Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2002, 16:39
marlies
marlies is offline
Hoe reageren jullie?
Oud 24-12-2002, 16:44
Verwijderd
Ligt er aan of ik er voor gewerkt/geleerd heb, voor welk vak het is, de hoeveelste onvoldoende het is, wat voor een onvoldoende het is, of het m'n gemiddelde erg omlaag haalt, wat er verder aan de hand is, enz. Omdat ik over het algemeen altijd leer, vind ik het dan niet leuk, omdat ik er wel hard voor gewerkt heb, gelukkig kan ik het vaak ook wel hebben, omdat mijn gemiddeldes over het algemeen voldoende zijn. Tegenwoordig als ik een onvoldoende haal heb ik of niet geleerd of er is iets aan de hand. Gelukkig mag ik nu wel zo veel herkansen als ik wil (binnen een paar jaar dan ), dus ik heb altijd nog een extra kans, das ook wel fijn.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 16:45
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
hard leren voor de herkansing
Oud 24-12-2002, 16:48
Balance
Balance is offline
Als ik het al verwachtte dan kan het me weinig schelen.
Voor frans bijvoorbeeld, leer ik niet echt goed en ik ben er ook geen ster in. Die onvoldoendes verwacht ik dan ook altijd wel en die kunnen me niets schelen.

Voor een vak als geschiedenis leer ik onwijs hard, alleen heb ik er totaal geen inzicht in en kan ik de verbanden niet leggen. Dan baal ik dus wel ontzettend als ik een onvoldoende heb.
Oud 24-12-2002, 17:13
Studentje
Studentje is offline
Het hoort bij het leven...

Het is alleen kut als het écht onverwachts is.
Oud 24-12-2002, 18:09
Verwijderd
Ik vind het wel erg jammer altijd, maar ik zit er nooit lang mee.. ben het na een half uurtje al weer vergeten. Meestal leer ik ook wel heel goed, en als ik dan een onvoldoende haal is het erg jammer, maar dan weet ik ook dat ik er verder nix aan kan doen.. en dan heb ik geen zin om me daar nog dagen druk over te gaan maken, zeker niet als het niet heel belangrijk is of als ik nog kan herkansen. Als het nou een onvoldoende zou zijn waardoor ik bijna zeker zou blijven zitten en die ik niet meer zou kunnen verbeteren zou ik me wel wat drukker maken denk ik (maar dat heb ik nog nooit meegemaakt gelukkig)
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 20:00
Verwijderd
beter leren voor de volgende ST van dat vak
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 20:25
Verwijderd
Balen en meteen inschrijven voor de herkansing.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 20:48
Verwijderd
Maakt me weinig uit, want je kan er altijd 1 herkansen. En dan is het meestal geen onvoldoende meer.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 23:30
Boogie
Boogie is offline
Even slikken en weer doorgaan. Ik kijk heel ff zuur, maar daarna relativeer ik het wel.
Oud 24-12-2002, 23:38
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Volgende keer beter we hebben in totaal voor elk vak tovh 3 herkansings mogelijkheden
Oud 24-12-2002, 23:52
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 01:08
Iwein
Iwein is offline

opeten?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 09:55
LoeLoe
LoeLoe is offline
als ik zelf weet dat ik er nieth ard zat voor heb zitten blokken dan heb ik wel zoiets van: Jah dat was niet nodig eigenlijik.

Als ik weet dat ik er wel hard zat voor heb gewerkt dan is het gweoon schouders ophalen en verdergaan..voglende keer beter
Oud 25-12-2002, 15:14
wissie
wissie is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
En dan hopen dat het deze keer wel goed zal gaan. Ik ben meestal wel een beetje gestressed voor herkansingen, omdat het de laatste kans is om een beter cijfer te halen.

Als ik een onvoldoende op een toets haal, denk ik 'dat haal ik wel weer op met de herkansing'. Maar wanneer ik weer een onvoldoende heb ik de herkansing, dan baal ik echt.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 16:04
Verwijderd
mwah...herkans hem wel
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 17:14
Quiana
Quiana is offline
Mwoah, als ik er iets voor gedaan heb, baal ik wel.
Maar nu maken mn cijfers toch niets uit.
Oud 25-12-2002, 17:57
mar87
mar87 is offline
als 't kan herkansen en anders balen, vooral als 't 'n dikke onvoldoende is ,en die je gemiddelde flink naar beneden haalt. verder scheelt 't me niet zo veel. Heb dit jaar ook ngo bijna geen onv''s gehaald, en als 't wel 'n onv. was dan was 't iet lager dan een 5 ofzow dus dat valt wel mee, dus ook nix om te balen enzow........ vorig jaar wel.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 19:07
BleuQueen
BleuQueen is offline
kijken wat ik dan voor dat vak sta en als dat dan onder de 6/7 is, bij de volgende so/mo/rep ofzo hard voor leren
Oud 26-12-2002, 16:52
Kinshi
Kinshi is offline
chagrijnig worden, zelfs als ik het verwacht
Oud 26-12-2002, 17:17
Main
Main is offline
Ben eerst ff sagrijnig, maar ben het na een kwartiertje alweer vergeten. En dan idd hard leren voor de herkansing
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 22:28
battlestar
battlestar is offline
op naar de herkansing..
ben het al weer snel vergeten..
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 16:32
Verwijderd
ligt eraan hoe hard ik er mijn best voor heb gedaan/wat voor cijfer ik er voor verwachtte (na 't maken v.d. toets) en wat voor vak het is (of ik er goed in ben, of niet)

ik kan ook herkansen
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 18:06
Shibby
Shibby is offline
Als ik goed geleerd heb en ik heb een onvoldoende ben ik heeeeel verdrietig.

Heb ik gewoon nix gedaan...ben ik boos op de leraar en ben ik daarna weer vrolijk
Oud 27-12-2002, 20:20
Vice
Vice is offline
Ik krijg vrij weinig toetsen, dus als ik een onvoldoende heb komt dat meestal doordat ik niet m'n best heb gedaan of te laat ingeleverd.
Maar ik krijg bijna geen onvoldoendes.
Oud 27-12-2002, 20:46
doyou
doyou is offline
ik word altijd héél pissig!!!
Oud 27-12-2002, 21:35
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
ben de rest van de dag pissig als ik t niet verw8 had en echt geleerd ahd. als ik toch niet geleetrd had, nou jammer dan. volgende keer beter
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 13:01
alpha
alpha is offline
Ik baal flink, helemaal als de rest van de klas het wel redelijk tot goed heeft gemaakt. Het probleem met mij is dat ik me dan wel voorneem om beter te gaan leren, maar dat ik het niet doe...
Oud 28-12-2002, 13:31
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Zolang dat ene tentamen geen desastreuze gevolgen heeft, maakt het nog niet zoveel uit.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 17:03
the tourist
the tourist is offline
Meestal baal ik wel, maar als mijn gemiddelde niet al te erg naar beneden gaat (of als ik voor dat vak nog wel redelijk goed sta) maakt het me niet zoveel uit. Als ik het kan herkansen maakt het me niet zoveel uit. Alleen meestal haal ik voor herkansingen nog een lager cijfer...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 16:08
Buffy
Buffy is offline
als ik op een gs een onvoldoende haal dan schrik ik niet: mijn hoogste is tog een 6.5. meestal is dat ook et vak wat ik altijd herkans en meestal sprokkel ik er dan nog net genoeg bij om gemiddeld op een 5.5 uit te komen.
als het een onvoldoende is waarvan ik et zeker NIET had verwacht dan baal ik best; maar dan leer ik de volgende toets gwoon net zo goed tot ik zeker weet dat het niet meer mis kan gaan.

liefs Buffy
Oud 29-12-2002, 20:10
Alexander
Alexander is offline
Als ik een onvoldoende haal, ga ik stampen. Dan word ik rood en ga krijsen dat ze het allemaal verkeerd hebben. Hierna storm ik het klaslokaal uit, naar huis, en gooi mezelf op bed. Om me dan in slaap te huilen, waarin ik natuurlijk afschuwelijke nachtmerries heb over onvoldoendes...

Of: het kan me weinig schelen, zeker omdat ik weet dat ik altijd mijn best voor doe en er nog de herkansing is
Oud 30-12-2002, 09:12
damaetas
damaetas is offline
in het middelbaar had ik bijna nooit onvoldoendes en als ik ze wel had dan was dat omdat ik er echt nix voor geleerd had dus dan deed dat me weinig.
toen ik volgend jaar onvoldoendes haalde ging ik altijd even aan een prof of assistent vragen of ik mn examens kon inkijken om te kijken wat ik fout had gedaan. en daar oefende ik dan wat beter op. best wel stressen een onvoldoende halen hier. je hebt maar 2 kansen en als je een fijne vakantie wil maar 1, of je kan je jaar opnieuw doen.
Oud 30-12-2002, 10:05
Verwijderd
eerst ff kijken of t echt waar is , dan lachen met vrienden omdat die nog een lager cijfer hebben Nee; ik kan er niet zo mee zitten, als ik de herkansing maar goed maak en mocht er geen herkansing zijn dan hopen dat het gemiddelde okey blijft en anders zorgen dat ik toch nog een goed eindresultaat heb.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 17:41
sammiej
sammiej is offline
mij boeit het niet zo!
deze periode waren van de 20 cijfers 14 onvoldoende!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 18:49
Ellesje
Ellesje is offline
Ik begin eerst te flippen...
(afhankelijk van hoeveel ik mijn best gedaan heb...)
Vervolgens kijken wat ik fout heb en zeuren bij de leerkracht,
dan waarschijnlijk een herkansing.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 00:33
Verwijderd
klinkt een beetje gemakkelijk, maar over het algemeen denk ik: 'ach dat haal ik wel weer in' (wat dan meestal ook zo is). Behalve voor Frans1 en Duits1, als ik daar een onvoldoende voor haal, dan baal ik goed, want met die vakken heb ik altijd wel problemen...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 11:30
Gevederde
Gevederde is offline
eerst flink balen. daarna uitrekenen wat ik gemiddeld sta. Meestal helpt dat. Kreeg net een 4.2 voor wiskunde terug

Laatst gewijzigd op 08-01-2003 om 11:32.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:44
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Bij Engels vind ik het wel rot als het lager is dan een 4, maar ben ik zeer blij met alles dat hoger is dan een 4,5... En bij andere vakken vind ik het meestal niet zó erg, en neem ik me voor om in het vervolg beter te leren...
Oud 11-01-2003, 20:16
Xendrome
Xendrome is offline
Voor opleiding die ik nu doe hoef ik eigenlijk bijna niet te leren, dus als ik x een onvoldoende heb dan staan er wel genoeg voldoendes tegenover.....
Alleen met nederlands af en toe beetje opletten....

Ik zit er dus niet echt mee...
Oud 16-01-2003, 21:52
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Gewoon geen onvoldoendes halen! (dat is niet zo gewoon, hoor maar mij lukt t vrij aardig dit jaar, alleen een 4 voor engels omdat het niet duidelijk was wat we moesten leren, maar dat heb ik met een 9 voor een rep. opgehaald) Als je hard genoeg leert haal je wel een voldoende, als je dan nog een onvoldoende haalt is er iets mis met je leermethode of het proefwerk en als het een keer gebeurt vind ik het wel heel erg eigenlijk. Ik raak er dan ook meteen van overtuigd dat ik het hele vak niet kan (ik haal niet vaak onvoldoendes, 2 per jaar ofzo).

Ik leer heel hard en vind het dus heel erg om onvoldoendes te halen. Ik vind het dan altijd moeilijk om niet te gaan huilen (stom he, maar ik ben gewoon eerlijk, dus geen commentaar). ik heb een meisje in de klas dat gaat huilen als ze lager dan een 6 heeft, dat is een grote stuud (ben ik eigenlijk ook, maar ik houd mijn huilen in en zolang ik geen onvoldoendes haal vind ik t best).

Het wordt een beetje lang bericht, sorry
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 21:43
angel_girl
angel_girl is offline
gewoon, eerst maakte ik me echt druk over, nu denk ik zovan ' het is maar school'
Oud 24-01-2003, 11:30
Morphia
Morphia is offline
Gewoon geen onvoldoendes halen.
Oud 24-01-2003, 12:05
Esmée
Esmée is offline
Ligt eraan of het een belangrijk cijfer is, of het herkansbaar is, of ik er daadwerkelijk iets voor gedaan had... als het echt heel slecht uitkomt is het wel kut ja maar ja je doet er weinig aan verder he...
Oud 24-01-2003, 14:26
Liekus
Liekus is offline
er zijn belangrijkere dingen in het leven denk ik altijd maar! ik haal dan ook veel onvoldoendes dus ik kan ook helemaal uit mijn dak gaan met een voldoende!!!
Oud 30-01-2003, 11:08
Verwijderd
Als ik een onvoldoende terug krijg voor iets war ik heel hard voo rheb geleerd.. of voor een tentamen ofzo ..dan baal ik ontzettend en neem me voor voor het volgende niet te leren.... kijken of dat wel werkt...
Voor teksten (welke taal dan ook) haal ik bijna altijd onvoldoendes, dus daar maak ik me niet echt zorgen meer over.. vooral met engels haal ik dat wel weer op..
Meestal als ik 2 onvoldoendes op een dag heb terug gekregen baal ik echt en doe ik de rest van de dag niets.. maar de dag erna geef ik mezelfweer de schuld en ga ik gewoon weer leren en 'opletten' in de klas.. maar ik denk wel... het is niet het belangrijkste cijfer..

Ik zit trouwens wel in de stress.. want ik krijg vandaag of morgen me cijfer vna me tentamen geschiedenis terug en dat is me slechtste vak ever..
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 20:11
Quantes
Quantes is offline
er zijn belangrijkere dingen. maar als het voor een vak is waar ik een 8.5 voor sta (twee vakken!!! ) dan maakt het geen flikker uit. en anders trouwens ook niet veel.
Oud 03-02-2003, 10:03
duyffie
duyffie is offline
onvoldoendes halen hoort nou eenmaal bij het schoolleven. Als je geen onvoldoendes haalt, ben je eigenlijk alleen maar bezig met school, en dat is niet goed als je het mij vraagt!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 09:47
Never Gonna Stop
Never Gonna Stop is offline
Citaat:
duyffie schreef:
onvoldoendes halen hoort nou eenmaal bij het schoolleven. Als je geen onvoldoendes haalt, ben je eigenlijk alleen maar bezig met school, en dat is niet goed als je het mij vraagt!
thoeft niet er zitten 2 "wonderkidneren"in de 6e bij mij....... die doen er bijna geen reet voor maar tvalt wel op dat zeniet zo veel vrienden en sociaal leven hebben
Oud 04-02-2003, 20:22
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
S@nders humeur bij bepaalde cijfers

<5: Zwaar klote, herkansen
5-6: Klote, herkansen als het kan
6-7,9: Heel erg ontevreden
8-10: Goed

Tsja.. ik ben perfectionistisch.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren