Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2003, 21:49
Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
Jadie schreef:
Unexplained en anderen die zijn mening delen:
Stel, het meisje wordt tijdens je relatie verkracht waardoor de lichamelijke intimiteit helemaal en de psychische intimiteit gedeeltelijk. Zou je het uitmaken?
in zulke periodes heeft ze juist extra steun nodig... (en in mijn geval zou ik in geval van rechtzaak bijzonder aggressief kunnen worden in richting van verkrachter, maar ja, das wat anders)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2003, 21:52
-niels-
-niels- is offline
Maar loopt de discussie nu niet verkeerd?

De vraag was of je af zou knappen op een meisje die verkracht is... hell misschien is ze wel zo gewillig als wat wanneer ze awt met je heeft...

de vraag is alleen hou zou jij reageren als ze dat zegt/jij dat hoort...?

Hier wordt meteen aangenomen dat elk meisje dat verkracht is trauma's heeft en niet tegen intimiteit kan... en geen sex zou willen... het lijkt me duidelijk dat dat niet het geval is... er lopen er ook genoeg rond die 't zo achter zich hebben dat ze 't weing tot niks meer doet...
Oud 14-01-2003, 21:56
G.T.C.
G.T.C. is offline
Naja, de meningen lopen over dit onderwerp nogal uiteen. En iedereen zou weer wat anders doen. Ik zal het niet hebben over wat ik slecht of goed vind, maar ik weet wel dat ik het nooit over mijn hart zou krijgen om dat meisje opeens in de steek te laten, als ze me verteld dat ze in het verleden verkracht is en daardoor voorlopig nog niet toe is aan lichamelijke intimiteit.
En dan met de nadruk op lichamelijke intimiteit. Ze zal dan juist heel veel steun hebben aan jou, als jij haar dan wel die pshygische intimiteit geeft. EN ja, het is inderdaad zo dat je op zo'n manier geen makkelijke relatie zal hebben, maar hoe kan je zo iemand nou opeens in de steek laten
Oud 14-01-2003, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Reptile schreef:
in zulke periodes heeft ze juist extra steun nodig... (en in mijn geval zou ik in geval van rechtzaak bijzonder aggressief kunnen worden in richting van verkrachter, maar ja, das wat anders)
Ze zal het niet zo leuk vinden als iedereen het weet en anderen er een opstand over maken.

Ik deel Unexplained's mening niet en voor mij is het vanzelfsprekend dat ik haar zou steunen en zeker niet in de steek zou laten.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 22:04
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
-niels- schreef:
de vraag is alleen hou zou jij reageren als ze dat zegt/jij dat hoort...?
Naja, als je het zo bekijkt.....
Ik zou er niet van schrikken ofzo. Maar ik zou meteen heel erg bezorg zijn. En er eigenlijk wel automatisch van uit gaan dat ze er trauma's aan over gehouden heeft. Dus in het vervolg zou ik ook voorzichtiger zijn met lichamelijk contact.
Maar ja, als dat eenmaal opkomt heb je er neem ik aan meteen een goed gesprek over, en als daar uit blijkt dat ze er helemaal geen last van heeft, dan geloof ik dat net zo goed. Misschien dat ik bij de eerst volgende keer dat we nogal intiem worden het nog even in mijn achterhoofd heb, maar als daarna inderdaad blijkt dat ze er niet meer onder lijdt, dan is het wat mij betreft zo goed als vergeten. Gewoon een geheimpje tussen haar en mij.

Is dit meer een antwoord waar je op zat te wachten??
Oud 14-01-2003, 23:04
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
******** schreef:
Chronologisch werkt dit meestal anders. Je leert iemand kennen, krijgt gevoelens etc .. en pas als je hechter wordt, kom je er achter dat ze verkracht is en problemen met initimiteit heeft.

Dus de aantrekking is er al, wat nu? Laat je het dan hierom?
Bij dit soort ernstige problemen merk je vrij snel dat er iets aan de hand is. Bijvoorbeeld omdat het meisje niet wil zoenen, of omdat ze niet wil knuffelen, weet ik veel.
Als ik merk dat ze onoverkomelijke problemen heeft, zal ik de relatie echt niet verder uitdiepen, eerder afvlakken en subtiel afstoten. Misschien wel zo zodat ze het uitmaakt met mij in plaats van andersom (is beter voor haar zelfvertrouwen).

Citaat:
martijn1985 schreef:
Ik hoop dat je zelf inziet dat dit een totaal irreëele situatie is?

Ten eerste vraag ik mij af of je op 2 personen tegelijkertijd verliefd kunt zijn. Ten tweede kun je geen twee personen gaan vergelijken op grond van alleen dit criterium.
Ik stelde het uiteraard hypothetisch om aan te tonen dat mensen een natuurlijke behoefte hebben aan seks.
Citaat:
Maak jij onderscheid tussen intimiteit en sexualiteit? Ik namelijk wel. Intimiteit lijkt mij inderdaad onmisbaar. Sexualiteit is wel heel belangrijk, maar ik vraag me af of het onmisbaar is.
Seksualiteit lijkt mij een stapje verder dan intimiteit, maar er wel op voortbordurend.

Citaat:
shakyguy schreef:
Zo bedoelde ik het niet. Ik Zal proberen ietsje duidelijker te zijn.
Ik ga er van uit dat je niet van te voren weet dat er zoiets gebeurd is waardoor de persoon in kwestie geen sex wil, maar dat ze dit pas in een later stadium verteld (lijkt mij namelijk niet iets waar je graag over praat).
Tja..oneerlijkheid en een gesloten relatie waarin ze niet over haar belevingswereld vertelt, vind ik niet minder erg eigenlijk..
Citaat:
En dan zal ik niet gelijk afknappen omdat de liefde er nog steeds is (en hopelijk wederzijds) . Ik zou het juist respecteren. En ik geloof niet dat ik hierdoor haar eigenwaarde zou schaden, T lijkt mij juist een naaistreek om in de steek gelaten te worden voor iets wat je vroeger overkomen is waar je zelf niks aan kon doen.
Natuurlijk kan ze niets aan het verleden doen. Het is ook nutteloos om hoop te hebben op een beter verleden.
Waar ze wel wat aan kan doen, is aan de gevolgen ervan. Ze heeft zelf de macht om het te accepteren, te verwerken, en door te gaan met haar leven.

Citaat:
spacegirl schreef:
maar bij jou komt t erop neer dat je niet kunt wachten totdat een meisje eraan toe is, en je t daarom uit zou gaan maken
Dat is onzin. Als je goed kijkt zeg ik niet dat er direct seks moet zijn, maar dat er op redelijk termijn perspectief moet zijn op gezond seksleven.
Citaat:
dus t gaat bij jou over t algemeen vooral om de sex
Wederom onzin. Een relatie is als een fiets: je kunt niet zeggen dat het over het algemeen over de wielen, of over het stuur gaat. Beide onderdelen zijn gewoon essentieel voor een goede fiets.
Citaat:
wil ze t niet kan ze opzouten
Als ze mijn (niet onredelijke) verlangen van een normaal gezond seksleven niet accepteert heb ik inderdaad geen behoefte aan haar.
Citaat:
als t bij jou daarom gaat kun je net zo goed naar de hoeren dat zijn ook mensen daar kun je ook van gaan houden
Kom kom, een relatie gaat om veel meer dan seks alleen.
Citaat:
als t meisje niet wil neuken en de rest eventueel wel, zou je der dan ook niet willen?
Ligt eraan of er perspectief op is.
Citaat:
en op dat 2e, wat je vraagt, heel weinig maar er zijn er nog zat mensen als je echt van elkaar houdt kun je wel wachten totdat de ander eraan toe is, of t leuk is is iets anders.
Ik vind dat geen redelijke optie. Sowieso is het begrip 'houden van' op onze leeftijd wat dubieus. Je bent beide nog zo ontzettend in ontwikkeling...niemand kan de ander de zekerheid geven dat ze over een jaar nog steeds gek op elkaar zijn. Mensen die zich die belofte af laten persen, zijn idioot.

Citaat:
Jadie schreef:
Unexplained en anderen die zijn mening delen:
Stel, het meisje wordt tijdens je relatie verkracht waardoor de lichamelijke intimiteit helemaal en de psychische intimiteit gedeeltelijk wegvalt. Zou je het uitmaken?
Moeilijk, moeilijk. Ik denk dat het er heel erg aan ligt hoever gevorderd de relatie is.
Is het nog in zeer prille fase en is er ook geen vriendschap, dan zou ik het op subtiele wijze af laten botsen. Is er wel een goede vriendschap, dan zou ik de relatie zeer op de achtergrond zetten en meer richten op het helpen van de persoon.
Mocht de relatie ver gevorderd zijn, dan komt het begrip 'houden van' om de hoek kijken. Want dan komt ook de verzorgingsfunctie in lastige tijden als morele plicht om de hoek kijken. Je hebt immers tijdenlang geïnvesteerd, en wilt daar wel rendement uit - om het maar op de Zalm-manier uit te drukken.

Wat mij misschien hard, maar ook heel eerlijk maakt is dat ik verkrachte vrouwen niet zielig vind. Het zijn hele normale mensen, en ik benader ze ook als zodanig.
Om eventjes een stukje te herhalen: Natuurlijk kan ze niets aan het verleden doen. Het is ook nutteloos om hoop te hebben op een beter verleden. Waar ze wel wat aan kan doen, is aan de gevolgen ervan. Ze heeft zelf de macht om het te accepteren, te verwerken, en door te gaan met haar leven.
Als een meid dat laatste voor elkaar krijgt, kan ze bij mij niet meer stuk. Zulke innerlijke (daad)kracht heb ik respect voor.
Oud 14-01-2003, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
niemand kan de ander de zekerheid geven dat ze over een jaar nog steeds gek op elkaar zijn. Mensen die zich die belofte af laten persen, zijn idioot.
yepz, daar ben ik het compleet mee eens
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 23:31
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
cliene schreef:
hey
zou je als je een meisje leuk vind, en je komt er achter dat ze is verkracht. zou je dan op der afknappen, of blijft het gewoon hetzelfde?
-x-
Nee,...twee maal nee.

Als ik 'erachter kom' dat zij verkracht is zal ik niet minder om haar geven. Ook zal de verliefdheid niet minder worden. Ik zal wel anders naar haar kijken. Er meer rekening meehouden dat ze aan sommige (sexuele)praktijken niet toe is, of aan toe kan zijn.
Verder zou ik observeren hoe diep het ligt, hoe lang het geleden is. En of ze het ok vind om er over te praten natuurlijk.

Op de vraag: Als ze verkracht wordt terwijl wij een relatie hebben....

Wel, allereerst zou ik woedend zijn, op diegene die haar aan heeft gedaan. En op mijzelf omdat ik haar onvoldoende beschermd zou hebben. Ik zou het er heel moeilijk mee hebben. Natuurlijk m'n vriendin ook...dat lijk me logisch...

In iedergeval, het zou voor mij geen reden zijn om het uit te maken. Maar, als zij liever geen relatie met mij meer zou willen dan zou ik dat begrijpen. Al zou ik dan echt voor 'altijd' rondlopen met het gevoel dat ik haar onvoldoende heb kunnen beschermen. Dat zal zeker tijden aan mij blijven vreten.
Ook al zal ze zeggen dat het niet aan mij ligt...

...Als de relatie wel aanblijft zou ik haar zeker blijven steunen en respect hebben voor alles dat ze doet. En ook voor wat ze liever niet doet.

Moeilijker zou het voor mij zijn als ze zwanger zou zijn van hem, en zij het kind wil houden( wegens bepaalde principes).
Ik wil 'm'n' kind later niet willen vertellen "oja, enne, je bent eigenlijk niet eens gewild, want ma was verkracht door een 1 of andere oetlul (die nu ge-4en-deeld is)" :\

Overigens....voor de mensen die (de moeite namen om dit te lezen...zal) het opvallen dat ik nu vaak vanuit mijn eigen visie deze stelling bekijk. Natuurlijk heeft de vrouw/meisje/dame het er veel moeilijker mee. Altands, moeilijker...in iedergeval moeilijk, maar op een andere manier dan ik.
Maar...'t ging er om hoe het voor mij zou zijn... Volgens mij heb ik dat wel 'voldoende' beantwoord nu.(.. en blablablabla )
Oud 15-01-2003, 08:19
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Bij dit soort ernstige problemen merk je vrij snel dat er iets aan de hand is. Bijvoorbeeld omdat het meisje niet wil zoenen, of omdat ze niet wil knuffelen, weet ik veel.
Misschien maakt ze gewoon een verlegen indruk op je? De vraag is altijd hoe je dingen interpreteert; je gaat immers niet gelijk van het ergste uit, of wel?

Citaat:
Als ik merk dat ze onoverkomelijke problemen heeft, zal ik de relatie echt niet verder uitdiepen, eerder afvlakken en subtiel afstoten. Misschien wel zo zodat ze het uitmaakt met mij in plaats van andersom (is beter voor haar zelfvertrouwen).
Tsja, als je wéét dat er veel problemen zijn, is het inderdaad maar de vraag of het zo verstandig is. Aan de andere kant: als ik haar echt leuk vind, zal ik het toch proberen (in deze context, dus dat het probleem de intimiteit is en haar 'problemen' dus logisch zijn).

Als ze echter suïcidaal is, aan automutilatie doet of dergelijke zaken, neem ik ook afstand. Simpelweg omdat zo iemand mij teveel emotionele bagage laat dragen (ik zou me veel te veel zorgen gaan maken).

Citaat:
Waar ze wel wat aan kan doen, is aan de gevolgen ervan. Ze heeft zelf de macht om het te accepteren, te verwerken, en door te gaan met haar leven.
Mee eens.

Citaat:
Niemand kan de ander de zekerheid geven dat ze over een jaar nog steeds gek op elkaar zijn. Mensen die zich die belofte af laten persen, zijn idioot.
Ja en nee. Als ik iemand nu leuk vind, zal ik haar over een jaar zeker nog steeds leuk vinden. Het 'gek op elkaar zijn' kun je niet garanderen, 'houden van' wel.

Citaat:
Is het nog in zeer prille fase en is er ook geen vriendschap, dan zou ik het op subtiele wijze af laten botsen. Is er wel een goede vriendschap, dan zou ik de relatie zeer op de achtergrond zetten en meer richten op het helpen van de persoon.
Het is eng hoe nuchter jij soms bent

Ik maak dat onderscheid niet zo. Als ik iemand erg leuk vind, geef ik automatisch veel om die persoon.

Citaat:
Mocht de relatie ver gevorderd zijn, dan komt het begrip 'houden van' om de hoek kijken. Want dan komt ook de verzorgingsfunctie in lastige tijden als morele plicht om de hoek kijken. Je hebt immers tijdenlang geïnvesteerd, en wilt daar wel rendement uit - om het maar op de Zalm-manier uit te drukken.
Ho ho, het is geen plicht die je voelt; je doet het vanzelf, omdat je nu eenmaal veel geeft om die persoon.

Bewust investeren en rendement verwachten werkt bij mensen niet. Het zou een onderneming met een extraproportioneel hoog risico zijn.

Het altruïstische aspect van liefde wordt juist gekenmerkt door het feit dat je er niets van terug verwacht. Je hoopt het beste voor diegene, niet voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 21:56
Verwijderd
Unexplained:
Citaat:
Misschien wel zo zodat ze het uitmaakt met mij in plaats van andersom (is beter voor haar zelfvertrouwen).
Ik zou je bijna van menselijkheid beschuldigen

Citaat:
Tja..oneerlijkheid en een gesloten relatie waarin ze niet over haar belevingswereld vertelt, vind ik niet minder erg eigenlijk..
Zeg, wist je het al?Ik ben een jaar geleden verkracht. Ja, dat is een luchtig en makkelijk te bespreken onderwerp. Ik kan me voorstellen dat je door schaamtegevoelens/ angst om afgewezen te worden dit voor je houdt.

Citaat:
Een relatie is als een fiets: je kunt niet zeggen dat het over het algemeen over de wielen, of over het stuur gaat. Beide onderdelen zijn gewoon essentieel voor een goede fiets.
En wat als zij seks door haar ervaringen een minder belangrijk deel van de fiets vindt? (de bagagedrager bijvoorbeeld)

Citaat:
Je hebt immers tijdenlang geïnvesteerd, en wilt daar wel rendement uit - om het maar op de Zalm-manier uit te drukken.
Mja, een relatie is immers precies een bedrijf.

Citaat:
Ze heeft zelf de macht om het te accepteren, te verwerken, en door te gaan met haar leven.

hap hap

Citaat:
******** schreef:
Misschien maakt ze gewoon een verlegen indruk op je? De vraag is altijd hoe je dingen interpreteert; je gaat immers niet gelijk van het ergste uit, of wel?
Hm. het lijkt mij dat er een groot verschil is tussen een verkracht meisje en een verlegen meisje. Ik denk dat het verkrachtte meisje aanraking eerder resoluut zal afwijzen dan een verlegen meisje. Die stribbelt wel tegen maar vindt het stiekem ook wel leuk.

Ja en nee. Als ik iemand nu leuk vind, zal ik haar over een jaar zeker nog steeds leuk vinden. Het 'gek op elkaar zijn' kun je niet garanderen, 'houden van' wel. Ondanks alles?

Het is eng hoe nuchter jij soms bent
Hoor je het eens van een ander, Pim

Laatst gewijzigd op 15-01-2003 om 21:58.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 22:34
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
cliene schreef:
hey
zou je als je een meisje leuk vind, en je komt er achter dat ze is verkracht. zou je dan op der afknappen, of blijft het gewoon hetzelfde?
-x-
Ik heb 2 keer een vriendin gehad waarbij dat zo was. En ieder normaal mens heeft daar respect voor lijkt me. Afknappen op iets wat alleen inwendig gruweijke schade heeft achtergelaten, waar zij ook nisk aan kan doen, is echt heel lelijk. Maar een relatie met zo'n meisje is helemaal geen probleem vond ik.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 08:55
Verwijderd
als je daar op afknapt ben je echt een klootzak
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 21:41
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
dat slaat nergens op, zo'n meisje moet je helpen!!

ik hoop niet dat je uit ervaring spreekt...
Oud 16-01-2003, 21:44
akhen
akhen is offline
Ik zou haar natuurlijk nog steeds hetzelfde behandelen, maar dan wat relaxter, minder snel.....

ik vind het wel triest van sommige mensen die gelijk afknappen op meisjes die verkracht zijn, tis al erg dat dat is gebeurd, ja WRIJF HET MAAR DAN NOG DIEPER IN ....grrrrr
Oud 16-01-2003, 22:21
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef:
als je daar op afknapt ben je echt een klootzak
In sommige gevallen zou ik het mij best voor kunnen stellen.
Oud 17-01-2003, 01:58
Verwijderd
Ik zou me alleen maar sterker naar haar toe getrokken voelen.
Om haar die zeer nare ervaring te laten vervagen, vergeten zal nooit lukken, maar zover mogelijk in de achtergrond stellen wel.
Afknappen = IMO om een bepaalde reden opeens iemand niet meer leuk vinden.
Als ik verliefd ben op iemand, kan iets knulligs als dit (als in: klein obstakel in de liefde) m'n gevoel echt alleen maar versterken.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 08:42
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Beetje hypocriet om zo ontzettend braaf te doen...

In een gezonde relatie tussen mensen van onze leeftijd is het onderdeel 'seks' heel gewoon. Daarnaast versterkt het de band met je partner ontzettend, dat de relatie alleen maar ten goede komt. Tenslotte heb je veel plezier van elkaar, waardoor de affiliatie nog verder toeneemt.

Als je de keuze zou hebben tussen twee partners: de één wil wel seks (niet direct, maar na een tijdje) en de ander niet...dan is de keuze toch zeer snel gemaakt lijkt mij.
nee.....niet voor iedereen. Natuurlijk is sex een belangrijke deel van je relatie maar als je van iemandt houdt wil je diegene ook ere over heen helpen enzow...dan wordt sex al een stuk minder belangrijk.
Oud 17-01-2003, 08:43
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Dat is op zich wel jammer.. als je dan iemand ontmoet, en het lijkt perfect, maar je hebt allebei al meerdere partners gehad en ook al twee jaar aan iemand vastgezeten... en dan krijg je; "mijn ex deed altijd..." en "dit ben ik zo niet gewend", of "ow, ben jij er ook zo eentje".
dat valt reuze mee!
Oud 17-01-2003, 08:46
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Ik ben het in zeer grote mate met Unexplained eens.
geen wonder gezien je nick
Oud 17-01-2003, 09:03
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Dat is niet waar...geloof me... je merkt het niet vrij snel...je merkt het vaak zelfs helemaal niet...knuffelen en zoenen zijn bovendien dingen waar, denk ik , meiden die verkracht zijn niet echt problemen mee hebben. Bovendien zijn er een heleboel meiden waar het steeds wisselt. Die best met een kerel kunnen rotzooien en neuken en alles maar bijv. uit t niets een half uur later bang worden enz. Dit hoeft niet opgemerkt te worden!!!

Afvlakken en subtiel afstompen is hetzelfde ! Vrouwen merken dat!

Citaat:
Unexplained schreef:

Tja...oneerlijkheid en een gesloten relatie waarin ze niet over haar belevingswereld vertelt, vind ik niet minder erg eigenlijk..
Dat hoeft niet zo te zijn. Een meid kan best in een relatie haar vriend vertellen hoe ze dingen ervaart enzow...mits ze hem genoeg vertrouwt

Citaat:
Unexplained schreef:

Natuurlijk kan ze niets aan het verleden doen. Het is ook nutteloos om hoop te hebben op een beter verleden.

Een beter verleden kan niet maar je kunt haar wel helpen om de gevolgen ervan te minderen of te doen verwijderen. Geloof me alleen daarin staan is heel moeilijk en wordt alles alleen maar erger door...

Citaat:
Unexplained schreef:

Dat is onzin. Als je goed kijkt zeg ik niet dat er direct seks moet zijn, maar dat er op redelijk termijn perspectief moet zijn op gezond seksleven.
Als we binnen een maand niet kunnen neuken neem ik 'r niet!!

Citaat:
Unexplained schreef:

Wederom onzin. Een relatie is als een fiets: je kunt niet zeggen dat het over het algemeen over de wielen, of over het stuur gaat. Beide onderdelen zijn gewoon essentieel voor een goede fiets.
Je hebt ook eenwielers!

Citaat:
Unexplained schreef:

Ik vind dat geen redelijke optie. Sowieso is het begrip 'houden van' op onze leeftijd wat dubieus. Je bent beide nog zo ontzettend in ontwikkeling...niemand kan de ander de zekerheid geven dat ze over een jaar nog steeds gek op elkaar zijn. Mensen die zich die belofte af laten persen, zijn idioot.
Het is idd wat dubieus, maar ik weet bijv. 100% zeker dat ik echt van mijn vriend hou. Natuurlijk kan niemand die zekerheid geven en natuurlijk hoop je het wel tijdens een relatie maar in alle gezonde relaties moet je natuurlijk beseffen dat leven grillig is en dat er vanalles kan gebeuren.
Oud 17-01-2003, 09:10
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Beetje hypocriet om zo ontzettend braaf te doen...

In een gezonde relatie tussen mensen van onze leeftijd is het onderdeel 'seks' heel gewoon. Daarnaast versterkt het de band met je partner ontzettend, dat de relatie alleen maar ten goede komt. Tenslotte heb je veel plezier van elkaar, waardoor de affiliatie nog verder toeneemt.

Als je de keuze zou hebben tussen twee partners: de één wil wel seks (niet direct, maar na een tijdje) en de ander niet...dan is de keuze toch zeer snel gemaakt lijkt mij.
gzd denkt mijn vriend daar toch anders over. Dat zegt hij iig. En dat geloof ik. Hij geeft om mij en niet om de seks, die kan hij ook bij de hoeren krijgen, mij niet.

Ik denk dat het voor de meeste jongens niet heel veel uitmaakt. Het maakt een relatie idd moeilijker, maar als je echt om iemand geeft, dan neem je het voor lief. Denk ik.
Oud 17-01-2003, 09:18
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Iotje schreef:
1) knuffelen en zoenen zijn bovendien dingen waar, denk ik , meiden die verkracht zijn niet echt problemen mee hebben.
2) Bovendien zijn er een heleboel meiden waar het steeds wisselt. Die best met een kerel kunnen rotzooien en neuken en alles maar bijv. uit t niets een half uur later bang worden enz. Dit hoeft niet opgemerkt te worden!!!
1) Wel, de meest 'kleine poging' tot intimiteit kan zelfs al een heel 'probleem' zijn bij meisjes/mensen die verkracht zijn.
2) Dat kan hun manier zijn van 'vergeten' en/of het een plaatsje geven. Hun manier van omgaan met de (nare) situatie die zich voordeed.

Citaat:
Het is idd wat dubieus, maar ik weet bijv. 100% zeker dat ik echt van mijn vriend hou. Natuurlijk kan niemand die zekerheid geven en natuurlijk hoop je het wel tijdens een relatie maar in alle gezonde relaties moet je natuurlijk beseffen dat leven grillig is en dat er vanalles kan gebeuren.
Je zal best van je vriend 'houden'. Doch zal je misschien over 2 maanden (lees: wanneer het uit is) en met een andere jongen verkeert precies hetzelfde zal zeggen. Wat had het dan nog voor betekenis toen je dat tegen je huidige vriend zei? "Ik houdt wel van je, maar voor even"
Oud 17-01-2003, 09:28
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Jadie schreef:

Zeg, wist je het al?Ik ben een jaar geleden verkracht. Ja, dat is een luchtig en makkelijk te bespreken onderwerp. Ik kan me voorstellen dat je door schaamtegevoelens/ angst om afgewezen te worden dit voor je houdt.
Maar, dan is ze zo ie zo nog niet bereid om een relatie aan te gaan. Als je (nog) niet eerlijk kan zijn tegenover 'je eigen vriend', waar is het vertrouwen, dat je nodig hebt in een (gezonde/goede liefdes)relatie dan gebleven?

Kun je niet eerlijk zijn, begin dan geen relatie. Vind je het nog te moeilijk om er over te praten (met jongens/a.s. vriendje(s)) wacht dan met een relatie tot je het kunt vertellen. Het 'aankomende vriendje' heeft het 'recht' dat te weten. Dit, zodat hij ongeveer weet tot hoever jij kan/wil gaan.

Dit geldt trouwens ook voor een hoop (psychologische) problemen, (zware) depressies, borderline, snijden, anorexia, boulimia, etc.
Oud 17-01-2003, 09:36
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Juliah schreef:
1) gzd denkt mijn vriend daar toch anders over. Dat zegt hij iig. En dat geloof ik. Hij geeft om mij en niet om de seks, die kan hij ook bij de hoeren krijgen, mij niet.

Ik denk dat het voor de meeste jongens niet heel veel uitmaakt. Het maakt een relatie idd moeilijker, maar als je echt om iemand geeft, dan neem je het voor lief. Denk ik.
1) Bij de hoertjes moet je betalen. Bij jou is het gratis. En, jij bent vast (veel) mooier dan die hoertjes. Bovendien weet hij vast bij jou dat jij niet vreemd zal gaan( dat is nogal belangrijk voor (een hoop) jongens).
...dus ik hoop eigenlijk, voor jou, dat hij jou niet vergelijkt (of vergelijken zal) met een hoertje.

2) De regel blijft( bij mij): begin er niet te vroeg mee. Zo rond de 18 is een mooie leeftijd. [Dat wil niet zeggen dat je maar meteen op je 18e verjaardag het bed moet induiken met Jan-en-alleman.]
Sommige vrouwenlichamen zijn gewoon te mooi om ze te zien verwerpen voor Piet-met-de-Sigaar. Of Sjaak-de-Crimineel.
Oud 17-01-2003, 11:36
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
moenbase schreef:
1) Bij de hoertjes moet je betalen. Bij jou is het gratis. En, jij bent vast (veel) mooier dan die hoertjes. Bovendien weet hij vast bij jou dat jij niet vreemd zal gaan( dat is nogal belangrijk voor (een hoop) jongens).
...dus ik hoop eigenlijk, voor jou, dat hij jou niet vergelijkt (of vergelijken zal) met een hoertje.
Ik wou er mee zeggen dat je voor sex geen relatie hoeft t hebben en voor het houden van van iemand wel. Wat is er dan belangrijker? Dat je om iemand geeft (het speciale van de relatie) of dat je iets krijgt wat je ook op bv. de wallen kunt krijgen? Tuurlijk zal het mooi en speciaal enz. zijn, maar gaat het niet in eerste instantie om de persoon zelf?

(Ik denk niet dat hij dat zal doen.)

Citaat:

2) De regel blijft( bij mij): begin er niet te vroeg mee. Zo rond de 18 is een mooie leeftijd. [Dat wil niet zeggen dat je maar meteen op je 18e verjaardag het bed moet induiken met Jan-en-alleman.]
Sommige vrouwenlichamen zijn gewoon te mooi om ze te zien verwerpen voor Piet-met-de-Sigaar. Of Sjaak-de-Crimineel.
Mijn lichaam is niet mooi. En ik ben ook geen 18 meer en ik duik ook niet met Jan-en-alleman het bed in, alsjeblieft niet.
Oud 18-01-2003, 10:12
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
moenbase schreef:
1) Wel, de meest 'kleine poging' tot intimiteit kan zelfs al een heel 'probleem' zijn bij meisjes/mensen die verkracht zijn.
Dat is wel veel voorkomend ja! Euhh...het hoeft niet zo te zijn bij iedereen..

Citaat:
moenbase schreef:

2) Dat kan hun manier zijn van 'vergeten' en/of het een plaatsje geven. Hun manier van omgaan met de (nare) situatie die zich voordeed.
Idd.

Citaat:
moenbase schreef:

Je zal best van je vriend 'houden'. Doch zal je misschien over 2 maanden (lees: wanneer het uit is) en met een andere jongen verkeert precies hetzelfde zal zeggen. Wat had het dan nog voor betekenis toen je dat tegen je huidige vriend zei? "Ik houdt wel van je, maar voor even"
Ten eerste: ik weet wel wat echt houden van iemand is. Ten tweede heb ik al een jaar met hem en wonen we al 9 maand ofzo samen en gaat alles prima. Mocht het uitgaan en krijg ik een nieuw vriendje en zeg ik tegen hem: "Ik hou van je!" meen ik dat! Net zoals ik bij mijn ex het meende! Je kunt van meerdere mensen houden. Je houdt van elk persoon op een ander manier. Ook al is een relatie afgelopen kun je nog van iemand houden soms wel je hele leven lang, vraag je oma maar naar d'r jeugdliefdes !

Oh jah, aan houden van zit geen kaartje : ALTIJD! vast

Laatst gewijzigd op 18-01-2003 om 10:14.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 10:13
Verwijderd
Citaat:
cliene schreef:
hey
-x-

gewoon normaal behandelen.....

maar als je het met iemand doet en stel dat ze daar nie tegen kan vanwege haar verleden ofzow dan moet je dat dan maar accepteren vind ik...

Greetz...Martin
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 10:49
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Ik ben het in zeer grote mate met Unexplained eens.
Maar ik denk dat het vooral veel met de leeftijd te maken heeft. Een meisje van 13 denkt nog helemaal niet aan seks (als het goed is ), en zal dus de verliefdheid/liefde belangrijker vinden.

Mensen van 18+ zullen zich realiseren dat het lichamelijke aspect van liefde net zo belangrijk is. (Ok, ik ben ook pas 17.. maar toch)

En daarbij is het gewoon erg moeilijk om een vriend(in) te hebben die verkracht is.. ik weet ook niet of ik daar wel aan zou willen beginnen.
Oud 18-01-2003, 13:06
*mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Als het het meisje zou verhinderen om seks met mij te hebben zal ik er zeker op afknappen.
Ook wanneer ze er nog regelmatig mee geconfronteerd wordt, als in dat ze het niet goed heeft verwerkt en regelmatig huil-sessies heeft bijvoorbeeld, zal dat haar kansen niet ten goede komen - om het subtiel uit te drukken.
tering, wat ben jij een lul zeg!!! alsof het nog niet erg genoeg is voor en meisje als er zoiets met haar gebeurt!! ik heb ook iets mee gemaakt, niet zo erg als verkrachting, maar het komt er wel dichtbij. met veel moeite heb ik dit mijn vriend verteld, en ja, ik heb er nog wel eens last van, dat je ineens wakker schrikt, of dat je tijdens het zoenen even op moet houden, en daar reageert hij heel lief op. en zo niet, dan had ik hem asap gedumpt!!!
huilen is niet erg, dat is verwerken.
Oud 18-01-2003, 13:17
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Unique schreef:
Maar ik denk dat het vooral veel met de leeftijd te maken heeft. Een meisje van 13 denkt nog helemaal niet aan seks (als het goed is ), en zal dus de verliefdheid/liefde belangrijker vinden.

Mensen van 18+ zullen zich realiseren dat het lichamelijke aspect van liefde net zo belangrijk is. (Ok, ik ben ook pas 17.. maar toch)
Wat ik al zei, ik ben geen 18 meer, en ik vind houden van toch nog altijd het belangrijkste in een relatie. Dat staat voor mij ver boven sex. Als een vriend per se sex moet (het is dan geen willen meer) hebben, dan zoekt ie maar een ander, ik ben er niet alleen voor de sex. Ik vind de liefde zeker belangrijk dan de sex en ik ben geen 13 (of 18) meer. Ben ik nou raar oid? Nee, ik heb gewoon prioriteiten, wat anderen daar ook van mogen denken.
Oud 19-01-2003, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Qoint schreef:
Hoe STOM kun je zijn ??
echt zwaar zielug om af te knappen op een meisje die zoiets heeft meegemaakt!
Zelf ook meegemaakt met een meisje.....dr is maar één manier om dit te proberen te verwerken.....praten....heeeeel veel praten en als je meteen afknapt als je hoort dat je vriendin is verkracht ben je toch wel heel diep gezonken zou ik denken....

mja das mijn mening he.....
thnQ paultje....
laf joew & thnQ fot being there for me

liefs liesje

Blessed Be..
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 18:59
xcorienx
xcorienx is offline
het lijkt me niet wanneer je echt verliefd bent. wat maakt dat nou weer uit? dan kun je toch wel langzamer dingen opbouwen? het lijkt me wel moeilijker, maar om het een afknapper te noemen gaat me te ver.
het enige wat er een afknapper aan zou kunnen zijn is misschien de psychische toestand van deze persoon, omdat ze nogal instabiel zijn.
Reageren

Regels voor berichten