Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2002, 14:19
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Maareh. 13? Damn. Is dat al geen record op zich?

14 is het record
(voor de films Titanic en All About Eve)
Oud 14-02-2002, 15:00
Kim321
Kim321 is offline
Ik vond hem ook heel stoer hoor, ik had jou berichtje nog gehad en ik heb er inderdaad lang over gedaan om dit te lezen

MOI
Oud 19-02-2002, 14:18
Isa
Isa is offline
heb de film gisteren gezien. ben eigenlijk teleurgesteld. het verhaal is te simplistisch gemaakt, soms is er teveel melodrama en flauwe humor, er is tw weinig bloed bij gevechtsscenes, en het is vreselijk dat sommige delen van het boek vrijwel compleet overgeslagen zijn, vooral Het Oude Woud en tom bombadil enzo.

maar de graphics en omgevingen zijn echter prachtig. ik ben nu het boek opnieuw aan het lezen. K Kan niet wachten tot deel 2 en 3 uitkomt.

Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 17:00
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Het is dus die 13 oscars echt niet waard he.

Zijn vast wel kwalitatievere films gemaakt dit jaar.

Groetjes
Ben(die het boek wel heeft gelezen en het een leuke film vind, maar geen goeie verfilming
Oud 19-02-2002, 20:49
Kleine A*
Kleine A* is offline
ik vind het wel meer oscars waard!
ik vind het een prachtige film ookal zijn dr wat stukjuhs uit, door de film ben ik de boeken gaan lezen! Het verhaal klopt soms niet helemaal en ik kreeg ook wel het ideej dat de reis naar Bree heel kort en niet echt gevaarlijk was in de film maar zou jij het beter kunnen in 3 uur?
ik vind het fantastisch van Peter Jackson!

zo
Oud 20-02-2002, 06:36
Dark Angel
Dark Angel is offline
From Aint-it-Cool:

Citaat:

THE TWO TOWERS trailer will be attached to FELLOWSHIP in mid-March, during the final weeks that the film is in theaters. It will be placed just after the last shot of Frodo and Sam and just before the credits. It's over three and a half minutes long.

FX teams are currently shooting miniatures, including Cirith Ungol, which Peter seemed quite pleased hadn't leaked online yet. "It's amazing," he promised.

Peter just finished cutting the new version of FELLOWSHIP that will be on DVD, which should be 30 minutes longer. There are new scenes with Aragorn and Boromir described by Peter as "high drama," and we will also see
Galadriel give gifts to each member of the Fellowship. Expect more material about the relationship between elves and dwarves, too, as well as scenes we "don't know anything about yet."

Elijah Wood and Sean Astin will be returning to NZ in June to shoot new scenes that Fran Walsh has recently written involving Gollum, which is the material for THE TWO TOWERS currently being edited by Jackson. Andy Serkis is still shooting his motion capture material for the films.

RETURN OF THE KING starts with the reforging of Narsil in the foundry of Rivendell.
Oud 20-02-2002, 10:41
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Nog wat geruchten over The Two Towers (spoilers):
http://www.tolkienonline.com/movies/changes_ttt.cfm
Oud 20-02-2002, 14:53
woefke
woefke is offline
mijn broer heeft de drie boeken gekocht en vond het geweldig uiteindelijk ben ik met mijn ouders naar de film gaan kijken ik dacht dat ik me drie uur echt ging vervelen maar ik moest mee mar geen seconde heb ik eraan gedacht !! Nu ben ik er helemaal van weg wat wel grappig was mijn tante zo : ale die film is nog ni gedaan ! bwahaha
Oud 20-02-2002, 20:40
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Zijn vast wel kwalitatievere films gemaakt dit jaar.

Hoe erg kun je er naast zitten? Weet jij uberhaupt wel iets van deze film af? Kwaliteit van de film wordt NIET beoordeeld op de mate waarin de verfilming overeen komt met het boek, mocht je dat soms denken.

Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 08:57
PrackaH
PrackaH is offline
Ik heb 'm vorige week maandag gezien en ik vond 'm errug tegenvallen. Maar dat komt ook omdat ik niet zo'n fan ben van dat gedoe met die orcs en goblins enzow...
Er waren veel te weinig actrices (2 maar, met een hele kleine rol) en hij duurde te lang. Ook was het verhaal niet zo diep, eerder een beetje overdreven moeilijk gemaakt om mensen te laten denken dat het wel een diep verhaal is. Maaarrr, de special effects waren masterlijk en ook was het erg mooi gefilmd. Owja, zijn we inmiddels niet een beetje uitgekeken op het good/evil princiepe??? Ik wel iig...
Oud 21-02-2002, 09:01
Dark Angel
Dark Angel is offline
Inmiddels? Tolkien was 1 van de eersten die good/evil in deze stijl schreef.

En het *is* een diep verhaal, er zit ontzettend veel achtergrond achter (waar ze in de film alleen maar naar kunnen hinten)

Als je 't te lang vond.. nou ja, dat zegt meer over jou attentiespanne dan over de film ;D
Oud 21-02-2002, 12:00
*shadygirl*
*shadygirl* is offline
Ja... we gaan richting slotjuh!
Oud 21-02-2002, 12:03
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef:

Hoe erg kun je er naast zitten? Weet jij uberhaupt wel iets van deze film af? Kwaliteit van de film wordt NIET beoordeeld op de mate waarin de verfilming overeen komt met het boek, mocht je dat soms denken.

Nee, maar daarom zijn er nog wel kwalitatief betere films gemaakt vorig jaar.
Oud 21-02-2002, 12:53
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Nee, maar daarom zijn er nog wel kwalitatief betere films gemaakt vorig jaar.
Beste Rollo, ik weet niet op welke duistere punten jij let als het op kwaliteit aankomt, maar op heel veel goede punten die je zou kunnen noemen steekt Lord of the Rings er met kop en schouders bovenuit. Kun jij nog een paar films van vorig jaar noemen die genomineerd zijn voor 13 oscars?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 14:14
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef:
Beste Rollo, ik weet niet op welke duistere punten jij let als het op kwaliteit aankomt, maar op heel veel goede punten die je zou kunnen noemen steekt Lord of the Rings er met kop en schouders bovenuit. Kun jij nog een paar films van vorig jaar noemen die genomineerd zijn voor 13 oscars?
De Oscars hoeven niets over kwaliteit te zeggen.
Films die beter zijn? Iig Ghost World, Donnie Darko, Ichi the Killer en Hedwig and the Angry Inch. En dan heb ik The Man Who Wasn't There, Mulholland Drive, Le Fabuleux Destin DÁmélie Poulain, The Royal Tenenbaums, In the Bedroom, en nog een aantal goed ontvangen films nog niet eens gezien....
Oud 21-02-2002, 15:46
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
De Oscars hoeven niets over kwaliteit te zeggen.
Zeg dan is eindelijk wat volgens jou dan WEL.

Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Films die beter zijn? Iig Ghost World, Donnie Darko, Ichi the Killer en Hedwig and the Angry Inch. En dan heb ik The Man Who Wasn't There, Mulholland Drive, Le Fabuleux Destin DÁmélie Poulain, The Royal Tenenbaums, In the Bedroom, en nog een aantal goed ontvangen films nog niet eens gezien....
Het komt een beetje arrogant over om steeds te zeggen "films die beter ZIJN. Zeg alsjeblieft waarom het zo duidelijk is volgens jou dat die films die jij noemt kwalitatief beter zijn dan LotR, anders valt er weinig verder te discussieren.

[Dit bericht is aangepast door Rimmer_Dall (21-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 10:50
PrackaH
PrackaH is offline
Ja, en Rollo...waarom dacht je dat ik een vrouw was??? Sorry dak ff offtopic ga, maar ik wil het heel graag weten...zoiets hoor je niet elke dag namelijk...
Oud 22-02-2002, 12:22
Isa
Isa is offline
Citaat:
PrackaH schreef:
Ja, en Rollo...waarom dacht je dat ik een vrouw was??? Sorry dak ff offtopic ga, maar ik wil het heel graag weten...zoiets hoor je niet elke dag namelijk...

hij is niet de enige die dat dacht.

Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 13:10
PrackaH
PrackaH is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Citaat:
PrackaH schreef:

hij is niet de enige die dat dacht.

Wat? Dacht jij dat ook al dan? Tering...als jullie me dan ff vertellen waarom...Nee wacht ik open wel een topic in de kantine...
Oud 22-02-2002, 14:27
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
PrackaH schreef:

Eh? Heb ik dat gezegd? Was vast niet in een al te helder moment.
Oud 22-02-2002, 14:48
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef:
Zeg dan is eindelijk wat volgens jou dan WEL.
De Academy is een nogal conservatief genootschap bestaande uit mensen werkzaam in Hollywood. Het stemgedrag is onderhevig aan vriendjespolitiek, gelobby en Amerikaanse sentimenten. IMHO natuurlijk, mocht ik arrogant overkomen. Ik wil niet zeggen dat mijn smaak nooit overeenkomt met die van de Academy, maar ik vorm m'n mening onafhankelijk van wat anderen van een bepaalde film vinden. Ik vind prijsuitreikingen sowieso een beetje banaal, maar goed.

Citaat:
Rimmer_Dall schreef:
Het komt een beetje arrogant over om steeds te zeggen "films die beter ZIJN. Zeg alsjeblieft waarom het zo duidelijk is volgens jou dat die films die jij noemt kwalitatief beter zijn dan LotR, anders valt er weinig verder te discussieren.

Nou ja, zo bedoelde ik het niet. IMVHO zijn die films beter dan LOTR. LOTR was zeker geen slechte film, maar in die films die ik noemde zat meer diepte in het verhaal en de personages, om maar wat te noemen.
Als je wilt kan ik er later nog wel over uitweiden, maar ik moet nu weg.
Oud 22-02-2002, 16:44
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
LOTR was zeker geen slechte film, maar in die films die ik noemde zat meer diepte in het verhaal en de personages, om maar wat te noemen.
Wat betreft je kritiek op het verhaal kan ik niets anders dan met Dark Angel meegaan:
Citaat:

En het *is* een diep verhaal, er zit ontzettend veel achtergrond achter (waar ze in de film alleen maar naar kunnen hinten)
De personages vind ik ook nu al redelijk diep (vooral Frodo en zijn innerlijke 'gevecht met de ring'), maar aangezien er nog twee films aankomen kun je nog weinig zeggen over de diepgang van de personages, naar mijn idee.

Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Als je wilt kan ik er later nog wel over uitweiden
Heel graag. Jij schijnt alleen maar op diepgang van dingen te letten bij het beoordelen van een film, wat op zich niet verkeerd is, maar geef dan aan wat de personages in die andere films hebben wat Frodo/Sam/Aragorn/Boromir niet hebben.

[Dit bericht is aangepast door Rimmer_Dall (22-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 21:07
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef:

Klopt, maar dat is nu precies het probleem. Ik ben van mening dat je een film, tot op zekere hoogte, los moet zien van de rest van de realiteit. De film moet los van het boek kunnen staan. Natuurlijk kun je veel aanvullen met het boek in je achterhoofd, maar kan je bij iedere boekverfilming. Dat het boek veel diepgang heeft, betekent nog niet dat de film ook heeft. Maar dit is de rede dat mensen die het boek gelezen hebben de film beter vonden, dan mensen die het boek niet gelezen hebben. Ze konden alles aanvullen.
Aan de andere kant, vind ik, moet je een film ook niet afkraken alleen omdat het van het boek afwijkt. (The Shining, anyone?)

Citaat:
Rimmer_Dall schreef:
De personages vind ik ook nu al redelijk diep (vooral Frodo en zijn innerlijke 'gevecht met de ring'), maar aangezien er nog twee films aankomen kun je nog weinig zeggen over de diepgang van de personages, naar mijn idee.
Nee, maar elke film moet los kunnen staan (dit was ook de intentie van Jackson), maar omdat bepaalde aspecten pas later echt uitgediept worden, blijft er nu nog ruimte over. En natuurlijk duurt FOTR in de huidige vorm al drie uur, meer diepgang zou een nog langere film opleveren. (Hoewel dat op de DVD waarschijnlijk goed gemaakt gaat worden.)

Later meer.

Oud 25-02-2002, 13:45
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Klopt, maar dat is nu precies het probleem. Ik ben van mening dat je een film, tot op zekere hoogte, los moet zien van de rest van de realiteit. De film moet los van het boek kunnen staan. Natuurlijk kun je veel aanvullen met het boek in je achterhoofd, maar kan je bij iedere boekverfilming. Dat het boek veel diepgang heeft, betekent nog niet dat de film ook heeft. Maar dit is de rede dat mensen die het boek gelezen hebben de film beter vonden, dan mensen die het boek niet gelezen hebben. Ze konden alles aanvullen.
Aangezien we het hier alleen over JOUW mening schijnen te hebben, vraag ik me af wat het voor jou uitmaakt of de film los van het boek moet kunnen staan of niet als jijzelf het boek toch WEL hebt gelezen. Jij zou net zo goed van de film kunnen genieten waar wel steeds naar het boek 'verwezen' wordt als van de de film die helemaal op zichzelf staat, want jij weet precies waar dat op slaat en jij zult dus ook de diepgang ervan moeten kunnen inzien.

Zoals het er nu naar uit ziet sta jij bij de kwaliteit van een film alleen maar op de 'diepgang' te letten en DAT is het grote verschil met waar ik op films let. Daarom heeft deze discussie weinig zin meer, omdat iedereen toch ergens anders op let bij het beoordelen van films en ik je dus toch nooit zal kunnen overtuigen dat FotR de beste film van 2001 was.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 15:02
Dark Angel
Dark Angel is offline
5 BAFTA awards gisteren..

Beste film en beste regisseur, special effects, make up/hair, en de publieks favoriet-award.
Oud 26-02-2002, 18:23
Nuck
Nuck is offline
Wanneer komt ie eigenlijk uit op DVD/video?
Oud 26-02-2002, 21:26
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Nuck schreef:
Wanneer komt ie eigenlijk uit op DVD/video?
Gewone DVD in Augustus, Special Edition in November of December (vlak voor de TT release)

(Naar wij horen)
Oud 28-02-2002, 15:03
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Gewone DVD in Augustus, Special Edition in November of December (vlak voor de TT release)

(Naar wij horen)

Nog even wachten dus...
TT weer dezelfde tijd als FotR? half december ofzo?
Oud 01-03-2002, 11:19
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
Nuck schreef:
Nog even wachten dus...
TT weer dezelfde tijd als FotR? half december ofzo?

mjah, als alles goed gaat dus wel
Oud 01-03-2002, 14:31
Dark Angel
Dark Angel is offline
22 maart gaat trouwens de TT trailer in release - ze plakken 'm aan FotR, net voor de credits.

tja, ik wilde 'm toch nog een keer in de bios zien
Oud 01-03-2002, 14:39
Vork
Vork is offline
weet er eigenlijk iemand hoe lang ie nog psies draait in de bios?
Oud 01-03-2002, 14:44
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Vork schreef:
weet er eigenlijk iemand hoe lang ie nog psies draait in de bios?
'k neem aan dat dat per bios verschilt. In de locale (3-zaals mini)bios draait 'ie nog 1x per dag, de hele week door - hopelijk blijft dat zo, dan kan ik 'm de 22ste daar gaan kijken
Oud 01-03-2002, 14:45
Vork
Vork is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
'k neem aan dat dat per bios verschilt. In de locale (3-zaals mini)bios draait 'ie nog 1x per dag, de hele week door - hopelijk blijft dat zo, dan kan ik 'm de 22ste daar gaan kijken

hmm ok, dank u

kwil em namelijk graag nog een keer zien, maar tis er allemaal niet zo van gekomen

Reageren

Regels voor berichten