Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Schindler's List is een hele mooie film, wat er in gebeurd natuurlijk niet, maar ik snap niet waarom je dan zou moeten janken ![]() Toen die film op TV kwam, hoefde ik niet te huilen en ik ben vast niet de enige... |
![]() |
||
Citaat:
Spielberg heeft de film zo opgezet dat alsof het net lijkt of de Amerikaanse legeronderdelen Europa bevrijd hebben, tentijde van operatie Overlord, oftewel D-Day. Ten eerste hebben de Russen/ Sovjets Europa eigenlijk bevrijd (door het merendeel van de duitse troepen uit teschakelen - meer dan 70% van de Luftwaffe vloog boven Rusland) en ten tweede waren de Britten in Normandië in een zeer grote meerderheid. Erg realistisch is Savind Private Ryan dus niet, wel erg mooi en spectaculair om te zien. |
![]() |
|
Hasenjacht ... (hier hoort nog iets achteraan) is een duitse film over Joden in de Tweede Wereld oorlog die aan een razzia zagen te ontkomen en het moeten hebben van de goedheid van de duitse bevolking, wat soms erg gevaarlijk voor hen is...
Escape from Sobibor en Schindler's list zijn wel veel mooire maar deze is ook de moeite waard... |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |