Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2003, 19:48
Parlaatje
Parlaatje is offline
ik heb een 'vriend' (die reken ik er nu niet meer onder) die iedereen wil vermoorden.
vroeger had hij vele woede aanvallen maar die waren nu over. toen vroeg iemand of hij iets al had geleerd (op msn) en hij zei rot op en dood aan alle homo's ! dood aan jou! die jongen dacht dat het een geintje was tot hij de volgende dag wat tegen hem zei en hijeen stomp in zijn buik kreeg. die middag begon dezelfde jongen tegen een andere vriend te zeggen dat hij ook dood zou gaan. daarna werd ik telkens aan een gesprek toegevoegt en uitgescholden voor hoer dit pikte een vriend van mij niet en stond erop dat hij in dit gesprek werd gedaan. dit heb ik gedaan en hij bleef zeer kalm. tot dat ze weer begonnen te schelden. deze 2 kenden elkaar NIET. toen zei de agresieve tegen X kom om 9 uur daar en daar heen dan zal ik je eens laten zien wat vechten is en dan kan je karin nooit meer neuken (dat laatste was helemaal ) dus X owkej is goed hoor. toen was om 9 uur de agressieve weg en hij beweerde dat hij die vriend van mij was weze slaan maar dat hij er niet was (duh) toen zei ik dat hij als hij een probleem had hij moest praten neit meost vechten zegt hij X gaat dood X gaat dood door mijn handen dit izjn geen woorden maar ik ga het doen en als jij dit verteld dan gaan julie er allemaal aan en dan zullen ze pas bloed zien stromen. toen was ik bang hij vertelde ook dat hij een school shuter was en iedereen zou neer knallen
hij is ook serieus naar dat pleintje geweest om X in elkaar te slaan
weet iemand wat er in zon iemands hoofd om kan gaan?
Oud 23-01-2003, 19:54
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
neej.. k zou ut nie weten. haat denk k.. haat tegen iedereen. zou je zijn ouders ofzo nie bellen. of IEMAND die em tegen kan houden en waar hij naar luistert?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 18:40
Parlaatje
Parlaatje is offline
school heeft de polisie dr zowat bijgehaald
politie vant zorgteam maar ik ben nog steeds bang
Oud 24-01-2003, 20:03
ABrules
ABrules is offline
ja, dan ga jij naar de politie ofzo... en gewoon tegen mensen zeggen, die zorgen er wel voor dat ie jou niet meer lastig kan vallen...
Oud 24-01-2003, 22:36
Verwijderd
Mh. Die heb je bij ons op school ook, zulk soort mensen. Normaal vind ik het niet, alles behalve zelfs, maar het komt in elk geval vaker voor, en dan voornamelijk tussen die bontkraag-scooter-jongetjes die per se stoer willen zijn. :/

Wat er in hun hoofd omgaat? Waarschijnlijk niet al te veel.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 03:11
Verwijderd
wat er in zijn hoofd rondgaat...
niks wat je tegen kan gaan denk ik
misschien extreme vorm van schyzophrenie, dat hij er tegen vecht om 1 persoon te blijven. Iig is dit niet helemaal normaal natuurlijk, kan je het beste aan de politie melden ofzo
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 20:06
Verwijderd
Oh, in strafrechtelijke termen heet zoiets een ziekelijke stoornis of gebrekkige ontwikkeling van de geestvermogens. En het zorgt er meestal voor dat je later in de gevangenis of de TBS-kliniek terechtkomt.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Bazz schreef:
wat er in zijn hoofd rondgaat...
niks wat je tegen kan gaan denk ik
misschien extreme vorm van schyzophrenie, dat hij er tegen vecht om 1 persoon te blijven. Iig is dit niet helemaal normaal natuurlijk, kan je het beste aan de politie melden ofzo
Euhm...je bedoeld MPS (=meervoudige persoonlijkheidsstoornis) geloof ik, als die term niet verouderd is. Schizofrenie is een psychotische stoornis, waarbij men waandenkbeelden en/of hallucinaties krijgt. Bovendien kan men ook lijden aan een gebrek aan energie en initiatief, ongepast effect, etc.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 13:13
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
12Trix schreef:
Euhm...je bedoeld MPS (=meervoudige persoonlijkheidsstoornis) geloof ik, als die term niet verouderd is. Schizofrenie is een psychotische stoornis, waarbij men waandenkbeelden en/of hallucinaties krijgt. Bovendien kan men ook lijden aan een gebrek aan energie en initiatief, ongepast effect, etc.
De term MPS (meervoudige persoonlijkheidsstoornis) is inderdaad verouderd en is vervangen door DIS (Dissociatieve Identiteits Stoornis), maar het gaat om hetzelfde: het aanwezig zijn van 2 of meer persoonlijkheden die het gedrag van iemand bepalen. Schizofrenie is, zoals je terecht opmerkt, inderdaad iets anders.
Oud 01-02-2003, 15:03
starbelliedboy
starbelliedboy is offline
moeilijk, moeilijk..
mijn advies.. mijd zulke mensen zo veel mogelijk. of geef hem aan.. dat is voor hem misschien ook beter, want dan zal ie waarschijnlijk wel psychiatrische hulp krijgen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 15:25
Justice
Justice is offline
Citaat:
nare man schreef:
Oh, in strafrechtelijke termen heet zoiets een ziekelijke stoornis of gebrekkige ontwikkeling van de geestvermogens. En het zorgt er meestal voor dat je later in de gevangenis of de TBS-kliniek terechtkomt.
Precies... alleen is het jammer dat zoiets in de vaak pas wordt opgemerkt na het strafbare feit...

MAW, je bent vrij in je doen en laten totdat je wordt opgemerkt!
(in sommige gevallen is dat maar goed ook, de naald van mijn snelheidsmeter zit soms eventjes vast op 170 per uur)
Reageren

Regels voor berichten