Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ff kijken, volgens mij kan je zien dat de cellen zijn gebarsten als het water roze wordt (maar ik weet het niet helemaal zeker). hemolyse zal optreden wanneer de osmotische waarde buiten de cel lager is dan de osmotische waarde binnen de cel. wanneer de osmotische waarde binnen de cel namelijk hoger is dan daarbuiten, zal de cel water op gaan nemen, net zolang tot de osmotische waarde gelijk is. als de cel het niet gelijk krijgt, zal ie barsten. in ieder geval moet je een steeds lagere concentratie NaCl hebben. met de weegschaal kun je wegen hoeveel ml water 0,9 gram is. omdat je 10x zo klein bezig bent (een pipet van 10 en van 1 ml), kan je het beste uitgaan van 0,09 gram in 10 ml ipv 0,9 gram in 100 ml (doe ik deze berekening goed? dit is alweer lang geleden....). stel dat 1 ml overeenkomt met 0,09 gram. je doet dan steeds 1 ml NaCl in een reageerbuis en steeds iets meer water. ook een reageerbuis met alleen maar water (de osmotische waarde zal in de cel dan sowieso veel hoger zijn en waarschijnlijk zal de cel barsten). ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel, misschien is het nogal vaag uitgelegd. en misschien heeft je leraar het ondertussen allang uitgelegd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En niet mijn bioleraar, maar iemand die een jaartje bio gestudeerd heeft had mij geholpen, dus het is toch nog gelukt!! Maar toch nog bedankt voor je replay!! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[BIO] Bloedgroep vraag Peter1989 | 0 | 09-04-2013 15:18 | |
[BIO] Het brein. jerrykat | 1 | 22-01-2011 18:18 | |
[bio] Info over longwormen beltsje | 1 | 18-09-2004 12:53 | |
Bio, fotosynthese, 6v 20marianne12 | 1 | 12-10-2002 23:47 | |
(HELP)BIO: wat doen pooldieren (vacht, vet) om zich wapenen tegen de extreme kou?! juliettebinoche | 4 | 26-10-2001 14:29 | |
Eigen onderzoek Bio.........roken? lex | 0 | 21-02-2001 10:34 |