Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2003, 09:54
dafelix
dafelix is offline
Ok heel leuk zon alfabetisch gerankschikte treeview, maar ik wil dat de parents niet worden gealfabetiseerd (Online moet boven offline blijven staan) zit ik weer us wat onmogelijks te vragen ofzo?
Oud 15-01-2003, 12:39
Marcade
Marcade is offline
Ik (grayburn) .. en denk ******** ook niet .. .. hebben ervaring met dat treeview ding. .. en voor de rest zitten hier geloof ik niet zoveel VB'ers?

Dus denk niet dat je veel hulp hier vind omtrend dat ding. Je zal zelf moeten uitzoeken hoe en wat.

Tenzij je uitgebreid uitlegt hoe dat ding werkt en hoe je code eruit ziet, misschien.

'k heb zelf niet eens VB5.0/VB6.0 meer, (******** volgens mij ook nie) .. we zijn onlangs overgestapt op VB .NET (Of eigenlijk VC# .NET) en dat is redelijk .. veranderd .. ten opzichte van VB6.0.

NEwayz, vragen over winsock en vragen over MSN kan ik wel beantwoorden; heb tijd geleden een MSN client gemaakt in QuickBASIC.

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 12:49
Verwijderd
@Marcade:
Ik heb in het verleden wel met treeviews gewerkt, 't is alleen erg lang geleden (laatste keer met VB5PRO pakweg 4 jaar geleden ).

Voor zover ik weet, wordt er geen onderscheid gemaakt tussen gewone nodes en parent nodes in een treeview. Direct gevolg hiervan is dat je beter je gegevens in een array oid bijhoudt, waarbij je een unieke identificatie van een element bewaart in de tag van een node (hier email adres). Op die manier kun je ze gesorteerd inladen in je treeview, door de array te sorteren, terwijl je nog steeds precies weet wat wat is.

Eerst sorteren, dan toevoegen. Een MouseDown of ItemClick (zoiets in die trend, ik weet het niet meer) geeft als parameter dan de node mee, inclusief tag etc.

Oh, een nick on the fly veranderen, zou je dan kunnen doen in een loop, door via de tag de juiste node te vinden en de text te veranderen.

Suc6.

[edit]
Even Google geraadpleegd: het is NodeClick en elke node heeft de waardes Caption, Key, Tag en ParentKey Caption is dan de nick van iemand, Tag het email-adres.

Laatst gewijzigd op 15-01-2003 om 12:59.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 13:02
Verwijderd
Weet je wat trouwens een simpele dirty hack zou zijn? Van 'online' '1. Online' en van 'offline' '2. Offline' te maken. Spaart je een hoop moeite en ik denk niet dat het zo'n ramp is als er een getalletje voor staat

[edit]
Of na het toevoegen van alles, Sorted op False zetten en beide captions terug veranderen

Hoezo quick and dirty?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten