Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2003, 16:41
RuffThugg
RuffThugg is offline
Ik ben half Moluks, dus mijn politiek ideaal is een Vrij Molukken bijv in de vorm van de RMS-->Republik Maluku Selatan en vertaald: de Vrije Republiek der Zuid-Molukken.

Zaterdag a.s. is er een demonstratie in Amsterdam, daarna een dodenherdenking op de Dam, aangezien het 4 jaar geleden is dat de onlusten op de Molukken begonnen.
Na de dodenherdenking is er een nachtwake de hele nacht.
Ik ben in ieder geval bij de demo en dodenherdenking.
Of ik aan de nachtwake meedoe weet ik niet.
Mijn broertje is namelijk jarig en ik moet de dag ervoor werken(heeft er dus mee te maken hoeveel slaap ik krijg voor de demonstratie)

Actief, ja best wel, ik ga naar alle demo's waar ik naartoe kan en naar bijeenkomsten en ben er veel mee bezig(in gedachten enzo).
Ook met andere dinen betreffende de Molukken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2003, 20:14
Demi
Demi is offline
Ik vind het echt vreselijk hoe de Nederlandse overheid de Molukkers behandeld heeft!
Ik zou ook wel iets willen doen, want om zulke dingen kan ik echt kwaad worden, maar het is toch anders als je zelf Nederlander bent dan dat je zelf Molukker bent en misschien ook wel van je ouders en grootouders verhalen gehoord hebt. Dan staat het toch veel dichter bij!
Ik wil je wel graag succes wensen met de demonstraties en hoop dat de demonstraties en acties ook eens uitwerking zullen hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 09:36
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Cha'eldur schreef:
oh en jullie politiek-bewusten komen tulak ook allemaal mededemonstreren 15 februari in Amsterdam tegen Am'se oorlog tegen Irak?
Nee, iets te duur om een retourtje Amsterdam te kopen. Al vind ik het op zich een goed idee.
Oud 17-01-2003, 23:06
RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
Demi schreef:
Ik vind het echt vreselijk hoe de Nederlandse overheid de Molukkers behandeld heeft!
Ik zou ook wel iets willen doen, want om zulke dingen kan ik echt kwaad worden, maar het is toch anders als je zelf Nederlander bent dan dat je zelf Molukker bent en misschien ook wel van je ouders en grootouders verhalen gehoord hebt. Dan staat het toch veel dichter bij!
Ik wil je wel graag succes wensen met de demonstraties en hoop dat de demonstraties en acties ook eens uitwerking zullen hebben.
Bedankt, doet me goed zulke woorden.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 01:50
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Wel eens naar zo een bijeenkomst(etc) geweest?
alleen maar.. ik zit in een afdelingsbestuur
Oud 18-01-2003, 18:18
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Ach, Halsema heeft ook de HAVO gedaan, en Marijnissen heeft als ik het me goed herriner niet eens een diploma... Lijkt me ook geen vereiste, je moet zinnige dingen kunnen zeggen (en die vooral aantrekkelijk kunnen brengen).
Hmm... da's waar. Marijnissen had de HBS niet afgerond.

Over de VVD: Het lijkt me vooral een partij die opkomt voor de ondernemers, daarom stemt mijn vader er ook op. Ze zorgen natuurlijk wel voor een goede economie, maar Zalm zij ook in de debatten dat de belastingen voor de hele linie verhoogd zouden worden, dus ook voor de minima. Dat vind ik een tikkeltje asociaal.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 19:02
Joostje
Joostje is offline
als ik het me goed herinner heeft halsema na de havo het vwo gedaan om tenslotte een universitaire studie criminologie af te ronden.... Kan ook rechten zijn :/
Reageren

Regels voor berichten