Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2003, 19:01
JizzyKid
JizzyKid is offline
Hey mensen, ik heb een paar vragen aan jullie over open dagen uit nieuwsgierigheid.

Hoe vaak heb je open dagen bezocht (of ga je open dagen bezoeken), voordat je je definitieve studiekeuze maakt(e)?
Vond je dat deze open dagen een realistische indruk achterliet van de echte studie en met wie ga je meestal naar deze open dagen?(vrienden, ouders, klasgenoten)

Zelf heb ik wel de ervaring dat open dagen niet altijd een goede indruk geven van de studie, omdat de Uni of hogeschool de studie als het ware toch de studie wil verkopen en promoten en daarom zoveel mogelijk studenten probeert te trekken.

Laatst gewijzigd op 09-01-2003 om 19:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2003, 19:07
autodropje
autodropje is offline
Die indruk heb ik ook, ze doen allemaal alsof ze zo geweldig zijn. Alles gaat zo goed en ze hebben allemaal het beste systeem etc
Oud 09-01-2003, 19:44
Verwijderd
Ze moeten zich toch ook verkopen?

Ik heb heel veel open dagen bezocht, voornamelijk met mijn moeder of in m'n eentje. Je moet een beetje door dat 'opgemaakte' heen kijken en ook met studenten praten ed, dan valt het best mee.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 20:50
Thomas
Thomas is offline
Vooral met studenten praten helpt erg veel om iets te weten te komen over de echte gang van zaken. Spreek die mensen dan gewoon aan, kom je echt veel te weten!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 21:24
battlestar
battlestar is offline
ik heb geloof ik iets van 5 open dagen bezocht en kon ook niet altijd zeggen dat ze me een realistische indruk van de studie gaven, vaak waren de open dagen ook nogal chaotisch omdat het gewoon te druk was e.d., aan meeloopdagen heb je veel meer, zie je alles van dichter bij en meer door de ogen van een student, veel nuttiger dus.
ik bezocht die open dagen met een vriendin/vriendinnen, wel handig omdat je zo meningen kan uitwisselen enzo..
maar zoals leonoor al zei: je moet een beetje proberen door het marketing-achtige heen te kijken
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 12:48
Balance
Balance is offline
uhm, ik ben één keer naar een avond geweest waar je 3 uitleggen krijgt van gekozen studies. Daar ga ik dit jaar weer heen (uiteraard andere studies gekozen).
Ik ben ook een keer op een universiteit en hbo geweest, maar dat was met school; geen open dag.
Ik vond dat ze toen helemaal niet marketing achtig deden. Ze waren ons zelfs aan het vertellen hoe vies en oud het andere gebouw van hun was!!

Maar de school waar ik op zit heeft uiteraard ook open dagen voor de groep 8'ers. Nou, als je hoort wat ze dáár allemaal die kinderen wijs maken!! Geen huiswerk, geen lesuitval blablabla.
Maar ja, ze kunnen ook moeilijk van te voren de nadelen opsommen, dan komt er niemand meer!
Dus begrijpelijk: ja. Eerlijk: nee.
Oud 10-01-2003, 13:29
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Die indruk heb ik ook, ze doen allemaal alsof ze zo geweldig zijn. Alles gaat zo goed en ze hebben allemaal het beste systeem etc
mwoah. hangt sterk af van de mate waarin je doorvraagt. Aangezien de studenten die voor die open dag betaald worden zeer waarschinlijk niet zullen liegen.

Verder is meelopen met een studfent áltijd een goede manier om een studie te kiezen. Je volgt dan namelijk gewoon de colleges van de studenten aan de universiteit.
Oud 10-01-2003, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef:
mwoah. hangt sterk af van de mate waarin je doorvraagt. Aangezien de studenten die voor die open dag betaald worden zeer waarschinlijk niet zullen liegen.
Ik ga daar idd niet staan liegen, waarom zou ik? Daar heeft een toekomstige student niks aan. De docenten liegen bij ons ook niet echt, gelukkig, wel hebben we altijd plantjes op de tafel en wordt de vloer van te voren in de was gezet ed.

Citaat:
Verder is meelopen met een student áltijd een goede manier om een studie te kiezen. Je volgt dan namelijk gewoon de colleges van de studenten aan de universiteit.
Of op het hbo.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 17:02
Verwijderd
in de derde klas ben ik met school een halve dag naar de HAN geweest. Was heel leuk. Je deed op bijna elke "faculteit" een workshop. Zo maakten we een alarm bij techniek, gingen bij de pabo een paar schrijfopdrachten beoordelen en daarover praten, en bij economie hadden we een eigen bedrijfje die moest bepalen wat voor mobieltjes ze wilden verkopen en voor welke prijs e.d.
Er waren ook gewoon lessen, en ze probeerden zich niet echt te verkopen ofzo.. vertelden bv. ook dat alarmpjes maken niet 't dagelijkse werk v.d. techniekstudent is

Dit jaar ben ik (met een vriendin) naar de studiebeurs in utrecht geweest. Dat was wel één grote reclame. Iedereen belaagt je met pennen, folders etc. en allerlei promotieverhaaltjes. Ik kwam daar om me te orrienteren, ik weet niet/nauwelijks wat ik wil, maar ben niet echt opgeschoten daarmee. Iedereen vraagt "wat wil je gaan doen? " en als je dat niet weet willen ze weer weten in welke richting. Dat weet ik dus ook niet :/ 'k heb wel een hele zooi informatiefolders binnengehaald. De seminars vond ik leuker, gaf iets meer info (nog steeds weinig, bij de meesten) zonder dat je constant met vragen belaagd werd (maar was ook erg promotie-achtig) De studenten die bij een seminar aan 't woord kwamen waar 'k heenging, gaven ook allemaal van die correcte antwoorden.. uit hun hoofd geleerd, zo leek 't soms.

beetje lang antwoord maar goed.
'k zit nu in 4vwo, weet nog niet wat ik wil, en ga iig zoveel open dagen bezoeken als verplicht (voor lob) en als het nodig is meer
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 18:55
SuperSanne
SuperSanne is offline
hehehe... Bij ons op school gaat er altijd een soot "ritueel" vooraf aan een open dag. Eerst worden alle lichten in de wc's gerepareerd (alarmfase 1) vervolgens worden de ramen gelapt (alarmfase 2) en als laatste fase (Het Ultieme Alarm) worden de planten tevoorschijn gehaald. echt heel grappig, elke keer als je congierges met "De Planten" (die nog nep zijn ook) ziet sjouwen, weet je meteen dat er een opendag aan komt.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 18:58
Verwijderd
Er is een bedrijf dat planten verhuurd...dag voor de open dag komt er een busje voor rijden: mannetjes die de plantjes uit het busje, hup, de school in dragen en ergens netjes neer zetten. Dag na de open dag komt het busje weer voor de school rijden: mannetjes die de plantjes uit de school, hup, het busje weer in dragen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 20:48
Mariebel
Mariebel is offline
Ben bij 3 open dagen geweest en had maar bij 1 het gevoel dat ik daar een paar jaar door wou brengen, had alleen maar met de sfeer te maken. Was daar heel goed, ben ook nog naar meeloopdag geweest en sfeer leek me nog steeds nu volgend schooljaar maar kijken of het ook echt zo is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten