Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2003, 19:11
Kaa
Kaa is offline
Ik wil wel ns weten hoe je diegalzen bol nu precies moet behandelen, hoe efectief ie is, of je nog reiniginsprocessen moet ondergaan alvorens eraan te beginnen en of er nog bepaalde waarschuwingen, uitleg of regels zijn...
Want, hijs wel mooi, maar toen?
Oud 10-01-2003, 20:05
wicce
wicce is offline
Ik heb me er nooit echt in verdiept maar het werkt op dezelde manier als een glazen kom met water op een zwart kleed.
De glazen bol staat op een zwart kleed. Eerst is het denk ik goed om even te mediteren en dan te gaan staren in de bol.

verder weet ik weinig, wat ik wle weet is

dat ze duur zijn!
Oud 10-01-2003, 21:07
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Als je hem voor decoratie wenst te gebruiken dan zoek je een mooie plaats in je kamer op en zet hem daar neer op een standaartje dat bij het interieur past.

Als je hem voor lichteffecten wilt gebruiken zet je er een lampenset onder.

Als je hem voor in de toekomst kijken wilt gebruiken dan is het zeer simpel. Velen denken dat de truck erin ligt bij IN de bol kijken, maar nee. Je moet de bol gebruiken om in je eigen hoofd de toekomst te voorspellen op basis van wat de bol is en wat hij kan. Dan pak je hem op, flikker je hem keihard tegen de kop van een agressieve voorbijganger... - en je merkt dat je voorspelling correct was.

kom morgen terug voor "vuurballen"
Oud 10-01-2003, 22:40
We_Are_One
We_Are_One is offline
maar als je er een groot met vuur omkransd oog in ziet dat jou wil gebruiken om sieraden terug te vinden moet je uit kijken
Oud 10-01-2003, 22:59
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Glazen bol gaat als volgt. Zoals wicce zei is het verstandig om eerste te mediteren. Nu ga relaxt voor je bol zitten, en concentreer je erop. Ik weet ook nie pcies hoe het werkt maar als je donkere wolkjes gaat zien betekend dat natuurlijk kwaad, en lichte wolkjes goed, net als bij de kleuren van een aura. Maar ik zal het wel nog opzoeken en laat nog wel wat wetn mzzl.
Oud 11-01-2003, 12:00
The Chameleon
The Chameleon is offline
Wat ik heb geleerd over de glazen bol is het volgende: Als de glazen bol zuiver is (zuiver kristal dus zonder oneffenheden of luchtbelletjes binnenin) Dan opent je derde oog (6e chakra) zich als je in de glazen bol kijkt wanneer je op alpha-niveau bent. Mediteer, kom op alphaniveau en concentreer je op de bol, misschien zie je dingen die je anders niet zou zien, vanwege je derde oog.

(heb geen persoonlijke ervaring met glazen bollen, heb dit geleerd van mijn reiki-master)
Oud 11-01-2003, 20:27
Rerisen Phoenix
Citaat:
The Chameleon schreef:
Wat ik heb geleerd over de glazen bol is het volgende: Als de glazen bol zuiver is (zuiver kristal dus zonder oneffenheden of luchtbelletjes binnenin) Dan opent je derde oog (6e chakra) zich als je in de glazen bol kijkt wanneer je op alpha-niveau bent. Mediteer, kom op alphaniveau en concentreer je op de bol, misschien zie je dingen die je anders niet zou zien, vanwege je derde oog.

(heb geen persoonlijke ervaring met glazen bollen, heb dit geleerd van mijn reiki-master)
PROVE IT. - weetjewat? - morgen om 1500 uur ga ik iets doen. Als jij me met je balletje vertelt wat ik deed geloof ik je.
Oud 11-01-2003, 21:13
Verwijderd
Citaat:
We_Are_One schreef:
maar als je er een groot met vuur omkransd oog in ziet dat jou wil gebruiken om sieraden terug te vinden moet je uit kijken
Oud 12-01-2003, 09:30
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
PROVE IT. - weetjewat? - morgen om 1500 uur ga ik iets doen. Als jij me met je balletje vertelt wat ik deed geloof ik je.
Och god hij begint weer, wij kunnen het ook andersom draaien hoor. Bewijs jij maar dat het niet bestaat. Al dat eeuwige kinderachtige gedoe.
Oud 12-01-2003, 11:17
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Als je hem voor decoratie wenst te gebruiken dan zoek je een mooie plaats in je kamer op en zet hem daar neer op een standaartje dat bij het interieur past.

Als je hem voor lichteffecten wilt gebruiken zet je er een lampenset onder.

Als je hem voor in de toekomst kijken wilt gebruiken dan is het zeer simpel. Velen denken dat de truck erin ligt bij IN de bol kijken, maar nee. Je moet de bol gebruiken om in je eigen hoofd de toekomst te voorspellen op basis van wat de bol is en wat hij kan. Dan pak je hem op, flikker je hem keihard tegen de kop van een agressieve voorbijganger... - en je merkt dat je voorspelling correct was.

kom morgen terug voor "vuurballen"
Het is waar dat een glazen bol geen toverkracht heeft.
Het is meer een dingetje wat mensen gebruiken om te mediteren.
(je kunt ook met je vingers in een bakje zand gaan zitten, of in de gaatjes kijken van de luidspreker van je computer)
Oud 12-01-2003, 17:01
Jordana
Jordana is offline
Chameleon : rare vraag : waar kun je zo'n reiki master vinden?
Oud 12-01-2003, 17:57
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:

duidelijk verzonnen door een kristalhandelaar die rijk wilde worden
Oud 12-01-2003, 20:11
Rerisen Phoenix
Ok ik was om 1500 even een rondje aan het hardlopen, kan je dat bevestigen?
Oud 13-01-2003, 17:23
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Heb je al bij een boekhandel gekeken? Bij waarzegsters of zo?
Oud 13-01-2003, 18:16
legatus
legatus is offline
Citaat:
Och god hij begint weer, wij kunnen het ook andersom draaien hoor.
Ik keek net in mijn glazenbol en zag tot mijn grote schrik dat je een gepensioneerde, pedofiele truckchaffeur bent met een bierbuik.

Heb nu al spijt van die uitspraak

Serieus mensen, glazen bollen laten niet de toekomst zien. Zelfs als je hem laat vallen en hij versplinterd in duizenden stukjes hoeft dat nog niet te betekenen dat je voor de rest van je leven geen geluk meer hebt... een ander zou weer zeggen: "Scherven brengen geluk".
Oud 13-01-2003, 22:01
emperor crono
emperor crono is offline
Citaat:
We_Are_One schreef:
Good 1.
Oud 16-01-2003, 13:16
The Chameleon
The Chameleon is offline
Ik geef geen commentaar op die kinderachtige geintjes van rerisen phoenix en dergelijke...
Begrijp goed dat ik niet iets vertel om iemand te overtuigen van "JA ZO IS HET! EN NIET ANDERS !!!!"

En nogmaals: Een glazen bol is niet voor toekomst voorspellen, jullie kijken teveel kinderfilmpjes en dragonball Z
Oud 16-01-2003, 13:21
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
We_Are_One schreef:
errug leuk gandalf
Oud 16-01-2003, 20:08
Rerisen Phoenix
Citaat:
The Chameleon schreef:
Ik geef geen commentaar op die kinderachtige geintjes van rerisen phoenix en dergelijke...
Begrijp goed dat ik niet iets vertel om iemand te overtuigen van "JA ZO IS HET! EN NIET ANDERS !!!!"

En nogmaals: Een glazen bol is niet voor toekomst voorspellen, jullie kijken teveel kinderfilmpjes en dragonball Z
ik zat er inderdaad helemaal naast met scepcisme tegen zo'n algemeen bekend feit.

Ik vraag nu even. Voor jezelf schijn je het aardig zeker te weten. Waarop is dat gebaseerd, welke bewijzen heb je voor jezelf om dat te geloven?
Oud 16-01-2003, 20:58
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
ik zat er inderdaad helemaal naast met scepcisme tegen zo'n algemeen bekend feit.

Ik vraag nu even. Voor jezelf schijn je het aardig zeker te weten. Waarop is dat gebaseerd, welke bewijzen heb je voor jezelf om dat te geloven?
Wanneer je je met dit soort dingen bezighoudt kom je erachter dat het geen kwestie van geloven is, maar een kwestie van ervaren.

[edit] Ik wil er even bij zetten (wat ik al eerder zei) dat ik met glazen bollen GEEN ervaring heb.
Oud 16-01-2003, 21:42
Rerisen Phoenix
Citaat:
The Chameleon schreef:
Wanneer je je met dit soort dingen bezighoudt kom je erachter dat het geen kwestie van geloven is, maar een kwestie van ervaren.

[edit] Ik wil er even bij zetten (wat ik al eerder zei) dat ik met glazen bollen GEEN ervaring heb.
wat heb je dan ervaren?
Oud 16-01-2003, 22:21
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
wat heb je dan ervaren?
Ik heb ongeveer een jaar de eerste graad in Reiki en sinds een maand Reiki-II. (neem aan dat je weet wat het is, je moet niet iets bekritiseren als je niet weet waar je het over hebt). Ik was sceptisch in het begin, todat ik bij mezelf energie voelde stromen en merkte dat mensen baat hadden bij mijn behandelingen. (dit is één voorbeeld - heb meer dingen meegemaakt op dat vlak, ga ik hier niet allemaal neerzetten)
Oud 17-01-2003, 10:08
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
We_Are_One schreef:
hehe
Oud 17-01-2003, 20:43
Rerisen Phoenix
Citaat:
The Chameleon schreef:
Ik heb ongeveer een jaar de eerste graad in Reiki en sinds een maand Reiki-II. (neem aan dat je weet wat het is, je moet niet iets bekritiseren als je niet weet waar je het over hebt). Ik was sceptisch in het begin, todat ik bij mezelf energie voelde stromen en merkte dat mensen baat hadden bij mijn behandelingen. (dit is één voorbeeld - heb meer dingen meegemaakt op dat vlak, ga ik hier niet allemaal neerzetten)
2 dingen
1) wat is reiki?
2) mensen zijn heel goed in staat iets te voelen als ze denken dat ze het moeten voelen. Zo voelde ik bijvoorbeeld bij röntgenfoto's een tinteling.... op het verkeerde moment en zonder dat dat kan.
als je denkt dat je iets moet gaan voelen ga je het vaak ook voelen.

maar vertel eerst maar over reiki
Oud 19-01-2003, 17:29
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
1) wat is reiki?
Wat is reiki? (pagina)

Citaat:
2) mensen zijn heel goed in staat iets te voelen als ze denken dat ze het moeten voelen. (...)
als je denkt dat je iets moet gaan voelen ga je het vaak ook voelen.
Denk je dat ik reiki doe en energie voel omdat ik daarmee indruk kan maken en andere mensen verbazen? Of omdat mijn reiki-leraar mij heeft gezegd dat je dat MOET voelen? kom op... .....

Ik MOET helemaal niks voelen, de eerste maand van reiki bijvoorbeeld voelde ik weinig tot niks, nu voel (en zie) ik het steeds duidelijker.
Advertentie
Oud 19-01-2003, 17:43
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:
Wat is reiki? (pagina)

Denk je dat ik reiki doe en energie voel omdat ik daarmee indruk kan maken en andere mensen verbazen? Of omdat mijn reiki-leraar mij heeft gezegd dat je dat MOET voelen? kom op... .....

Ik MOET helemaal niks voelen, de eerste maand van reiki bijvoorbeeld voelde ik weinig tot niks, nu voel (en zie) ik het steeds duidelijker.
Misschien moet je punt 2 van Rerisen Phoenix nu nog een keer goed lezen en dan een reply geven die daar blijk van geeft waarbij je die van mij weg mag laten.
Oud 19-01-2003, 19:28
The Chameleon
The Chameleon is offline
Ik hoef mijn ervaringen niet te verdedigen als iemand zó onwillig is om te accepteren dat ze niet altijd gelijk hebben. Ik hóef geen gelijk te krijgen van jullie twee, jullie willen dat gelijk blijkbaar wel.

Het gaat tegen mijn principes in om het volgende te zeggen, maar jullie zijn twee kortzichtige ventjes. Als je iets niet gelooft: mij best! geeft helemaal niks. maar ga dan niet alles eraan doen om die persoon onderuit te halen... dan ben je zelf geen zak waard.

Verder is dit topic 100% zinloos geworden - evenals dit forum, met mensen die constant alles verzieken met sarcasme en haatdragende scepsis. (en ik bedoel niet alleen Just Johan en RR Phoenix - er zijn er meer) Dat is jammer voor diegenen die serieus met deze zaken bezig zijn, of erin zijn geďnterreseerd. Als je daar niet tegen kan, kom dan niet op dit forum maar zoek een ander onderwerp dat je wél leuk lijkt.

Ik denk dat ik niet alleen namens mijzelf spreek, maar ook namens een hele hoop anderen.

Vriendelijke groet,

Gerben
Oud 19-01-2003, 20:02
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:
Ik hoef mijn ervaringen niet te verdedigen als iemand zó onwillig is om te accepteren dat ze niet altijd gelijk hebben. Ik hóef geen gelijk te krijgen van jullie twee, jullie willen dat gelijk blijkbaar wel.

Het gaat tegen mijn principes in om het volgende te zeggen, maar jullie zijn twee kortzichtige ventjes. Als je iets niet gelooft: mij best! geeft helemaal niks. maar ga dan niet alles eraan doen om die persoon onderuit te halen... dan ben je zelf geen zak waard.

Verder is dit topic 100% zinloos geworden - evenals dit forum, met mensen die constant alles verzieken met sarcasme en haatdragende scepsis. (en ik bedoel niet alleen Just Johan en RR Phoenix - er zijn er meer) Dat is jammer voor diegenen die serieus met deze zaken bezig zijn, of erin zijn geďnterreseerd. Als je daar niet tegen kan, kom dan niet op dit forum maar zoek een ander onderwerp dat je wél leuk lijkt.

Ik denk dat ik niet alleen namens mijzelf spreek, maar ook namens een hele hoop anderen.

Vriendelijke groet,

Gerben
Van mij mag je zeggen wat je wilt, maar kortzichtigheid lijkt me niet op z'n plaats. Als je de taal van zowel het verstand als van het gevoel spreekt kom je tot bepaalde inzichten die totaal in strijd zijn met of duidelijk plausibelere verklaringen geven voor veel als paranormaal aangeduide fenomenen; maar goed als je niet verder wilt kijken moet je dat zelf weten. Ga alleen niet huilen als we vragen of je een momentje in alle redelijkheid kunt nadenken over wat je nu eigenlijk zelf beweert.

Er zijn misschien mensen die in hun heil zoeken in het paranormale waarvoor het helemaal niet goed is. Mensen die een been kwijtraken omdat ze meer vertrouwen op de homeopaat dan op de dokter of die aan kanker bezwijken omdat de gebedsgenezer het als een hardnekkige schimmel ziet. Dus dat doe ik af en toe hier; niet om mensen belachelijk te maken, maar om ze verder te laten kijken.

De bijna standaard mystieke instelling is trouwens/namelijk zeker niet opener dan die van de wetenschap (de wetenschap kijkt immer kritisch naar zichzelf en durft aan zichzelf te twijfelen!), wat velen hier duidelijk wel blijken te denken (ze hebben het immers over dingen die buiten de wetenschap om (lijken te) gaan, zo denken ze dan), maar geloven (hoe inconsistent ook met elkaar!!) immuniseren zich met drogredenen voor kritiek. Wat daar mis mee is? Zulke opvattingen worden op grote schaal behalve voor het eigen gewin, misbruikt om dingen als rassen- en homohaat te rechtvaardigen ("dat valt wel mee, dus houd je erbuiten", zegt iemand zoals jij, maar "én terecht" roept de Jozef Rulof-aanhanger die negers toch meer ziet als een tussenvorm tussen de aap en de blanke mens en "het is niet waar" roept de christen die liever toch het homohuwelijk zo snel mogelijk ziet verdwijnen).

Dus negeer me maar als je wilt; of denk er eens over na (en negeer me dan als je wilt).

Gegroet,

Johan
Oud 19-01-2003, 20:34
The Chameleon
The Chameleon is offline
1. Je generaliseert teveel.
Je spreekt over "ze" en bedoelt daarmee mystici. Mystici bestaan niet: wat jij bedoelt zijn mensen die zich met mystiek bezighouden. Maar als je die mensen over één kam scheert, is dat net zo vreemd als ik zeg dat álle mensen die werken hetzelfde werk doen, met hetzelfde loon en dezelfde instelling. dat slaat nergens op: er zijn net zoveel 'mystieke' disciplines als er mensen zijn, en ik betreur het net zo veel als jij dat daarmee mensen beschadigd raken, dat er daarmee macht wordt uitgeoefend, etc etc. Maar bekijk elke discipline apart ipv ze te generaliseren.

2. Je moet goed begrijpen dat Reiki (de enige tussen aanhalingstekens mystieke discipline waar ik me mee bezighoud) een open boek is. De hele wetenschap rond reiki is erop gebaseerd dat iedereen ermee kan werken: Het sluit geen geloof uit en het dringt er geen op. Met de andere disciplines als Wicca, satanische rituelen en andere dingen die ik hier lees, heb ik geen ervaring, en ben er ook geen voor of tegenstander van.

3. Ik wil jou niet negeren, ik wil helemaal niemand negeren. Ik weet dat mensen niet zijn wat ze vinden: Jou mening over dit onderwerp staat los van jou verdere persoonlijkheid. vandaar "met vriendelijke groet"

m vr gr,

Gerben
Oud 20-01-2003, 15:40
legatus
legatus is offline
Citaat:
haatdragende scepsis.
Haatdragend blindgeloven.

Zolang het een open boek is en het nog steeds niet bewezen, ondanks dat je wel 'iets' voelt, wat door sommige mensen word ingevuld met een reiki-verklaring, dan heeft niemand gelijk.

Citaat:
Dat is jammer voor diegenen die serieus met deze zaken bezig zijn, of erin zijn geďnterreseerd. Als je daar niet tegen kan, kom dan niet op dit forum maar zoek een ander onderwerp dat je wél leuk lijkt.
Over kortzichtigheid gesproken.

Dit forum staat bij mij op een gelijke lijn als de persoonlijke vragen rubriek in de HITKRANT. Echt serieus is het hier nooit.
Oud 20-01-2003, 15:53
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:

Waar wordt zo'n bol dan voor gebruikt? Want als 'ie alléén voor mediteren wordt gebruikt lijkt het me toch wel oplichterij, aangezien er zo'n hoge prijzen voor worden gevraagd en omdat mediteren ook op vele andere (en goedkopere) manieren kan...

Offtopic:
ja ik kijk dbz
Oud 20-01-2003, 20:37
GeritoDM
GeritoDM is offline
Ik zie, ik zie, ik zie... een asperientje?
Oud 20-01-2003, 21:21
Dminor
Dminor is offline
Gewoon, douwen die hap. In het begin best pijnlijk, maar het went snel genoeg.

Regels voor berichten