Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2002, 22:12
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Nuck schreef:
k Snap eigenlijk niet echt waarom veel mensen zitten te zeiken: dit was anders dan het boek, dat was anders dan het boek, dat hebben ze overgeslagen...what's the point?
The point is... het is een verfilming van een boek... liefhebbers van het boek willen dan zoveel mogelijk terug zien in de film..

zo makkelijk.. en jij begrijpt het niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2002, 22:13
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
JoRTh schreef:

Helaas kan ik vertellen dat die 'rumour' nooit waar kan zijn.

Maar 14 UUR?!?!?! dat is dus zo'n vier en een half uur per film!!! DAt PAST niet eens op een dvd, zeker niet als er dan ook nog DTS geluid bij moet EN dolby digital...
Ik weet niet hoe ze het prcies noemen.. maarre... dubbelzijdige DVD-schijfje?

Ik had eens een DVD van Ronin geleend...
aan de ene zijde was het voor 4:3 schermen en de andere kant was voor 16:9

btw.. waarom kan die rumour niet waar zijn?

[Dit bericht is aangepast door Vaag mannetje (06-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 08:07
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef:
The point is... het is een verfilming van een boek... liefhebbers van het boek willen dan zoveel mogelijk terug zien in de film..
Mensen die het boek lezen willen ook een FILM zien. En geen vertelling van een boek. Een film van 10 uur houdt niemand vol.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 08:52
The Wanderer
The Wanderer is offline
orcs, dwarfs, trolls, chaos armies, elves, woodelves, hm, waar ken ik dit meer van...Warhammer
Oud 07-01-2002, 10:53
Drizzt
Drizzt is offline
Ik vond de film best tegenvallen eigenlijk. Als je een boek leest heb je zelf natuurlijk beelden in je hoofd van hoe alles en iedereen eruit ziet; de omgevingen zijn goed weergegeven, sommige karakters vond ik echt nep. Ik noem 1 naam: Elrond...
Verder vond ik Legolas de beste character.

Anyway, ik miste echt veeeeeel detail in de film. Er waren scenes die in het boek heel anders verlopen en veel dingen werden heel even opgelicht om vervolgens de rest over te slaan (die boerderij in het begin, het paard waar Sam afscheid van moet nemen bij Moria etc.)

Het was best een leuke film om naar te kijken, maar ik was vrij teleurgesteld toen ik de bios uitkwam.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 10:59
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Nieuw gerucht: de naam van de tweede film (The Two Towers) wordt veranderd vanwege 11 september. Ik vind dit belachelijk. Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 11:15
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef:
Nieuw gerucht: de naam van de tweede film (The Two Towers) wordt veranderd vanwege 11 september. Ik vind dit belachelijk. Wat vinden jullie?
Is niet waar.
Peter Jackson heeft het erover gehad dat hij hoopt dat tegen de tijd dat de film uitkomt, mensen het verband niet zo sterk meer zullen leggen. Hij is niet van plan het te veranderen omdat fans wereldwijd hem zouden kielhalen.

Hij is er dus een beetje bezorgd over, maar de naam word niet veranderd.
Oud 07-01-2002, 11:31
JediJoel
JediJoel is offline
Daarbij lijkt het me een beetje stom. Ik bedoel, de titel van het boek is toch 'the two towers'. Dus dan moet de verfilming ook die titel hebben. Mensen die dan connecties leggen met de ramp zijn echt een beetje debiel. Nou ja, als ze er problemen mee hebben. Ik bedoel: ik zou er misschien ook wel verband tussen leggen, maar ik zou het niet erg vinden. Niet omdat ik niet meeleef met die mensen in NY, maar het is tenslotte gewoon de titel.
Oud 07-01-2002, 11:32
JediJoel
JediJoel is offline
Maar de film was wel VET COOL!
Oud 07-01-2002, 11:33
JediJoel
JediJoel is offline
Ik vond het Lame dat Tommie er niet in zat. En ik hbe gehoord dat de Enten er ook niet in voorkomen?
Oud 07-01-2002, 12:40
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
JediJoel schreef:
Ik vond het Lame dat Tommie er niet in zat. En ik hbe gehoord dat de Enten er ook niet in voorkomen?

ja over tommie hebben al heel wat mensen geklaagd. Maar over de enten meen je dat nou???? daar zat ik me al helemaal over te verheugen die zijn zo ...
Oud 07-01-2002, 12:58
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
ja over tommie hebben al heel wat mensen geklaagd. Maar over de enten meen je dat nou???? daar zat ik me al helemaal over te verheugen die zijn zo ...

Ja, dat zei iemand tegen me. Ik vind het best als er 'iets' weggelaten word, maar die Enten is wel slecht.
Oud 07-01-2002, 13:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
JediJoel schreef:
Geloof ik niks van. Die spelen een veel te belangrijke rol in het verhaal. Heb je daar ook bronnen voor, of is dit gewoon een vaag gerucht?

Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 14:42
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef:

zo makkelijk.. en jij begrijpt het niet
Goh, misschien ben ik ook wel een liefhebber van het boek
Tuurlijk is het jammer dat sommige delen niet in de film voorkomen, maar als je logisch nadenkt kan het gewoon niet anders...
Oud 07-01-2002, 14:43
Nuck
Nuck is offline
En trouwens, als je écht een liefhebber van de boeken bent, ga je niet om ieder detail zeuren...Je kan een film als deze toch niet vergelijken met de boeken.
Oud 07-01-2002, 15:21
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Het is moeilijk, maar je beleeft veel meer plezier aan boek EN film als je ze als twee afzonderlijke dingen beschouwd.

Niet constant gaan zitten vergelijken, maar allebij waarderen voor wat het is.

Words of wisdom.

Citaat:
sublime schreef:

alleen vind ik sommige dingen echt jammer; als die jackson zon fan van het boek is, waarom verandert ie dan kleine details?
Als je fan bent, mag je toch wel kritiek hebben? En een beetje pragmatisme is ook wel handig natuurlijk.

Citaat:
Dark Angel schreef:
Herstel:

De Maori text in de aftiteling leest
"He mihi nui hoki ki nga tangata whenua o Aotearoa. Ma rangi raua ko papa tatou e manaaki, e tiaki hei nga tau e tu mai nei."

en dat betekent grofweg:
"We would like to acknowledge the people of New Zealand. May God from above care for you in the New Year."

(met dank aan Kimberley)

Ah. Gracias.

Citaat:
JediJoel schreef:

PS: waarom moet deze niet dicht, en die ander wel? Die ander was er eerder.

Oorspronkelijk waren het twee verschillende topics. Op een gegeven moment niet meer. Normaal wordt de nieuwste dan gesloten, maar deze topic was inmiddels veel interessanter geworden. Vandaar.
Oud 07-01-2002, 17:02
Ereinion
Ereinion is offline
Citaat:
The Wanderer schreef:
orcs, dwarfs, trolls, chaos armies, elves, woodelves, hm, waar ken ik dit meer van...Warhammer
En dus denk jij: Het is allemaal na geaapt van Tolkien? Hah, Tolkien schreef zijn boek rond de jaren 40 en 50, hij creërde een werled die nog niemand eerder had beschreven... althans, Elven en zo die stonden al in Mythe enzo. Maar Tolkien stopte het in een grote mix. Dus Dungeon en Dragons, Warhammer enzovoorts, onstaan uit Tolkien.

Ik als Die Hard Fan moet zeggen dat de Film veel dingen slecht heeft gedaan, maar ook dingen buiten gewoon goed.

Slecht
------
Het proloog klopte niet. De veldslag vond buiten Mordor plaats, toen werd Sauron verlsagen. Die vluchte naar Barad-dûr en daar was het 7 jarige beleg. Toen dode Elendil en Gil-galad Sauron en Isildur ging er met de ring van door.

De gouw ging te snel, nu zijn we hier en nu zijn we daar, da vond ikniet goed, um, overigens, Tom is gebaseerd op een pop van Tolkiens Dochter, dus die hoeft er van mij niet in. Al weet ik dit niet voledig zeker.

Arwen?!? Komop zeg!!! Dat vond ik het alle trieste... dat moet Glorfindel zijn en Elrond en Gandalf die die River Spell uitspraken.

Moria klopte opzich wel. Maar wat ik graag had gezien was dat je het genootschap zag rusten, en dan was Frodo als enige wakker die luisterde en dan getrippel hoorde van Gollem. Nu zie je Gollem meteen en is er totaal geen spanning wat dat betreft. Ook de tocht door Moria ging net als de Gouw, nu zijn we hier, door deze gang, en nu in de grote zaal.

Lothorien duurde te kort.

Umm, er zijn vast meer dingen maar dit vind ik de belangrijkste

Goed
----

De Nazgûl. Buiten gewoon goed gedaan, net zoals ik me voorstelde.

De landschappen. Perfect

Moria was eigenlijk ook wel geweldig, zeker op het einde, al was de Balrog niet helemaal naar mijn smaak. Maar goed.

De gevechten waar heel goed gedaan.

Um meer heb ik niet te vertellen

Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 20:45
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Mensen die het boek lezen willen ook een FILM zien. En geen vertelling van een boek. Een film van 10 uur houdt niemand vol.

De reacties in dit forum wijzen erop dat de meeste liefhebbers (of tenminste.. mensen die het boek hebben gelezen en de film hebben gezien)
vooral kritiek hebben op hetfeit dat volgens hun veel dingen niet kloppen, veel "belangrijke" details zijn weggelaten...

Deze mensen willen dus blijkbaar WEL een vertelling van het boek

Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 20:48
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Nuck schreef:
Goh, misschien ben ik ook wel een liefhebber van het boek
Tuurlijk is het jammer dat sommige delen niet in de film voorkomen, maar als je logisch nadenkt kan het gewoon niet anders...

tis jammer dat ze niet allemaal zo denken...

Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 21:25
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef:
tis jammer dat ze niet allemaal zo denken...

Tja, doe je niks aan.
Oud 07-01-2002, 21:35
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 09:28
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Ah, dank je wel.

Kom je uit Nieuw Zeeland, dan?
Oud 08-01-2002, 09:33
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
TearSong schreef:
Maar wat een neus had die Gandalf zeg

Maat goed, was ik de enige die zich enorm heeft lopen irriteren aan de ondertiteling? Na een tijdje heb ik maar niet meer op de ondertiteling gelet, want net zoals met de vertaling van het boek, vind ik het gewoon enorm stom dat ze eigennamen gaan vertalen. En dan ook de plaatsnamen nog! (ik bedoel..The Shire => De Gauw? Bree => Breeg??). In een 'normale' film heet de hoofdrolspeler toch ook niet ineens anders in de ondertiteling?

wat ik verder een beetje vreemd vond was dat er niks werd verteld over het feit dat Gollum ook een hobbit is. (je ziet dat hij de ring vind in het water..maar dan wordt er ook alleen gezegd dat 'het wezen' Gollum de ring vond)

Verder was de film op zich gewoon erg mooi, heb 3 uur met m'n mond open naar het scherm lopen staren volgens mij!

Nou, in het boek heten de personages ook anders. (Snap ik ook niet, moet je aan de vertaler vragen.) Maar de Gouw klopt, en Breeg ook. Maar ze vertaalden sommige stukjes anders dan in het boek, terwijl ze in het Engels wel het goede zeiden. Dat vond ik wel irritant.
Trouwens, was Gollem wel een Hobbit? Ik weet het eigenlijk niet meer: toen ik het boek ging lezen had ik de eerste 80 bladzijden overgeslagen, omdat ik die al eerder had gelezen.
Oud 08-01-2002, 09:41
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
Ereinion schreef:
En dus denk jij: Het is allemaal na geaapt van Tolkien? Hah, Tolkien schreef zijn boek rond de jaren 40 en 50, hij creërde een werled die nog niemand eerder had beschreven... althans, Elven en zo die stonden al in Mythe enzo. Maar Tolkien stopte het in een grote mix. Dus Dungeon en Dragons, Warhammer enzovoorts, onstaan uit Tolkien.

Ik als Die Hard Fan moet zeggen dat de Film veel dingen slecht heeft gedaan, maar ook dingen buiten gewoon goed.

Slecht
------
Het proloog klopte niet. De veldslag vond buiten Mordor plaats, toen werd Sauron verlsagen. Die vluchte naar Barad-dûr en daar was het 7 jarige beleg. Toen dode Elendil en Gil-galad Sauron en Isildur ging er met de ring van door.

De gouw ging te snel, nu zijn we hier en nu zijn we daar, da vond ikniet goed, um, overigens, Tom is gebaseerd op een pop van Tolkiens Dochter, dus die hoeft er van mij niet in. Al weet ik dit niet voledig zeker.

Arwen?!? Komop zeg!!! Dat vond ik het alle trieste... dat moet Glorfindel zijn en Elrond en Gandalf die die River Spell uitspraken.

Moria klopte opzich wel. Maar wat ik graag had gezien was dat je het genootschap zag rusten, en dan was Frodo als enige wakker die luisterde en dan getrippel hoorde van Gollem. Nu zie je Gollem meteen en is er totaal geen spanning wat dat betreft. Ook de tocht door Moria ging net als de Gouw, nu zijn we hier, door deze gang, en nu in de grote zaal.

Umm, er zijn vast meer dingen maar dit vind ik de belangrijkste

Goed
----

De Nazgûl. Buiten gewoon goed gedaan, net zoals ik me voorstelde.

De landschappen. Perfect

Moria was eigenlijk ook wel geweldig, zeker op het einde, al was de Balrog niet helemaal naar mijn smaak. Maar goed.

De gevechten waar heel goed gedaan.

Um meer heb ik niet te vertellen

De balrog was niet echt kewl, maar dat was met de computer gedaan.
De Hobbitstee was wel fantastisch gedaan, en ze gaven goede ophelderingen over hoe dit en dat kwam enzo. (waar de Orks vandaan kwamen, hoe de Ring gemaakt werd.)
Wat mij opviel was dat Legolas 'Orks' zei, en niet 'Irch'. Dat is namelijk in het boek wel zo.
Ik vond het gepraat in het Elfs wel leuk, dat klonk goed.
Oud 08-01-2002, 11:31
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Ereinion schreef:
Slecht
------

Sauron doodde Elendil en Gil-galad, maar Isuldur "doodde" Sauron. Dat is in de film ook zo. Het gevecht in Dagorlad laten ze niet zien in de film (al wordt het volgens mij wel genoemd, maar dat weet ik niet zeker). Maar dat is ook niet echt van belang.

De gouw ging te snel, nu zijn we hier en nu zijn we daar, da vond ikniet goed,

Ik vond dat er precies genoeg tijd aan de Shire besteed werd....had ik geen problemen mee

Tja, Jackson vond blijkbaar dat er een beetje girl power in de film moest

Een beetje ja.

Citaat:
Vaag mannetje schreef:
Deze mensen willen dus blijkbaar WEL een vertelling van het boek

Och, van mij had de film tien minuten langer mogen zijn om wat details toe te voegen, maar ik denk dat de meeste mensen niet naar de film zouden zijn gegaan als die veel meer dan drie uur zou duren....

Citaat:
JediJoel schreef:
Kom je uit Nieuw Zeeland, dan?

Nee hoor, ik was gewoon benieuwd.

Citaat:
JediJoel schreef:
Trouwens, was Gollem wel een Hobbit?
Ja, hij was een soort van hobbit.
Oud 08-01-2002, 12:00
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Ja, hij was een soort van hobbit.

O, ik dacht dat hij een soort uit de kluiten gegroeide kikker was .Maar bedankt
Oud 08-01-2002, 14:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
JediJoel schreef:
O, ik dacht dat hij een soort uit de kluiten gegroeide kikker was .Maar bedankt
Lees het boek zou'k zeggen

Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 10:42
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Lees het boek zou'k zeggen

Ik ben in het derde boek bezig. De Ring is net vernietigd . Maar gebeurd erna nog iets spannends?
Oud 09-01-2002, 13:15
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
JediJoel schreef:
Ik ben in het derde boek bezig. De Ring is net vernietigd . Maar gebeurd erna nog iets spannends?
Merk je vanzelf.
Maar wat doe je hier eigenlijk? Doorlezen!

Oud 09-01-2002, 13:20
Dark Angel
Dark Angel is offline
Oh ja, wat vond je de sterkste zinnen/momenten? wat maakte het meeste indruk? komische en serieuze graag...

Hier de mijne (helaas in het Engels - had ze opgeschreven voor een nieuwsgroep)

comical:
- "They have a cave troll." (in the wry, "sure, what else would life throw at me?" way he says it)

- "No one tosses a dwarf!" (a bit to bvious, but it still got a chuckle)

- "I think I'm getting the hang of this!" (seemed out of place, but still a typical Sam-thing)

- Elrond's expression and words when first Sam and then Pippin and Merry insist on joining the fellowship

- Boromir teaching Merry&Pipping swordfighting.

- "it comes in pints?"

- Pippins look when that suit of armour falls.. and falls.. and just keeps on falling...

Serious:
- "Remember the Ring is trying to return to its master. It *wants* to be found."
(surely this has to be the most gripping line of the film. If you weren't convinced of the urgency and hopelessness of it all, you sure are, now)

- Aragorn's doubt about being able to do better than Isildur

- Boromir when he sees the young hobbits being taken and the Uruk Hai just run past him, carrying them away.

- Aragorn's utter shock/panic when Arwen gives him the Evenstar gem

- Boromir when he picks up the Ring in the snow.
(And Aragorns reaction to it)

- "I have no memory of this place."

- Boromir speaking of the white tower when they are in Lothlorien
(like he's trying to convince himself.. Very strong acting)

- Gandalf's reaction to Frodo saying he will take the Ring to Mordor

- "I would have gone with you.. Into the very fires of Mordor..."

- "Ride hard - don't look back."
(Aragorn worried about letting Arwen ride off)

- Legolas and Aragorn shooting through the little gap of the door of Balin's tomb

- "I would have followed you.. My brother.. my captain.. my king."
and Aragorn's reaction to it..
Oud 09-01-2002, 17:45
Verwijderd
Hier kom ik

Ik vond de film heel oppervlakkig, echt heel oppervlakkig. Alles was onwijs goed gemaakt, maar het verhaal ging gewoon veel te snel. Er gebeurde te veel en er was te weinig diepgang.
Drie uur amusement, maar het verhaal vind ik heel fantasieloos - er mist gewoon diepgang in de film...

Ik hoor van heel veel mensen dat het boek veel en veel meer opvult en dus veel dieper is. Daarom ga ik zeker de boeken nog lezen.

Ik denk dat wanneer je de boeken hebt gelezen en dan de film ziet, je vanzelf dingen opvult. Je kent de personages al.. een 'leek' heeft dat niet, en moet er tijdens de film achter komen wíe iedereen is. Daarvoor gaat het te snel, veel te snel.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 18:32
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
als er veel meer diepgang in deze film komt... dan duurt de trilogie een dag of 2, 3 ????
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 19:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Andijvie schreef:

Drie uur amusement, maar het verhaal vind ik heel fantasieloos - er mist gewoon diepgang in de film...
Leg eens uit hoe er meer diepgang in zou moeten zitten?

Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 20:30
Nuck
Nuck is offline
Meer diepgang? Hoe dan?
Oud 10-01-2002, 08:35
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Merk je vanzelf.
Maar wat doe je hier eigenlijk? Doorlezen!

Kheb m uit. Dat laatste stuk vond ik niet echt boeiend, het hield op met dat Frodo weg ging. Maar de 'kalender' was wel grappig.
Oud 10-01-2002, 10:29
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Hier kom ik

Ik vond de film heel oppervlakkig, echt heel oppervlakkig. Alles was onwijs goed gemaakt, maar het verhaal ging gewoon veel te snel. Er gebeurde te veel en er was te weinig diepgang.

Ik hoor van heel veel mensen dat het boek veel en veel meer opvult en dus veel dieper is. Daarom ga ik zeker de boeken nog lezen.

Ik denk dat wanneer je de boeken hebt gelezen en dan de film ziet, je vanzelf dingen opvult. Je kent de personages al.. een 'leek' heeft dat niet, en moet er tijdens de film achter komen wíe iedereen is. Daarvoor gaat het te snel, veel te snel.

Dat is waar. Maar een film is er ook voor de amusement. Toch?
Je krijgt tijd genoeg (vind ik) om de personages te leren kennen. Je weet dat Frodo en Sam dikke vrienden zijn, dat Merijn en Pepijn altijd lol trappen, dat Gandalf een Machtige Tovenaar is, maar dat Sauron machtiger is. Over Stapper kom je wel wat weinig te weten, maar dat is in het boek niet veel meer.
Boromir is nog steeds een groot raadsel, maar dat is hetzelfde in het boek. Legolas is een jonge Elf, dat kwam je ook te weten, die veel van avontuur houd, maar toch ook een goede vriend, en een geweldige boogschutter. Al met al vind ik de personages goed gekozen, en er zou niet veel meer tijd aan moeten besteed worden, dat zou te saai worden voor de kenners.
Oud 10-01-2002, 10:47
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
JediJoel schreef:
Over Stapper kom je wel wat weinig te weten, maar dat is in het boek niet veel meer.
En jij hebt het boek gelezen?

Ten eerste, noem 'em alsjeBLIEFT geen Stapper! Dat is een erg letterlijke en domme vertaling van Strider, wat overigens alleen maar de bijnaam van Aragorn in Bree is.

Hij heet Aragorn, zoon van Arathorn. Is de rechtmatige troonopvolger van Isildur (die gozer die de vingers van Saurons hand hakt), en eist later in het verhaal de troon op.

Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 10:51
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
Chimera schreef:
En jij hebt het boek gelezen?

Ten eerste, noem 'em alsjeBLIEFT geen Stapper! Dat is een erg letterlijke en domme vertaling van Strider, wat overigens alleen maar de bijnaam van Aragorn in Bree is.

Hij heet Aragorn, zoon van Arathorn. Is de rechtmatige troonopvolger van Isildur (die gozer die de vingers van Saurons hand hakt), en eist later in het verhaal de troon op.

Ik ben nou eenmaal gewend aan Stapper. Mar zo je wilt: Strider.
Die afkomsten vind ik niet echt boeiend, ik heb het over persoonlijkheden. Over zijn persoonlijkheid kom je te weten dat hij:
Rustig is, een goede vriend, een goede 'warrior'. Verder blijft het voor mij een beetje een mysterie, maar dat is ook wel goed.
Oud 10-01-2002, 10:58
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Stapper klinkt zo lomp

Strider klinkt veel stoerder
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 11:37
Dark Angel
Dark Angel is offline
Legolas jong?
ruim 2500 jaar oud, 2931 tentijde van de War of the Ring..

(ruim een meter Tolkien documentatie.. Ik heb een digitale versie nodig, wat zou dat makkelijk zoeken )
Oud 10-01-2002, 11:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Legolas jong?
ruim 2500 jaar oud, 2931 tentijde van de War of the Ring..
Daarnaast niet zo maar een elf, maar de zoon van Thranduil, koning van de elven in Mirkwood.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 17:50
aquilo
aquilo is offline
Wat kan iedereen zeuren: hij is niet te lang, jullie hebben gewoon een slechte concentratie, :-P.
Het verslag dat zelfs in de top 25 klopt niet, het begint al in de eerste zin, schandalig gewoon!

Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 08:30
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
aquilo schreef:
Wat kan iedereen zeuren: hij is niet te lang, jullie hebben gewoon een slechte concentratie, :-P.
Het verslag dat zelfs in de top 25 klopt niet, het begint al in de eerste zin, schandalig gewoon!
Welk verslag?
Oud 14-01-2002, 14:56
Verwijderd
Hoe er meer diepgang in moet komen, geen idee. Maar in het boek gaat alles erg anders. De film is meer uitgegaan van de gevechten en spannende momenten, het boek gaat daar niet echt zo zeer op in.. 'Er was een gevecht,' staat er... In de film zijn dat tien hele minuten..

Ik vond hem dus wat oppervlakkig, meer een film waarbij het echt ging om de effecten en actiescene's dan dat het ging om het verhaal.

Het boek is veel meeslepender en diepgaander
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 12:36
JediJoel
JediJoel is offline
Keej, we zijn er allemaal over eens dat het boek beter is, maar welke stukken van de film vinden jullie in de film weer beter dan het boek?
Ik vond de Gouw in de film veel beter dan in het boek. Eigenlijk.
Oud 15-01-2002, 12:46
Dark Angel
Dark Angel is offline
Boromir was in de film veel menselijker - beter te begrijpen. Ze lieten meer zien van hoe wanhopig hij was (omdat z'n stad in gevaar was) en hoe zwaar de wil van zijn vader op hem drukte.

Eigenlijk geen wonder dat de Ring vat op hem kon krijgen.

(ik vond film-Boromir dan ook beter als boek-Boromir)
Oud 15-01-2002, 15:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:

(ik vond film-Boromir dan ook beter als boek-Boromir)
Naast dat beter duidelijk werd waarom Boromir slecht werd, vond ik 'em in de film ook sympatieker. In het boek isset nogal een zeikerd.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 00:44
Verwijderd
ik ben dus vanavond naar deze film geweest
had er nog niks van gehoord of gezien..maar vond het een erg mooie film (ben zelf al erg liefhebber van phantasy films)

ieder hier had zn min en pluspuntjes

oja over die vleugels...struisvogels kunnen ook nie vliegen laat staan zon groot beest als balrog van weet ik veel hoeveel ton

die 3 andere hobbits vind ik nergens op slaan en lopen maar in de weg uhm..sam/merijn/pepijn...gwandalf/legolas en die dwerg (naam kwijt)vind ik echt fantasie personages dus dat vond ik geweldig om te zien

mooie vlaktes en gebieden

toen ze in 3 kanoe's over dat meer vaarden tussen 2 reuze standbeelden dacht ik eerst...1 stort in elkaar..(had never ending story in mn hoofd)
de vechtscenes...tja 9 gasten tegen zoveel monsters das typisch zon film dat ze het makkelijk hebben

mooiste vechtscene vond ik met die grote trol in de mijnen

wat ik nie zo snap..die kerel (die ook in james bond goldeneye speelde..weer naam kwijt) kreeg de eerste 3 pijlen in zn lichaam en vecht nog door..ja tis fantasie maar dat vonk beetje overdreven

iig wil ik zeker deel 2 zien...baalde ervan dat na 3 uur Frodo en Sam op het laatst een vlakte bekeken en hoppa aftiteling

groetjes

p.s. ben nie zon analyst..dit is mn mening
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 08:06
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
MegaManX schreef:
oja over die vleugels...struisvogels kunnen ook nie vliegen laat staan zon groot beest als balrog van weet ik veel hoeveel ton
Ik denk dat Peter Jackson heel slim neutraal gebleven is op dit punt. Dat balrog zag er zo uit dat als je denkt dat hij vleugels heeft, hij ze heeft - en als je vind van niet, dan zijn ze er niet.

Wel verstandig ook, anders had hij er nooit het einde van gehoord.

Citaat:
wat ik nie zo snap..die kerel (die ook in james bond goldeneye speelde..weer naam kwijt) kreeg de eerste 3 pijlen in zn lichaam en vecht nog door..ja tis fantasie maar dat vonk beetje overdreven
Sean Bean.
En volgens een vriend (die arts is) kan het wel: hij is niet in vitale organen geraakt, dus eigenlijk is hij aan het doodbloeden. Je voelt je dan steeds weker, maar met een grote inspanning kan je jezelf nog wel even 'ophijsen' zeg maar. Dus Boromir gebruikt z'n laatste krachten om de jonge hobbits te beschermen.
Oud 21-01-2002, 13:13
JediJoel
JediJoel is offline
Kben er nog een keer heengeweest . Hijs nog steeds mooi.
Maar in het boek staat niet de strijd tussen Saruman en Gandalf.
Reageren

Regels voor berichten