Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2003, 20:07
Aletheia
Aletheia is offline
Ik ook niet bijzonder... Maar het viel me op dat de muziek-smaak hier bijzonder in de alternatieve richting gaat, of ik moet me vergissen. Heb nog niet echt grondig gekeken trouwens, maar dat viel me op.

Ik heb een HEEL erg diverse smaak, er zijn wel liedjes die ik absoluut niet kan hebben, maar over het algemeen hou ik van: musical/film-songs; tango; klassiek; soms pop; soms ZELFS trance, maar daar moet je voor in de stemming zijn; oude liedjes; en VOORAL jazz... Robbie Williams vind ik trouwens ook goed..

De bedoeling van deze topic is eigenlijk niet echt duidelijk, maar ik bedoel te vragen of er mensen zijn die met mij meevoelen wat betreft muziek-smaak en die titel is er om lekker te provoceren .
Oud 12-01-2003, 20:09
jannuhthapannuh
jannuhthapannuh is offline
ik stem tegen
Oud 12-01-2003, 20:13
battlestar
battlestar is offline
ligt eraan wat je onder pop verstaat..

en kvind de topictitel niet echt provocerend hoor..
Oud 12-01-2003, 20:14
NERD
NERD is offline
Ik hoop dat dit betekent dat ik op dit forum niet meer alleen sta in mijn liefde voor ABBA .
Oud 12-01-2003, 20:15
Verwijderd
ik voel me gedemoniseerd
Oud 12-01-2003, 20:17
Aletheia
Aletheia is offline
Citaat:
NERD schreef:
Ik hoop dat dit betekent dat ik op dit forum niet meer alleen sta in mijn liefde voor ABBA .
Hahahaha ehm.. sorry, zover ben ik dan ook weer niet. ABBA vind ik veel te zoet..
Oud 12-01-2003, 20:18
Aletheia
Aletheia is offline
Citaat:
Ufke schreef:
ik voel me gedemoniseerd
Leg uit...?
Oud 12-01-2003, 20:18
Carn
Carn is offline
ik vind 70ies/80ies pop best ok, vaak ook omdat het echte bands waren die ook echt konden spelen....jaren 90 popmuziek is voornamelijk een lekker wijf plus wat bijelkaar geschraapte muzikanten op de loonlijst
Oud 12-01-2003, 20:20
NERD
NERD is offline
Citaat:
Carn schreef:
ik vind 70ies/80ies pop best ok, vaak ook omdat het echte bands waren die ook echt konden spelen....jaren 90 popmuziek is voornamelijk een lekker wijf plus wat bijelkaar geschraapte muzikanten op de loonlijst
En daarom hou ik dus van ABBA
Oud 12-01-2003, 20:20
Aletheia
Aletheia is offline
Citaat:
Carn schreef:
Helemaal mee eens. En het wordt steeds erger... (denk aan Christina Aguillera; jezus, die kan toch geen respect meer voor zichzelf hebben??)
Oud 12-01-2003, 21:04
Verwijderd
neptunes....
Oud 12-01-2003, 21:05
dr martens
dr martens is offline
Citaat:
Aletheia schreef:
Leg uit...?
Oud 12-01-2003, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Aletheia schreef:
Leg uit...?
ten opzichte van uw woorden voel ik me tot dusverre zo ver tot daar enzo heb het lef

sommige mensen zijn echt zoals mijn gedrag in dit topic...

maarja, ik heb niet zo dezelfde muzieksmaak als jou, ik hou meer van punk en ska enzo
Oud 12-01-2003, 21:27
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Ufke schreef:
ik voel me gedemoniseerd
Oud 13-01-2003, 00:09
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
Aletheia schreef:
Helemaal mee eens. En het wordt steeds erger... (denk aan Christina Aguillera; jezus, die kan toch geen respect meer voor zichzelf hebben??)
wat is er mis met christina aguilera?
Oud 13-01-2003, 05:52
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Aletheia schreef:
Ik ook niet bijzonder... Maar het viel me op dat de muziek-smaak hier bijzonder in de alternatieve richting gaat, of ik moet me vergissen. Heb nog niet echt grondig gekeken trouwens, maar dat viel me op.

Ik heb een HEEL erg diverse smaak, er zijn wel liedjes die ik absoluut niet kan hebben, maar over het algemeen hou ik van: musical/film-songs; tango; klassiek; soms pop; soms ZELFS trance, maar daar moet je voor in de stemming zijn; oude liedjes; en VOORAL jazz... Robbie Williams vind ik trouwens ook goed..

De bedoeling van deze topic is eigenlijk niet echt duidelijk, maar ik bedoel te vragen of er mensen zijn die met mij meevoelen wat betreft muziek-smaak en die titel is er om lekker te provoceren .

wat wil je nu? Ben je echt geinteresseerd in onze antwoorden of wil je je muzieksmaak etaleren, 'kijk eens hoe divers'. Je zegt wel zo divers te zijn maar waar zijn: country, metal, rock, latin, salsa, bossanova, americana, hip hop/rap, blues gebleven ?
Oud 13-01-2003, 06:06
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
pff.. van de meeste muziek die ik luister staan de cd's in de bak "pop".. telt dat ook?

Mjah, ik vind synthpop wel leuk..
Maar pop is zo'n breed begrip eigenlijk. Want tegenwoordig denkt iedereen bij pop aan trance of rnb omdat dat de huidige "populaire" muziek is..
Oud 13-01-2003, 07:59
Dittohead
Dittohead is offline
pop = poep
Oud 13-01-2003, 08:19
Hukkie
Hukkie is offline
NEE! Stiekem is Justin Timberlakes muziek aanstekelijk
Oud 13-01-2003, 08:37
Maurice
Maurice is offline
ik hou vooral van een barbie-pop.
Oud 13-01-2003, 09:06
Verwijderd
Offtopic: Zeg Morris, ik vraag me nu eigelijk al een hele tijd af wat dat medewerker in houdt dus vraag ik het maar ff. Wat is jouw rol in het geheel van scholieren.com? Werk je aan de non-fora gedeeltes ofzo?
Oud 13-01-2003, 09:10
Maurice
Maurice is offline
als je een kijkje neemt op www.scholieren.com/muziek en daar af en toe de naam Maurice tegenkomt of de naam Morris, dan weet je wat ik doe.
Oud 13-01-2003, 11:53
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef:
Daar word ik altijd zo melig van Het is nu zo kitsch dat het geweldig is

Ow en pop. Vind ik wel leuk, maar het ligt ook aan de band/zanger/whatever.
Robbie..!
Oud 13-01-2003, 13:04
Gwen.
Gwen. is offline
Ja, ik vind sommige pop wel leuk hoor.
Oud 13-01-2003, 13:11
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
hmm.. The Corrs ennehh.. dat dus
Advertentie
Oud 13-01-2003, 14:39
Verwijderd
Citaat:
morris schreef:
als je een kijkje neemt op www.scholieren.com/muziek en daar af en toe de naam Maurice tegenkomt of de naam Morris, dan weet je wat ik doe.
Ach zo, thx ik zat het me al een tijd af te vragen en nu weet ik het.
Oud 13-01-2003, 15:57
Verwijderd
Britpop?
Oud 13-01-2003, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:
Britpop?
Oasis? veeeet,
Radiohead? veeeet
maar is dit britpop men zegt van wel. ik vind het wel vaak neigen naar gewoon enigszins alternative rock
en inderdaad is sommige pop wel te doen. als the beatles onder pop worden gerekend vind ik dat wel vet..... maar de eigentijdse pop is waardeloos.
en word ageilera gerekend onder pop? of r&b? (sorry voor de onwetendheid. ben gewoon niet geinteresseerd in die fuckin' hoer) zij sucked echt samen met bijna alle fuckin' tienersterretjes van tegenwoordig en al die commerdebiele muziek!!!
Oud 13-01-2003, 16:58
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
60's,70's,90's is ok (2000 en verder ook). Behalve de 80ties. Kan ik me best aan ergeren. Die irritante drumbeats en synthersizer. Ik zie de 80ties ook meer als de overgangsjaren tussen 70's muziek en de 90's qua muziek. Wat ik dus niet heb bij 60's(Beatles enz.) en 70's, 90's.
Oud 13-01-2003, 16:58
Type
Type is offline
Citaat:
Ufke schreef:
ik voel me gedemoniseerd
Keihard

Anyway: Als je met pop de lege, 13-in-een-dozijn rotzooi muziek van tegenwoordig samen wil vatten, dan: ja.
Oud 13-01-2003, 17:06
Skullkid
Skullkid is offline
Citaat:
KurtYo schreef:
Oasis? veeeet,
Radiohead? veeeet
maar is dit britpop men zegt van wel. ik vind het wel vaak neigen naar gewoon enigszins alternative rock
en inderdaad is sommige pop wel te doen. als the beatles onder pop worden gerekend vind ik dat wel vet..... maar de eigentijdse pop is waardeloos.
en word ageilera gerekend onder pop? of r&b? (sorry voor de onwetendheid. ben gewoon niet geinteresseerd in die fuckin' hoer) zij sucked echt samen met bijna alle fuckin' tienersterretjes van tegenwoordig en al die commerdebiele muziek!!!
Eens

De hedendaagse pop-muziek is troep. Gelukkig heb je altijd nog Oasis, Coldplay, Starsailor, The Stereophonics...ligt het aan mij of komt alle goede muziek uit de UK?
Oud 13-01-2003, 17:14
NERD
NERD is offline
Citaat:
Skullkid schreef:
Eens

De hedendaagse pop-muziek is troep. Gelukkig heb je altijd nog Oasis, Coldplay, Starsailor, The Stereophonics...ligt het aan mij of komt alle goede muziek uit de UK?
Het is maar net waar je van houd. Er komt mijns inziens ook goede muziek uit Scandinavie, Duitsland en de VS. En er komt mijns inziens ook bagger uit deze landen.
En er bestaat ook hedendaagse pop die ik niet als troep bestempel. En er bestaat ook hedendaagse rock die ik wel als troep bestempel (Stereophonics.... gaap...).

Maar voor iemand van 14 is het misschien wel erg moeilijk om een genuanceerd antwoord te geven...
Oud 13-01-2003, 17:14
Verwijderd
nee absoluut niet, lang niet alle muziek komt uit the UK, maar ook uit scandinavie, (maar dan vooral de (hardere) metal en gothic e.d.) maar de goede pop?? lijkt er langszamerhand op te gaan lijken dat inderdaad de beste (britt)pop gemaakt in (de naam zegt het al) the UK
Oud 13-01-2003, 17:37
Verwijderd
Citaat:
KurtYo schreef:
nee absoluut niet, lang niet alle muziek komt uit the UK, maar ook uit scandinavie, (maar dan vooral de (hardere) metal en gothic e.d.) maar de goede pop?? lijkt er langszamerhand op te gaan lijken dat inderdaad de beste (britt)pop gemaakt in (de naam zegt het al) the UK
Het doet mij een deugd om te zien dat er ook nog goede pop uit Scandinavie komt. Saybia b.v.
Oud 13-01-2003, 17:46
DaKonium
DaKonium is offline
pop = gaaf

volgens sommigen
Oud 13-01-2003, 18:27
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
hip hop = de gaafste
Oud 13-01-2003, 18:55
Menahem
Menahem is offline
en R&B = een trieste zaak
Oud 13-01-2003, 21:38
Aletheia
Aletheia is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
wat wil je nu? Ben je echt geinteresseerd in onze antwoorden of wil je je muzieksmaak etaleren, 'kijk eens hoe divers'. Je zegt wel zo divers te zijn maar waar zijn: country, metal, rock, latin, salsa, bossanova, americana, hip hop/rap, blues gebleven ?
Als ik niet geinteresseerd zou zijn in jullie antwoorden zou ik niet eens wat zeggen. En je hebt gelijk, het kan nog veel diverser, maar ik zei ook niet dat ik DE diverse persoon in de muziek ben. Ik zeg alleen dat mij opviel dat er veel van alternatieve muziek wordt gehouden op dit forum. Maar je hebt gelijk, het is niet echt duidelijk wat ik wil en deze topic gaat eigenlijk nergens over. Mijn excuses hierbij, het zal niet meer gebeuren
Oud 14-01-2003, 16:00
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
NEE! Stiekem is Justin Timberlakes muziek aanstekelijk
*help*
Oud 14-01-2003, 16:31
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Aletheia schreef:
Als ik niet geinteresseerd zou zijn in jullie antwoorden zou ik niet eens wat zeggen. En je hebt gelijk, het kan nog veel diverser, maar ik zei ook niet dat ik DE diverse persoon in de muziek ben. Ik zeg alleen dat mij opviel dat er veel van alternatieve muziek wordt gehouden op dit forum. Maar je hebt gelijk, het is niet echt duidelijk wat ik wil en deze topic gaat eigenlijk nergens over. Mijn excuses hierbij, het zal niet meer gebeuren
is al goed

ik zeik soms teveel, dan moet je me gewoon uitschelden, vraag machina82 maar
Oud 14-01-2003, 16:41
Verwijderd
Pop? Ik wou vroeger altijd een plaspop, maar die kreeg ik niet

Nee, serieus, op z'n tijd is er wel eens een pop liedje dat ik kan waarderen. Zullen de meeste mensen hier ook wel eens hebben.
Waarschijnlijk zijn de echt 'top40' fans van tegenwoordog niet echt bijster geinteresseerd in de muziek (wat ook deels te zien is aan WAT er in de charts staat ) en hebben geen zin in om er hier verder op in te gaan.

(het is maar een veronderstelling)
Oud 14-01-2003, 16:52
86dagreed
86dagreed is offline
Wat trouwens zo mooi aan popmuziek kan zijn (en niet de plastic pop) dat is dat er soms echte 'liedjes' zijn. Echt met een kop en staart. Gewoon af, de schoonheid van simplisme.
Oud 14-01-2003, 17:11
Skullkid
Skullkid is offline
Citaat:
NERD schreef:
Het is maar net waar je van houd. Er komt mijns inziens ook goede muziek uit Scandinavie, Duitsland en de VS. En er komt mijns inziens ook bagger uit deze landen.
En er bestaat ook hedendaagse pop die ik niet als troep bestempel. En er bestaat ook hedendaagse rock die ik wel als troep bestempel (Stereophonics.... gaap...).

Maar voor iemand van 14 is het misschien wel erg moeilijk om een genuanceerd antwoord te geven...
Wat heeft leeftijd er mee te maken? Ik weet echt wel het verschil tussen neppe, gemaakte k*t muziek en goede muziek!
Oud 14-01-2003, 17:40
Blubje
Blubje is offline
ik vind Shakira en Robbie Williams leuk goed genoeg?
Oud 14-01-2003, 21:25
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:
Het doet mij een deugd om te zien dat er ook nog goede pop uit Scandinavie komt. Saybia b.v.
over zeik-muziek gesproken.
sorry hoor. maar het is net ff randje-randje
Oud 15-01-2003, 08:37
Verwijderd
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef:
wat is er mis met christina aguilera?
Heb je even een half uur?
Oud 15-01-2003, 09:20
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
weezzz schreef:
*help*
Welnee, ik ben gewoon über-openminded.
Oud 15-01-2003, 10:36
NERD
NERD is offline
Citaat:
Skullkid schreef:
Wat heeft leeftijd er mee te maken? Ik weet echt wel het verschil tussen neppe, gemaakte k*t muziek en goede muziek!
Voor de duidelijkheid: ik doelde dus op jouw bekrompen mening dat alle goede muziek uit de UK komt...
Oud 15-01-2003, 11:30
Verwijderd
Citaat:
morris schreef:
over zeik-muziek gesproken.
sorry hoor. maar het is net ff randje-randje
Ach, het is wel een aardig bandje.
Oud 15-01-2003, 13:35
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Skullkid schreef:
Ja? leg eens uit dan?

Ons aller Plato zei ooit 'als je iets niet uit kan leggen bezit je de kennis erover ook niet'.

dus ik ben benieuwd.

Regels voor berichten