Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2003, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
En waar zeg ik dat?
nergens, maar indirect geef je wel af op de "volwassen" spellen.

ik bedoel; ik speel toch écht liever een potje soldier of fortune 2 dan dat ik dat duffe sims spelletje speel hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2003, 19:57
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Havock schreef:
nergens, maar indirect geef je wel af op de "volwassen" spellen.

ik bedoel; ik speel toch écht liever een potje soldier of fortune 2 dan dat ik dat duffe sims spelletje speel hoor
Tetris is en blijft leuk (en verslavend)

Maar ik zei eerder ook al dat het niet erg was als je fantasiedieren of mede-soldaten kon neerschieten in spelletjes. Het ging me meer om amoreel gedrag als het BEWUST omver brengen van burgers.

Zelf ben ik opgegroeid met MSX waarin 2 schietspelletjes 1 van mijn favoriete spelletjes waren. (1 met een vliegtuig en 1 met een soort ruimteschip)
Dus het gaat niet zozeer om het doden of vernietigen van mensen en gebouwen, maar de manier waarop dit gebeurt en de achterliggende gedachte van de makers.

Overigens qua sexobjecten:
ik had liever gezien dat Lara Croft een wat kleinere cup had: daar kun je toch niet zo meer rennen en schieten?
Nee.....geef mij maar ALice

Kijk, zij ziet er ook heel gemeen uit met dat mes (is ze ook eigenlijk)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:29
Gatara
Gatara is offline
Maar hieruit blijkt maar weer eens dat zelfs slechts gewelddadige spelletjes sommige mensen compleet laten freaken (ik weet wel dat wanneer ik een spelletje aan het spelen ben ik absoluut niet gestoord wil worden.... dan reageer ik bot en agressief . Zeker bij dergelijke spelletjes.)

------------
January 3, 2003
Violence Breaks out in Los Angeles Cyber Cafes
By Gretchen Hyman

Los Angeles cyber youth are the subject of a recent investigation by the Los Angeles Police Department following a yearlong streak of violence at citywide cyber cafes.

On Monday, Dec. 30, Los Angeles police reported a PC game-related dispute outside a cyber cafe called NetStreet in the Northridge area of the city that involved several teens using chairs and steel pipes as weapons. One teen was shot in the leg and another teen suffered a head wound, police said. Some reports said the brawl involved nearly 100 people.

Earlier this year, a youth was shot and killed outside the same cafe in Northridge.

According to police, Monday's brawl is among 300 similar incidents over the past year that have become commonplace at cyber cafes. The epicenter of cafe-related violence has been in the Garden Grove and South Los Angeles areas of the city where unrestricted PC gaming is a popular pastime for teens.

The catalyst for the violent outbreaks is partly being blamed on the online game Counter-Strike, a multiplayer counter-terrorism game that uses cash prizes to drive competition between players.

Counter-Strike, among many other popular violent combat simulator games, enables players to role-play as either terrorists or counter terrorists and involves the use of guns, grenades, bombs, hostage situations, and assassinations.

Counter-Strike is marketed by the gaming unit of Vivendi Universal and is not intended for players under the age of 17 because of its violent nature.
(...)

Meer op:
http://siliconvalley.internet.com/ne...le.php/1564001
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:32
Gatara
Gatara is offline
Een goed onderzoek en voorlichting daarover dan (zoals je die ook over drugs, alcohol en sex krijgt) lijkt me ook goed wat dat betreft.
(zoals ik al eerder zei)

En erg asociale spelletjes zouden sowieso niet gemaakt mogen worden (zie boven).

Ohja....... en wanneer krijgen wij vrouwen eens een sexsymbool?
Die opgepompte spieren (waar je ook overigens niet goed mee kunt omgaan, want het gaat niet om de massa, maar om de sterkte. Massa sleep je alleen maar mee. ), slaan nergens op.
En die harde koppen (te hoekig) ook niet.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 14:30
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Een oude discussie die telkens weer herhaalt wordt, en waar voor mij weinig nieuws meer valt te zeggen.

1. De media vergroten deze mensen-die-gek-worden-door-geweld-in-videospleetjes-en-gaan-moorden ongelukken uit. Het is er echt niet erger op geworden de laatste tijd, alleen beginnen die media-maffia deze dingen uit te vergrootten en op de videogames af te geven...
2. Om eens een voorbeeld te noemen, mijzelf. Toen ik een fatsoenlijke computer kreeg op mijn 11de, (een pentium 166 met 16 mb ram) kocht ik Red Alert. Een spelletje waarbij je tanks kon bouwen waarmee je vijandelijke infanterie mee kon overrijden, met bloederige gevolgen, atoombommen kon gooien, enzovoort. Ik werd echt niet geweldadig. En als ik dat wel zou worden, zouden mijn ouders wel ingrijpen. Mijn ouders hadden mij geleerd realiteit en non-realiteit te scheidden. Ik nam de gruwelen uit Red Alert echt niet serieus. Het is maar een videospelletje. Het is toch niet echt.
3. Je hebt mensen, 1% of iets meer procent die verschillen van de anderen en 'ziek in hun hoofd zijn, niet helemaal 100%'. Hun ouders doen niet wat ouders zouden moeten doen, die kinderen zijn vatbaar. Een videospelletje kan dan tot aanleiding dienen voor die personen. AANLEIDING en geen OORZAAK. Dan kunnen die mensen gek gaan doen. Maar dat gebeurde vorig jaar maar weinig. Ik kan me 3 hoogstens 4 grote gevallen in het nieuws herinneren, op... 16 miljoen mensen in Nederland? Bij die gast in Erfurt die zijn school had uitgemoord is het makkelijk voor die journalisten om te zeggen: 'Hij speelde Counter-Strike' een oppervlakkige medeling is snel gemaakt.

Ik wijs de volgende schuldigen aan: media, in sommige gevallen de ouders. Soms heb je gewoon mensen die niet helemaal in orde zijn, en die doen gekke dingen

Dat neemt niet weg dat er natuurlijk wel controle op leeftijd moet zijn, maar vooral de ouders hebben een grote rol. Als je je kind op jonge leeftijd de goede dingen aanleert en de slechte invloeden uitbant, boorkom je dat je kind een aso wordt als die 16-18 jaar is. Opvoeding is zeer belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 14:51
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Maar hieruit blijkt maar weer eens dat zelfs slechts gewelddadige spelletjes sommige mensen compleet laten freaken (ik weet wel dat wanneer ik een spelletje aan het spelen ben ik absoluut niet gestoord wil worden.... dan reageer ik bot en agressief . Zeker bij dergelijke spelletjes.)
Waarom verbieden als uitzonderingen herrieschoppen? Zoals eerder gezegd, het blijft in het niet vallen tegenover de "normale" spelers.
Oud 04-01-2003, 16:41
the_conquer
the_conquer is offline
TEGEN zwaar TEGEN.

a) HEb ik niet te doen als ik thuis kom van school. Theme park world verveeld immers gauw.

b) Ik vind het heerlijk om eens flink wat mensen online af te knallen als ik gefrustreerd ben, Das beter dan op normale mensen afregeren.
Oud 04-01-2003, 17:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S@nder schreef:

Dat neemt niet weg dat er natuurlijk wel controle op leeftijd moet zijn, maar vooral de ouders hebben een grote rol. Als je je kind op jonge leeftijd de goede dingen aanleert en de slechte invloeden uitbant, boorkom je dat je kind een aso wordt als die 16-18 jaar is. Opvoeding is zeer belangrijk.
Daarom pleit ik voor voorlichting op scholen. Of informatie erover. Hoe je het ook wilt noemen. Laat het onderwerp bespreekbaar worden op scholen. Want thuis hebben ouders niet altijd grip op de kinderen of zijn er ouders die toch er niets om geven wat hun kinderen doen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 17:17
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Daarom pleit ik voor voorlichting op scholen. Of informatie erover. Hoe je het ook wilt noemen. Laat het onderwerp bespreekbaar worden op scholen. Want thuis hebben ouders niet altijd grip op de kinderen of zijn er ouders die toch er niets om geven wat hun kinderen doen.
Ok... maar wat moeten ze dan gaan zeggen op die scholen?
Trouwens, waarom computergames verbieden, maar softdrugs, roken, seks en geweldfilms niet?

Je post ook nieuwsberichtjes over agrressieve spelers, maar dat zijn de uitzonderingen...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 10:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Ok... maar wat moeten ze dan gaan zeggen op die scholen?
Trouwens, waarom computergames verbieden, maar softdrugs, roken, seks en geweldfilms niet?

Daar is toch voorlichting voor? Overigens is een geweldfilm als Faces of Death wel verboden (en terecht) en mag je (gelukkig ) op sommige plekken niet roken.
Seks kan niet verboden worden want dan komen er geen kindertjes meer die ons op onze dag kunnen verzorgen
Alcohol kent restricties: je mag niet met een bepaalde hoeveelheid op achter het stuur zitten. Je mag in principe niet stomdronken over straat lopen. Je mag niet en public drinken (wordt gedoogd....ja).
Softdrugs is in principe verboden maar wordt gedoogd. En je mag (weer restricties) niet meer dan 5 gram op zoek hebben en niet meer dan 3 (?) plantjes thuis hebben.

Waarom dan geen restricties en goede voorlichting wat betreft videospelletjes?

Citaat:

Je post ook nieuwsberichtjes over agrressieve spelers, maar dat zijn de uitzonderingen...
Hopelijk wel. Ik denk overigens dat computerspelletjes waarschijnlijk niet de enige oorzaak is, maar wellicht een bijkomstig effect waardoor deze kids beinvloed werden.
(wat dacht je van geen sociale controle, ouders die toch niet geven om wat je doen, gepest worden op school, of gewoon in een kl*** periode zitten door de hormonen die door je lichaam gieren, etc..)

En wat ze dan op school zouden moeten zeggen is bv. met zo'n artikel aankomen en dan de klas erover laten discussieren. Bij maatschappijleer ofzo.
Net zoals ik geinformeerd ben over drugs en alcohol (toen kwamen er ook twee mensen van de AA die hun verhaal vertelden).
De gevaren (afstomping van maatschappij, het verschil niet kunnen zien tussen werkelijkheid en fantasie, verslaafd raken aan het spelen van spelletjes (net zoals gokverslaving)) alsook de positieve effecten (agressie uiten via spelletjes in plaats van opstraat).
Sommige positieve en negatieve effecten mogen dan wel tegenstrijdig klinken, maar daar zijn discussies voor
Overigens zou ik inderdaad graag willen dat er een beter en uitgebreid onderzoek komt naar de invloed van o.a. computerspelletjes op het gedrag van kinderen en jongeren.

Laatst gewijzigd op 05-01-2003 om 10:18.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 12:30
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Hopelijk wel. Ik denk overigens dat computerspelletjes waarschijnlijk niet de enige oorzaak is, maar wellicht een bijkomstig effect waardoor deze kids beinvloed werden.
Als je weet dat er miljoenen gamers zijn, waarom zeg je dan "hopelijk"? De media gebruikt toch elk middel om gewelddadige spelletjes te bannen. Als er dan zo weinig meldingen zijn, is het dus logisch dat het uitzonderingen zijn.
Oud 05-01-2003, 12:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:
Als je weet dat er miljoenen gamers zijn, waarom zeg je dan "hopelijk"? De media gebruikt toch elk middel om gewelddadige spelletjes te bannen. Als er dan zo weinig meldingen zijn, is het dus logisch dat het uitzonderingen zijn.
Sommige soorten agressie worden niet aangeduid omdat ze geen nieuwswaarde hebben ((verbaal) agressief reageren ten opzichte van de medemens bv.) Vandaar hopelijk.

Overigens nu een ander stukje nieuws (bron komt eraan. Mijn moeder stuurde me dit op zonder bron, dus ik moet even wachten op een e-mail dat ze me verteld waar ze het vandaan had ):

Computer maakt depri

Altijd al gedacht, maar nu wetenschappelijk bewezen. Het werken met een
computer leidt tot depressiviteit en slapeloosheid. Japanse wetenschappers
stelden vast dat werknemers die meer dan vijf uur per dag doorbrengen achter
een beeldscherm een grotere kans op depressiviteit en slapeloosheid hebben
dan hun niet computerende collega's. Uit het onderzoek kwam ook naar voren
dat veelvuldig computergebruik vaak tot een gevoel van eenzaamheid leidde.
Eén en ander werd vastgesteld na een onderzoek onder 25.000 Japanse
werknemers. Het is voor het eerst dat de geestelijke gevolgen van het werken
met de computer zijn onderzocht. Eerdere studies keken voornamelijk naar de
fysieke belasting van het werken met een pc. De onderzoekers bepleiten een
vermindering van het computergebruik om geestelijke schade bij werknemers te
beperken.
-------------------------
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 13:08
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Gatara schreef:
*knip verhaaltje*

Meer op:
http://siliconvalley.internet.com/ne...le.php/1564001
Citaat:
"Computer leidt tot depressiviteit en slapeloosheid"

Voor het eerst zijn ook de geestelijke gevolgen van computergebruik onderzocht, schrijft de Telegraaf. Volgens Japans onderzoek heeft de hele dag achter de computer zitten problemen bij het uit bed komen als gevolg, en leidt het tot een gevoel van eenzaamheid. Als je meer dan vijf uur aan het toetsenbord zit, heb je een beduidend grotere kans op slapeloosheid en depressiviteit, blijkt uit het onderzoek dat onder 25.000 werknemers werd gehouden. Eerder bleek reeds uit Brits onderzoek dat computergebruik bij twee op de drie werknemers stress veroorzaakt. Minderen is dus het devies. Bron Tweakers
en Origineel van Telegraaf. Waar de Telegraaf dat van heeft...
Oud 05-01-2003, 13:51
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dystopia schreef:
[knip]
Dank je dystopia Maar mijn moeder is niet geabonneerd op de Telegraaf. Ooh,.. maar wel op kranten.com misschien dat ze het daarvan heeft dan
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Tetris is en blijft leuk (en verslavend)

Maar ik zei eerder ook al dat het niet erg was als je fantasiedieren of mede-soldaten kon neerschieten in spelletjes. Het ging me meer om amoreel gedrag als het BEWUST omver brengen van burgers.

Kijk, zij ziet er ook heel gemeen uit met dat mes (is ze ook eigenlijk)
ja.

maar sexfantasieen van sommige mensen zijn ook amoreel.

ik bedoel: ik vind gta3 leuk; maar ik ga echt niet de straat op om iemand af te maken (hoewel er enkele mensen zijn.... nee laat maar ), het gaat er gewoon om dat je hier veilig iets kan doen wat je eigenlijk niet in het echt wil doen en je doet er ook nog eens niemand kwaad mee

en wat betreft de msx...

zo eentje had (eigenlijk hééft) me opa ook.

ik speelde altijd choplifter.

die roelde.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 21:42
Dhafar
Dhafar is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
het doodrijden van mensen en allerlei misdaden plegen is helemaal niet goed voor die kinderhersentjes die fantasie en werkelijkheid niet kunnen onderscheiden.
en seks moet later pas komen.
weg daarmee dus, laat ze maar spelletjes spelen waar je een beschaving op weg moet helpen, daar krijgen ze wat verantwoordelijkhiedsgevoel door.
je leert niks van gewelddadige spellen, je gaat het alleen maar normaal vinden.
Is Kenny niet degene die in elke aflevering bloederig en op een afschuwlijke manier aan zijn einde komt?????????

Moord en doodslag op tv verbieden maar dan wel een Kenny image gebruiken
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 22:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Havock schreef:

en wat betreft de msx...

zo eentje had (eigenlijk hééft) me opa ook.

Haha.. nu klinkt het net alsof iik heeeeel oud ben

Citaat:

ik speelde altijd choplifter.

die roelde.
oo.. omschrijf dat spelletje eens? Misschien ken ik het.

Ik had mijn moeder verslaafd gemaakt aan Kings Valley en Oil's Well
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 23:40
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

weg daarmee dus, laat ze maar spelletjes spelen waar je een beschaving op weg moet helpen, daar krijgen ze wat verantwoordelijkhiedsgevoel door.
je leert niks van gewelddadige spellen, je gaat het alleen maar normaal vinden.
Je kunt er van alles van leren, je verzint strategiën, verbetert je reactievermogen, bovendien is het een prima middel om je frustaties mee af te reageren. De media heeft het altijd over de handvol incidenten per jaar, maar kijkt nooit naar de miljoenen mensen op wie de spellen een postief effect hebben.

Beetje vreemd trouwens dat jij het wilt verbieden, terwijl je alle drugs wilt legaliseren. Kijk alleen al naar de honderden verkeersdoden die elk jaar in Nederland alleen al door alcohol worden veroorzaakt. En je vindt South Park een leuke serie, daar zit anders ook een boel geweld in.

Citaat:
Gatara schreef:
verkrachtingen en moord van onschuldige burgers.

Huur de film Das Experiment maar eens. Dan zie je hoe een mens beinvloedt en gehersenspoeld kan worden.
Ik kan me geen enkel spel voor de geest halen waar je iemand dient te verkrachten.
Ik heb Das Experiment gezien. De film heeft niks met deze discussie te maken. De film toonde hoe doorsnee mensen bij gebrek aan regels in staat zijn gruwelijke daden te doen. Een vergelijking wred getrokken met WO II, waar mensen in de positie van kampbewaker ineens de kans kregen met anderen te doen wat ze wilden. Heeft dus niks met TV of games te maken.

Kijk Ichi the Killer eens. Martelingen, verkrachtingen, slachtpartijen en zelfs een kind moet eraan geloven. Het is een komedie.

Citaat:
Gatara schreef:

Dus:
OF we moeten maar aannemen dat het zo is om eventueel erger te voorkomen.
OF we moeten het negeren en hopen dat het niet waar is.

Ikzelf hou niet zo van risico's dus k ga liever voor het eerste.
Dat is de wereld op z'n kop. Wat moet er dan NIET verboden worden? TV en computer wel, want dat leidt misschien tot individualisering, depressies, en weet ik wat. Vliegtuigen en auto's ook weg, die vervuilen en zorgen voor verkeersdoden. Snel religie en politieke partijen verbieden, leidt toch slechts tot haat en strijd. Dan maar met z'n allen gezellig een bordspelletje spelen. Oh nee! Monopoly leidt tot geldzucht en spoort dom competitiegedrag aan. Enzovoorts.

Citaat:
Gatara schreef:

Er bestaan geen sekssymbolen voor vrouwen? Juist ja.
En er zijn zat vrouwen die Lara Croft geweldig vinden.

Citaat:
Gatara schreef:

Waarom dan geen restricties en goede voorlichting wat betreft videospelletjes?
Die restricties zijn er wel, hoe goed ze nageleefd worden is een tweede vraag. Ik vind ook niet dat een jochie van twaalf Soldier of Fortune moet kunnen kopen.
Hoe zou je die voorlichting willen zien?
Oud 06-01-2003, 07:35
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:

Haha.. nu klinkt het net alsof iik heeeeel oud ben

oo.. omschrijf dat spelletje eens? Misschien ken ik het.
simpel, je hebt een sidescrollende heli, je moet ventjes oppikken en evt. in veiligheid brengen, die worden aangevallen door andere schijnbaarr lopende pixels en tanks enzo.

later ook andere heli's.

...en jets....
en ufo's volgens mij, verder kwam ik niet

maar goed

[/back on-topic]

gta3 is helemaal neit realistisch weergegeven btw.
gta 1 en 2 waren ook al vrij shockerend qua speldesign, maar het is maar een spelletje, en 99,99% van de mensen die het spel hebben (en niet 10 jaar onder de leeftijdsgrens zitten) kunnen daarmee overweg.

die dat niet kunnen komen zowiezo wel een keer tot "ontploffing".

en dan gijzelen ze een flatgebouw omdat ze ontevreden zijn over breedbektelevisies ofzo.

gekken hou je altijd in de samenleving, en gta3 en soldier of fortune 2 veranderen daar (zowel in positieve als negatieve zin) geen moer aan

maar het leven van aardig wat jongeren klopt gewoon niet.

daar bestaat een dag uit:

school-werken-huiswerk-slapen *repeat*.

ik ken er ook een paar, ze werken zich de tering, hebben een leuke bankrekening, maar geen vrije tijd.

ik denk dat je het probleem eerder bij onze totaal-neit-relaxte maatschapiij moet neerleggen.

iedereen heeft haast, 15 minuten voor tijd op werkplek enz. enz.

Laatst gewijzigd op 06-01-2003 om 07:43.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 09:29
Martian
Martian is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Die opgepompte spieren (waar je ook overigens niet goed mee kunt omgaan, want het gaat niet om de massa, maar om de sterkte. Massa sleep je alleen maar mee. ), slaan nergens op.
En die harde koppen (te hoekig) ook niet.
Aragorn? Legolas? Vind mn zusje iig geweldig...
Er is al een LOTR-TTT spel voor de PS2, zal ook wel naar de PC komen.

niet zo klagen jij
Oud 06-01-2003, 09:57
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Martian schreef:
Aragorn? Legolas? Vind mn zusje iig geweldig...
Er is al een LOTR-TTT spel voor de PS2, zal ook wel naar de PC komen.

niet zo klagen jij
Mannen worden hoekiger afgebeeld dan Aragorn en Legolas

Ik denk voornamelijk aan die zwaargespierde mannen die in dat vechtspelletje (waar ook die ijsbeer en die houten pop in voorkomen) voor PS II (vergeet altijd de naam). TE onrealistisch voor woorden
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Mannen worden hoekiger afgebeeld dan Aragorn en Legolas

Ik denk voornamelijk aan die zwaargespierde mannen die in dat vechtspelletje (waar ook die ijsbeer en die houten pop in voorkomen) voor PS II (vergeet altijd de naam). TE onrealistisch voor woorden
jullie hebben duke nukem nog
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 13:25
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Oud 10-01-2003, 13:37
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Havock schreef:
jullie hebben duke nukem nog
It's time to kick ass and chew bubble gum... But I'm all out of gum
Oud 10-01-2003, 18:32
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
ik heb heel die topic niet gelezen maar ik vind de stelling grote onzin waarom zou je het moeten verbieden het slaat echt nergens op
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 21:49
SuperSanne
SuperSanne is offline
Geweldadige tv series en spelletjes hoeven niet iedereen te beïnvloeden!!! Kijk maar naar mij: ik ben een grote fan van DragonballZ, en ik ben absloluut niet geweldadig (en iedereen die zegt dat ik dat wel ben krijgt een dreun)
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 22:07
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Geweldadige tv series en spelletjes hoeven niet iedereen te beïnvloeden!!! Kijk maar naar mij: ik ben een grote fan van DragonballZ, en ik ben absloluut niet geweldadig (en iedereen die zegt dat ik dat wel ben krijgt een dreun)
je bent geweldadig maruh voor de rest ben ik het metje eens. Zon vaag ambtenaar die niets te doen had heeft zoiets bed8 en nu neemt heel de wereld het over
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 10:36
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Helemaal mee eens! Mijn vrienden zitten hier net in de auto Grand Theft Auto te spelen!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Insane Juggalo schreef:
Helemaal mee eens! Mijn vrienden zitten hier net in de auto Grand Theft Auto te spelen!
lachen

heb zelf vice city van een buurjongen geleend.

kettingzaag roels.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 11:56
Verwijderd
mwah, ik speelde ook counter strike en nu SOF2, ook zo lekker gewelddadig, maar er is echt wel MEER met je aan de hand als je denkt van goh, laat ik papa ze shotgun ff pakken en me halve school uitmoorden!!dat doen ze zowiezo wel (dat ligt aan hun rare gedachtes) ook al spelen ze geen counter strike of GTA...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 12:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
mwah, ik speelde ook counter strike en nu SOF2, ook zo lekker gewelddadig, maar er is echt wel MEER met je aan de hand als je denkt van goh, laat ik papa ze shotgun ff pakken en me halve school uitmoorden!!dat doen ze zowiezo wel (dat ligt aan hun rare gedachtes) ook al spelen ze geen counter strike of GTA...
Ik denk ook eerder dat het makkelijk in bezit komen van een wapen eerder een oorzaak is voor zulke idiote acties, dan computerspelletjes. Desondanks is het effect van computerspelletjes op de hersenen van mensen (en het karakter van mensen) niet goed onderzocht.
Dat zou ik dus wel graag willen zien.

(ohja.. en de regels moeten gewoon strenger nageleefd worden (net zoals videos). Je kunt wel zeggen: ach, als ik het niet mag kopen omdat ik te jong ben, mag mijn oudere vriend dat wel kopen en dan speel ik het dan wel..... het feit dat het minder snel bereikbaar is, zorgt er wel voor dat een dergelijke situatie wellicht minder gaat voorkomen. Ik zeg hier wellicht, omdat ik ook geen cijfers bij de hand heb en maar wat speculeer . Ik prefereer nog altijd voorlichting en het verbod op het maken of importeren van te ver gaande spelletjes (de vraag is: wanneer gaat iets te ver?))
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 13:23
SuperSanne
SuperSanne is offline
Nou vraag ik me af: wat denken die politieke piepeltjes nou te bereiken? als ze besluiten geweldadige films en tv af te schaffen, kun je altijd nog video's kijken, of afleveringen downloaden (doe ik met dbz sinds ze met herhalingen zijn begonnen, grrrr....). Je krijgt alleen maar illegale handel, maar ja... daar zal dan ook wel weer een "gedoogbeleid" voor komen
Oud 13-01-2003, 14:43
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef:
Nou vraag ik me af: wat denken die politieke piepeltjes nou te bereiken? als ze besluiten geweldadige films en tv af te schaffen, kun je altijd nog video's kijken, of afleveringen downloaden (doe ik met dbz sinds ze met herhalingen zijn begonnen, grrrr....). Je krijgt alleen maar illegale handel, maar ja... daar zal dan ook wel weer een "gedoogbeleid" voor komen
yup, dan zou je het bezit verboden meoten stellen.

in dat geval eis ik wel een schadevergoeding voor alle "gewelddadige" spellen en films die ik thuis heb.

dat geld wil ik terugzien.

en hoe wilden ze het controleren?
huiszoeken?

ze komen mijn huis niet in.
neit zonder huiszoekingsbevel, that is.

en als ze daarvoor huiszoekingsbevelen ga uitgeven is het einde zoek.
dan ben ik pleite.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 14:44
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Nou vraag ik me af: wat denken die politieke piepeltjes nou te bereiken?
Stemmen van bezorgde burgers, voornamelijk
Oud 13-01-2003, 15:03
NielZ
NielZ is offline
Oneens.
Ik keek vroeger véél Turtles, ik kende álle Power Rangers uit m'n hoofd en ook ík heb wel eens 'oorlogje' gespeeld met de buren ("PANG PANG - nu ben je 10 seconden dood!").
En ó wat was dat een verloedering van de maatschappij, het zou allemaal verboden moeten worden, de jeugd zou ten onder gaan...

Ben ik nu gewelddadig, asociaal en kan ik realiteit en fictie niet meer van elkaar onderscheiden?
Nope.
Oud 13-01-2003, 18:22
Verwijderd
Citaat:
NielZ schreef:
Oneens.
Ik keek vroeger véél Turtles, ik kende álle Power Rangers uit m'n hoofd en ook ík heb wel eens 'oorlogje' gespeeld met de buren ("PANG PANG - nu ben je 10 seconden dood!").
En ó wat was dat een verloedering van de maatschappij, het zou allemaal verboden moeten worden, de jeugd zou ten onder gaan...

Ben ik nu gewelddadig, asociaal en kan ik realiteit en fictie niet meer van elkaar onderscheiden?
Nope.
jazeker.

nu kick je nl. op het doden.

nu moet je minstens 2 jaar tbs krijgen en hippie-indoctrinatie om eerst heel veel vrienden te krijgen, dan knetterstoned te worden, en vervolgens liefde te "maken" in de bloemetjeswei.

en 10 jaar later sterven aan aids.

Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:00
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
als het echt verboden word verbieden ze na een paar jaar alles
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:14
Isa
Isa is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
als het echt verboden word verbieden ze na een paar jaar alles
wat bedoel je met alles?

Citaat:
Fuck That, Take Drugs, Rape Sluts, Make Fun Of Gay-Clubs, Men who wear Make-Up, Get Aware, Wake Up, GET A SENSE OF HUMOR!!!!!!!!!!!!!!!!!
rape sluts? vind jij dat grappig?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
wat bedoel je met alles?

jij neemt sigs te serieus.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Havock schreef:
jij neemt sigs te serieus.
Doet me denken aan de persoon die een racistische mop zegt en dan zegt:
het is maar een grapje hoor....

ja,.. maar als je een hekel had aan racisten dan durfde je zo'n grap nog niet eens over je lippen te laten komen.

Het is een stomme sig.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 20:31
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
wat bedoel je met alles?

daar gaat het nu juist om, het is een stukje uit het nummer Who Knew en dat gaat over dat iedereen de teksten van eminem TE serieus neemt. Hij zegt wat hij vind van de maatschappij en blaat maar je kan er ook meer spotten en er zijn zoveel mensen die dat serieus nemen en dat snap k echt niet. Wat ik net zo min snap is dat zo veel gasten zelfmoord plegen omdat eminem in een nummer zegt dat hij zichzelf gaat verzuipen en dat je dat thuis na kan doen. Het gaat om normaal begaafde mensen van 15-20 jaar. Hoe dom kun je zijn
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 20:33
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
wat bedoel je met alles?

met alles bedoel ik als je er geen geweld op tv mag komen als je pas vanaf je 16 mag roken als je computerspelletjes gaat verbieden tot een bepaalde leeftijd. En zo kan ik wel bladzijdes vol schrijven
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 22:29
Dikkie
Dikkie is offline
er staat op dat soort spelletjes meestal duidelijk een leeftijd, dus daar moeten de ouders maar beter op letten, en de ouders moeten maar zelf grenzen stellen. Het is bullshit om dat soort spelletjes te verbieden. Ik speelde op mijn 10e kan ook eerder geweest zijn ook al geweldadige spelletjes, boeie het heeft echt niks raars met me gedaan ofzo hoor, ik was heus niet geschokt van die paar rond vliegende rode pixels, owkej phantasmagoria vond ik toen wel een beetje eng, maarja heb er geen nachtmerrie's van gehad ofzo...
Oud 14-01-2003, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Doet me denken aan de persoon die een racistische mop zegt en dan zegt:
het is maar een grapje hoor....

ja,.. maar als je een hekel had aan racisten dan durfde je zo'n grap nog niet eens over je lippen te laten komen.

Het is een stomme sig.
ja hij is iets te.

en ik maak ook wel eens een racistische mop.
duh.

maar er is een verschil tussen iets zeggen en iets menen.

en dat lijken veel mensen niet te begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Ik denk ook eerder dat het makkelijk in bezit komen van een wapen eerder een oorzaak is voor zulke idiote acties, dan computerspelletjes. Desondanks is het effect van computerspelletjes op de hersenen van mensen (en het karakter van mensen) niet goed onderzocht.
Dat zou ik dus wel graag willen zien.

(ohja.. en de regels moeten gewoon strenger nageleefd worden (net zoals videos). Je kunt wel zeggen: ach, als ik het niet mag kopen omdat ik te jong ben, mag mijn oudere vriend dat wel kopen en dan speel ik het dan wel..... het feit dat het minder snel bereikbaar is, zorgt er wel voor dat een dergelijke situatie wellicht minder gaat voorkomen. Ik zeg hier wellicht, omdat ik ook geen cijfers bij de hand heb en maar wat speculeer . Ik prefereer nog altijd voorlichting en het verbod op het maken of importeren van te ver gaande spelletjes (de vraag is: wanneer gaat iets te ver?))
los je zo neit op.
je ken het downloaden.
en heb hier thuis al een hele voorraad staan.

hoe willen ze dat controleren?

"wij willen even kijken of u enge cd's en/of video's in huis heeft."
ik: "ga boeven vangen"
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 17:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Havock schreef:
los je zo neit op.
je ken het downloaden.
en heb hier thuis al een hele voorraad staan.

hoe willen ze dat controleren?

"wij willen even kijken of u enge cd's en/of video's in huis heeft."
ik: "ga boeven vangen"
Ik had het ook over een verbod op het MAKEN ervan en niet op het HEBBEN ervan (vanwege deze reden dus)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Ik had het ook over een verbod op het MAKEN ervan en niet op het HEBBEN ervan (vanwege deze reden dus)
hou je niet tegen.

dan stuur je zeker 70% van de industrie naar huis omdat ze net een spel aan het maken zijn dat buiten die grens ligt.
en dan mogen ze em niet afmaken en dus failiet

nee, vrijheid van meningsuiting enzo.
"je mag een grote groep niet verantwoordelijk houden voor de gedragsproblemen van een zeer kleine groep"

echt, dan zou je ook auto's moeten afschaffen omdat ze slachtoffers veroorzaken.

en die plastic geweertjes ook, want daarmee gaat een kind natuurlijk van oorlog houden

get real.

laat ze de winkeliers maar strenger toezien op wie het meekrijgt en wie niet.

laatst zag ik zo een jochie van 10 ofzo, helemaal te blij met ze grand theft auto 3 weglopen.

en ja, dat vind ik dus iets te jong.
maar ik denk dat je toch wel vanaf je 12e zo bewust bent dat je niet meer dingen door elkaar gaat halen op dat gebied
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 11:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Havock schreef:
hou je niet tegen.

dan stuur je zeker 70% van de industrie naar huis omdat ze net een spel aan het maken zijn dat buiten die grens ligt.
en dan mogen ze em niet afmaken en dus failiet

Als ze m aan het maken zijn, kunnen ze m aanpassen.

Citaat:

nee, vrijheid van meningsuiting enzo.
"je mag een grote groep niet verantwoordelijk houden voor de gedragsproblemen van een zeer kleine groep"

Als vrijheid van meningsuiting zo belangrijk is, zou je ook moeten toestaan wanneer er spelletjes komen waarin kinderen en vrouwen verkracht worden.

Citaat:

laat ze de winkeliers maar strenger toezien op wie het meekrijgt en wie niet.

Natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:

1- Als ze m aan het maken zijn, kunnen ze m aanpassen.

[/b]

2- Als vrijheid van meningsuiting zo belangrijk is, zou je ook moeten toestaan wanneer er spelletjes komen waarin kinderen en vrouwen verkracht worden.

[/b]

3- Natuurlijk. [/B]
1- makkelijker gezegd dan gedaan.

2- nee, dat zou ik racisme van een bevolkingsgroep kunnen noemen
en vermoorden, sorry, maar ik snap neit dat jij er iets "realistisch" in ziet op wat er op een monitortje gebeurt.
99% heeft er geen last van, en dan meoten we het voor die ene % maar afschaffen?

neuh

3- juist
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 17:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Havock schreef:
1- makkelijker gezegd dan gedaan.

Maar de mogelijkheid bestaat er.

Citaat:

2- nee, dat zou ik racisme van een bevolkingsgroep kunnen noemen
en vermoorden, sorry, maar ik snap neit dat jij er iets "realistisch" in ziet op wat er op een monitortje gebeurt.
99% heeft er geen last van, en dan meoten we het voor die ene % maar afschaffen?

Ik heb er niks op tegen als je als soldaatje in een computerspelletjes andere soldaatjes neerknalt.
Ook niet wanneer je monsters neermaait. Of andere fantasievolle verschijningen.
Maar door dingen erin te stoppen die moralistisch niet toelaatbaar zijn in de ECHTE wereld, zoals het verkrachten van prostituees bijvoorbeeld, vind ik toch echt te ver gaan.
Want dan ga je een boodschap uitgeven van: het is ok.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten