Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2003, 09:23
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Door onze correspondent

,,Met uitzondering van de holocaust is de Israëlische bezetting van de Palestijnse gebieden erger dan de nazi-bezettng van Nederland.'' Dit vindt Gretta Duisenberg die net een solidariteitsreis naar de Palestijnse gebieden in Israël heeft afgerond.

,,De wreedheid van de Israëliërs kent geen grenzen. Dat ze bijvoorbeeld de huizen van Palestijnen opblazen, is echt geen uitzondering. Zo ver zijn de nazi's tijdens de bezetting in Nederland nooit gegaan.''

Duisenberg heeft ook moeite met de muur die Israël bouwt nabij Jenin, bedoeld om joodse nederzettingen te beschermen tegen Palestijnse zelfmoordacties. Deze acties, met als uitvalsbasis Jenin, kostten vorig jaar aan tientallen Israëlische burgers het leven. Duisenberg gaat naar de beladen plek op de vijfde dag van haar bezoek. ,,Deze muur, die Israël bouwt, is vele malen erger dan de Berlijnse muur. Het is verschrikkelijk. De scheiding is veel hoger en loopt bovendien op grond die is afgepakt van de Palestijnen.'' Dit zegt de delegatieleider van 'Stop de Bezetting' in een interview dat morgen in het Algemeen Dagblad verschijnt.

Hoe meer Duisenberg ziet, hoe emotioneler ze wordt. Was er vanuit het verre Nederland nog enige afstand, na vijf dagen Palestijnse ellende is die volledig weg. Ook de vergelijking met Zuid-Afrika dringt zich op. ,,Tijdens de apartheid hadden de burgers daar meer bewegingsvrijheid dan de Palestijnen nu.''

Bron: AD
http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1042092556057.html
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2003, 09:27
Insane Juggalo
Ik vind dat mevrouw Duisenberg veel te ver gaat door haar te stellen dat de Israëlische bezetting van de Palestijnse gebieden erger is dan de Nazi-bezetting in Nederland. De situatie van de Palestijnen is van een volstrekt andere orde. Zij zijn niet, zoals de Nederlanders in de Tweede Wereldoorlog onschuldige slachtoffers, maar zelf evenals overigens de Israëli's ook daders.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 11:24
Boywonder
Boywonder is offline
Ach, die Duisenberg neem ik al een tijd niet meer serieus...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 11:27
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik vind het goed zo.
Ze is niet zo genuanceerd, ze is vrij emotioneel maar het klopt wel. Ik vind het vooral schitterend dat ze Nederland zo schokt. Da's mooi, da's goed...
Oud 10-01-2003, 11:29
Boywonder
Boywonder is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Ze is niet zo genuanceerd, ze is vrij emotioneel maar het klopt wel.
Wat klopt wel? Wat ze verkondigt?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 11:54
Martian
Martian is offline
Gretta wordt veel belangrijker gemaakt dan ze is.
Oud 10-01-2003, 12:02
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Martian schreef:
Gretta wordt veel belangrijker gemaakt dan ze is.
jups. Het is een gewone vrouw en iedereen gaat haar maar aandacht geven. Die joden en palestijnen zijn allebei nioiet zo lief bezig. Iedereen die partij kiest in het Israëlconflict is dus per definitie fout bezig.
Oud 10-01-2003, 12:29
Gatara
Gatara is offline
Wel goed dat er eens bekend iemand is die eens een ander geluid laat horen, dan "zelfmoordactie palestijnen" en "vergeldingsactie op zelfmoordactie palestijnen", waarmee regelrecht wordt "aangetoond" dat de palestijnen de boosdoeners zijn en israel hen voor hun acties bestraft.

Da's pas eenzijdig.

Dus dan mag Greta ook best eenzijdig zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 13:49
Joostje
Joostje is offline
Voor het grootste deel van de nederlandse bevolking was de bezetting tijdens de tweede wereldoorlog ook weer niet zo erg hoor...
Oud 10-01-2003, 14:16
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Boywonder schreef:
Wat klopt wel? Wat ze verkondigt?
Ja.

De palestijnen leven daar dik in de shit. Hun land is hun afgepakt en ze worden al tijden op de meest walgelijke manieren onderdrukt. Ze zijn bijna compleet rechteloos in hun eigen land. Ze lopen altijd het risico slachtoffer van een willekeurige vergeldingsactie te worden, hun huis of dorp kan weggebulldozerd zijn als ze thuis komen, hun recht op een politiemacht, op een regering , op werk en inkomen, op een leven wordt hun ontnomen.

Het is onzin dat de media zo onthutst zijn, en zo'n spektakel maken van de uitspraken van mevrouw Duisenberg. Maar het is ook wel weer mooi dat er nu flink over gepraat wordt.
Oud 10-01-2003, 14:32
Insane Juggalo
Citaat:
Gatara schreef:
Wel goed dat er eens bekend iemand is die eens een ander geluid laat horen, dan "zelfmoordactie palestijnen" en "vergeldingsactie op zelfmoordactie palestijnen", waarmee regelrecht wordt "aangetoond" dat de palestijnen de boosdoeners zijn en israel hen voor hun acties bestraft.

Da's pas eenzijdig.

Dus dan mag Greta ook best eenzijdig zijn.
Ach ja, typisch de reactie van een extreem-links persoon. De Israëlisch zijn alleen maar grote barbaren en die Palestijnen arme slachtoffers.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 15:59
Boywonder
Boywonder is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
De palestijnen leven daar dik in de shit.
Dat klopt, als ze stoppen met bomaanslagen wordt dat ook beter.
Citaat:
Coolkast schreef:

Hun land is hun afgepakt en ze worden al tijden op de meest walgelijke manieren onderdrukt.
Als je naar de geschiedenis kijkt, wat je waarschijnlijk niet doet, zul je moeten concluderen dat het gebied aan de Joden toebehoort.
Citaat:
Coolkast schreef:
Ze zijn bijna compleet rechteloos in hun eigen land. Ze lopen altijd het risico slachtoffer van een willekeurige vergeldingsactie te worden, hun huis of dorp kan weggebulldozerd zijn als ze thuis komen, hun recht op een politiemacht, op een regering , op werk en inkomen, op een leven wordt hun ontnomen.
In Israel loop je een nog grotere kans zomaar opgeblazen te worden bij een zelfmoordaanslag...

Citaat:
Coolkast schreef:
Het is onzin dat de media zo onthutst zijn, en zo'n spektakel maken van de uitspraken van mevrouw Duisenberg. Maar het is ook wel weer mooi dat er nu flink over gepraat wordt.
Misschien dat men eindelijk een keer inziet dat Israel gelijk heeft...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 16:06
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Boywonder schreef:
Dat klopt, als ze stoppen met bomaanslagen wordt dat ook beter. Dat blijkt niet uit de geschiedenis

Als je naar de geschiedenis kijkt, wat je waarschijnlijk niet doet, zul je moeten concluderen dat het gebied aan de Joden toebehoort. Ik weet niet wat voor bron jij gebruikt, maar daar is iets ernstigs mis mee. Ga maar naar je docent ofzo.

In Israel loop je een nog grotere kans zomaar opgeblazen te worden bij een zelfmoordaanslag...Dat komt omdat elke zelfmoordaanslag in t nieuws komt. Wat veel minder in het nieuws komt is dat de Israeliers al jaren bezigzijn met het verwoesten van Palestina

Misschien dat men eindelijk een keer inziet dat Israel gelijk heeft...Als dit de manier is waarop jij conclusies trekt Dit heb je op t VWO geleerd, of snapte je t niet?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 16:23
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Boywonder schreef:

Als je naar de geschiedenis kijkt, wat je waarschijnlijk niet doet, zul je moeten concluderen dat het gebied aan de Joden toebehoort.
dit is egt een belagglijke opmerking...

er vanuit gaande dat je consequent bent vindt jij dus ook dat australie weer volledig aan de aboriginals moet toebehoren en amerika aan de indianen?
Oud 10-01-2003, 16:26
DaDude
DaDude is offline
of nederland weer van de duitsers
Oud 10-01-2003, 16:30
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Het erge vind ik, dat zij waarschijnlijk van mening is dat de Israelische bezetting van de palestijnse gebieden erger is dan de Duitse bezetting van Nederland, inclusief de jodenvervolging.

She's got antisemite written all over her
Oud 10-01-2003, 16:51
Insane Juggalo
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef:
Het erge vind ik, dat zij waarschijnlijk van mening is dat de Israelische bezetting van de palestijnse gebieden erger is dan de Duitse bezetting van Nederland, inclusief de jodenvervolging.

Ik ben het met je eens. Bovendien denk ik dat ze de nazi-bezetting expres aanhaalt om de joodse bevolking van Israël te kwetsen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 17:00
Boywonder
Boywonder is offline
Dat klopt, als ze stoppen met bomaanslagen wordt dat ook beter. Dat blijkt niet uit de geschiedenis - Wanneer? die bomaanslagen zijn nooit gestopt

Als je naar de geschiedenis kijkt, wat je waarschijnlijk niet doet, zul je moeten concluderen dat het gebied aan de Joden toebehoort. Ik weet niet wat voor bron jij gebruikt, maar daar is iets ernstigs mis mee. Ga maar naar je docent ofzo. - Ik gebruik objectieve geschiedenisboeken, geen Groenlinks geschiedenisboeken.

In Israel loop je een nog grotere kans zomaar opgeblazen te worden bij een zelfmoordaanslag...Dat komt omdat elke zelfmoordaanslag in t nieuws komt. Wat veel minder in het nieuws komt is dat de Israeliers al jaren bezigzijn met het verwoesten van Palestina - Dat komt wel in het nieuws, alleen minder vaak omdat het minder schrijnend is.

Misschien dat men eindelijk een keer inziet dat Israel gelijk heeft...Als dit de manier is waarop jij conclusies trekt Dit heb je op t VWO geleerd, of snapte je t niet? - Ik trek conclusies met m'n verstand, niet omdat kameraad Duisenberg me iets verteld. Logisch denken noemt men dat.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 17:28
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Boywonder schreef:
Dat klopt, als ze stoppen met bomaanslagen wordt dat ook beter. Dat blijkt niet uit de geschiedenis - Wanneer? die bomaanslagen zijn nooit gestopt

Nouja, er zijn sinds de oprichting van Israel wel reeksen van aanslagen geweest, maar er zijn ook zeker tijden van relatieve rust geweest hoor,..

[b]Als je naar de geschiedenis kijkt, wat je waarschijnlijk niet doet, zul je moeten concluderen dat het gebied aan de Joden toebehoort.[./b]

waarom? omdat ze ooit hier gewoont hebben? Dan zouden alle mensen ook gelijk weer terug moetemn naar afrika, omdat hun voorouders hoogstwaarschijnlijk daarvandaan kwamen...

Ik weet niet wat voor bron jij gebruikt, maar daar is iets ernstigs mis mee. Ga maar naar je docent ofzo. - Ik gebruik objectieve geschiedenisboeken, geen Groenlinks geschiedenisboeken.

/waarschijnlijk ligt het nietaan de bron, maar de reden waarom jij het land aan de joden toekent.

In Israel loop je een nog grotere kans zomaar opgeblazen te worden bij een zelfmoordaanslag...Dat komt omdat elke zelfmoordaanslag in t nieuws komt. Wat veel minder in het nieuws komt is dat de Israeliers al jaren bezigzijn met het verwoesten van Palestina - Dat komt wel in het nieuws, alleen minder vaak omdat het minder schrijnend is.

Waarom denk je dat dit minder schrijnend is? En denk je dat hongersnoden ook minder schrijnend zijn, omdat die niet zo uitgebreid in het nieuws komen? En het aidsprobleem? En malaria?

Misschien dat men eindelijk een keer inziet dat Israel gelijk heeft...Als dit de manier is waarop jij conclusies trekt Dit heb je op t VWO geleerd, of snapte je t niet? - Ik trek conclusies met m'n verstand, niet omdat kameraad Duisenberg me iets verteld. Logisch denken noemt men dat.
Waarom geef je dan niet aan hoe je tot je conclusies komt?
Oud 10-01-2003, 17:31
Martian
Martian is offline
Citaat:
Boywonder schreef:
Wanneer? die bomaanslagen zijn nooit gestopt
je was zeker een paar jaar op vakantie tussen de 1e en 2e intifada door?
Citaat:
Ik gebruik objectieve geschiedenisboeken, geen Groenlinks geschiedenisboeken.
Yup, de staat Israel is pas zo'n 1700 jaar geleden verdwenen, dus het is absoluut logisch om hun hun 'eigen' land terug te geven!

of niet dan?
Citaat:
Dat komt wel in het nieuws, alleen minder vaak omdat het minder schrijnend is.
Yup, 9-jarige jongetjes die neer worden geschoten als ze snoepjes gaan kopen zijn absoluut niet schrijnend! Net zomin als families waarvan het hele huis met bulldozers word neergehaald.....
Citaat:
Ik trek conclusies met m'n verstand, niet omdat kameraad Duisenberg me iets verteld. Logisch denken noemt men dat.
Iemand die 1 kant kiest in dat ongelooflijk ingewikkelde conflict, denkt absoluut niet logisch na.
Oud 10-01-2003, 18:40
Boywonder
Boywonder is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Waarom geef je dan niet aan hoe je tot je conclusies komt?
Omdat jij de eerste bent die dit van me vraagt.
Uitleg:

Een aantal(15 tot 20, weet niet precies zeker, doet er verder niet toe) eeuwen geleden leefden de joden in dat gebied, door samenloop van omstandigheden(te lang om uit te leggen, meesten weten dit wel) hebben de romeinen ze door europa en kleine delen van afrika verspreid. De palestijnen gingen in het voormalige joodse gebied(Zion) wonen en stichtten de staat Palestina. Midden 20ste eeuw werd het leven voor joden in Europa bijna onmogelijk, dus wilden ze terug naar hun eigen land. De palestijnen zaten daar en ze leefden er in het begin 'normaal' samen. Tot de arabische wereld, waaronder ook de palestijnen, Israel aanvielen. Israel won verrassend en sindsdien is er steeds gezeur over het gebied.

Zo kom ik tot de conclusie dat Israel gelijk heeft.

En om nog even op Martian te reageren, de meeste mensen hier kiezen slechts partij voor de palestijnen, bekritiseer hen dan ook.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 18:58
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Boywonder schreef:
div. onzin
Vent lul niet zo, wil je? God, wat zijn die VWO'ers dom...
Oud 10-01-2003, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Het was toch juist afgezien van de jodenvervolging? Zo stond het iig wel op teletekst.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 19:03
Nostradamus
Nostradamus is offline
Boywonder, ik sluit me volledig bij je aan.
Sterker nog, ik vind het een schande dat het gebied Palestijns genoemd wordt.

Veel mensen (zowel hier als in de media) hebben het over
misdaden tegen de menselijkheid.
Als de Palestijnen echter een bus vol met kleine kinderen opblazen wordt dat gezien als een vergeldingsactie
en wordt het door vrijwel iedereen goedgekeurd, of in ieder geval niet afgekeurd.

Laatst gewijzigd op 10-01-2003 om 19:12.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 19:10
Boywonder
Boywonder is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Vent lul niet zo, wil je? God, wat zijn die VWO'ers dom...
Zelfs een (waarschijnlijk domme) communist als jij zal moeten toegeven dat de daarvermelde info juist is.
En laat mijn alter-ego hierbuiten!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2003, 19:13
Martian
Martian is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
God, wat zijn die VWO'ers dom...
De domste opmerking van vandaag!
Oud 10-01-2003, 19:16
Martian
Martian is offline
Citaat:
Nostradamus schreef:
Boywonder, ik sluit me volledig bij je aan.
Sterker nog, ik vind het een schande dat het gebied Palestijns genoemd wordt.
Ik vind het een schande dat het Frankrijk Frankrijk heet, ipv dat het nog gewoon een provincie van het Romeinse rijk is, zoals het hoort!

Citaat:
Veel mensen (zowel hier als in de media) hebben het over
misdaden tegen de menselijkheid.
Als de Palestijnen echter een bus vol met kleine kinderen opblazen wordt dat gezien als een vergeldingsactie
en wordt het door vrijwel iedereen goedgekeurd, of in ieder geval niet afgekeurd.
Volgens mij vinden de meeste mensen een vermoorde palestijn net zo erg als een opgeblazen jood, ik iig wel...

Citaat:
Boywonder schreef:
En om nog even op Martian te reageren, de meeste mensen hier kiezen slechts partij voor de palestijnen, bekritiseer hen dan ook.
Ik zie er maar eentje, en die bekritiseer jij al....
Oud 10-01-2003, 19:22
~De Hypospriet~
~De Hypospriet~ is offline
ik dacht altijd dat sinds de WO 2 de Joden van de Engelsen een stukje land toegewezen kregen, maar dat daar 'toevallig' Palestijnen woonden (wonen), tja ik ben ook van t VWO, neem me niet te serieus
Oud 10-01-2003, 19:27
Boywonder
Boywonder is offline
Citaat:
~De Hypospriet~ schreef:
ik dacht altijd dat sinds de WO 2 de Joden van de Engelsen een stukje land toegewezen kregen, maar dat daar 'toevallig' Palestijnen woonden (wonen), tja ik ben ook van t VWO, neem me niet te serieus
Het was een stukje land waar ze in het verleden gewoond hadden, dat krijg je nog wel in de derde klas ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 20:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef:
Ach ja, typisch de reactie van een extreem-links persoon. De Israëlisch zijn alleen maar grote barbaren en die Palestijnen arme slachtoffers.
Mijn boodschap is bij jou duidelijk niet overgekomen.
Lees het nog eens en probeer het opnieuw.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 20:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

Ze zei toch: met uitsluitsel van de holocaust (=jodenvervolging in WOII)??

Beter lezen, imo
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 20:07
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Boywonder schreef:
Omdat jij de eerste bent die dit van me vraagt.
Uitleg:

Een aantal(15 tot 20, weet niet precies zeker, doet er verder niet toe) eeuwen geleden leefden de joden in dat gebied,

Ik dacht eerder aan ongeveer 1500 voor tot 500 na Christus. Daarnaast leefden ook andere volkeren in diezelfde tijd in dat gebied, en woonden de joden (volgens de bijbel tenminste) daarvoor in Babylon en Egypte.

door samenloop van omstandigheden(te lang om uit te leggen, meesten weten dit wel) hebben de romeinen ze door europa en kleine delen van afrika verspreid.

Natuurlijk, de romeinen hebben actief diaspora beleid gevoerd . Nee, datis gewoon totaal NIET waar. Wel hebben joden zich over grote gebieden in de wereld verspreid, door goede handelscontacten en gebrek aan eigen staat. Tot voor kort was Baghdad de stad met het grootste aantal joodse inwoners.

De palestijnen gingen in het voormalige joodse gebied(Zion) wonen en stichtten de staat Palestina. Midden 20ste eeuw werd het leven voor joden in Europa bijna onmogelijk, dus wilden ze terug naar hun eigen land.

Dat viel enigzins mee. Natuurlijk, de Tweede Wereldoorlog waszeker geen pretje, maar ook lang van te voren, in de middeleeuwen, was er al van jodenvervolging sprake.

De palestijnen zaten daar en ze leefden er in het begin 'normaal' samen. Tot de arabische wereld, waaronder ook de palestijnen, Israel aanvielen.

Maarja, die joden kwamen dus gezellig naar Israel, waar al mensen woonden.Dezen hebben totaal geen inspraak gehad over de eventuele stichting van de staat Israel. Nogal logisch dat de arabieren gingen helpen he

Israel won verrassend en sindsdien is er steeds gezeur over het gebied.

Zo kom ik tot de conclusie dat Israel gelijk heeft.

Nee, je geeft een foutieve geschiedenisles, geen verklaring waarom je tot de conclusie komt.

[/B]
Oud 10-01-2003, 20:27
Boywonder
Boywonder is offline
Bedankt dat je me verteld hoe het in de groenlinks geschiedenisboekjes er uitzien.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 20:49
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Boywonder schreef:
Bedankt dat je me verteld hoe het in de groenlinks geschiedenisboekjes er uitzien.
Yea whatever. Pak elk willekeurig geschiedenisboek erbij en je ziet dat er hetzelfde in staat.
Oud 10-01-2003, 20:56
Boywonder
Boywonder is offline
met het kopje 'onwaarheden over deze kwestie' erboven...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 21:17
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Boywonder schreef:

volgens mij is er niemand die hier gepost heeft die zig uitgesproken heeft voor de palestijnen... wat jij denk ik moet inzien is dat er niet 1 agressor is, beide partijen doen heel erg foute dingen...
Oud 10-01-2003, 21:19
Martian
Martian is offline
Citaat:
Boywonder schreef:
Wijs dan aan wat er onwaar is in het stukje van Joostje of houd je bek.

Dit soort trieste zinnetjes is zooo makkelijk...
Oud 10-01-2003, 21:24
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Het enige waar ik me echt aan irriteer is dat van dit privebezoek een politieke kwestie wordt gemaakt...
Oud 10-01-2003, 22:28
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Boyswonder,

Israel is BEZET PALESTINA!

Weet je wat ik pas frustrerend vind? Dat kleine jongetjes zoals jij de acties van het israelische leger proberen goed te praten onder het mom van ''vergeldingsacties op zelfmoordaanslagen''.

En waar zijn deze zelfmoordaanslagen dan een vergelding van? Zijn dan niet vergeldingen van jarenlange vernedering, bezetting, uitroeiing, discriminatie en bovenal SCHENDING VAN DE MENSENRECHTEN? Ik kan het me heel goed voorstellen dat iemand die toch niets meer te verliezen heeft zichzelf besluit op te blazen. Ik kan het me voorstellen ja. (waag het niet mijn woorden te verdraaien door te zeggen dat ik deze aanslagen goedkeur)

Maar nee, de Israeli's zijn zo zielig. En het hele westen staat zogenaamd achter Israel om hetgeen de Joden is aangedaan in WOII. Miljarden dollars per jaar krijgt een klein land als Israel toegestuurd. Het beste leger ter wereld behoort tot de Israeli's. En oh, wat zijn ze toch zielig!

Weet je wat, OPROTTEN met die Sharon en zijn volgelingen, oprotten met dat beestenleger, oprotten met Amerika met haar o zo eerlijke buitenlandse politiek en bovenal oprotten met al die nederzettingen in Palestijns gebied oprotten terug naar die grenzen van 1967!

Gretta? Een topvrouw met ballen. Respect voor haar, respect voor ''platform stop de bezetting'', respect voor ''een ander Joods geluid'', en respect voor deze meneer hieronder mij.

[IMG] http://al-awda.org/media/images/pict...ism/jewish.jpg [/IMG]

Groetjes van een hele boze Miss_Maroc .
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 22:33
Boywonder
Boywonder is offline
Palestina is bezet Israel, jullie aapjes zullen eens moeten inzien dat mijn verhaal van daarnet het enige juiste verhaal is. Check de geschiedenisboeken of hou je stil.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 22:37
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Boywonder schreef:
Palestina is bezet Israel, jullie aapjes zullen eens moeten inzien dat mijn verhaal van daarnet het enige juiste verhaal is. Check de geschiedenisboeken of hou je stil.
Kerel, ik heb geschiedenis gestudeerd. Pak nou je leerboekske erbij en lees het eens na.
Oud 10-01-2003, 22:52
Boywonder
Boywonder is offline
aan welke universiteit? een palestijnse zeker
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 00:39
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Boywonder schreef:

sorry, maar nu begin ik dus echt te twijfelen of je op t VWO zit(of een palestijnse )
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 01:11
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Boywonder schreef:
Katholieke Universiteit Nijmegen

Pak nou maar gewoon je leerboek geschiedenis en lees het es na
Oud 11-01-2003, 01:17
Boywonder
Boywonder is offline
gedaan, klopt allemaal wat in mijn bericht staat
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 01:58
Joostje
Joostje is offline
kun je dan citeren waar staat:

*joden leefden pas vanaf 500 nC in het huidige Israel?
*Romeinen voerden een actief diasporabeleid?
*Staat Palestina gesticht in middeleeuwen?
*dat het leven in het midden van e 20e eeuw voor joden in Europa welhaast onmogelijk werd?

aub?
Oud 11-01-2003, 03:37
dystopia
dystopia is offline
Mijn ongezouten mening: Persoonlijk vind ik het positief dat deze situatie aandacht krijgt en al helemaal omdat het de zaak eens vanaf de andere kant toelicht. Echter, ik vraag mij af in hoeverre dit wel positief voor de situatie is. Indien haar man niet zo'n hoge functie had, was dit niet op het nieuws geweest. Het is dan ook de vraag of ze deze aandacht wel verdient & wilt. Waarom krijgen die andere mensen, die zich ook inzetten voor deze oorlog (dat is het m.i.), zo weinig media aandacht? Waarom is het niet interessant waar zij zich voor inzetten en hoe zij solidariteit tonen?

Wanneer Caroline Tensen haar bekendheid gebruikt voor goede doelen en een bekende lorerij in een TV-serie, waarbij maar een heel klein deel naar de goede doelen gaat, vraag ik mij af of dat niet een smerig zaakje is - pok al is het een goed doel. McDonalds die Unicef steunt doet dat ook niet zomaar. Zo'n gigantisch bedrijf doet dat vanuit strategische overwegingen. Zo marketing-technisch schat ik ze wel in. Naar mijn idee willen bekende Nederlanders bekendheid behouden en dat gebruiken om populairder te worden. Dat zie ik dan met name terug in de politiek en de bekende Nederlanders in de politiek dat begon met Leefbaar Nederland.

Wat echter het verschil is, is dat Greta met deze mening niet echt een populaire mening verkondigt terwijl een Tensen juist solidariteit wilt the other way: ze toont medeleven met hulpbehoevenden. Zouden ze daardoor niet populairder worden? Wat voor een plaat voor je kop heb je wanneer je niet door hebt dat een commerciele zender dat niet voor het populaireit (= geld) doet? Naar mijn mening erg duidelijk. Wat zouden dan de economische motieven van Greta zijn? Heeft zij die ook? Kickt ze op de aandacht? Of is het puur? Ik weet het niet, ik zie geen economische motieven in dit verhaal. Enorm populair zal ze hier ook niet mee worden, aandacht voor het probleem krijgt ze wel. Nu komt het: ik zie op geen enkele wijze in dat het haar niet om de positieve aandacht gaat, ipv. de negatieve publiciteit (lmd!) of de aandacht an sich. Dat dhr. Duisenberg die brief schreef naar een minister duidt er op dat hij dit geneuzel niet van te voren voorzien had. Anders was dat van te voren besproken.

Die comotie is naar mijn mening te wijten aan de media aandacht welke iig ook nogal negatief uitpakt voor Greta: de diplomatie pas, de hoge functie van haar man en een aantal uitspraken van haar die het nieuws hebben gehaald. Dat maakt de situatie van zowel Greta alsmede de situatie in Israel/Palestina -waar het om draait- er echt niet beter op.

Als laatste noot: ik kan er met mijn verstand niet bij dat ik naar een arm land in oorlog zou gaan om mensen alleen maar emotioneel te steunen. Niet dat dat totaal geen waarde heeft, maar wat voor moeite is het om die mensen dan ook materieel te steunen daar waar nodig & op welke manier nodig. Het lijkt mij dat het volgens de Israeli's niet verkeerd is wanneer je onschuldige burgers van primaire levensbehoeften als voedsel, medicijnen, kleding, etcetera voorziet.
Oud 11-01-2003, 09:38
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Tampert schreef:
jups. Het is een gewone vrouw en iedereen gaat haar maar aandacht geven. Die joden en palestijnen zijn allebei nioiet zo lief bezig. Iedereen die partij kiest in het Israëlconflict is dus per definitie fout bezig.
dan is nederland in het algemeen fout bezig want wij kiezen partij voor israel
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 10:08
Insane Juggalo
Citaat:
ikbenschipper1 schreef:
dan is nederland in het algemeen fout bezig want wij kiezen partij voor israel
Dat betwijfel ik. Waar basseer jij je op? Volgens mij neemt NL. een redelijk neutrale houding in in het Israëlische conflict. Zoals het hoort!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 10:35
Tox
Tox is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef:
Dat betwijfel ik. Waar basseer jij je op? Volgens mij neemt NL. een redelijk neutrale houding in in het Israëlische conflict. Zoals het hoort!
Inderdaad Nederland en de EU veroordelen de acties van Israel tegen de palestijnen.
Reageren

Regels voor berichten