Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2003, 16:23
machina82
machina82 is offline
JA JA hij is er en hij is goed,

LYRIC, leuk up-tempo lied, mooie samenzang tussen billy en paz.

SETTLE DOWN, erg catchy liedje, met een sterke baslijn, mooie solo's en strakke drum, liedje is misschien ietsie te lang.

DECLARATIONS OF FAITH, erg sterk nummer, begint beetje rustig, maar gaat dan ineens lekker, takes off like a jet!. Mooi ebow werk van david pajo, aparte tekst voor billy corgan. En weer die drum he

HONESTLY, in mijn ogen een van de zwakste nummers van het album, tekst is niet super vind ik, maar het lied groeit wel, en op een lekkere zomermiddag is ie wel te pruimen, (allleen het is nu winter ).

EL SOL, een oude van zwan, uit hun reeks van oude shows, heeft iets van de kracht van de live-versie verloren, daarentegen zitter er leuke synths en 2de gitaarpartijen in die het nummer een beetje een 80's tintje geven, a la cure/joy division.

OF A BROKEN HEART, ook een oudere, gespeeld door true poets of zwan en djali zwan, deze versie combineert de kracht van beide versie, mooi klinkende acoustische gitaar, hammond, viool, krachtige solos, goeie ballad.

RIDE A BLACK SWAN, geweldige drum, mooie gitaarpartijen, goed verweven in elkaar. Dit is ZWAN.

HEARTSONG, dit lijkt nog het meeste op een pumpkins nummer, a la innosense. Niet superspeciaal, leuke synths weer, goed voor midden van het album, maar ze hadden betere nummers dan deze (ik noem a new poetry).

ENDLESS SUMMER, lekker zomers catchy nummertje, al mist het nummer iets in mijn ogen, maar het is wel okay.

BABY LET's ROCK, glamrock ala ZWAN, geweldig!! nummer, vette riffs, lekker spelen met het glamrock principe. En weer catchy as hell.

YEAH, een lied wat ze live een aantal maal hebben gespeeld, op de cd hebben ze er wat strijkers bijgedaan, maar het blijft voor mij toch meer een livelied.

DESIRE, het eerste lied wat billy voor zwan schreef, neigt qua sound nog erg naar pumpkins, maar heeft ook wat van the cure, penetreert je gehoor als een zomers briesje.

JESUS I/MARY STAR OF THE SEA, GEWELDIG!!.

COME WITH ME, erg papa m, maar geweldig nummer vind ik zelf, mondharmonica, robotintro, erg djali zwan.

MARY STAR OF THE SEA IS een erg goed debut van zwan,

ik verwacht veel van hun alter-ego DJALI ZWAN (acoustische getinte tracks), ik denk dat we nog veel van ZWAN gaan horen.
Oud 17-01-2003, 16:30
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik ben zeer benieuwd naar het album heb al wat losse nummers die wel zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 17:11
Verwijderd
Jesus I vind ik heel goed want die vond ik ook al erg mooi toen ik alleen de live versie had. De rest van het album heb ik nog niet goed geluisterd, heb momenteel teveel nieuwe albums..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 21:15
knivesout
knivesout is offline
Citaat:
machina82 schreef:

SETTLE DOWN, erg catchy liedje, met een sterke baslijn, mooie solo's en strakke drum, liedje is misschien ietsie te lang.

DECLARATIONS OF FAITH, erg sterk nummer, begint beetje rustig, maar gaat dan ineens lekker, takes off like a jet!. Mooi ebow werk van david pajo, aparte tekst voor billy corgan. En weer die drum he

HONESTLY, in mijn ogen een van de zwakste nummers van het album, tekst is niet super vind ik, maar het lied groeit wel, en op een lekkere zomermiddag is ie wel te pruimen, (allleen het is nu winter ).

EL SOL, een oude van zwan, uit hun reeks van oude shows, heeft iets van de kracht van de live-versie verloren, daarentegen zitter er leuke synths en 2de gitaarpartijen in die het nummer een beetje een 80's tintje geven, a la cure/joy division.

OF A BROKEN HEART, ook een oudere, gespeeld door true poets of zwan en djali zwan, deze versie combineert de kracht van beide versie, mooi klinkende acoustische gitaar, hammond, viool, krachtige solos, goeie ballad.

RIDE A BLACK SWAN, geweldige drum, mooie gitaarpartijen, goed verweven in elkaar. Dit is ZWAN.

HEARTSONG, dit lijkt nog het meeste op een pumpkins nummer, a la innosense. Niet superspeciaal, leuke synths weer, goed voor midden van het album, maar ze hadden betere nummers dan deze (ik noem a new poetry).

ENDLESS SUMMER, lekker zomers catchy nummertje, al mist het nummer iets in mijn ogen, maar het is wel okay.

BABY LET's ROCK, glamrock ala ZWAN, geweldig!! nummer, vette riffs, lekker spelen met het glamrock principe. En weer catchy as hell.

YEAH, een lied wat ze live een aantal maal hebben gespeeld, op de cd hebben ze er wat strijkers bijgedaan, maar het blijft voor mij toch meer een livelied.

DESIRE, het eerste lied wat billy voor zwan schreef, neigt qua sound nog erg naar pumpkins, maar heeft ook wat van the cure, penetreert je gehoor als een zomers briesje.

COME WITH ME, erg papa m, maar geweldig nummer vind ik zelf, mondharmonica, robotintro, erg djali zwan.

ik verwacht veel van hun alter-ego DJALI ZWAN (acoustische getinte tracks), ik denk dat we nog veel van ZWAN gaan horen.
Klinkt goed, wanneer komt ie uit?

Ik ken zelf alleen Honestly en een live versie van Of A Broken Heart en die vond ik zeer okay.

En hoe zit dat met Djali Zwan? Brengen ze dit jaar nog een album uit?
Oud 17-01-2003, 21:25
machina82
machina82 is offline
27 jan - VS
28 jan - UK
10 feb - Europa

Geloof ik althans

in interview met Kerrang heeft Corgan verteld dat ze 120 nummers hebben en dat djali zwan in studio ook heeft opgenomen, dus verwacht wel album,

In maart komt de soundtrack van de film spun waar djali zwan een aantal liedjes op heeft staan.

Verder zijn de b-sides voor de single honestly, number of the beast en freedom aint what it used to be, beide liedjes van djali zwan. Eerste is cover van iron maiden maar gespeeld door djali .
Oud 18-01-2003, 22:30
[eitje]Methuselah
[eitje]Methuselah is offline
Had ik net 'n topic geopend, zie ik dat ie hier al staat

De nieuwe band van Billy Corgan gaat vanaf februari touren ter promotie van hun debuutcd "Mary Star of the Sea". Ze doen oa. Parijs, London en Madrid aan en er zijn ook geruchten over een eventueel optreden in A'dam.

De cd komt in de VS uit op 28 januari, een Europese releasedatum is mij nog niet bekend, maar geruchten gaan van rond 10 februari.

Bevestiging, commentaar, ... zeg het hier

www.zwan.com is dé site to be btw

Dat had ik getypt

*had 12 songs gedownload oktober 2001 van de clubconcerten die toen gegeven werden in de VS*

Maar Europese release is dus inderdaad 10 februari?
Oud 18-01-2003, 23:18
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
ja 10 feb.

bij www.cdwow.nl kun je cd bestellen met dvd voor 21,99 en zonder dvd 15 euro incl. verzend. dus dan heb je hem eerder dan 10 feb thuis
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 23:21
[eitje]Methuselah
Citaat:
IEMOW-KOR schreef:
ja 10 feb.

bij www.cdwow.nl kun je cd bestellen met dvd voor 21,99 en zonder dvd 15 euro incl. verzend. dus dan heb je hem eerder dan 10 feb thuis
Maar ik woon in België, dus zijn die verzendkosten dan niet hoger? Als ze al in België leveren... Ik ga wel eens informeren hier in de buurt bij Music Mania, of zij mij op de hoogte willen houden wanneer zij hem binnen krijgen
Oud 18-01-2003, 23:22
[eitje]Methuselah
Ik wil iig de Lim.Ed. met DVD-extra's...
Oud 19-01-2003, 00:58
machina82
machina82 is offline
*had 12 songs gedownload oktober 2001 van de clubconcerten die toen gegeven werden in de VS*

van die shows staan er maar 3 liedjes op het album, (als ik me niet vergis) of a broken heart, el sol en jesus I, geen empty sea, geen the shining path, maarja
Oud 19-01-2003, 01:14
[eitje]Methuselah
Citaat:
machina82 schreef:

van die shows staan er maar 3 liedjes op het album, (als ik me niet vergis) of a broken heart, el sol en jesus I, geen empty sea, geen the shining path, maarja
Geen empty sea ofwat? Damn, dan moet ik die zelf op cd zien te zetten, maar op m'n pc thuis heb ik geen brander en ik krijg via msn niets doorgestuurd naar hier
Oud 19-01-2003, 11:27
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
[eitje]Methuselah schreef:
Maar ik woon in België, dus zijn die verzendkosten dan niet hoger? Als ze al in België leveren... Ik ga wel eens informeren hier in de buurt bij Music Mania, of zij mij op de hoogte willen houden wanneer zij hem binnen krijgen
Nee alle prijzen die er staan afgebeeld zijn incl. verzend. Is dus voor elk land hetzelfde denk ik.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 20:25
[eitje]Methuselah
Citaat:
IEMOW-KOR schreef:
Nee alle prijzen die er staan afgebeeld zijn incl. verzend. Is dus voor elk land hetzelfde denk ik.
mmmmm, overwegen waard dus eigenlijk wel zal de site binnenkort wel eens uittsjecken, nu eerst nog leren voor m'n examen van morgen
Oud 20-01-2003, 18:07
Methuselah
Methuselah is offline
Ben eens langsgeweest bij Music Mania hier in Leuven, ze hebben 'm vanaf ongeveer 7 februari in store, enkel de DVDversie, goedkoper dan €22.

Ik wacht wel ff, heb al 8 nummers gedownload...
Oud 24-01-2003, 15:20
knivesout
knivesout is offline
Wanneer komt trouwens de single Honestly uit in Nederland?
Oud 24-01-2003, 17:01
machina82
machina82 is offline
28ste geloof ik

op the box kun je wel al de clip aanvragen
Oud 24-01-2003, 17:10
[eitje]Methuselah
Citaat:
machina82 schreef:
28ste geloof ik

op the box kun je wel al de clip aanvragen
Is hij daar geen BoxTopper?
Oud 24-01-2003, 21:53
Monica
Monica is offline
Citaat:
Is hij daar geen BoxTopper?
ja, heel goed gehoord van mij

jammer dat the empty sea niet op het album staat, die mis ik wel :/
Oud 24-01-2003, 22:11
machina82
machina82 is offline
[
jammer dat the empty sea niet op het album staat, die mis ik wel :/ [/B][/QUOTE]

er zijn goeie audience recordings van empty sea, en de band heeft ook alles op sbd. Dus maybe brengen ze het nog uit, als video ofzo. we'll see
Oud 24-01-2003, 22:14
Monica
Monica is offline
Citaat:
machina82 schreef:
[
jammer dat the empty sea niet op het album staat, die mis ik wel :/
er zijn goeie audience recordings van empty sea, en de band heeft ook alles op sbd. Dus maybe brengen ze het nog uit, als video ofzo. we'll see [/B][/QUOTE] hmm

Ja, inderdaad, afwachten
Oud 24-01-2003, 22:44
[eitje]Methuselah
SBD?
Oud 24-01-2003, 23:02
machina82
machina82 is offline
Citaat:
SBD?
sbd=soundboard -> direct van de mixing desk
Oud 25-01-2003, 11:56
[eitje]Methuselah
Citaat:
machina82 schreef:
sbd=soundboard -> direct van de mixing desk
ok, weet ik dat ook weer
Oud 26-01-2003, 01:46
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Aryáve schreef:
Hmm... zou m heel graag bestellen maar durf eigenlijk niet... Is dat een beetje betrouwbaar, die site? Ervaring?
Ja hoor. Heb er al 4 of 5 dingen gekocht. Geen problemen mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 16:46
antigone
antigone is offline
ik ben zeer benieuwd !!!

Billy Corgan beschouw ik toch wel als 1 van de muziekale meesterbreinen op deze wereld. Ik heb nog nix geluisterd, ik ga me denk ik maar laten verrassen gewoon...

maar ik hoop niet dat t weer zo'n (mislukte) plaat wordt als Adore...
Oud 27-01-2003, 17:45
Verwijderd
Ik heb wat gedownd en ik vind het erg goed!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:48
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
loempia addict schreef:
ik ben zeer benieuwd !!!

Billy Corgan beschouw ik toch wel als 1 van de muziekale meesterbreinen op deze wereld. Ik heb nog nix geluisterd, ik ga me denk ik maar laten verrassen gewoon...

Vond Adore niet bepaald mislukt.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 18:22
antigone
antigone is offline
Citaat:
machina82 schreef:

ik vind honestly juist 1 van de betere nummers...
Oud 27-01-2003, 20:14
[eitje]Methuselah
Citaat:
loempia addict schreef:
ik ben zeer benieuwd !!!

Adore is anders, maar zéker niet mislukt! Dat was m'n eerste SPcd als ik me niet vergis, staan enórm goede nummers op hoor...
Oud 28-01-2003, 10:09
Verwijderd
Adore is inderdaad ook gewoon helemaal fantastisch.

maarja de media keurde het album af omdat het anders was.

Ik vind het iig geweldig
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 15:34
knivesout
knivesout is offline
Adore is prachtig!

Machina werd door de pers ook afgekraakt terwijl dat ook een geweldige plaat is.
Ik vind um zelfs beter als Saimese Dream.

Maar om ff ontopic te blijven, heeft iemand de single van Honestly al? Zijn de b-sides de moeite waard?
Ik heb er vandaag al voor gekeken maar zag um nergens liggen.
Oud 28-01-2003, 15:59
antigone
antigone is offline
Ik vind Adore gewoon minder, maar dat is mijn persoonlijke mening...Machina is een erg goed album, evenals Siamese dream...de beste Pumpkins-cd blijft voor mij toch MCIS.

Begrijp me niet verkeerd. The Smashing Pumpkins waren een geweldige band...en ik ben er van overtuigd dat ook Zwan weer veel goeds gaat doen in de muziekwereld. Leve Billy Corgan !!
Oud 28-01-2003, 22:05
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
knivesout schreef:
Adore is prachtig!

Machina werd door de pers ook afgekraakt terwijl dat ook een geweldige plaat is.
Ik vind um zelfs beter als Saimese Dream.

Maar om ff ontopic te blijven, heeft iemand de single van Honestly al? Zijn de b-sides de moeite waard?
Ik heb er vandaag al voor gekeken maar zag um nergens liggen.
bij m'n platenboer zeiden ze dat ze hem niet uitbrengen in België maar ze gaan 'm importeren
Oud 29-01-2003, 11:47
machina82
machina82 is offline
honestly single ligt 3 februari officieel in de winkel

de b-sides zijn
freedom aint what it used to be
en number of the beast

geweldige tracks

en adore is een van de beste tSP albums, nummers als for martha en behold! the nightmare zijn zo goed.
Oud 29-01-2003, 12:39
machina82
machina82 is offline
bij de laatste live shows van zwan ( de 5 shows in de metro) speelde ze ook een cover van alice cooper, im eighteen.

Superversie!
Oud 29-01-2003, 20:45
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
machina82 schreef:
honestly single ligt 3 februari officieel in de winkel

de b-sides zijn
freedom aint what it used to be
en number of the beast

geweldige tracks

en adore is een van de beste tSP albums, nummers als for martha en behold! the nightmare zijn zo goed.
wat vind jij eigenlijk niet goed aan de SP?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 22:08
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef:
Ik vond eerst hun eerste 2 albums niet goed, maar sinds ik daar 'n paar keer echt naar geluisterd heb, vind ik die ook goed, vind dus ook niets slecht van hun

Ja ok, ik weet dat de vraag niet aan mij gesteld werd
Oud 29-01-2003, 23:36
Verwijderd
idd mooie muziek super!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 12:32
machina82
machina82 is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef:
heavy metal machine (alternate mix) van machina2.

Voor de rest vind ik het meeste werk erg goed.

tSP is vooral een band die mij zijn reputatie verkrijgt door non-album tracks en hun geweldige live reputatie, en verschillende live versies van liedjes.

Tuurlijk ze hebben ook veel slechte shows gespeeld vooral in begin van carriere, maar dit is menselijk.
Oud 30-01-2003, 17:28
knivesout
knivesout is offline
Citaat:
machina82 schreef:
heavy metal machine (alternate mix) van machina2.

Voor de rest vind ik het meeste werk erg goed.

tSP is vooral een band die mij zijn reputatie verkrijgt door non-album tracks en hun geweldige live reputatie, en verschillende live versies van liedjes.

Tuurlijk ze hebben ook veel slechte shows gespeeld vooral in begin van carriere, maar dit is menselijk.
Ik vind de geluidskwaliteit van Machina 2 zo slecht. Staan echt supertrax op maar die ruis en zo verpest het eigenlijk een beetje. Luister bijvoorbeeld naar White Spyder.
Oud 30-01-2003, 17:40
DeadNation
DeadNation is offline
Knives Out? Gave band was dat
Oud 30-01-2003, 17:45
knivesout
knivesout is offline
Huh? is er dan een band die Knives Out heet? Radiohead is inderdaad tof jah.

maar daar gaat het nu niet over.
Wat betekent Zwan btw?
Oud 30-01-2003, 18:59
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
knivesout schreef:
Huh? is er dan een band die Knives Out heet? Radiohead is inderdaad tof jah.

maar daar gaat het nu niet over.
Wat betekent Zwan btw?
Zwaan

en www.knivesout.com leuke band
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 19:04
knivesout
knivesout is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef:
Zwaan

en www.knivesout.com leuke band
haha, grappig, moet ik dan toch maar eens wat van downloaden dan, anders maak ik m'n nickname niet echt waar.

en dat van Zwan.... ik had het kunnen weten
Oud 30-01-2003, 19:28
DeadNation
DeadNation is offline
Zijn inmiddels uit elkaar....tis beetje tussen hc en punkrock in. Emotionele shit enzo
Oud 30-01-2003, 19:30
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
DeadNation schreef:
Zijn inmiddels uit elkaar....tis beetje tussen hc en punkrock in. Emotionele shit enzo
Echt?

Ze hebben pas hier nog opgetreden.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 13:13
machina82
machina82 is offline
Citaat:
knivesout schreef:
Ik vind de geluidskwaliteit van Machina 2 zo slecht. Staan echt supertrax op maar die ruis en zo verpest het eigenlijk een beetje. Luister bijvoorbeeld naar White Spyder.

dan moet je ook een goeie versie van machina 2 hebben. Geen mp3 versie van een of andere site. En white spyder klinkt altijd heftig overstuurd, maar dat ligt aan die track. Maar machina 2 kan goed klinken.
Oud 31-01-2003, 13:37
DeadNation
DeadNation is offline
Billy Corgan(of hoe die ook heet) moet z'n snater eens houden....die stem...aaaaaarghh..
Oud 31-01-2003, 13:51
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
DeadNation schreef:
Billy Corgan(of hoe die ook heet) moet z'n snater eens houden....die stem...aaaaaarghh..
jij moet je snater eens houden, jou getiep, aarggh
Oud 31-01-2003, 15:02
SODA
SODA is offline
Zwan klinkt erg goed. Ik ga zeker het album kopen. Billy Corgan schrijft veel optimistischere lyrics dan bij de Smashing Pumpkins. Tis weer eens een keer wat anders dan 'the killer in me is the killer in you'.
Reageren

Regels voor berichten