Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2003, 17:43
TIGEK
TIGEK is offline
Voor mij e-mail gebruik ik Outlook express 2000. Nu wordt ik hellemaal gek van die yaha J virrusen en al die virrus waarschuwingen en nu wil ik al mij bijlage's blokeren. Door Outlook express wie weet hoe het moet. Ik haal mijn mail binnen door middel van IMAP van de Hotmail en word daarom niet gescand door NORTON. HOE MOET DAT
Oud 28-01-2003, 17:07
SuperSanne
SuperSanne is offline
extra-opties-beveiliging-wijst zich verder vanzelf (had je zelf ook wel kunnen vinden )
P.S. ik voel me nu heel, heel, heel erg slim
P.S. P.S. Ik heb ook hotmail via outlook, en bij mij scant norton gewoon de boel, dubbelcheck je instellingen nog eens voor de zekerheid
Oud 28-01-2003, 20:40
TIGEK
TIGEK is offline
Dit zijn mijn instelingen van Norton 2002

En hij scant hem niet wat doe ik fout
Oud 29-01-2003, 19:12
SuperSanne
SuperSanne is offline
ga naar "reageren op een aangetroffen virus", en probeer eens "vragen wat ik wil doen" aan te klikken. het kan zijn dat ie je mail wél scant, maar dat 'ie dat "achter je rug" om doet, omdat 'ie ze automatisch probeert te reparenen zonder dat jij dat weet. Als je deze optie aanklinkt en je krijgt een virus, zou je gewaarschuwd moeten worden...
Oud 29-01-2003, 19:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
In Outlook Express:

Tools -> Options > Security

Daar de optie

"Do not allow attachments to be saved or opened that could potentially be a virus"

aanvinken. Nu kun je geen attachments meer openen. Images kun je nog wel in de message zelf zien.

Is dit wat je zoekt?

P.S. Outlook is een ander programma dan Outlook Express. Vaak wordt het laatste bedoeld.
Oud 29-01-2003, 19:21
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
P.S. Outlook is een ander programma dan Outlook Express. Vaak wordt het laatste bedoeld.
jah maar k vind outlook een beetje onzin, het is niet eens fijn
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
jah maar k vind outlook een beetje onzin, het is niet eens fijn
Nee dat vind ik ook. Outlook Express is een veel kleiner programma, minder functies maar het doet gewoon goed zijn werk als emailclient. Bij outlook krijg je een hele planner etc., waar ik geen gebruik van maak. En ik sta niet bekend om mijn geduld, OE moet binnen 0.5 seconden geopend zijn, anders word ik pissig.
Oud 29-01-2003, 19:28
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
In Outlook Express:

Daar de optie

"Do not allow attachments to be saved or opened that could potentially be a virus"

aanvinken. Nu kun je geen attachments meer openen. Images kun je nog wel in de message zelf zien.
Dat is hetzelfde als wat ik(de slimmerik) zei, maar dan in het engels
Oud 29-01-2003, 19:30
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
engels
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
Overigens:
Je kunt door virusmails niet 'zomaar' geïnfecteerd raken. Indien je scripting en macrocode (sowieso onveilig) uit hebt staan, kun je never nooit door het openen van een bericht geïnfecteerd raken; het is immers hooguit een HTML file.

Het enige waar je op moet letten is dat je niet zomaar attachments opent. Vooral zogenaamde plaatjes die een andere extentie hebben dan .jpg .gif of .bmp zijn gewoon FOUT, afblijven dus.

.exe, .scr zijn de meest populaire extenties voor virussen, let dus op!
Oud 29-01-2003, 19:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
ehh? dacht dat je het over Norton Antivirus had.

Mijn berichtje ging over een optie in Outlook Express, zodat je helemaal geen attachments meer kunt openen. Blokkeren van bijlages dus, dat is volgens mij wat de topicstarter wilde.

*edit* Oh sorry Sanne, je hebt gelijk... ik had je eerdere berichtje niet gezien.

Laatst gewijzigd op 29-01-2003 om 19:39.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:33
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Overigens:
Je kunt door virusmails niet 'zomaar' geïnfecteerd raken. Indien je scripting en macrocode (sowieso onveilig) uit hebt staan, kun je never nooit door het openen van een bericht geïnfecteerd raken; het is immers hooguit een HTML file.

Het enige waar je op moet letten is dat je niet zomaar attachments opent. Vooral zogenaamde plaatjes die een andere extentie hebben dan .jpg .gif of .bmp zijn gewoon FOUT, afblijven dus.

.exe, .scr zijn de meest populaire extenties voor virussen, let dus op!
een jpg gif of bmp KAN geen virus bevatten of een virus activeren
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
een jpg gif of bmp KAN geen virus bevatten of een virus activeren
Een JPG, GIF of BMP kan zeker wel een virus bevatten.

De code wordt echter niet uitgevoerd (executed), dus het zal nooit schadelijk kunnen zijn. Maar in mijn vorige bericht beweerde ik niet dat een JPG GIF of BMP onveilig zijn hoor:

(..)Vooral zogenaamde plaatjes die een andere extentie hebben dan .jpg .gif of .bmp zijn gewoon FOUT, afblijven dus.
Oud 29-01-2003, 19:38
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Een JPG, GIF of BMP kan zeker wel een virus bevatten.

De code wordt echter niet uitgevoerd (executed), dus het zal nooit schadelijk kunnen zijn. Maar in mijn vorige bericht beweerde ik niet dat een JPG GIF of BMP onveilig zijn hoor:

(..)Vooral zogenaamde plaatjes die een andere extentie hebben dan .jpg .gif of .bmp zijn gewoon FOUT, afblijven dus.
ow k open allen jpg en bmps etc als er nix kan gebeuren dan kun je het makkelijk open maken en is er dus nix aan de hand
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
ow k open allen jpg en bmps etc als er nix kan gebeuren dan kun je het makkelijk open maken en is er dus nix aan de hand
Door het openen van een JPG GIF of BMP loop je geen enkel risico, dit kun je gewoon doen dus.

Waar je op moet letten is een zogenaamde foto:

Foto van mij.jpg.scr

Zoiets, nu is de extentie .scr ipv .jpg! Dus dit kan een virus zijn (de kans is heel groot eigenlijk).

Overigens wil ik benadrukken dat niet elk virus door een virusscanner wordt gedetecteerd. Als ik zelf een Virus of Trojan Horse schrijf, zal een virusscanner die never nooit detecteren. Alleen een firewall zoals Zone Alarm zou kunnen voorkomen dat een Trojan Horse informatie kan versturen via Internet, wat nodig is voor een cracker om remote control te krijgen van jouw computer.
Oud 29-01-2003, 19:45
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Door het openen van een JPG GIF of BMP loop je geen enkel risico, dit kun je gewoon doen dus.

Waar je op moet letten is een zogenaamde foto:

Foto van mij.jpg.scr

Zoiets, nu is de extentie .scr ipv .jpg! Dus dit kan een virus zijn (de kans is heel groot eigenlijk).

Overigens wil ik benadrukken dat niet elk virus door een virusscanner wordt gedetecteerd. Als ik zelf een Virus of Trojan Horse schrijf, zal een virusscanner die never nooit detecteren. Alleen een firewall zoals Zone Alarm zou kunnen voorkomen dat een Trojan Horse informatie kan versturen via Internet, wat nodig is voor een cracker om remote control te krijgen van jouw computer.
zoiets heb ik bij iemand owk uitgehaald
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 13:31
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb tegenwoordig last van een Zeer vervelende Hacker. Ene "subseven". Hij valt me de hele tijd lastig, weet niet wie het is of wat 'ie wil, weet alleen dat hij tot nu toe nog niet langs norton is gekomen (hahaha!!!)
Oud 01-02-2003, 14:25
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
ga naar "reageren op een aangetroffen virus", en probeer eens "vragen wat ik wil doen" aan te klikken. het kan zijn dat ie je mail wél scant, maar dat 'ie dat "achter je rug" om doet, omdat 'ie ze automatisch probeert te reparenen zonder dat jij dat weet. Als je deze optie aanklinkt en je krijgt een virus, zou je gewaarschuwd moeten worden...
Ik heb het veranderd.

Citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
Enlightenment schreef:
In Outlook Express:

Daar de optie

--------------------------------------------------------------------------------

De virrus worden nog steeds gedownload. En dat was het probleem. Het is trouwens steeds de Yaha.j.Virrus van steeds de zelfde personen.
Oud 01-02-2003, 14:33
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
TIGEK schreef:
De virrus worden nog steeds gedownload. En dat was het probleem. Het is trouwens steeds de Yaha.j.Virrus van steeds de zelfde personen.
Gedownload sure, maar als de code van een virus niet wordt uitgevoerd, kan het verder niets doen.
Reageren

Regels voor berichten