Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2003, 19:41
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik vraag me recentelijk een beetje af tot welke hoeveelheid pijn ik zou kunnen blijven functioneren... ik wil het eigenlijk wel proberen maar (voor jullie je fantasie de vrij loop laten) ik wil daarbij niet meer dan zéér kleine schade aan mezelf toebrengen.

Als de resultaten zeer teleurstellend zouden zijn zou ik het ook wel willen trainen.

Maar hoe kan ik dit goed testen zonder mezelf te beschadigen? (alleen serieuze tips graag)
Oud 04-01-2003, 19:43
Verwijderd
Ik denk niet dat het goed voor je lijf is om dat te testen...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 20:16
Rerisen Phoenix
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik denk niet dat het goed voor je lijf is om dat te testen...
ben ik ook bang van niet. Maar daarom vraag ik hier of er methodes zijn om dat te doen zonder je lijf te beschadigen want het moet nog eindeloos lang mee (hoop ik dan)
Oud 04-01-2003, 20:16
DarkCat
DarkCat is offline
Ik had mijn honkbalknuppel al gepakt, maar helaas.

Even serieus.. ik denk niet dat er een goede manier is waarop je dat kan testen. Ik denk dat je beter gewoon kan afgaan op je ervaringen met pijn tot nu toe. Er zijn zoveel verschillende soorten pijn, en het voelt bij iedereen anders. Ik zou ook weleens willen weten of ik nou echt een mietje ben, of dat mijn pijngrens gewoon laag ligt. Ik loop altijd wel door met dingen waar ik last van heb, ik heb alleen nogal snel ergens last van..

Ik weet het verder niet..
Oud 04-01-2003, 20:33
Verwijderd
ik heb wel eens van een vriend gehoord die zoiets in Spanje had laten doen.
Daar hadden ze een apparaatje waar je je handen op moest leggen en dan stuurden ze er elektrische stroom doorheen, die zacht begon en steeds sterker werd. Normaal verkrampen je spieren dan snel, maar het vreemde was dat dat hier pas bij een erg groot vermogen gebeurde, en dan nog niet eens zo erg. Dus als je los liet stopten ze en kon je aflezen hoeveel Watt je kon verdragen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 21:06
Rerisen Phoenix
ff kijken...

nee dat heb ik hier nergens liggen - geen huis, tuin & keukenmethodes?
Oud 05-01-2003, 13:30
Verwijderd
het lichtnet??
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 14:01
Verwijderd
Citaat:
FlorisvdB schreef:
het lichtnet??
Oud 05-01-2003, 15:27
Oen
Oen is offline
Met kou kan je volgens mij al een heel eind komen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 18:35
Rerisen Phoenix
Citaat:
Oen schreef:
Met kou kan je volgens mij al een heel eind komen.
Even maar; daarna verdwijnt de gevoeligheid
Oud 05-01-2003, 21:53
nar_cyste
nar_cyste is offline
Effect van snelle analgesie inductie op subjectieve pijn scores en pijn tolerantie. Bernadette R. Wright en Peter D. Drummond.

Het effect van snelle analgesie inductie (RIA) op pijn tolerantie en scores van mechanisch ge€nduceerde pijn in de pijn gevoelige voorarm werd onderzocht bij 58 college studenten. Posthypnotische suggesties van relaxatie en analgesie hadden geen invloed op pijn scores of tolerantie, maar relaxatie scores namen toe na RIA. Indien suggesties voor analgesie werden gegeven tijdens het testen van de pijn, dan verminderden de scores van onaangenaamheid bij het pijntolerantiepunt sterker in de RIA groep dan in de aandacht controle groep. Nochthans had RIA geen invloed op de pijndrempel of tolerantie. Men kwam tot de conclusie dat RIA meer effectief was bij het reduceren van de subjectieve rapportage van pijn (vooral de affectieve component) dan bij het veranderen van de pijntolerantie en dat het blijven geven van hypnotische suggesties meer effectief was bij het be€nvloeden van de affectieve component van pijn, dan posthypnotische suggesties van comfort en relaxatie.
Oud 05-01-2003, 22:04
Verwijderd
Citaat:
FlorisvdB schreef:
ik heb wel eens van een vriend gehoord die zoiets in Spanje had laten doen.
Daar hadden ze een apparaatje waar je je handen op moest leggen en dan stuurden ze er elektrische stroom doorheen, die zacht begon en steeds sterker werd. Normaal verkrampen je spieren dan snel, maar het vreemde was dat dat hier pas bij een erg groot vermogen gebeurde, en dan nog niet eens zo erg. Dus als je los liet stopten ze en kon je aflezen hoeveel Watt je kon verdragen.
ja, heb ik ook wel eens gedaan in de Hogeschool Zeeland.

Gewoon een staafje vast pakken met een hand en dan zelf de knop draaien en de spanning omhoog laten gaan.
Ik had best zweterige handen ook dus ik voelde het al beter.
Ik weet alleen niet meer hoeveel volt ik had...

Later legden ze ons de truc uit, je moet niet heel langzaam de spanning opvoeren maar heel snel, dan voel je er veel minder van.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 05:00
notbonefish
notbonefish is offline
capsaicin. rode pepers
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 09:08
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
vrieskou doet het wel, maar geeft aanzienlijke beschadiging, zoals bevroren ledematen.

Denk dat het moeilijk te testen is, omdat je veel verschillende pijnen hebt.
Oud 09-01-2003, 19:05
Rerisen Phoenix
verschillende pijnen...

maar toch is kennis van 1 tolerantie wel wat waard. Je kunt het wel een beetje omrekenen.
Zijn er geen plaatsen die erg gevoelig maar sterk zijn? - ik hoop hierbij dus dat jullie over meer info dan ik beschikken .

ach- waarschijnlijk niet. Pijn moet waarschuwen voor schade bij huidige handeling. Loze signalen zouden dus niet moeten bestaan... en als er signalen komen betekent het al schade...
Oud 09-01-2003, 20:07
ekki
ekki is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
ach- waarschijnlijk niet. Pijn moet waarschuwen voor schade bij huidige handeling. Loze signalen zouden dus niet moeten bestaan... en als er signalen komen betekent het al schade...
Precies, ik ben blij dat je dat zelf inziet. Misschien is er wel een methode, maar ik hoop dat je niet zelf wat zult verzinnen ofzo. Ik denk dat pijn inderdaad vaak iets beschadigt, als je tenminste zo ver gaat (de pijn zelf dus natuurlijk niet, maar datgene dat de pijn veroorzaakt).
Oud 10-01-2003, 00:02
Boywonder
Boywonder is offline
Je zou natuurlijk eens kunnen proberen een aantal naalden in de rug van je hand te zetten, kijken hoelang je dat volhoudt. Het laat geen blijvende schade achter en is makkelijk uitvoerbaar.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 11:57
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
ben ik ook bang van niet. Maar daarom vraag ik hier of er methodes zijn om dat te doen zonder je lijf te beschadigen want het moet nog eindeloos lang mee (hoop ik dan)
ik dacht dat sportdokters daar wel een methode voor hebben, maar ik weet niet of ze dat bij zomaar iedereen doen. ik zou het iig niet aanraden als er geen professionele hulp aanwezig is. soms kan je wel nog functionneren met de pijn, maar krijg je achteraf een vreselijke terugslag waar je een hele tijd veel pijn van kan hebben, daarom zou ik het niet alleen proberen zonder dat je hart enzo in de gaten worden gehouden!
Oud 10-01-2003, 20:11
Big Brother
Big Brother is offline
die leuke velletjes tussen je vingers die bij dieren de vliezen vormen, prik daar eens inmet een naald, al lukt het je om hem zelf er in te steken heb je een erg hoge pijngrens, een score zou ik er niet bij kunnen leveren helaas
een sigaret uitdrukken op een van je vingertoppen doet het ook altijd goed maar daarbij geld hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 21:24
Rerisen Phoenix
Citaat:
ekki schreef:
Precies, ik ben blij dat je dat zelf inziet. Misschien is er wel een methode, maar ik hoop dat je niet zelf wat zult verzinnen ofzo. Ik denk dat pijn inderdaad vaak iets beschadigt, als je tenminste zo ver gaat (de pijn zelf dus natuurlijk niet, maar datgene dat de pijn veroorzaakt).
als ik dit niet besefte had ik dit topic hier niet neergezet en mezelf met een hamer bewerkt ofzo

ik hoopte ergens alleen dat er bekende plekken waren die overmatig reageerden op prikkels... kennelijk niet.
Oud 11-01-2003, 09:24
notbonefish
notbonefish is offline
je moet iemand hard in je monnikkaps spier (toch? die grote spieren bij je niek iig) laten knijpen...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Ik vraag me recentelijk een beetje af tot welke hoeveelheid pijn ik zou kunnen blijven functioneren... ik wil het eigenlijk wel proberen maar (voor jullie je fantasie de vrij loop laten) ik wil daarbij niet meer dan zéér kleine schade aan mezelf toebrengen.

Als de resultaten zeer teleurstellend zouden zijn zou ik het ook wel willen trainen.

Maar hoe kan ik dit goed testen zonder mezelf te beschadigen? (alleen serieuze tips graag)
simpel: ga met iemand kickboksen en vang de klappen gewoon op
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 17:41
skyscraper
skyscraper is offline
stroom?
Oud 11-01-2003, 19:24
Rerisen Phoenix
Ik had me vandaag btw bedacht dat ik toen ik blindendarmontsteking had gekregen ik nadat de pijn begon nog een uur had gewerkt (alvorens ik zei dat ik me niet goed voelde en naar huis ging) en dus nog 10 kilometer had gefietst met zo'n 15 km/u.
Ik zat wel helemaal krom op de fiets.

Kan iemand daar wat van maken? Hoge of lage tolerantie?
Oud 11-01-2003, 21:05
Verwijderd
Geen idee hoe je het kunt testen. Maar je kunt iig je pijngrens verhogen door vaak intensief te sporten. Je spieren verzuren namelijk na een paar minuten als je ze intensief gebruikt, en dan is het de kunst om zo lang mogelijk door te gaan met alles te geven zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 21:10
Yoha
Yoha is offline
Citaat:
Boywonder schreef:
Je zou natuurlijk eens kunnen proberen een aantal naalden in de rug van je hand te zetten, kijken hoelang je dat volhoudt. Het laat geen blijvende schade achter en is makkelijk uitvoerbaar.
Dat doet toch niet helemaal zeer (zei degene die al enkele jaren rozenstekels uitpulkt )
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten