![]() |
|
![]() |
Ik had mijn honkbalknuppel al gepakt, maar helaas.
Even serieus.. ik denk niet dat er een goede manier is waarop je dat kan testen. Ik denk dat je beter gewoon kan afgaan op je ervaringen met pijn tot nu toe. Er zijn zoveel verschillende soorten pijn, en het voelt bij iedereen anders. Ik zou ook weleens willen weten of ik nou echt een mietje ben, of dat mijn pijngrens gewoon laag ligt. Ik loop altijd wel door met dingen waar ik last van heb, ik heb alleen nogal snel ergens last van.. Ik weet het verder niet..
|
Verwijderd
|
ik heb wel eens van een vriend gehoord die zoiets in Spanje had laten doen.
Daar hadden ze een apparaatje waar je je handen op moest leggen en dan stuurden ze er elektrische stroom doorheen, die zacht begon en steeds sterker werd. Normaal verkrampen je spieren dan snel, maar het vreemde was dat dat hier pas bij een erg groot vermogen gebeurde, en dan nog niet eens zo erg. Dus als je los liet stopten ze en kon je aflezen hoeveel Watt je kon verdragen. |
![]() |
|
Effect van snelle analgesie inductie op subjectieve pijn scores en pijn tolerantie. Bernadette R. Wright en Peter D. Drummond.
Het effect van snelle analgesie inductie (RIA) op pijn tolerantie en scores van mechanisch ge€nduceerde pijn in de pijn gevoelige voorarm werd onderzocht bij 58 college studenten. Posthypnotische suggesties van relaxatie en analgesie hadden geen invloed op pijn scores of tolerantie, maar relaxatie scores namen toe na RIA. Indien suggesties voor analgesie werden gegeven tijdens het testen van de pijn, dan verminderden de scores van onaangenaamheid bij het pijntolerantiepunt sterker in de RIA groep dan in de aandacht controle groep. Nochthans had RIA geen invloed op de pijndrempel of tolerantie. Men kwam tot de conclusie dat RIA meer effectief was bij het reduceren van de subjectieve rapportage van pijn (vooral de affectieve component) dan bij het veranderen van de pijntolerantie en dat het blijven geven van hypnotische suggesties meer effectief was bij het be€nvloeden van de affectieve component van pijn, dan posthypnotische suggesties van comfort en relaxatie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gewoon een staafje vast pakken met een hand en dan zelf de knop draaien en de spanning omhoog laten gaan. Ik had best zweterige handen ook dus ik voelde het al beter. Ik weet alleen niet meer hoeveel volt ik had... Later legden ze ons de truc uit, je moet niet heel langzaam de spanning opvoeren maar heel snel, dan voel je er veel minder van. |
![]() |
|
![]() |
vrieskou doet het wel, maar geeft aanzienlijke beschadiging, zoals bevroren ledematen.
Denk dat het moeilijk te testen is, omdat je veel verschillende pijnen hebt.
|
verschillende pijnen...
maar toch is kennis van 1 tolerantie wel wat waard. Je kunt het wel een beetje omrekenen. Zijn er geen plaatsen die erg gevoelig maar sterk zijn? - ik hoop hierbij dus dat jullie over meer info dan ik beschikken ![]() ach- waarschijnlijk niet. Pijn moet waarschuwen voor schade bij huidige handeling. Loze signalen zouden dus niet moeten bestaan... en als er signalen komen betekent het al schade...
||
Citaat:
||
Citaat:
|
die leuke velletjes tussen je vingers die bij dieren de vliezen vormen, prik daar eens inmet een naald, al lukt het je om hem zelf er in te steken heb je een erg hoge pijngrens, een score zou ik er niet bij kunnen leveren helaas
een sigaret uitdrukken op een van je vingertoppen doet het ook altijd goed maar daarbij geld hetzelfde |
![]() |
||
Citaat:
ik hoopte ergens alleen dat er bekende plekken waren die overmatig reageerden op prikkels... kennelijk niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik had me vandaag btw bedacht dat ik toen ik blindendarmontsteking had gekregen ik nadat de pijn begon nog een uur had gewerkt (alvorens ik zei dat ik me niet goed voelde en naar huis ging) en dus nog 10 kilometer had gefietst met zo'n 15 km/u.
Ik zat wel helemaal krom op de fiets. Kan iemand daar wat van maken? Hoge of lage tolerantie?
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|