Oud 21-11-2020, 14:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
We gingen weer roeien sinds een paar weken, met zijn drieën in een boot voor vijf en we zijn naar de stad geroeid en hebben koffie gehaald bij Dudok afhaalpunt. Zo fijn dat er weer iets kan en mag.

En we gaan Sinterklaas vieren met oude troep want dan hoeven we niet naar de stad voor cadeautjes : cool:
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2020, 20:42
Verwijderd
Ik ben verdwaald vanmiddag
Met citaat reageren
Oud 21-11-2020, 22:37
Verwijderd
Met Doris gaan gymmen, Jinx die voor het eerst in lange tijd weer op mijn schouder springt, Ella die van 11 tot half 6 slaapt, weer langer dan 10 minuten autorijden. ENNNNN morgen ga ik mijn peettante weer zien <3
Met citaat reageren
Oud 22-11-2020, 15:28
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Weten jullie wat jullie moeten doen? Kinderen nemen, dan doe je nooit meer niets!

Citaat:
KINDEREN NEEM JE NIET DIE KRIJG JE
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2020, 15:42
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Vandaag voor het eerst weer gezwift kleine workout. Geen grote lichamelijke ongemakken. Voel me helemaal top nu, we kunnen weer gaan sporten ipv wandelen
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2020, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Snap ik goed en is een heel mooie beredenering want ze zijn er altijd. En ik merk pas, als ij even zonder kinderen ben (wat in juli voor de laatste keer was, en toen was ik zwanger), hoe erg je altijd "aan" staat. Niet erg en ik kan het heel goed hebben, maar sinds ik zelf kinderen heb snap ik mensen die geen kinderen willen veel beter.
Ik heb er echt heel veel respect voor Voor ouders in het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2020, 23:05
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik heb er echt heel veel respect voor Voor ouders in het algemeen.
Niet alleen voor goede ouders? Of iig ouders die hun best doen?
Zat mensen die een kind op de wereld hebben gezet, maar beter zelf geaborteerd hadden kunnen worden.
Maar goed, één van de redenen dat ik geen kinderen wil is dat ik het mentaal niet aan zou kunnen om constant aan te staan en me non-stop zorgen te maken. Dus props voor de mensen die dat wel kunnen.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Niet alleen voor goede ouders? Of iig ouders die hun best doen?
Zat mensen die een kind op de wereld hebben gezet, maar beter zelf geaborteerd hadden kunnen worden.
Maar goed, één van de redenen dat ik geen kinderen wil is dat ik het mentaal niet aan zou kunnen om constant aan te staan en me non-stop zorgen te maken. Dus props voor de mensen die dat wel kunnen.
Ik heb geleerd dat het lekker makkelijk schreeuwen is als je zelf niet in die situatie zit en dat heel veel ouders het anders aanpakken maar wel vanuit wat zij zelf een goede methode vinden. Tevens ken ik enkele papa's en mama's die graag kinderen wilden en daar achteraf toch spijt van hebben. Ik ken vrouwen die postnatale depressies hebben gehad zo diep dat ze hun kind echt gehaat hebben waardoor ze nóg depressiever werden.

Dus ja, in principe alle ouders die gewoon hun best doen naar eer en geweten en zich aan de bandbreedte van wat sociaal geaccepteerd is houden waarbij ik niet gelijk over de zeik ga als er een keer een scheef pasje wordt gedanst
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 12:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik wil geen kinderen omdat ik mijn vrijheid niet wil opgeven. Ik kan nu al niet een weekendje weg omdat ik een kat heb met medicatie, als je een kind heb kan je niet even snel naar de supermarkt. Om maar iets kleins en stoms te noemen. Daarnaast zijn ze kapot duur en zal karma er zeker voor zorgen dat ik net zo’n kutkind krijg als ik zelf was. No thanks.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 12:49
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
maar als je straks 95 bent en geen bezoek krijgt in het verzorgingstehuis mag je ook niet zeuren he
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 13:09
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
maar als je straks 95 bent en geen bezoek krijgt in het verzorgingstehuis mag je ook niet zeuren he
Dat vind ik persoonlijk een vrij slechte reden om kinderen te nemen.
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 13:39
Verwijderd
Heel veel mensen hebben zo'n egoïstische inslag ja.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 13:57
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Dat vind ik persoonlijk een vrij slechte reden om kinderen te nemen.
Yeah, 't is beter kinderen te nemen om je relatie te redden
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 14:13
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Sinds wanneer nemen mensen geen kinderen meer simpelweg om mee te helpen op het veld nondeju? Ga heen en vermenigvuldigt zegt monseigneur pastoor.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 14:52
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
sommige van mijn vrienden hebben kinderen genomen omdat het erbij hoort en omdat ze anders veel sociale dingen missen met anderen die ouders geworden zijn

en ook best wat vaders die (onder invloed van wat alcohol) eerlijk toegeven dat ze liever geen of minder kinderen hadden gehad maar hun vrouw wilde het per se
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 15:07
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Ik vind dat echt bizar, als er soms zo "slecht" wordt nagedacht over het nemen/krijgen van kinderen.

Ik vind het een enorme verantwoordelijkheid, en niet iets wat je zo maar half-half beslist, of denkt: ja joh dat kan wel, iedereen kan dat toch? Het is iets waar je echt tijd in moet investeren en veel geduld en liefde. En dat heeft of wil niet iedereen, ookal willen ze wel kinderen..

Een kennis van mij met 2 kinderen (met optie op een 3e) zegt dan regelmatig: ja we kunnen nooit meer een avondje weg, want we hebben altijd de kinderen en niemand kan oppassen. En dan denk ik van: ja eh, dat hoort erbij toch? En ik snap dat het fijn is om afentoe een avond weg te kunnen met zijn tweeen, en logisch ook. Maar als je kinderen neemt, dan ga je de verantwoordelijkheid aan van over die kinderen en er 24 per dag voor ze zijn, of je daar nou zin in hebt of niet.. Je kunt niet half een kind nemen (over het algemeen).
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 15:20
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik wil niet eens een hond als huisdier, omdat 't handenbindend gedoe is. Dat maakt met name de eerste paar jaar van een kind nogal questionable om in overweging te nemen.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 15:38
Verwijderd
Ik ken vooral verhalen van de andere kant eigenlijk. Een oom en tante van mij wilden nooit kinderen, maar passen nu twee dagen per week op de kinderen van een neef van hun en hebben toegegeven dat ze achteraf gezien wel kinderen hadden gewild. De buurvrouw van mijn ouders heeft geen kinderen want man 1 wilde ze niet en bij man 2 was ze te oud. Beide mannen zijn overleden en nu is ze alleen. Wel veel vrienden en leuk sociaal leven, maar toch. Die had sowieso kinderen gewild maar baalt er nu helemaal van dat het niet zo uitgepakt heeft.

Denk dat het voor veel mensen ook helemaal niet zo zwart wit is als soms wordt gedaan. Je levert bepaalde vrijheden in en krijgt er andere dingen voor terug. Mooi voorbeeld van dat zwart wit staat hierboven: nooit meer een avondje weg? Dat zit natuurlijk tussen je oren. Uiteraard is het veel meer gedoe dan voorheen en zul je concessies moeten doen - iets eerder naar huis, iets minder drank naar binnen gieten. Maar niemand kan oppassen? Kom op nou. Zelfs als je geen sociaal vangnet hebt, zijn er tegenwoordig meer dan genoeg sites die een oppas voor je kunnen regelen.

Geen verwijt aan Regenboog overigens, ik snap dat je alleen maar typt wat die mensen zeggen. En die mensen bedoelen het vast ook een stuk genuanceerder dan ik nu interpreteer. Maar kinderen is voor veel mensen een gevoelig onderwerp dus dat levert vaak veel extremere uitspraken op dan mensen eigenlijk echt denken, is mijn ervaring.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 15:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb er heel erg over nagedacht en als mijn gezondheid niet zo kut was toen ik de leeftijd en de mogelijkheid had, dan waren ze er misschien wel geweest. Nu weet ik het niet, ik heb soms aan mezelf al genoeg qua energie, hoe gaat dat als ik er ook nog 's nachts uit moet voor een kind? Ik ben nu 34, als ik nu de ware tegen kom, wil ik ook wel even tijd om te settelen samen en wat zekerder te weten dat het de ware is maar dan ben ik al weer vrij oud.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 15:54
Verwijderd
Je hebt nog steeds prima de leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 16:37
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Ik ken vooral verhalen van de andere kant eigenlijk. Een oom en tante van mij wilden nooit kinderen, maar passen nu twee dagen per week op de kinderen van een neef van hun en hebben toegegeven dat ze achteraf gezien wel kinderen hadden gewild. De buurvrouw van mijn ouders heeft geen kinderen want man 1 wilde ze niet en bij man 2 was ze te oud. Beide mannen zijn overleden en nu is ze alleen. Wel veel vrienden en leuk sociaal leven, maar toch. Die had sowieso kinderen gewild maar baalt er nu helemaal van dat het niet zo uitgepakt heeft.

Denk dat het voor veel mensen ook helemaal niet zo zwart wit is als soms wordt gedaan. Je levert bepaalde vrijheden in en krijgt er andere dingen voor terug. Mooi voorbeeld van dat zwart wit staat hierboven: nooit meer een avondje weg? Dat zit natuurlijk tussen je oren. Uiteraard is het veel meer gedoe dan voorheen en zul je concessies moeten doen - iets eerder naar huis, iets minder drank naar binnen gieten. Maar niemand kan oppassen? Kom op nou. Zelfs als je geen sociaal vangnet hebt, zijn er tegenwoordig meer dan genoeg sites die een oppas voor je kunnen regelen.

Geen verwijt aan Regenboog overigens, ik snap dat je alleen maar typt wat die mensen zeggen. En die mensen bedoelen het vast ook een stuk genuanceerder dan ik nu interpreteer. Maar kinderen is voor veel mensen een gevoelig onderwerp dus dat levert vaak veel extremere uitspraken op dan mensen eigenlijk echt denken, is mijn ervaring.
Non taken ^^

Ik wil ook niet alle ouders over 1 kam scheren, maar soms denk ik dus wel eens; ja hallo, het zijn jouw kinderen, waar je zelf voor gekozen hebt.

En ik zal er zelf ook wel wat extremer in staan dan anderen wellicht:
Mijn vader wilde geen kinderen, mijn moeder wel. Mijn vader wilde mijn moeder wel een kind geven, maar er verder niet voor zorgen. Mijn moeder is daarmee akkoord gegaan (ws omdat ze dacht dat hij wel bij zou draaien). Ze zijn uit elkaar gegaan voor ik geboren werd, en mijn vader heeft nooit voor mij gezorgd. Ik ken m wel, ik weet wie het is, verjaardagen, feestdagen, diploma uitreikingen etc is hij gewoon bij en dat is fijn en gezellig. Maar hij heeft nooit verantwoordelijkheid voor mij genomen.

Ongeacht wie je nou vind dat hier (allemaal) schuld aan heeft: deze mensen hebben voor zichzelf gekozen. Mijn moeder wilde een kind, ongeacht wat dat voor dat kind zou betekenen. Mijn vader vond het allemaal wel best, zolang hij er maar geen last van had.

Ik ben ok, ik heb geen dramatisch leven denk ik toch, maar een "gewoon" gezin met een vader en een moeder, heb ik nooit gehad. Terwijl dát (2 liefhebbende ouders!) in mijn beleving wel je uitgangspunt moet zijn als ouder. Als ouder moet je je sterk bewust zijn van dat alles wat jij doet of beslist veel invloed kan hebben op je kinderen.

En tuurlijk zijn er ook vaders/moeders die overlijden of een onoverkomelijke scheiding. (Beter scheiden dan ongelukkig samen zijn, ben ik van mening.) Maar denk er goed over na of je écht voor je partner gaat, voor je kinderen wil, het beëindigen van je relatie heeft met kinderen niet alleen meer invloed op jou en je eigen persoontje.

Ik vind dus dat je kinderen moet nemen als je daarvoor plek hebt in je leven en je er van overtuigd bent (voor zover je dat kunt overzien) dat je ze alles kunt bieden wat ze nodig hebben. En dus niet omdat je later niet alleen wilt zijn, of omdat het leuk is om je moeder oma te maken, of omdat je partner dat zo graag wil. Zelf je eigen ego moet daarin ondergeschikt zijn: neem een kind omdat je denkt dat een kind daar voordeel bij heeft om het zo maar even te zeggen.

En ik hoop dat iedereen begrijpt dat dit echt niet op iedereen van toepassing is en dat er genoeg weldenkende ouders zijn die alles goed hebben doordacht, maar bij sommige mensen denk ik echt: een kind is geen plant.
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 18:06
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Mijn Amaryllis is meer dan een halve meter hoog en de bloemen zijn super mooi
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 19:11
Verwijderd
Doris zegt hufter tegen een haarfrutsel en een breipaard is een zebra. <3
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 19:38
Verwijderd
Doris
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geleerd dat het lekker makkelijk schreeuwen is als je zelf niet in die situatie zit en dat heel veel ouders het anders aanpakken maar wel vanuit wat zij zelf een goede methode vinden. Tevens ken ik enkele papa's en mama's die graag kinderen wilden en daar achteraf toch spijt van hebben. Ik ken vrouwen die postnatale depressies hebben gehad zo diep dat ze hun kind echt gehaat hebben waardoor ze nóg depressiever werden.

Dus ja, in principe alle ouders die gewoon hun best doen naar eer en geweten en zich aan de bandbreedte van wat sociaal geaccepteerd is houden waarbij ik niet gelijk over de zeik ga als er een keer een scheef pasje wordt gedanst
Ik ga er graag van uit dat alle ouders het altijd doen met de beste intentie. Zeg maar, 99.5 procent doet hun uiterste best met wat zij op dat moment kunnen. En dat dat niet altijd handig is, of het beste voor het kind, of zo, dat is zeker waar. Maar ouderschap is zware shit en het is heel makkelijk oordelen van de buitenkant. Elke ouder heeft het beste met hun kind voor, zelfs de mensen die hun kinderen meppen - ik wil dat heel graag geloven. Zeker met je eens <3

Citaat:
Sinds wanneer nemen mensen geen kinderen meer simpelweg om mee te helpen op het veld nondeju? Ga heen en vermenigvuldigt zegt monseigneur pastoor.
Mijn peettante en haar man hadden serieuze vruchtbaarheidsproblemen en na een jaar huwelijk kwam de pastoor op bezoek - waarom ze nog niet zwanger was. Ze heeft 'm toen buiten de deur gezet, wat best een prestatie was voor haar, (toen nog) vroom katholiek en heel erg bezig met het anderen naar de zin maken

Citaat:
Ik vind dat echt bizar, als er soms zo "slecht" wordt nagedacht over het nemen/krijgen van kinderen.

Ik vind het een enorme verantwoordelijkheid, en niet iets wat je zo maar half-half beslist, of denkt: ja joh dat kan wel, iedereen kan dat toch? Het is iets waar je echt tijd in moet investeren en veel geduld en liefde. En dat heeft of wil niet iedereen, ookal willen ze wel kinderen..

Een kennis van mij met 2 kinderen (met optie op een 3e) zegt dan regelmatig: ja we kunnen nooit meer een avondje weg, want we hebben altijd de kinderen en niemand kan oppassen. En dan denk ik van: ja eh, dat hoort erbij toch? En ik snap dat het fijn is om afentoe een avond weg te kunnen met zijn tweeen, en logisch ook. Maar als je kinderen neemt, dan ga je de verantwoordelijkheid aan van over die kinderen en er 24 per dag voor ze zijn, of je daar nou zin in hebt of niet.. Je kunt niet half een kind nemen (over het algemeen).
IHet is inderdaad echt een gigantische verantwoordelijkheid, maar dat is ook maar echt hoe je het ervaart. De een vindt het allemaal wel meevallen met de verantwoordelijkheid en investeert er weinig in. Ik verbaas me enorm over de hoeveelheid mensen die denken dat een kind "af" is als het geboren wordt. Mijn schoonzusje en haar man begeleiden hun kinderen nauwelijks, ook niet in voor hen spannende situaties, maar vinden dat ze zich maar gewoon moeten gedragen. Ze hebben niet in de gaten dat ze hun eigen emoties overdragen op hun kinderen - met kerstavond helemaal nerveus zijn omdat ze godweetwat gekookt hebben, stijf staan van de zenwuen en dan boos worden op hun kinderen omdat zij zich ook zenuwachtig gedragen. Toen ze bij de geboorte van Doris op kraamvisite kwamen, gingen die twee jongens uitgebreid springend het bed over, omdat "ze thuis ook altijd stoeien op het bed, hahaha." Ze weren hier in ook niet gecorrigeerd of in begeleid, dus na 5 minuten ging hij met de twee jongens naar beneden en bleef zij zitten. Met z'n vieren gaan eten, met twee jongens van 7 en 4, en dan verwachten dat die twee rustig aan tafel blijven zitten, zomaar. Boos worden dat ze na 45 minuten onrustig worden.

Een nichtje van me heeft twee zoons en met de oudste hefet ze bizar veel ruzie. Tot schreeuwen en glas in de deur kapot slaan toe. Zij vindt dat hij moet luisten en zich moet schikken naar hoe zij dat wil. zonder verdere uitleg. Hij weigert dat. Haar man zegt "Ja, als ze eenmaal boos is, is er geen land mee te bezeilen." Ja eh, zo werkt het niet. Met je zoon van 9 ga je niet op die manier om. JIj bent de volwassene. Dat zijn mensen die niet in de gaten hebben dat kinderen inderdaad een verantwoordelijkheid zijn en dat het een kwestie is van investeren.
Als wij ergen sop bezoek gaan, is de een bezig met het bezoek en de ander is met een half oor en oog met Doris bezig - je kunt niet meer zomaar onbezonnen ergens de hele avond gaan zitten kletsen. Dat is de manier waarop wij het doen, maar er zijn echt massa's mensen die dit anders doen.

Citaat:
Denk dat het voor veel mensen ook helemaal niet zo zwart wit is als soms wordt gedaan. Je levert bepaalde vrijheden in en krijgt er andere dingen voor terug. Mooi voorbeeld van dat zwart wit staat hierboven: nooit meer een avondje weg? Dat zit natuurlijk tussen je oren. Uiteraard is het veel meer gedoe dan voorheen en zul je concessies moeten doen - iets eerder naar huis, iets minder drank naar binnen gieten. Maar niemand kan oppassen? Kom op nou. Zelfs als je geen sociaal vangnet hebt, zijn er tegenwoordig meer dan genoeg sites die een oppas voor je kunnen regelen.
Je KryGt Er ZoVeEl VoOr TeRuG ;herp:

NEE GRAPJE

Citaat:
Ik heb er heel erg over nagedacht en als mijn gezondheid niet zo kut was toen ik de leeftijd en de mogelijkheid had, dan waren ze er misschien wel geweest. Nu weet ik het niet, ik heb soms aan mezelf al genoeg qua energie, hoe gaat dat als ik er ook nog 's nachts uit moet voor een kind? Ik ben nu 34, als ik nu de ware tegen kom, wil ik ook wel even tijd om te settelen samen en wat zekerder te weten dat het de ware is maar dan ben ik al weer vrij oud.
Lijkt me herftig hoor... Wilde je met je ex kinderen?

Citaat:
Non taken ^^

Ik wil ook niet alle ouders over 1 kam scheren, maar soms denk ik dus wel eens; ja hallo, het zijn jouw kinderen, waar je zelf voor gekozen hebt.

En ik zal er zelf ook wel wat extremer in staan dan anderen wellicht:
Mijn vader wilde geen kinderen, mijn moeder wel. Mijn vader wilde mijn moeder wel een kind geven, maar er verder niet voor zorgen. Mijn moeder is daarmee akkoord gegaan (ws omdat ze dacht dat hij wel bij zou draaien). Ze zijn uit elkaar gegaan voor ik geboren werd, en mijn vader heeft nooit voor mij gezorgd. Ik ken m wel, ik weet wie het is, verjaardagen, feestdagen, diploma uitreikingen etc is hij gewoon bij en dat is fijn en gezellig. Maar hij heeft nooit verantwoordelijkheid voor mij genomen.

Ongeacht wie je nou vind dat hier (allemaal) schuld aan heeft: deze mensen hebben voor zichzelf gekozen. Mijn moeder wilde een kind, ongeacht wat dat voor dat kind zou betekenen. Mijn vader vond het allemaal wel best, zolang hij er maar geen last van had.

Ik ben ok, ik heb geen dramatisch leven denk ik toch, maar een "gewoon" gezin met een vader en een moeder, heb ik nooit gehad. Terwijl dát (2 liefhebbende ouders!) in mijn beleving wel je uitgangspunt moet zijn als ouder. Als ouder moet je je sterk bewust zijn van dat alles wat jij doet of beslist veel invloed kan hebben op je kinderen.

En tuurlijk zijn er ook vaders/moeders die overlijden of een onoverkomelijke scheiding. (Beter scheiden dan ongelukkig samen zijn, ben ik van mening.) Maar denk er goed over na of je écht voor je partner gaat, voor je kinderen wil, het beëindigen van je relatie heeft met kinderen niet alleen meer invloed op jou en je eigen persoontje.

Ik vind dus dat je kinderen moet nemen als je daarvoor plek hebt in je leven en je er van overtuigd bent (voor zover je dat kunt overzien) dat je ze alles kunt bieden wat ze nodig hebben. En dus niet omdat je later niet alleen wilt zijn, of omdat het leuk is om je moeder oma te maken, of omdat je partner dat zo graag wil. Zelf je eigen ego moet daarin ondergeschikt zijn: neem een kind omdat je denkt dat een kind daar voordeel bij heeft om het zo maar even te zeggen.

En ik hoop dat iedereen begrijpt dat dit echt niet op iedereen van toepassing is en dat er genoeg weldenkende ouders zijn die alles goed hebben doordacht, maar bij sommige mensen denk ik echt: een kind is geen plant.
Ik ben dit zo met je eens Ik heb altijd kinderen gewild en ben hier ook altijd heel duidelijk in geweest. Als een jongen geen kinderen wilde, ging ik er al niet mee op date. Jos zei in het begin van onze relatie nog wel eens "Als jij kinderen wil, wil ik ze ook. Als jij ze niet wil, vind ik dat ook prima." Ja, zo werkt het niet. Kinderen krijg je met z'n tweeën en vol overtuiging en niet alleen als ik ze wil. Hij zei ook "Als we eenmaal kinderne hebben, ga ik nooit meer bij je weg." Daar zei ik op "Ik mag toch hopen dat je bij me weggaat." Juist als je kinderne hebt moet je er op tijd bij zijn, om te voorkomen dat je elkaar uiteindelijk het licht in de ogen nie tmeer gunt. Je moet namelijk altijd - je zult altijd bij elkaar horen omdat je samen kinderen hebt.

Ik trek het ook écht heel slecht als mensen zeggen "HIj wil geen kinderen? Hij bedenkt zich nog wel!" eh. Bedenk jij je over jouw kinderwens? Nee? Waaorm hij dan wel?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 20:56
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Ik wil zelf geen kinderen en heb daar goed over nagedacht. Maar ik hoor zó vaak van mensen: oooh maar dat komt nog wel hoor. Jouw eierstokken gaan ook nog wel rammelen. Eh wie ben jij om dat te bepalen dan miep?!
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 21:13
Verwijderd
"Mijn eierstokken zijn van beton, beton rammelt niet."
Met citaat reageren
Oud 23-11-2020, 22:25
Verwijderd
OMG onbewust dan wel bewust kinderloos! Ik kom hier later op terug!

Nu zielig in bed

Laatst gewijzigd op 27-11-2020 om 21:31. Reden: Dit was een leugen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 00:01
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben stiekem best bang dat mijn eierstokken nog gaan ratelen, maar iedereen die mij kent zegt dat dat niet meer gaat gebeuren en mensen hebben specifieke instructies wat ze moeten doen als ik wel ineens denk dat ik kinderen wil.

Ik neem nog wel een extra kat.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 03:23
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik wil zelf geen kinderen en heb daar goed over nagedacht. Maar ik hoor zó vaak van mensen: oooh maar dat komt nog wel hoor. Jouw eierstokken gaan ook nog wel rammelen. Eh wie ben jij om dat te bepalen dan miep?!
Ja echt hoor. Bemoei je lekker met je eigen leven.
Sowieso alsof je op onze leeftijd nog niet hebt nagedacht over wat je wil.

Maar stel nou he dat je wél koters wil, maar je hebt geen vent in je leven en de tijd tikt: dan wil je toch ook geen pushende zeikopmerkingen van mensen horen? Ik ga toch ook niet tegen mensen met irritante kutkinderen zeggen 'Je kan ze altijd nog in een pleeggezin stoppen. Wacht maar, je bedenkt je nog wel'.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Maar stel nou he dat je wél koters wil, maar je hebt geen vent in je leven en de tijd tikt: dan wil je toch ook geen pushende zeikopmerkingen van mensen horen?
Dit vooral.

Ja, er zijn vrouwen die op moment x denken "ik wil nooit kinderen" en op moment y opeens wel. De rammelende eierstokken. Dus ik snap ergens best dat mensen denken "best kans dat je nog rammelende eierstokken krijgt!". Dat gebeurt inderdaad soms.

Maar dat je denkt dat het een goed idee is om dat uit te spreken.

Vergelijkbaar; best veel stellen in mijn omgeving die niet meteen zwanger waren en min of meer moeite hebben moeten doen - of nog altijd niet zwanger zijn terwijl ze het wel graag willen. Mensen die dan iedere keer vragen "zijn jullie al zwanger?" Ik snap dat echt niet. Wat zijn de opties?
  • Ze zijn zwanger, maar hebben je dat nog niet verteld. Blijkbaar houden ze het nog (voor jou) geheim. Welk antwoord verwacht je dan op de vraag?
  • Ze zijn nog niet zwanger en zitten in de medische mallemolen of hebben het (tijdelijk?) opgegeven. Nee, leuk die vraag! Leuk om iedere keer weer mee geconfronteerd te worden
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 12:20
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Wanneer je als vrouw een alcoholische versnapering afslaat op een feestje of wat dan ook, krijg je ook meteen te maken met alarmfase één bij de "oplettende" medemens.

Wanneer je vervolgens De Vraag krijgt en vervolgens uitlegt dat je "gewoon" geen zin hebt in alcohol, los van zwangerschap, krijg je nog veel grotere vraagtekens om uit te leggen. Ik zou dit soort gekut als vrouw zó zat zijn.

Overigens zal ik nooit het legendarische moment vergeten dat in een grijs verleden collega X heel enthousiast en goed gehumeurd een oprechte doch impulsieve vraag stelde aan collega Y: "Heee, maar, hoe lang ben je zwanger?" waarop collega Y een paar seconde een ijzige stilte liet vallen. De gezichtsuitdrukkingen waren onwaarschijnlijk hilarisch.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 12:44
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Wanneer je als vrouw een alcoholische versnapering afslaat op een feestje of wat dan ook, krijg je ook meteen te maken met alarmfase één bij de "oplettende" medemens.

Wanneer je vervolgens De Vraag krijgt en vervolgens uitlegt dat je "gewoon" geen zin hebt in alcohol, los van zwangerschap, krijg je nog veel grotere vraagtekens om uit te leggen. Ik zou dit soort gekut als vrouw zó zat zijn.

Overigens zal ik nooit het legendarische moment vergeten dat in een grijs verleden collega X heel enthousiast en goed gehumeurd een oprechte doch impulsieve vraag stelde aan collega Y: "Heee, maar, hoe lang ben je zwanger?" waarop collega Y een paar seconde een ijzige stilte liet vallen. De gezichtsuitdrukkingen waren onwaarschijnlijk hilarisch.
De vader van een vriendin van mij had voor de gezamelijke lunch expres filet american gekocht om zo te checken of zijn dochter zwanger was. Wat echt belachelijk idioot is. Als je dochter het wil delen, vertelt ze het je toch gewoon..
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.

Laatst gewijzigd op 24-11-2020 om 12:49.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 14:26
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
ik kan echt slecht tegen mannen die dingen zeggen als "we zijn zwanger"
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 15:06
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
ik kan echt slecht tegen mannen die dingen zeggen als "we zijn zwanger"
Inderdaad. Je zegt toch ook niet "wij zijn ongesteld". Elke keer wanneer dit ter sprake komt in mijn vriendenkring moet ik het onsubtiel hardop herhalen op verzoek van de vriendinnen van 2 matties.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 15:15
Verwijderd
Niet alleen mannen zeggen "We zijn zwanger." Ik zeg dat overigens ook niet en Jos zou een tik voor z'n hoofd krijgen alssie dat zou zeggen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 15:20
Verwijderd
Ja maar je zegt wel "we zijn in verwachting" en ik geloof dat dat best wel klopt en daar komt het ook vandaan en lekker boeiend hoe andere mensen dat noemen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 15:37
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Ik vind zelf "we zijn in verwachting" ook niet iets wat je kan zeggen.
Zij is in verwachting en wij krijgen een kind.
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 15:58
Verwijderd
Ik heb ook niet zo veel met "We...." Jos zei altijd "Caroline is zwanger."
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Ik vind zelf "we zijn in verwachting" ook niet iets wat je kan zeggen.
Zij is in verwachting en wij krijgen een kind.
Oh dus "wij verwachten een kind" kan niet?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook niet zo veel met "We...." Jos zei altijd "Caroline is zwanger."
Ja ik zeg ook altijd "ik heb pasta gegeten en wat het bezoek aan dezelfde tafel heeft gegeten weet ik niet"
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 16:08
Verwijderd
"we krijgen een kind", hoe weet je dat, DNA test gedaan?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 16:10
Verwijderd
Ja, we zijn in verwachting is toch gewoon juist? Ik zou het zelf nooit zeggen, maar ook de partner van de zwangere persoon verwacht toch dat haar of zijn partner een kind krijgt.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 17:01
Verwijderd
Het zal taalkundig gezien vast wel kloppen, maar ik vind het maar meh.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 17:54
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
mja maar "in verwachting" en "we verwachten" zijn toch ook niet hetzelfde
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 17:56
Verwijderd
In verwachting geeft voor zover ik weet net als bij het Engelstalige "we're expecting" (wat trouwens bijna exclusief in de meervoudsvorm wordt gebruikt) niets meer aan dan een zeer specifiek brouwsel verwachten.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 17:56
Verwijderd
Daarom bestaat de term "Blijde verwachting" ook, alhoewel het ietwat archaïsch is geworden.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 17:59
Verwijderd
En als je er taalkundig/betekenistechnisch over wil gaan rommelen. We "krijgen" een kind is:
- Maar de vraag want overleeft het het wel?
- Maar de vraag want ben je de vader wel?

In verwachting is technisch gezien dan sowieso de betere term.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 18:16
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Oh dus "wij verwachten een kind" kan niet?
Tuurlijk kan het maar:
Citaat:
Het zal taalkundig gezien vast wel kloppen, maar ik vind het maar meh.
En dit:
Citaat:
mja maar "in verwachting" en "we verwachten" zijn toch ook niet hetzelfde
Ik zou gewoon zeggen: ik ben zwanger en hij is de vader!

Maargoed dat zal ik nooit zeggen zoals het er nu naar uit ziet.
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2020, 23:47
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja echt hoor. Bemoei je lekker met je eigen leven.
Sowieso alsof je op onze leeftijd nog niet hebt nagedacht over wat je wil.

Maar stel nou he dat je wél koters wil, maar je hebt geen vent in je leven en de tijd tikt: dan wil je toch ook geen pushende zeikopmerkingen van mensen horen? Ik ga toch ook niet tegen mensen met irritante kutkinderen zeggen 'Je kan ze altijd nog in een pleeggezin stoppen. Wacht maar, je bedenkt je nog wel'.

Citaat:
ik kan echt slecht tegen mannen die dingen zeggen als "we zijn zwanger"
Ja, daar kan ik ook niet tegen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Kleine dingen die je blij maken-topic #3
Destruct!
500 10-05-2020 20:09
Psychologie Depressie of aanstellerij?
dreklop
8 02-05-2014 01:13
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Beleidszaken Het verplaatsen van de saai-topicreeks naar Onzin
Verwijderd
500 03-05-2010 10:54
De Kantine Weerwolfspel # 65
Tink*
500 13-01-2010 22:00
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 08:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.