Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Overigens:
Je kunt door virusmails niet 'zomaar' geïnfecteerd raken. Indien je scripting en macrocode (sowieso onveilig) uit hebt staan, kun je never nooit door het openen van een bericht geïnfecteerd raken; het is immers hooguit een HTML file. Het enige waar je op moet letten is dat je niet zomaar attachments opent. Vooral zogenaamde plaatjes die een andere extentie hebben dan .jpg .gif of .bmp zijn gewoon FOUT, afblijven dus. ![]() .exe, .scr zijn de meest populaire extenties voor virussen, let dus op!
||
Citaat:
![]() Mijn berichtje ging over een optie in Outlook Express, zodat je helemaal geen attachments meer kunt openen. Blokkeren van bijlages dus, dat is volgens mij wat de topicstarter wilde. *edit* Oh sorry Sanne, je hebt gelijk... ik had je eerdere berichtje niet gezien. ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 29-01-2003 om 19:39. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() De code wordt echter niet uitgevoerd (executed), dus het zal nooit schadelijk kunnen zijn. Maar in mijn vorige bericht beweerde ik niet dat een JPG GIF of BMP onveilig zijn hoor: (..)Vooral zogenaamde plaatjes die een andere extentie hebben dan .jpg .gif of .bmp zijn gewoon FOUT, afblijven dus.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Waar je op moet letten is een zogenaamde foto: Foto van mij.jpg.scr Zoiets, nu is de extentie .scr ipv .jpg! Dus dit kan een virus zijn (de kans is heel groot eigenlijk). Overigens wil ik benadrukken dat niet elk virus door een virusscanner wordt gedetecteerd. Als ik zelf een Virus of Trojan Horse schrijf, zal een virusscanner die never nooit detecteren. Alleen een firewall zoals Zone Alarm zou kunnen voorkomen dat een Trojan Horse informatie kan versturen via Internet, wat nodig is voor een cracker om remote control te krijgen van jouw computer.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb tegenwoordig last van een Zeer vervelende Hacker. Ene "subseven". Hij valt me de hele tijd lastig, weet niet wie het is of wat 'ie wil, weet alleen dat hij tot nu toe nog niet langs norton is gekomen (hahaha!!!)
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|