Advertentie | |
|
![]() |
|
http://forum.scholieren.com/showthre...ering+nare+man
In dit topic van nare man kan je zien dat mensen anders tegen de woorden aankijken. Iedereen heeft zijn of haar eigen defenitie van relatie of verkering...
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ver·´ke·ring (de ~ (v.))
1 omgang tussen twee geliefden => vrijage re·´la·tie (de ~ (v.)) 1 betrekking waarin personen, zaken, begrippen tot elkaar staan => verhouding 2 duurzame liefdesverhouding 3 persoon tot wie men in betrekking staat
|
Ik zou zelf niet zo snel spreken van een 'relatie' (ook omdat ik het een vreselijk kutwoord vind). Maar er zijn genoeg mensen van rond de 15 die al wel een langdurige relatie aangaan, hun leeftijd doet dan toch niets af aan de waarde daarvan?
|
Verwijderd
|
Ik denk dat je een persoon van rond de veertien niet kan tegen spreken wanneer hij of zij het over een 'liefdesrelatie' heeft (een relatie heb je namelijk in principe met iedereen in je omgeving).
Daarnaast kan je dat soort dingen nooit be- of veroordelen, 't is een gevoelskwestie. Wanneer iemand zegt van een ander persoon te houden, kan je niet zeggen van:'Niet, want jij bent nog maar 15, dan kan je nog niet van iemand houden.' Veel mensen gaan af op hun eigen ervaringen rond die leeftijd, ze hebben een vriendje of vriendinnetje maar kijken er op terug als iets wat niet geheel serieus was. Zelf begon mijn huidige relatie op mijn 15de, drie maanden later wist ik zeker dat ik van hem hield en datzelfde gevoel heb ik nu nog. Ik vind dat de enige persoon die kan bepalen of hij/zij zich in een liefdesrelatie bevindt, de persoon zelf is. Ook is het alleen aan die persoon om te bepalen of hij/zij van iemand houdt of niet... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
stel je krijgt op je 16e een vriend / vriendin en als je 18 bent gaat het nog steeds goed en waarschijnlijk blijf je ook bij elkaar dat zou ik geen verneuking van je jeugd noemen maar eerder een verrijking (zoals andijvie al zei)
|
Verwijderd
|
ik heb nu 6 mnd een vriend en ik denk dat ik wel lang bij hem blijf..maar of het idd m'n levenspartner is, kan ik nu nog niet zeggen.
Ik denk eerder dat een relatie is als je als je zoveel met elkaar memaakt en echt bij elkaar blijft en alles voor elkaar over hebt. Verkering is eerder als je gewoon alles n beetje voor de lol doet en bij moeilijke tijden niet bij elkaar blijft. ik denk dat 15 of 16 jarigen wel in staat zijn tot een relatie..maar dat je idd nog niet kan zeggen of het je levenspartner is. ssuuussssssssss |
![]() |
|
![]() |
je kan niet voor de hele bevolking spreken.
jouw stelling klopt wel voor een groot deel, maar er zijn ook zat mensen die trouwens met die gene met wie ze krijgen als ze 14 of 15 zijn. en ik geloof dat iemand die 2 jaar met een jongen heeft (vanaf dr 14e bijv.) echt om die jongen geeft. als we tenminste niet spreken van een verkering waarin je elkaar nooit ziet en elkaar nooit aangeraakt hebt. het geld gewoon niet voor iedereen. zo zijn er ook mensen die hier last van hebben als ze 20 zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
hoe kun je daar ingodsnaam een grens stellen.
de een van 14 wel.. de ander niet. dat ligt toch aan de persoon. ik denk trouwens ook dat je op je 14e/15e denkt, het gevoel hebt, dat dit je levensparter is, het allemaal heel serieus voor je is enz. en dat je er achteraf op terugkijkt, van, "wat ik nu voel is nog veel heviger, dit is pas houden van". maar wat maakt het uit. ik maak me er niet druk om hoor.
|
![]() |
Waarom zijn er toch zoveel mensen van overtuigd dat als je jonger dan 18 bent, je nog niet klaar bent om van iemand te houden
![]() Liefde kent geen grenzen...dus ook geen leeftijdsgrens...
|
Als je verkering hebt of een relatie begin je die over het algemeen gezien altijd het het idee van " Bij hem of haar wil ik voor altijd blijven." Leeftijd speelt hierin naar mijn mening geen rol.
Een relatie kun je altijd hebben, tuurlijk is er een grote kans dat de relatie niet een eeuwigheid duurd, maar is dit niet altijd het geval ? Of je nu 14 bent of 24, relatie's kunnen ALTIJD stukgaan, ongeacht je leeftijd. Dit betekent niet dat je geen relatie hebt gehad omdat je nog 'zo jong' was/bent. Liefde heeft geen grenzen...zo ook niet een leeftijdsgrens. Je kunt proberen het in een hokje te stoppen... 14 nee.... 16 ja.... Maar ik vindt dit eerlijk gezegd nogal zwart/wit gedacht. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Natuurlijk zal iedereen van de leeftijd in kwestie zeggen dat het wel kan. De beleving van een band die je met elkaar aangaat is op dat moment de sterkste die je kent, anders zou je hem nog wel versterken. Achteraf kun je terugkijken op een periode (als hierboven ook gepost) en denken: 'Tsja, nu is het toch nog heviger!'
Een persoon van 14 kan dus voor zichzelf een relatie hebben, terwijl een ander, die misschien meer ervaring heeft, het nog niet eens verkering zou noemen. Zo kan het ook zijn dat een persoon van 14 al een 'echte' relatie kan hebben en iemand van 20 niet. Het ligt puur aan de geestelijke beleving.
|
![]() |
|
|