Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2003, 16:24
skaapie
skaapie is offline
ik weet eigenlijk niet of dit hier hoord maar toch...ik moet mijn verhaal ff kwijt!

in klas 1 leerde ik een meisje kennen waar ik heel goed bevriend mee raakte we deelde bijna alles en deden veel dingen samen zo ging dit 4 jaar lang.
dit jaar moesten we allebij een opleiding kiezen. we kwamen dan wel bij elkaar op school maar niet bij elkaar in de klas. we hadden afgesproken dat we vriendinnen zouden blijven. de eerste paar maanden was er niks aan de hand maar nu... ik moet eerst wat tegen haar zeggen voordat zij wat tegen mij zegt. en als ik wat tegen haar zeg reageerd ze heel bot terug als of ik haar wat ergs misdaan heb. ik heb er ook al met haar over zitten praten, maar ja dit heeft nix geholpen. ik zie haar ongeveer 1 keer in de maand buiten school tijd, want haar vriend is een goede vriend van mijn vriend (snappie). maar als ik haar zie doet ze heel saggerijnig. ik vraag dan ook wel wat er is maar dan zegt ze elke keer dat er niks aan de hand is.

wat moet ik nou doen?? haar laten vallen....of gewoon vrienden blijven met haar??

xxx skaapie
Oud 15-01-2003, 17:00
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
mensen veranderen, jullie zijn uit elkaar gegroeit.
als ze echt zo lelijk tegen je doet dan kun je er volgens mij ook geen kleinere vriendschap er op nahouden...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 17:06
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
mensen veranderen, jullie zijn uit elkaar gegroeit.
als ze echt zo lelijk tegen je doet dan kun je er volgens mij ook geen kleinere vriendschap er op nahouden...
lijkt mij ook wel. het is natuurlijk wel lullig dat je naar 4 jaar lang een goede 'relatie' te hebben gehad, zo wordt 'gedumpt' zeg maar.
Maar ik zou het niet proberen vol te houden... als zij zo doet wordt het nooit meer goed. Zeg gewoon niks tegen haar als je haar ziet e.d. wacht maar een keer tot zij wat zegt, zegt ze niks meer, dan is het gewoon over.

Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Dat was dan geen 4 maar 1 jaar. We zouden absoluut contact houden, in het begin belden we nog wel vaak en we zagen mekaar ook regelmatig. Dat werd steeds minder. Toen hadden we keer afgesproken dat zij zou bellen, heeft ze nooit gedaan ik heb ook nooit weer gebeld, ik was bluijbaar niet belangrijk genoeg meer. Dan is een vriendschap voor mij met zo iemand niet de moeite waard!
Oud 15-01-2003, 17:11
wicce
wicce is offline
Ik ken je situatie. Ik had hetzelfde toen ik naar de 4e klas ging en van mijn vriendinnen scheidde. Ik heb daar iets van geleerd: vriendschap kan je niet dwingen. Hoe naar het ook klinkt, als zij helemaal geen initiatief toont moet je erover na gaan denken of de het et nog wel waard is. Je moet niet aan haar blijven hangen, en ik zeg dit voor jezelf, je wordt er zelf niet gelukkiger van. Als je dit niet wilt raad ik je aan om haar eens te confronteren.

" wil je dan geen vrienden meer met mij zijn" iets in die richting. En dan haar de ruimte geven om eerst te sputteren, ze zal er dan weer op terug komen. Misschien heeft ze het met iets moeilijk en moet ze daar altijd aan denken. Het hoeft niet te betekenen dat ze niet meer om je geeft, het kan vanalles zijn.
iedereen verandert, en bij voorbaat afspreken vrienden te blijven werkt nooit zoals gewild. Het beste is gewoon om de vriendschap door te zetten zolang beide partijen dit willen en beiden partijen ook initiatief tonen. Anders maak je jezelf alleenmaar ongelukkig. Vraag het haar en denk erover na.
Oud 15-01-2003, 17:24
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
wicce schreef:
Ik ken je situatie. Ik had hetzelfde toen ik naar de 4e klas ging en van mijn vriendinnen scheidde. Ik heb daar iets van geleerd: vriendschap kan je niet dwingen. Hoe naar het ook klinkt, als zij helemaal geen initiatief toont moet je erover na gaan denken of de het et nog wel waard is. Je moet niet aan haar blijven hangen, en ik zeg dit voor jezelf, je wordt er zelf niet gelukkiger van. Als je dit niet wilt raad ik je aan om haar eens te confronteren.

" wil je dan geen vrienden meer met mij zijn" iets in die richting. En dan haar de ruimte geven om eerst te sputteren, ze zal er dan weer op terug komen. Misschien heeft ze het met iets moeilijk en moet ze daar altijd aan denken. Het hoeft niet te betekenen dat ze niet meer om je geeft, het kan vanalles zijn.
iedereen verandert, en bij voorbaat afspreken vrienden te blijven werkt nooit zoals gewild. Het beste is gewoon om de vriendschap door te zetten zolang beide partijen dit willen en beiden partijen ook initiatief tonen. Anders maak je jezelf alleenmaar ongelukkig. Vraag het haar en denk erover na.
ja ik ben ik het wel mee eens!
ik heb het zelf een paar keer gehad, 1 keer na 14 jaar vriendschap (kende elkaar al sinds baby af aan,hihi) ze liet me opeens vallen samen met nog een vriendin van mij (kende ik 2 jaar) ik was er helemaal kapot van maar leerde nieuwe mensen kennen en kwam er eigenlijk ook achter dat we gewoon echt uit elkaar gegroeid waren (gebeurd vaak op de basisschool) ik kreeg toen eindelijk de kans om te kijken hoe ik nou eigenlijk ben ??(nog steeds niet achter) en afgelopen jaar gebeurde het weer maar nu kende ik dat meisje nog maar een jaar, het was echt opeens plotseling en ik snap het nog steeds niet, het was in een korte tijd echt een hele goede vriendin van me geworden...
ik heb toen nog een paar keer geprobeerd met hara te praten maar daardoor werd de ruzie alleen maar erger en toen heb ik het opgegeven, als het van 1 kant komt heeft het geen nut heb ik toen zeker geleerd!
probeer haar er eerst mee te confronteren maar draait dat op niks uit dan denk ik dat je het maar zo moet laten vriendschap kan je niet dwingen...
succes liefs me
Oud 16-01-2003, 12:20
faith666
faith666 is offline
Ik zou haar sowieso het initiatief laten nemen, wil ze het nog goed maken....en anders: stop je energie in mensen die het verdienen!
Oud 19-01-2003, 15:38
skaapie
skaapie is offline
ik kwam haar afgelopen zaterdag weer tegen in een cafe. ze zei: hoi, kun je dit even vast houden moet ff heel snel naar de W.C.
(even later als ze terug komt) ja bedankt.

meer heeft ze die avond niet tegen mij gezegt. wel was ze de hele avond super vrolijk wat ze anders nooit is. (zo ver ik weet)
Reageren

Regels voor berichten