Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2003, 15:06
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Semyaz schreef:
Ik vond "An Americain Werewolf in Paris" behoorlijk spooky.
Zoals de scenes in de tunnels met de kapotte flashlights....
Maar verder heb ik nog nooit een enge film gezien eigenlijk.
neuj...die vond ik nie echt eng...maar wel gaaf!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2003, 15:06
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Juice schreef:
Nee het is absoluut een goede film.

en eng
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 15:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef:
en eng
Nee: eng
Oud 09-01-2003, 16:25
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
Juice schreef:
*schreeuwt: CHILD'S PLAY!! NIET CHUCKY!! CHILD'S PLAY!*
Ok krijg je dat dikwijls?
Hoor je hier wel thuis?
Oud 09-01-2003, 17:56
Verwijderd
ik onthoud veel van die titels niet maar de enige die ik echt goed vond tot nu toe is die van zo'n huis op een berg en daar voerde vroeger een doker operaties uit (hij vermoorde ze) zonder narcose en heel pijnelijk en dan gaan ze daar met een groep naartoe en er overleven er 2 het. weet imand hoe die heet?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 18:03
Verwijderd
Klinkt als House on Haunted Hill

leuke avatar trouwens
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 19:02
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
CycLoner schreef:
Klinkt als House on Haunted Hill

leuke avatar trouwens
nee ...House on Haunted Hill ging over iets anders...en is erg lame
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 19:13
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Juice schreef:
Nee: eng

nee: eng

ik hou niet van eng
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 11:31
Verwijderd
Vroeger vond ik alle horror-thrillers eng.

Nu vind ik (helaas?) helemaal niets meer eng.

Ik heb bij all-night-horror-shows de grootste lol.

De enige echt smerige (doch extreem slechte film) vond ik The Abomination kijk maar bij de videotheek onder pulp of ouwe domme films.

De meest lachwekkende blijven de chuckies, nightmare's, Bad Taste, Revenge Of The Body Farmers (of zo) *wat een SCRIPT wahaha* enne...the exorcist en alle rip-offs daarvan *denkt terug aan een ongelofelijke lachkick tijdens zo'n film (in de bios) wat niet gewaardeerd word*
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 12:01
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
the blair witch 1 en 2 vond ik nou niej eng....
Oud 10-01-2003, 13:09
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Ik kijk alleen maar Disney

Vond sneeuwwitje wel eng
Oud 10-01-2003, 14:37
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
empyrian schreef:
nee ...House on Haunted Hill ging over iets anders...en is erg lame
Het is wel House on Haunted Hill, die ik treurig genoeg in de bios heb gezien.
Oud 10-01-2003, 14:43
Uice
Uice is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef:
Ok krijg je dat dikwijls?
Hoor je hier wel thuis?
Alleen als mensen de film Child's Play maar Chucky blijven noemen, zoals hierboven ook nog een keer... damn!
Oud 10-01-2003, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef:
Alleen als mensen de film Child's Play maar Chucky blijven noemen, zoals hierboven ook nog een keer... damn!
Alle CHUCKIES zijn stom *extra inwrijf* maar wel grappig.

Ik hou wel van stomme films. Van die films die zo belachelijk slecht zijn, dat je zoals het woord al zegt, er om moet lachen.
Zoals Chucky *nog meer inwrijf*
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 22:05
Alet
Alet is offline
1) the exorcist
2) the ring
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 02:12
DutchGirl
DutchGirl is offline
The Shining
Blair Witch Project
Final Destination
The Excorcist
etc

(IT: hele slechte herinneringen aan, toen ik klein was ging ik die kijken)
(Predator: hele slechte herinneringen aan, ook toen ik heel erg klein was ging ik hem kijken, naar kdurfde geen plantje meer aan te raken )
Oud 11-01-2003, 10:19
SNeKKe
SNeKKe is offline
Ik heb geen top 3 maar ik heb al wel verschillende films gezien die echt wel iet deden bij mij.

- Final destination : De ontploffing van het vliegtuig bezorgde mij kippenvel . De trailer van de 2e film voorspelt ook zo'n enge of engere momente in de 2e film.

- Braindead : Lachen lachen en lachen. Goor en gewoon lachen.

- Halloween : Niet echt zeer griezelig maar de film straalt gewoon sfeer uit. Ik had hem gezien voor het eerst toen ik 10 jaar was en ik zag overal Michael Myers lopen .

- Nog andere films : Excorsist (niet griezelig, gewoon sfeer ), Zombi 2 (goor, maar slechte special fx), Friday the 13th (eerste vond ik vrij leuk, de rest minder), Scream (lacheuh!), Friday the 13th (eerste goed, de rest minder), ...

Natuurlijk zijn er nog veel ander films maar ik heb ze niet allemaal gezien .
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 10:36
Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
Juice schreef:

Night of the Living Dead
LoL, bedoel je die uit 1968? Om die heb ik over de grond gerold van het lachen. (Niet dat oude films niet eng kunnen zijn, maar deze was echt lachwekkend). Maar er schijnt in 1993 een remake van gemaakt te zijn, schiet me net te binnen. Waarschijnlijk bedoel je die. (O.k. dit is een onzinnige post.)
Ik vind alle griezelfilms eng, (behalve notld uit 1968). Maar mijn grootste angst is nog steeds de heks uit Disney's 'Doornroosje'.
Oud 11-01-2003, 12:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
AePiE schreef:
Alle CHUCKIES zijn stom *extra inwrijf* maar wel grappig.

Ik hou wel van stomme films. Van die films die zo belachelijk slecht zijn, dat je zoals het woord al zegt, er om moet lachen.
Zoals Chucky *nog meer inwrijf*
dus je weet ook nog eens nix van films
Oud 11-01-2003, 13:02
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ciao Che schreef:
LoL, bedoel je die uit 1968? Om die heb ik over de grond gerold van het lachen. (Niet dat oude films niet eng kunnen zijn, maar deze was echt lachwekkend). Maar er schijnt in 1993 een remake van gemaakt te zijn, schiet me net te binnen. Waarschijnlijk bedoel je die.
Waarschijnlijk niet.

Citaat:
(O.k. dit is een onzinnige post.)
Klopt.

Night of the Living Dead is een klassiek meesterwerk dat door bijna geen enkele zombiefilm die daarna gemaakt is, is overtroffen. Waarschijnlijk heb JIJ het over een andere film (of je hebt de beschamende 'director's cut' (waar de regisseur niets mee te maken had) gezien), of je snapt het gewoon niet.
Oud 12-01-2003, 11:13
Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
Juice schreef:

Night of the Living Dead is een klassiek meesterwerk dat door bijna geen enkele zombiefilm die daarna gemaakt is, is overtroffen. Waarschijnlijk heb JIJ het over een andere film (of je hebt de beschamende 'director's cut' (waar de regisseur niets mee te maken had) gezien), of je snapt het gewoon niet. [/B]
K heb nooit beweerd dat het geen klassiek meesterwerk is, alleen dat IK hem niet eng vond. Ik heb geen idee welke van de twee films ik heb gezien want ik dacht dat er maar een was.
En dat is een kwestie van kennis, niet van begrip.
Bovendien was de bedoeling van mijn post niet de jouwe de grond in te boren, maar mijn visie op die film te geven, dus ik vraag me af waarom je zo aangebrand reageert.
Oud 12-01-2003, 13:06
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Ciao Che schreef:

dus ik vraag me af waarom je zo aangebrand reageert.
Logisch dat hij aangebrand reageert.

Je was niet eens duidelijk, ook ik had het gevoel dat je het een hele slechte film vond.

Lachwekkend is George A. Romero's Night of the Living Dead niet. Ik raad je aan om die eens te bekijken want volgens mij heb jij
heel iets anders gezien (misschien wel Tom Savini's NOTLD, geen slechte film trouwens).

Onlangs had ik de versie uit 1968 op DVD in de Free Record Shop voor maar 5 euro gezien. Voor het geval dat je 'm wil zien....

1968 - George A. Romero

1990 - Tom Savini

en d'r is nog een waardeloze director's cut

Laatst gewijzigd op 12-01-2003 om 15:10.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef:
dus je weet ook nog eens nix van films
Wou je beweren dat Child's Play 1t/m4 (of 5) technische hoogstandjes waren dan? Laat me niet lachen, dat doen die films al. En misschien weet ik dan inderdaad geen reet van films, maar ik weet wel dat je zeurt om dingen die er niet toe doen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 13:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
AePiE schreef:
Wou je beweren dat Child's Play 1t/m4 (of 5) technische hoogstandjes waren dan?
Deel 2 en 3 niet, deel 1 en 4 zijn zeer goed. En dat je erom lacht is overigens de bedoeling van de films, in het bijzonder van de laatse.
Oud 12-01-2003, 16:47
Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
Diesel schreef:
Logisch dat hij aangebrand reageert.
Je was niet eens duidelijk, ook ik had het gevoel dat je het een hele slechte film vond.
Ok, misverstand, mijn fout, ik was te onduidelijk, sorry.
Citaat:
(...)want volgens mij heb jij
heel iets anders gezien
(...)
Dat geloof ik ondertussen ook ja
Citaat:
Onlangs had ik de versie uit 1968 op DVD in de Free Record Shop voor maar 5 euro gezien. Voor het geval dat je 'm wil zien....
Dank
Oud 12-01-2003, 16:54
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Ciao Che schreef:

Dat geloof ik ondertussen ook ja
Oud 13-01-2003, 15:31
legatus
legatus is offline
Citaat:
en d'r is nog een waardeloze director's cut
De 30TH ANALVERSARY EDITION van John Russo. Die vervolgs zijn eer hooghield door het meesterwerk CHILDREN OF THE LIVING DEAD te produceren...
Oud 13-01-2003, 16:36
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik dacht dat 'the shining' van Steven King was! (je schrijft het anders, maar ik weet even niet meer hoe )

The shining is toch dat ze in dat hotel zitten, en dan ook helemaal ingesneeuwd enzo. En dat dan dat kleine jongetje dat hotel gaat verkennen. Toen dat gezin in dat hotel kwam, had zo'n man gezegd dat ie niet in een bepaalde kamer mocht komen. En daar ging ie uiteindlijk natuurlijk wel naar toe.

Naja, dat zijn dingen die ik me kan herineren. Of is dat dan weer een andere film. Eentje die wel van Steven king is.
Die film die ik bedoel was in ieder geval behoorlijk eng toen ik hem gezien had
Oud 13-01-2003, 17:10
legatus
legatus is offline
Citaat:
Naja, dat zijn dingen die ik me kan herineren. Of is dat dan weer een andere film. Eentje die wel van Steven king is.
Stephen King schreef het boek THE SHINING dat door Stanley Kubrick en Mick Garris verfilmd is. De Garris-versie is een miniserie met o.a. Rebecca DeMornay.

King was meer tevreden met Garris' versie dan die van Kubrick. Terwijl die van Kubrick toch één van de beste horrorfilms ooit wordt genoemd, in tegenstelling tot die van Garris.
Oud 13-01-2003, 17:52
Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef:

King was meer tevreden met Garris' versie dan die van Kubrick. Terwijl die van Kubrick toch één van de beste horrorfilms ooit wordt genoemd, in tegenstelling tot die van Garris.
King vond Kubrick's versie behoorlijk tegenvallen, onder andere omdat het helemaal niet meer op zijn boek leek. Daarom wilde hij zelf weer de filmrechten en produceerde de miniserie. (Hij is er, zoals in zijn meeste films, ook even in te zien, dit maal als dirigent)
Oud 13-01-2003, 18:34
Verwijderd
Citaat:
J-tjuh schreef:

2. Braindead Maar die was ook wel meer lollig, behalve op die ranzige dingen na!
hah, k heb bij braindead de hele tijd in een deuk gelegen, vooral met dat babytjeh (ja, hij is hyperachtoef )
en met die gras maaier
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:36
Verwijderd
toen ik 8 was ofzo, vond ik jurasic parc een enge film, elke keer als ik alleen boven was in het donker ofzo d8 k dat er elk moment een dinosaurus op me zou springen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 20:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
J-tjuh schreef:

2. Braindead Maar die was ook wel meer lollig, behalve op die ranzige dingen na!
De ranzige dingen waren juist de meest komische delen van de film.
Oud 13-01-2003, 21:18
Big Brother
Big Brother is offline
ik vind geen enkele film echt eng, maar dat komt omdat ik een beetje traumatische-enge film-ervaringen heb gehad toen ik 4 was ofzo
ik heb the project nog niet gezien en heb er veel goeds over gehoord (in de zin van dat hij eng was) en ga hem misschien ook maar eens kijken
en ringu zie ik nu voorbijkomen? nog niet van gehoord.. ook eens proberen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 21:20
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
legatus schreef:
Stephen King schreef het boek THE SHINING dat door Stanley Kubrick en Mick Garris verfilmd is. De Garris-versie is een miniserie met o.a. Rebecca DeMornay.

gvd die mini serie, dat joch ze kop staat me niet aan en dat wijf doet zo spastisch telkens, ik ergerde me rot.. kan er ook niets aan doen?
de film was toch wel wat vermakelijker vond ik zelf
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 11:24
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
legatus schreef:

Ohhh, zit dat zo. Ja, ik heb die mini serie gezien. Die was echt harstikke goed hoor. Heel spannend en soms ook behoorlijk eng.

Maar ik heb die van Kubrick niet gezien, dus ik kan niet echt oordelen welke dan beter is.
Oud 14-01-2003, 12:00
Verwijderd
Als e het er toch over hebben....The Thing (de film) wie heeft die gezien? Ik heb het spel gespeeld en dat was best grappig, maar de film is volgens mn ouders (ok dat zegt niets) behoorlijk freaky.

Reminder: het gaat over een of andere alien die van gedaante kan veranderen, en iedereen in de film paranoia is omdat niemand weet wie het monster nou is.

Klinkt wel koel.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 14:56
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
AePiE schreef:
The Thing (de film) wie heeft die gezien?
Blijkt heel erg goed te zijn.

Heb 'm jammergenoeg niet gezien

>>> Juice, empyrian, legatus, A. John?

Laatst gewijzigd op 14-01-2003 om 15:02.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 15:50
Uice
Uice is offline
Citaat:
Diesel schreef:

Is idd erg jammer. Carpenter's beste film. Komt nog wel eens op Net5.
Oud 14-01-2003, 15:51
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Diesel schreef:

Als ik mag antwoorden (), het is één van m'n favoriete horrors.
Oud 15-01-2003, 07:48
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Diesel schreef:

Meesterlijke horrorfilm en ook één van mijn favorieten.

Het videospel vond ik matig in vergelijking tot de film.
Oud 15-01-2003, 11:29
Verwijderd
*gaat op zoek naar The Thing*

En morgen allemaal kijken naar The Shining he!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 15:57
Uice
Uice is offline
neuh, heppum op video
Oud 15-01-2003, 19:23
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
Diesel schreef:

heb je die niet gezien?! dat valt me toch van je tegen, Diesel ik heb em hier op video...superfilm inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:31
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
empyrian schreef:
heb je die niet gezien?! dat valt me toch van je tegen, Diesel
Ik ga 'm kijken in het weekend
Oud 16-01-2003, 20:05
Phileine
Phileine is offline
Geen horror in ieder geval. Om de een of andere reden kan ik alle Hellraisers kijken zonder echt bang te zijn. :/

Ik heb wel heel veel moeite met die films die er tussen-in zitten. Red Dragon bijvoorbeeld. Ik probeerde naar het doek te blijven kijken, maar toen er die dia's voorbij kwamen waarbij je die spiegels in de ogen zag ('the becoming'), toen moest ik dus echt gruwelen. Dat geld ook voor Seven, maar Seven is eigenlijk gewoon helemaal eng.

Ik heb ook Last House on the Left gezien. Man. Wat een ramp. Vooral die grimmige, sobere, seventies sfeer, zoals in the Shining. :/

Heel dom misschien, maar Enough (ah-ah, met Jenifferdingens). Die vond ik dus ook supereng. Dat idee, van achtervolgd worden, het niet-veilig voelen: nergens meer.
Oud 13-02-2003, 19:48
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
Scatterheart schreef:
Geen horror in ieder geval. Om de een of andere reden kan ik alle Hellraisers kijken zonder echt bang te zijn. :/
Ja met mij ook hetzelfde toen ik nog heel klein was 5 jaar ofzo had ik echt geen bang voor die film.Gewoon omdat ik hem goed vond.
Oud 13-02-2003, 19:57
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
Scatterheart schreef:
Ik heb ook Last House on the Left gezien. Man. Wat een ramp. Vooral die grimmige, sobere, seventies sfeer, zoals in the Shining. :/
ja grimmige film idd...ook nog best wel shockerend.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 17:40
fairyangel
fairyangel is offline
Ik wilde een keer Blair Witch gaan kijken, maar heb toen het eerste half uur ofzo maar gezien (en dat ook nog maar voor de helft) want het beeld stoorde heel erg. Daarna is het er niet meer van gekomen hem te huren, maar ik zie dat ik hem toch echt binnekort een keer moet gaan huren. The exorcist ook nog nooit gezien. Ik wilde hem kopen, maar dat mocht niet van mijn moeder,want die had hem gezien toen ze met mijn vader een keer uitging en dat had ze niet zo prettig gevonden!!(haha)
Hier mijn top 3:
1. What lies beneath
2. Signs
3. ................
Ze zijn niet echt eng, maar ik schrok zo vaak (vooral van de alien die uit de bosjes kwam bij Signs !)
Oud 14-02-2003, 18:23
MissGreeny
MissGreeny is offline
1. Blair witch project 1 (Gewoon echt de engste film die ik ooit heb gezien!)
2. Blair witch project 2
3.Panic Room. Niet echt eng ofzo, was klein beetje.
Reageren

Regels voor berichten