Advertentie | |
|
![]() |
|
Waar mijn film overgaat?
Laten we iets simpels pakken zoals [en met mijn liefde voor horror] een ANGST. Angst voor wat? Angst om (te vroeg) VADER te worden. Waarom is dat een Angst? Opofferingen, verlies, weinig tijd, wat andere mensen daarvan denken (ouders,vrienden,omgeving) Hoe vertalen we die Angst in een film? We nemen een 20-jarige jongeman, verliefd met geen wolkje aan de lucht totdat zijn vriendin plots zwanger raak van hem. Wat gebeurt er met die jongeman? Bang om dingen te verliezen, wat z'n omgeving ervan denkt en dat al zijn droomplannen in het water vallen en zijn leven op de 'backburner' beland. Hoe vertalen wij die verlies? Bovennatuurlijke dingen gebeuren er. Alles wat ooit belangerijk voor hem was sterft langzaam af. Zijn leven word langzaam van hem afgenomen. Een monster-actig wezen blijkt de oorzaak te wezen. Hij moet dit monster aanvechten om zijn leven terug te krijgen. Wat is het uiteindelijke doel, oftwel moraal van het verhaal? Dat een kind krijgen niet betekend dat je je leven moet verwaarlozen, of dat dat gebeurd. Je moet vechten ervoor zodat alles naast elkaar kan bestaan, zonder dat iemand de dupe word. -------- Lekker moralistisch weer ![]()
|
kom op FIELD, moet jij ook even een tipje van jouw sluier geven. Wat gaat er in jouw fantasie om? Ik heb zoveel Synopsis voor films geschreven... ideeen genoeg.
|
![]() |
oke dis moeilijker dan ik had ged8
![]() ff kijken hoor... zoals ik verteld heb in andere topic ben ik een wo2 liefhebber dus een film over wo2. er zijn al heel wat films gemaakt over wo2 dus k heb voor een onderdeel gekozen die eigenlijk amper word besproken, De woestijn oorlog. Deze oorlog speelde zich af tijdens de tweede wereldoorlog in de buurt van de middellandse zee, bij Noord- Afrika. De Woestijnoorlog begon in 1940 en eindigde in 1943. Begin; T verhaal begind als E. Rommel door A. Hitler richting Afrika word gestuurd (1940) om de engelsen terug te drijven... en de olievelden te veroveren. tergelijkertijd voerewn de engelsen Afrika binnen omvia Afrika europa binnen te dringen nadat ze de strijd om Griekenland verloren hebben. Mission; De film word integenstelling tot andere films eens niet uit de status van de Amerikanen beschreven maar de film word vanaf de Duitse kant beschreven. De Duitsers (groepje van 5 a 6 man) krijgen een geheime opdracht om de olievelden te vernietigen (aangezien ze grote verliezen lijden). bepakt en bezakt met TnT en al die shit ![]() Bedoeling; Laten zien hoe de omstandig heden waren in die tijd, de slechte conditie van de soldaten door de hitte en de droogte. informeren over die tijd, over dat 'onderdeel'. belangrijke punten; de status van Erwin Rommel, het verdrag tussen Mussolini en Hitler. De status van Mussolini, van zijn gevangenschap tot zijn executie (op de achtergrond...berichten naar de duitse soldaten) pfff dis echt moeilijk ![]() naja issut redelijk zo?
|
interessant, me nog nooit in verdiept. De woestijn-oorlog dan.
Wat voor genre betreden we hier? Ik zie een soort documentaire-achtig geschoten, intense thriller met een dramatische invalspunt. Maar dan wel een erg groots opgezette? Je middelpunt is de groep millitairen. De omstandigheden waarin zij verkeren. Daarnaast het uitvoeren van hun missie. Maar wil je daarnaast een soort subplot opzetten waarin jouw belangerijke punten worden doorgevoerd of krijgen we 'talking heads' wat de aktie/dynamiek zal neerslaan. de status van Erwin Rommel, het verdrag tussen Mussolini en Hitler. De status van Mussolini, van zijn gevangenschap tot zijn executie (op de achtergrond...berichten naar de duitse soldaten) Dan praat je over 'maar de film word vanaf de Duitse kant beschreven'. Daar wordt het lastig, want wordt dit een engelstallige film of heb jij de lef om het in de duitse taal te filmen. Subtitels over de hele wereld en weigeren te synchroniseren? Ik zie hier persoonlijk best wel een sterk verhaal in, maar kijk uit! je haalt waarschijnlijk te veel dingen aan... die missie moet op de voorgrond en historische informatie naar de achtergrond. Afrika als achtergrond vergt natuurlijk al heel veel research en informatie. Een erg groot en ambiteus project, voornamelijk historisch gezien. Met die TNT kun je terugvallen in standaard aktiewerk.
|
![]() |
kijk je moet natruurlijk wel wat lef in je flikker hebben.
t moet een knaller worden, sensationeel. gewoon in 't duits, dat is de taal die ze spraken, das de taal in de film = logisch. tja het moet een echt spannende film worden. zo'n actie op z'n tijd maar ook van die momenten dat je op t puntje van je stoel zit omdat er net een groepje geallieerden langsloopt waarvoor je je dan moet verbergen om er ongemerkt langs te komen. en de belangrijke punten die ik noemde hoeven niets (of weinig) met het verhaal te maken hebben, het is gewoon voor de kenners...zodat er wel een voligorde in zit, de duitsers hebben bv een radio mee waarop ze horen dat ehhh pfff Mussolini is bevreid uit de gevangenis en in noord Italie is ondergebracht...ik noem maar iets snappie zodat niet t hele verhaal verzonnen is maar wel in grote lijnen gebasseerd op de waarheid
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit is alweer een half uur later en ik heb nog steeds niks. Dus kga morgen nog wel 's ff kijken. :-) Oh ja, ik heb wel een paar low-budget ideetjes, maar een grote special-effects film MET verhaal lijkt me iets leuker :-) |
![]() |
|
Duitstalige film over de oorlog. Ik weet het niet, als het dan echt een knaller zou moeten worden dan kan het beter in het Engels.
Commercieel aantrekkelijker... Ik wil een film maken over zinloos geweld. Maar NIET een film TEGEN zinloos geweld...
||
![]() |
Citaat:
k weet niet of je die film gezien hebt...maar als ik een film moet uitkiezen waarin veel zinloos geweld voorkomt is het wel deze... naja of je moet het normaal vinden om iemand afteknallen voor de wieldoppen van iemand z'n auto...of omdat iemand zegt "I'll suck your dick man!" das pas humor ![]() en nogmaals over die duitse taal...hmmsss ik denk dat het wel in de smaak zou vallen... k kan het verkeerd hebben maar ik hou van realliteid...k ken die duitsers natuurlijk ook engels laten praten maar dat maakt het zo onreallistisch...
||
![]() |
Citaat:
dat vind ik persoonlijk juist t leuke k kan ook wel een topic beginenn met 'welke kleur is mooien blauw of groen'...dan ben je idd snel klaar jammer, als mensen moeten denken of er een kwartiertje of half uurtje tijd voor moeten nemen dat ze afhaken... t zal wel aan de intelligentie liggen denk k ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zie je? erg druk, ik in telegramstijl praten, dus ik druk. Moet stoppen. Leren. ![]() [Dit bericht is aangepast door CycLoner (25-06-2001).] |
![]() |
|
Verwijderd
|
Pfew, bijna vergeten, tis nog weekend.
Zoalsk al zei in een andere reply, veel special-effects. Heel veel. En wanneer moet je veel fx gebruiken? Juist, bij dingen die niet bestaan. Er zijn te veel sf-films, dus wordt het een fantasyfilm, niet genoeg goeie daarvan. Als groot fan van Final Fantasy wordt het een fantasy-wereld die toch enorme technische vooruitgangen heeft vergeleken met ons. Dus wel draken en zo, maar ook gigantische robots. Ook zijn er allemaal fantasievolle wezens, van grote reuzen tot kleine hagedismannetjes(om ff een paar voorbeelden te noemen). Ze worden zo natuurlijk mogelijk op het scherm gebracht, niemand kijkt verbaasd als er plotseling een 20-meter grote gozer door een stad loopt. Zo, nu is het achtergrond van de film en al die andere oppervlakkige dingen wel duidelijk. Zo'n film wil ik dus maken als ik ongelooflijk veel geld krijg. Maar qua verhaal heb ik nog niet echt iets fantastisch, alleen maar cliche (oorlog om magisch object, held moet oorlog stoppen, blablabla) dat is dus niks. Dus qua verhaal heb ik nog niks degelijks, komk nog wel op terug. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Deal ![]() wel tof dat je nog heb gereageerd
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik maak een film over de Ottomaanse sultan(Turks rijk) -Fatih Mehmed.II- die Constantinopel (Istanbul) heeft veroverd in 1453.
Cast: * Gerard Butler (speelt ook in de oorlog film ATTILA THE HUN) als Mehmed.II * Talia Shire (Godfather, Rocky) als de vrouw van Mehmed.II * Leonardo Di Caprio als de zoon van Mehmed.II * George Clooney als de rechterhand van Mehmed.II * Sean Connery als de leraar van Mehmed.II PARAMOUNT PICTURES OF >>> GODFATHER 4 cast: Andy Garcia, Talia Shire, Armand Assante, Benicio Del Toro, Michelle Pfeiffer
|
Vervolg op de Heilige Trilogie. Star Wars dus. Niet te ver doordenken, maar ik denk dat ik de boeken van Timothy Zahn zou verfilmen. Of die van Kevin J. Anderson.
Of zelf een script bedenken over de Nieuwe Anakin. (zoon van Han en Leia) Als hij eindelijk een Jedi is, die de laatste overblijfselen van het Rijk moet vernietigen, Jaina die overloopt naar de Duistere Kant, Jacen die gaat trouwen. Luke die zijn zoontje opleidt. etc etc greetzzz
|
![]() |
|
SCARFACE 2 `Tony`s Son`
PARAMOUNT PICTURES Later blijkt dat Elvira (Michelle Pfeiffer) zwanger is van Tony. Na Tony`s dood wordt Tony Junior geboren. Als die oud genoeg is om aan het hoofd van de cocaine imperium van zijn vaderte staan zweert hij wraak om de moordenaars van zijn vader: Sosa en zijn mannen af te slachten. Cast: - Tony Jr. : Antonio Banderas - Elvira : Michelle Pfeiffer - Manny`s son: Benicio del Toro - Sosa`s son: Ryan Phillipe Sosa: Robert Duvall - ADVOCAAT VAN Tony Jr. : Matt damon
|
![]() |
|
|