Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2003, 10:17
Quantes
Quantes is offline
Vandaag wordt de naam dan toch eindelijk bekdn (zeggen ze). wie denken (hopen) jullie dat het is, kan dat jullie overhalen misschien toch PvdA te stemmen, en wat vonden julklie van de affaire?

ik hoop stekelenburg, zou toch niet op de PvdA stemmen als ik mocht (eerder CU, spreekt me meer aan) en vindt het heel flauw dat het nu opads gebeurd, want kiezersbedrog.
Oud 19-01-2003, 10:18
lukas15
lukas15 is offline
Ik denk dat Jop Cohen de kandidaat is. Of een verassing wie weet...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 10:45
Negrotiator
Negrotiator is offline
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het Herman Tjeenk Willink wordt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 11:03
Martian
Martian is offline
Als ze verstandig zijn laten ze Balkje premier worden, ook als ze zelf de grootste worden.
Oud 19-01-2003, 13:44
Atje85
Atje85 is offline
Job Cohen kandidaat-premier PvdA

AMSTERDAM Job Cohen is de kandidaat-
póómier van de PvdA.Lijsttrekker Wouter
Bos heeft dat op een persconferentie in
Amsterdam bekendgemaakt.

Bos heeft Cohen benaderd omdat hij een
ruime bestuurlijke ervaring heeft en
goed op de hoogte is van de problemen
rond integratie en de oude wijken in de
grote steden.Cohen zal geen rol in de
campagne spelen en niet in debat gaan
met de lijsttrekkers.

De 55-jarige Cohen is sinds twee jaar
burgemeester van Amsterdam.Daarvoor was
hij staatssecretaris van Justitie.Hij
verwierf vooral gezag doordat hij de
Vreemdelingenwet door de Kamer loodste.

bron teletekst

.
.
.

Burgermeester Cohen kandidaat-lijsttrekker PvdA

Uitgegeven: 19 januari 2003 14:40
Laatst gewijzigd: 19 januari 2003 14:49

AMSTERDAM (ANP) - De Amsterdamse burgemeester Job Cohen is zondagmiddag in de hoofdstad door PvdA-lijsttrekker Bos naar voren geschoven als kandidaat-premier. Als de PvdA bij de verkiezingen op 22 januari als grootste uit de bus komt, is hij de man, die "mits er voor hem een acceptabel regeerakkoord ligt", het kabinet moet gaan leiden.

Cohen wordt niet bij de PvdA-campagne betrokken en wil niet met de andere premierkandidaten Balkenende (CDA) en Zalm (VVD) in debat. "U kunt met mij in debat", zei Bos hierover. Cohen geeft later op zondagmiddag zelf een toelichting op zijn beslissing om zich beschikbaar te stellen.

Volgens Bos is Cohen iemand wiens "inzet, integriteit en fatsoen boven alle twijfel verheven" zijn. Na een consultatie in kleine kring was Bos ervan overtuigd dat de PvdA iemand zou moeten kandideren met politieke en bestuurlijke ervaring en kennis van de problemen rond veiligheid, integratie en de oude wijken. Als burgemeester van Amsterdam (en dus korpsbeheerder) onderhandelde hij onlangs nog met het kabinet-Balkenende over een beter veiligheidsbeleid, bracht Bos in herinnering.

Bos wees verder op de periode van Cohen als staatssecretaris van Vreemdelingenzaken in het tweede paarse kabinet-Kok. Hij was toen verantwoordelijk voor de invoering van de Vreemdelingenwet. "En hij heeft ook leiding gegeven aan het uitzetten van criminele illegalen", aldus Bos.

Partijleider Bos had al vroeg aangegeven zelf niet in te zijn voor het premierschap, omdat hij de PvdA vanuit de Tweede Kamer wil aanvoeren als fractievoorzitter. De discussie over de PvdA-premierkandidaat beheerste de laatste paar dagen de verkiezingscampagne. Nadat uit alle peilingen duidelijk was geworden dat de PvdA in een nek-aan-nek-race is gewikkeld met het CDA, beloofde Bos met een premierkandidaat op de proppen te komen. Vlak voor de bekendmaking zondagmiddag heeft Bos het partijbestuur en de kandidaten voor de Tweede Kamer op de hoogte gesteld van de kandidatuur van Cohen.

bron: nu.nl

Laatst gewijzigd op 19-01-2003 om 13:55.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 13:45
Dissolute
Dissolute is offline
Het is Job Cohen! Nu nog hopen dat PvdA de grootste word. Strategische keuze
Oud 19-01-2003, 13:56
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dissolute schreef:
Het is Job Cohen! Nu nog hopen dat PvdA de grootste word. Strategische keuze
Jep, vindik ook, vooral vanwege zijn ervaring en kennis awt betreft veiligheid, integratie en de oude wijken...
Maar vooral die Vreemdelingenwet!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 13:57
blaatje0000
blaatje0000 is offline
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 14:00
Thomas
Thomas is offline
Ik vind het onzin. Het wordt of Wouter Bos of JP Balkenende. Omdat Bos heeft gezegt dat hij dit niet wil doen moet Balkenende het maar weer worden, zoals hij zelf heeft gezegt. Dat men nu Cohen naar voren schuift vind ik vreselijk slecht. Die man stond niet eens op de kiezerslijst, en dat maakt de PvdA nu (3 dagen voor de verkiezingen) bekend. In mijn ogen kiezersbedrog.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 14:02
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Ik vind het onzin. Het wordt of Wouter Bos of JP Balkenende. Omdat Bos heeft gezegt dat hij dit niet wil doen moet Balkenende het maar weer worden, zoals hij zelf heeft gezegt. Dat men nu Cohen naar voren schuift vind ik vreselijk slecht. Die man stond niet eens op de kiezerslijst, en dat maakt de PvdA nu (3 dagen voor de verkiezingen) bekend. In mijn ogen kiezersbedrog.
Ten eerste: Balkenende:geen premier onder PvdA

DEN HAAG CDA-leider Balkenende denkt
niet echt dat hij premier kan blijven
als de PvdA de grootste partij wordt.

Op een partijbijeenkomst in Uden zei
hij gisëeren dat "als de PvdA zoveel
tijd nodig heeft om te komen met een
premierskandidaat,ze mij maar gewoon
moet laten zitten".In Buitenhof zei
hij vandaag dat het ging om een graë.

In Buitenhof herhaalde Balkïnende dat
"de agenda van de toekomst" vraagt om
een kabinet met de VVD.Hij erkende dat
hij als wetenschapper zeer kritisch was
over de VVD,maar voegde eraan toe dat
de PvdA nu niet klaar is om te regeren
en voor de verkeerde oplossingen kiest.

Ten tweede: kiezerslijst of niet, boeit niet zo. De premier wordt niet rechtstreeks door t volk gekozen hier in NL.
Bovendien gaat t erom dat t iemand is met capaciteit, ervaring, kennis etc. en dan kan t mij niet zoveel schelen of hij op een lijst staat of niet...als ie t maar kan.

Ten derde: geen kiezersbedrog, want je geeft de informatie VOORDAT men gaat stemmen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 14:06
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Ik vind het onzin. Het wordt of Wouter Bos of JP Balkenende.
Volgens mij kun jij niet zo goed lezen?

Citaat:
Omdat Bos heeft gezegt dat hij dit niet wil doen moet Balkenende het maar weer worden, zoals hij zelf heeft gezegt.
Balkenende kan zoveel zeggen. Die uitspraak is van hem is modder aangezien hij niks over de PvdA te zeggen heeft. Als de PvdA de grootste wordt heeft het PvdA het voor het zeggen als formateur ed.

Citaat:
Dat men nu Cohen naar voren schuift vind ik vreselijk slecht. Die man stond niet eens op de kiezerslijst, en dat maakt de PvdA nu (3 dagen voor de verkiezingen) bekend. In mijn ogen kiezersbedrog.
Kijk ook eens naar de omstandigheden. Kiezers die PvdA overwegen zullen dat doen, ben ik van overtuigd. Zij zullen zich dan ook niet interesseren voor een dergelijke verdraaiing van feiten zoals jij weergeeft want een ieder die het heeft gevolgd weet dat Bos vanaf het begin af aan heeft gezegd dat hij geen premier wilde worden. Daarnaast was het niet aan de orde. Je stemt m.i. eerst op een partij, dan pas op een persoon. Dat Bos geen premier zou worden wist je al vanaf het begin. Dus ik zie de logica wel.
Oud 19-01-2003, 14:08
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Ten eerste: Balkenende:geen premier onder PvdA

DEN HAAG CDA-leider Balkenende denkt
niet echt dat hij premier kan blijven
als de PvdA de grootste partij wordt.

Op een partijbijeenkomst in Uden zei
hij gisëeren dat "als de PvdA zoveel
tijd nodig heeft om te komen met een
premierskandidaat,ze mij maar gewoon
moet laten zitten".In Buitenhof zei
hij vandaag dat het ging om een graë.

In Buitenhof herhaalde Balkïnende dat
"de agenda van de toekomst" vraagt om
een kabinet met de VVD.Hij erkende dat
hij als wetenschapper zeer kritisch was
over de VVD,maar voegde eraan toe dat
de PvdA nu niet klaar is om te regeren
en voor de verkeerde oplossingen kiest.

Ten tweede: kiezerslijst of niet, boeit niet zo. De premier wordt niet rechtstreeks door t volk gekozen hier in NL.
Bovendien gaat t erom dat t iemand is met capaciteit, ervaring, kennis etc. en dan kan t mij niet zoveel schelen of hij op een lijst staat of niet...als ie t maar kan.

Ten derde: geen kiezersbedrog, want je geeft de informatie VOORDAT men gaat stemmen.
1. Dat wist ik niet toen ik mijn vorige post plaatste.

2. Voor mij maakt het wel uit, die man heeft niets van doen gehad met de partij van arbied op landelijk niveau, en daarom heeft de kiezer ook zijn idealen ed niet kunnen zien. Omdat men hem nu pas naar voren schuift getuigt van een soort van kiezersbedrog, omdat het in zo`n laat stadium gebeurt. Een stem aan de PvdA is nu immers een stem op Cohen.

3. Je hebt gelijk, maar ik gebruikite het woord in een andere context. De definitie zoals jij die gebruikt is idd helemaal correct. Maar om dit alles 3 dagen voor de verkiezingen te doen vind ik veel te laat en daarom gebruikte ik die term.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef:
Vind ik onzin. Vroeger was het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat de lijsttrekker de premier werd. Is iets van de laatste zoveel jaren. En ik denk dat dat misschien ook beter is, loopt de fractie niet braaf achter de premier aan en kan het hopelijk tegengas geven. Het versterkt het dualisme. dus waar is het kiezersbedrog? We kunnen immers nog niet rechtstreeks een premier kiezen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 14:15
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Milk schreef:
Vind ik onzin. Vroeger was het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat de lijsttrekker de premier werd. Is iets van de laatste zoveel jaren. En ik denk dat dat misschien ook beter is, loopt de fractie niet braaf achter de premier aan en kan het hopelijk tegengas geven. Het versterkt het dualisme. dus waar is het kiezersbedrog? We kunnen immers nog niet rechtstreeks een premier kiezen.
Nouja, of het beter is. Ik denk wel dat de PvdA eerder met Cohen op de proppen had moeten komen. Dat is het enige wat ik erover te zeggen heb. Omdat men daar zo laat mee is, ziet de kiezer het misschien ook wel anders. Iig staat deze dag weer in het teken van de PvdA die dmv Cohen toch steeds weer meer naamsbekendheid krijgt.

Ik vind het allemaal erg spannend en wacht met smacht de verkiezingen van komende woensdag af.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef:
Nouja, of het beter is. Ik denk wel dat de PvdA eerder met Cohen op de proppen had moeten komen. Dat is het enige wat ik erover te zeggen heb. Omdat men daar zo laat mee is, ziet de kiezer het misschien ook wel anders. Iig staat deze dag weer in het teken van de PvdA die dmv Cohen toch steeds weer meer naamsbekendheid krijgt.

Ik vind het allemaal erg spannend en wacht met smacht de verkiezingen van komende woensdag af.

Mwjah, maar als het nog niet van toepassing is hoeven ze toch geen naam te zeggen. En als ze er al mee in het begin waren gekomen was het van ''goh de PvdA wordt overmoedig en denken nu al dat ze de premier kunnen leveren.". En verder is het wel slimme marketing ja

ik ook, ik ook..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 14:29
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Milk schreef:
En verder is het wel slimme marketing ja
Ja idd.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 14:29
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Wawl schreef:
1. Dat wist ik niet toen ik mijn vorige post plaatste.

2. Voor mij maakt het wel uit, die man heeft niets van doen gehad met de partij van arbied op landelijk niveau, en daarom heeft de kiezer ook zijn idealen ed niet kunnen zien. Omdat men hem nu pas naar voren schuift getuigt van een soort van kiezersbedrog, omdat het in zo`n laat stadium gebeurt. Een stem aan de PvdA is nu immers een stem op Cohen.

3. Je hebt gelijk, maar ik gebruikite het woord in een andere context. De definitie zoals jij die gebruikt is idd helemaal correct. Maar om dit alles 3 dagen voor de verkiezingen te doen vind ik veel te laat en daarom gebruikte ik die term.
1. t is vanaf 11 uur ofzo bekend idd

2. NIET ???
''Als burgemeester van Amsterdam (en dus korpsbeheerder) onderhandelde hij onlangs nog met het kabinet-Balkenende over een beter veiligheidsbeleid, bracht Bos in herinnering. ''

''Bos wees verder op de periode van Cohen als staatssecretaris van Vreemdelingenzaken in het tweede paarse kabinet-Kok. Hij was toen verantwoordelijk voor de invoering van de Vreemdelingenwet. "En hij heeft ook leiding gegeven aan het uitzetten van criminele illegalen", aldus Bos. ''

WEL DUS

3. hij is burgemeester van A'dam, heeft t druk genoeg en niemand wist 1 a 2 weken geleden nog dat t een nek aan nek race zou worden tussen cda en pvda. dan isset logisch dat je een aantal dagen nodig hebt om te onderhandelen en tot een besluit te komen, vooral in verkiezingstijd heb je weinig tijd dus kan t aantal dagen oplopen.

3 dagen of 10 dagen, boeit nix. als t maar voor woensdag bekend is.

Bovendien zou t arrogant geweest zijn als je al een aantal weken van tevoren met een premierkandidaat komt, alsof de pvda meteen weer gaat regeren en t neitmeer om de inhoud gaat..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 15:38
Floef
Floef is offline
Jippie Cohen.

[De premier is gevonden.]
Oud 19-01-2003, 15:48
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Floef schreef:
Jippie Cohen.

[De premier is gevonden.]
als ze de grootste worden ja
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 16:12
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
als ze de grootste worden ja
Wat ik hoop dat ze dat niet worden.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 16:14
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Wat ik hoop dat ze dat niet worden.
Ik wel.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 16:14
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
dreadzzmeisje schreef:
want kiezersbedrog.
Onmogelijk.
Kiezersbedrog is als je iets pas bekend maakt na de verkiezingen, niet van toepasing hier.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 16:38
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Onmogelijk.
Kiezersbedrog is als je iets pas bekend maakt na de verkiezingen, niet van toepasing hier.
Dan nog zou er geen sprake zijn van kiezersbedrog, aangezien we in Nederland verdomme geen gekoze premier hebben. Staatsrechtelijk is het zelfs zo dat de premier ook niet de leider of iets dergelijks is, slechts de voorzitter van de ministerraad.
Oud 19-01-2003, 16:40
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Kvind die Cohen wel goede man, is in elk geval een ervaren politicus die ook een beetje gezag uitstraalt, in tegenstelling tot Wouter Bos, die ik persoonlijk nog erg jong vind. Ik vind het wel extreem slap dat Cohen niet in debat wil gaan met de andere kandidaat-premiers, dat zou juist een prima gelegenheid voor de kiezer zijn om te zien wie die Cohen nou precies is en wat zijn persoonlijke meningen zijn. Ik vind het ook een domme zet van Wouter Bos want hij moet nu zichzelf en zijn kandidaat-premier gaan verdedigen tegen Herben, Zalm en Balkenende.

Had het trouwens wel geniaal gevonden als die Tjeek Willink het was geworden, die gast is namelijk homo en ik denk niet dat Bea dat zo leuk had gevonden.
Oud 19-01-2003, 16:50
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Dan nog zou er geen sprake zijn van kiezersbedrog, aangezien we in Nederland verdomme geen gekoze premier hebben. Staatsrechtelijk is het zelfs zo dat de premier ook niet de leider of iets dergelijks is, slechts de voorzitter van de ministerraad.
Jep, je hebt gelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2003, 16:51
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef:
Kvind die Cohen wel goede man, is in elk geval een ervaren politicus die ook een beetje gezag uitstraalt, in tegenstelling tot Wouter Bos, die ik persoonlijk nog erg jong vind. Ik vind het wel extreem slap dat Cohen niet in debat wil gaan met de andere kandidaat-premiers, dat zou juist een prima gelegenheid voor de kiezer zijn om te zien wie die Cohen nou precies is en wat zijn persoonlijke meningen zijn. Ik vind het ook een domme zet van Wouter Bos want hij moet nu zichzelf en zijn kandidaat-premier gaan verdedigen tegen Herben, Zalm en Balkenende.

Had het trouwens wel geniaal gevonden als die Tjeek Willink het was geworden, die gast is namelijk homo en ik denk niet dat Bea dat zo leuk had gevonden.
Homo? haha wat boeit Bea dat dan volgens jou?
Mwa, dat verdedigen zal m wel lukken denk ik, t gaat immers om de inhoud en die is hetzeldfe
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 16:52
sublime
sublime is offline
laat iedereen nu maar massaal pvda gaan stemmen; heb liever cohen dan balkenende als premier....

maar ja, kmag nog niet stemmen, hè
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 16:54
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
sublime schreef:
laat iedereen nu maar massaal pvda gaan stemmen; heb liever cohen dan balkenende als premier....

maar ja, kmag nog niet stemmen, hè
Je maakt de fout door voor de persoon te kiezen.
T gaat om de inhoud
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 16:55
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Waarom zou Bea dat nou niet leuk vinden? Wat boeit sexuele voorkeur nou, het gaat erom wat hij presteert en hoe hij dat bewerkstelligt.

Ik vind Fortuin geen eikel omdat-ie homo was, maar om z'n ideeen.
Oud 19-01-2003, 17:00
sublime
sublime is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Je maakt de fout door voor de persoon te kiezen.
T gaat om de inhoud
ja okee, maar ik zie ook liever de pvda als de grootste dan het cda, en dan dus ook cohen als premier. maar moet toegeven dat ik qua persoon cohen ook sympathieker vind overkomen dan balkenende... > je hebt dus wel enigzins gelijk

ben trouwens wel en voorstander van een cda/pvda coalitie. beter dan vvd/cda. maar das weer een ander verhaal
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 17:01
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
sublime schreef:
ja okee, maar ik zie ook liever de pvda als de grootste dan het cda, en dan dus ook cohen als premier. maar moet toegeven dat ik qua persoon cohen ook sympathieker vind overkomen dan balkenende... > je hebt dus wel enigzins gelijk

ben trouwens wel en voorstander van een cda/pvda coalitie. beter dan vvd/cda. maar das weer een ander verhaal
Ow okee
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 20:06
Joostje
Joostje is offline
tja, jammer dat t pronk niet is
Oud 19-01-2003, 20:43
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Cohen is niet voor Ajax. Kampioenshuldiging moest op de parkeerplaats.
Dat was idd kut, ik was erbij.

@Pibbo.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 22:15
bracelance
bracelance is offline
cohen
Oud 19-01-2003, 22:41
dystopia
dystopia is offline
@ Pibbo: Lees je mail
Oud 20-01-2003, 09:44
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
dystopia schreef:
@ Pibbo: Lees je mail
Ik wachtte er al op.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 16:49
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Waarom zou Bea dat nou niet leuk vinden? Wat boeit sexuele voorkeur nou, het gaat erom wat hij presteert en hoe hij dat bewerkstelligt.

Ik vind Fortuin geen eikel omdat-ie homo was, maar om z'n ideeen.
Het is algemeen bekend dat onze Koningin iets tegen homo's heeft. Nederlandse ambassadeurs die homo zijn mogen van de koningin niet hun mannelijke partner meenemen, terwijl hetero's wel met partner ontboden worden

Kvind het ook maar kansloos hoor, kheb niets tegen homo's maar zij blijkbaar wel.
Oud 20-01-2003, 18:08
Atje85
Atje85 is offline
Scholieren kiezen massaal voor PvdA

HILVERSUM Als het aan scholieren ligt,
komt de PvdA met 41 zetels als grootste
partij in de Kamer.Vorig jaar gaven ze
de PvdA nog maar 22 zetels.De VVD wordt
net voor het CDA tweede,waarbij beide
23 zetels krijgen.GroenLinks wordt met
16 zetels vierde en de SP vijfde.

De LPF moet ook van de scholieren flink
inleveren.Vorig jaar gaven ze de LPF 35
zetels,nu slechts tien.Van alle nieuwe
partijen krijgt de Partij van de
Toekomst de meeste stemmen (3,8%).

Traditiegetrouw houdt het Instituut
voor Publiek en Politiek enkele dagen
voor de verkiezingen een peiling onder
scholieren,dit keer zo'n 91.000 mensen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 18:08
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Het is algemeen bekend dat onze Koningin iets tegen homo's heeft. Nederlandse ambassadeurs die homo zijn mogen van de koningin niet hun mannelijke partner meenemen, terwijl hetero's wel met partner ontboden worden

Kvind het ook maar kansloos hoor, kheb niets tegen homo's maar zij blijkbaar wel.

Ik denk dat dat meer iets zakelijks is ipv een persoonlijk iets...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 11:59
NN
NN is offline
Ik vind Cohen een goed keuze. Hij heeft in tegenstelling tot Balkenende veel politieke en bestuurlijke ervaring, zowel landelijk als staatssecretaris als lokaal als burgemeester.

Verder is het heel goedkoop van o.a. Zalm en Balkenende om te spreken van kiezersbedrog e.d.. Alle ministers en staatsscretarissen van de LPF stonden ook niet op de lijst, maar desondanks kregen die wel een groots mandaat van het volk. Dat hoeft ook niet want wij kiezen mensen voor de Tweede Kamer, niet de ministerraad of een premier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten