Advertentie | |
|
![]() |
|
Meestal komen de namen gewoon naar mij toe. Dan sluit ik mijn ogen, zie ik mijn nieuwe hoofdpersoon en zijn/haar naam komt dan gewoon.
Soms kan ik er niet opkomen, of weet ik niet genoeg over het land, om namen te vormen. Handige links: Namenregister Duits Namenreg NL Ga zo maar door. ![]() Hoe ziet je personage er uit, beschrijf hem/haar eens. Laat ons hem/haar zien en besluit dan welke geschikt is. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik pluk af en toe een naam die ik op de rug van een boek zie staan, maar meestal probeer ik wel een zinvolle naam te geven, die iets met het verhaal te maken heeft.
De laatste tijd gebruik ik steeds meet Duits-klinkende namen zoals Werth of Gunter. Albaster Gnumann is een favoriet van me, maar die kan ik niet kwijt in serieuze verhalen. Nu ik het zo eens bekijk zie ik dat ik vaak namen van vrienden misbruikt heb en dat ik wel erg vaak Erik terug laat komen. Hij is er vast blij mee. LUH-3417 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Alex is een naam die eigenlijk nogal jongensachtig is, maar ook wel voorkomt bij meisjes. Bovendien was er een aantal jaar geleden een tekenfilmserie op tv, gebaseerd op John Candy (die dikke acteur) met de titel Camp Candy. Daar was ook een meisje dat nogal jongensachtig was en ook Alex heette. Lijkt me genoeg rechtvaardiging voor die naam.
![]() LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Da's bagger, want ik weet niet meer echt hoe het nou liep. Maar zo origineel zal het wel niet zijn denk ik eigenlijk... Vast al heel vaak gedaan.. ![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
- Valéry
- Jedithja - Phillip - Noraya Zijn de hoofdpersonen van een nieuw verhaaltje van mij, respectievelijk zus, zus, ik-persoon, moeder. Alleen twijfel ik nog of Phillip nog David gaat heten of niet... Het is een heel stil en normaal jongetje, in tegenstelling tot zn gestoorde ma en twee idiote zusters. Maar goed. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Namen komen bij mij eigenlijk heel snel, sommige namen horen gewoon echt bij die persoon. Maar soms geef ik ze ook gewoon geen naam, dan is het gewoon 'ik' en wanneer 'ik' met iemand praat is dat bv 'de dikke jongen' ofzo
![]() Raar maar wel leuk.. Ik heb een keer een boek gelezen waarin de hoofdpersoon ook geen naam had, toen ik het uit had en me probeerde te herinneren hoe de persoon heette... tóen kwam ik er pas achter dat ze geen naam had ![]() ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ideeën voor een verhaal komen bij mij meestal wanneer ik een pen in mijn handen heb.. gewoon wat brainstormen, het beste proberen te verwerken in een verhaal. Mijn zus en ik moeten nu bv een verhaal schrijven van 5 A4'tjes over een leraar, politieagent en arts en het moet een horror worden.. Echt afschuwelijk, maar dat was ook een beetje geklungel met lootjes
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #92 voorbereidingstopic (was: Weerwolven van Wakkerdam) Verwijderd | 182 | 25-01-2013 11:52 | |
Verhalen & Gedichten |
Verlichting door de voeten van Anja Moscow | 0 | 03-01-2008 19:26 | |
Werk, Geld & Recht |
Leuke bijverdienste Peter41 | 3 | 05-02-2007 16:30 | |
Verhalen & Gedichten |
Dit zijn nog leuke dromen #1 - Het Offer Type | 2 | 11-10-2003 09:30 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
hier zijn bijna alle antwoorden van De Stad... | 0 | 22-03-2001 19:57 |