oud 28-10-2019, 10:24
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ik moet een Engels spreekwoord vertalen en uitleggen. Dit is hem: Look to the future, but learn from the past. Ik heb hem vertaald (Kijk naar de toekomst, maar leer van het verleden). Alleen lukt de uitleg erbij niet. Het is toch gewoon letterlijk wat de vertaling is? Wat zou ik bij de uitleg moeten schrijven?
Oud 28-10-2019, 11:42
Macrador
Macrador is offline
Dat zinnetje alleen zou je kunnen zien als de uitleg natuurlijk, maar probeer het eens breder te trekken. Leg het duidelijk uit en desnoods zet je er een voorbeeld bij. Hebben ze vast graag.
Oud 28-10-2019, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Ik moet een Engels spreekwoord vertalen en uitleggen. Dit is hem: Look to the future, but learn from the past. Ik heb hem vertaald (Kijk naar de toekomst, maar leer van het verleden). Alleen lukt de uitleg erbij niet. Het is toch gewoon letterlijk wat de vertaling is? Wat zou ik bij de uitleg moeten schrijven?
Dat is geen spreekwoord. Het is een cliché. Misschien.
Oud 28-10-2019, 16:20
Macrador
Macrador is offline
Zegswijze misschien?
Oud 28-10-2019, 17:11
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Dat zinnetje alleen zou je kunnen zien als de uitleg natuurlijk, maar probeer het eens breder te trekken. Leg het duidelijk uit en desnoods zet je er een voorbeeld bij. Hebben ze vast graag.
Dus ongeveer: Je leert van de fouten die je vroeger hebt gemaakt, en daardoor verbeter je de toekomst
Oud 28-10-2019, 17:31
Verwijderd
Zo, alle behang van de muren in de treinkamer. Stucadoor besteld. Tapijt besteld.
Oud 28-10-2019, 18:40
Not for Sale
Not for Sale is offline
Wat is het budget voor de treinkamer?
Oud 28-10-2019, 18:49
Verwijderd
Tot ik niet meer kan pinnen.
Oud 28-10-2019, 18:49
Verwijderd
/eeuwigestudent
Oud 28-10-2019, 18:50
Verwijderd
Tapijt krijg ik gratis, stucwerk kost me twee kratten bier en 200 euro. Heb tot nu toe ongeveer 40 euro uitgegeven aan gereedschap (behangkrabbers en -perforator) en behangverwijderingsmiddel.
Oud 28-10-2019, 19:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Behangperforator had ik veel eerder moeten kopen hier.
Oud 28-10-2019, 20:40
Not for Sale
Not for Sale is offline
Oh ik bedoelde meer alle rails en treinen en wat er nog meer op de tafel gaat. Voor zover klinkt het best redelijk
Oud 28-10-2019, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Ja, volgens mij wordt dat bewaard tenzij je me eerst blokkeert
Ik heb je niet geblokt! Maar nog ff en mijn FB is echt weg
Oud 28-10-2019, 21:52
Macrador
Macrador is offline
Bah bah. Ik ben mijn kamer thuis aan het opruimen omdat ik ga samenwonen. Ik had niet verwacht dat ik zo gigantisch veel bij hield. Echt hoardersniveau hoeveelheid aan prulletjes, die ooit "nuttig" zouden kunnen zijn.
Kom je van die Valentijnskaartjes en eerste treinkaartjes naar plekken tegen. Notities van mijn eerste jaar op de uni, stagecontracten etc.

Ik word hier veel te weemoedig van
Oud 28-10-2019, 22:00
Macrador
Macrador is offline
Verjaardagskaarten van toen ik 16 werd
Oud 28-10-2019, 22:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maak één doos met leuke dingen om te bewaren en doe de rest weg of maak er foto's van.
Oud 28-10-2019, 22:16
Verwijderd
Ik heb dat allemaal weten terug te brengen tot twee schoenendozen.
Oud 28-10-2019, 22:16
Verwijderd
Dingen als kaarten enzo gooi ik trouwens nooit weg
Oud 28-10-2019, 22:25
Macrador
Macrador is offline
Ik heb nu toch al zo een 4 winkelzakken met enkel papier naar de kelder gedragen
Oud 28-10-2019, 22:25
Macrador
Macrador is offline
3 oude telefoons en verschillende laders, 1 dode laptop

EN ER IS NOG STEEDS ZO VEEL
Oud 28-10-2019, 22:26
Macrador
Macrador is offline
HAI LOLO
Oud 28-10-2019, 22:26
Positive mind
Positive mind is offline
Ik bewaar alleen kaartjes van mensen die er voor mij echt toe doen. Dat doe ik al jaren, wat als voordeel heeft dat ik bijv. nog kaartjes van mijn overleden oma heb. Dat vind ik dan wel weer mooi. Ik heb één grote plastic bak met dingetjes om te bewaren.

Ik vind het ook wel een goede tip om inderdaad voor jezelf een limiet te stellen en daarvoor lekker een of 2 dozen vol te pakken.
Oud 28-10-2019, 22:27
Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
3 oude telefoons en verschillende laders, 1 dode laptop

EN ER IS NOG STEEDS ZO VEEL
Haha waarom bewaar je dat? Daar doe je later nooit meer wat mee! Ik heb alleen mijn eerste telefoon (roze nokia) nog. Ik was er gewoon zo enorm trots op toen. Incl. foto’s en ringtones uit die tijd
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten