Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Jotie schreef toch iets over Doodsbloemen die ontloken in hem, misschien wel in zijn mond of zo. Wel van hem gehoord, zelfs nog iets gelezen van een 'na-aper' toen ie zoveel jaar de pijp uit was. goed werk, jammer van dat snuiven...
||
Citaat:
![]()
|
even om een voorbeeld te geven over wie we het hebben:
(maakt het toch iets levendiger lijkt me zo) "Zuiver Zuiver komt de avond af, liefste en ruikt naar wind gelijk uw haar, uw lippen als ge lacht. Een wolk schuift tegen de bleke hemel voorbij, mijn hand over het zachte vel van uw hand. " Jotie T'Hooft
||
Citaat:
Haar zachte hand, het rode blauw dat zonder schroom mijn hand raakte Ze vormt haar ogen door het zwart haar handen voelen licht. Ze is te mooi voor een gedicht. Ehhh dit is van mij hoor ![]() Maareh -> is dit een Ode aan Jotie ofzow?
|
![]() |
ik ken hem ook wel (nu ook niet persoonlijk ofzo :-)), inderdaad hij heeft neig schone gedichten vooral:
"liefde en ellende: brood van weken oud heb ik geweekt in water en opgegeten, terwijl da kou aan mijn tenen knaagde. Met naalden heb ik in mijn bloed gewoeld en gezocht. En niets gevonden. Ik heb op straatstenen geslapen met honger die door niets nog gestild kon worden leek het wel. In nachten, nat en donker, was ik alleen en mijn stem hoorde niemand. Ziektes Hebben mij bezocht in de jaren, ik wou vluchten in de dood Maar niets was erger dan nu, ik wou dat je bij me kwam en in mijn ogen keek" ik vind zijn gedichten juist schoon omdat ze écht wel realistisch zijn en niet zo melig waarin het leven constant rooskleurig wordt beschreven, want uiteindelijk weten we zelf toch wel beter denk ik... ff mijn mening :-) groetjes
|
jaja, dat vind ik dus ook!!
Als ik die gedichten lees word ik helemaal blij van binnen....nouw ja blij....niet echt blij, maar ze zijn wel mooiiiii ![]()
|
![]() |
|
|