Advertentie | |
|
![]() |
||||||||
Citaat:
En door wie en wanneer was dat allemaal opgeschreven? Citaat:
Omdat als ze gezegd had dat Jules Vernes een leugenaar was en er op los neukte, ze daar ook geen gegronde redenen voor had, aangezien niemand weet wat voor een persoon hij was. Mensen zeggen veel. Zeker na anderhalve eeuw (!) (zie terug, want dat moet je nog maar eens overlezen) Citaat:
Nou,.. ik zit er soms sterk erover te denken om ook zo'n hoofddoek te dragen. Vindt het soms ook veel mooier, maar dat terzijde ![]() Citaat:
Deed ik wel. Citaat:
Begin maar met citeren. En niet 1 regel, maar hele teksten. Citaat:
Dan heeft die vrouw wel in de gaten dat er andere mensen zijn die om haar geven en dat ze sterker staat dan ze is. Wellicht dat dat voor haar dochters grote positieve gevolgen met zich mee zal brengen. Citaat:
kijk maar in mijn andere posting wat ging over ayaan. Dat heb ik daar geschreven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En in verhouding tot de beruchte homo-uitspraken van een of andere imam vind ik de uitlatingen van Ayaan nuchter en realistisch en niet vooroordelend. Immers; ze baseert zich op de KORAN. Voor de verduidelijking; volgens miljoenen moslims de absolute waarheid. En hier wil ik 't graag bij laten. |
![]() |
|||
Citaat:
als je vrouw ongehoorzaam is? ja. moet ik het voor je opzoeken? ik heb het pas nog gelezen! Citaat:
het gaat hier om de ideeen die de koran heeft over het onvoorwaardelijk gehoorzamen aan je man, en de bestraffing die de man je mag geven als je niet gehoorzaam bent. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kom maar op met die zogenaamde stukken die je hebt gelezen ipv "Ik heb het nog pas gelezen" , Loser. Laatst gewijzigd op 29-01-2003 om 15:55. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ga je altijd schelden als je een mening hoort die niet met die van jouw overeenkomt. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
[I]"Surah 4:34 - Men have authority over women because Allah has made the one superior to the other, and because they spend their wealth to maintain them. Good women are obedient. They guard their unseen parts because Allah has guarded them. As for those from whom you fear disobedience, admonish them and forsake them in beds apart, and beat them. Then if they obey you, take no further action against them. Allah is high and supreme."[I]
Wat staat hier in feite? Dat de man boven de vrouw staat. PUNT. De mannen mogen hun rijkdommen aan hun "schenken" om vrouwen te onderhouden. Goede vrouwen zijn GEHOORZAAM. Als een moslimman ook maar dènkt dat de vrouw ongehoorzaam is; sla d'r op! Let op iedereen: ALS DE MAN HET VERMOEDEN HEEFT. In concreto is dat dus in een relatie (die UITGEHUWELIJKT zijn) waarin de man zich praktisch alles kan veroorloven. Een vrouw wordt zo ongeveer zijn persoonlijke slaafje. Nou zal dat vàst niet in elk huwelijk zo zijn, er zullen vàst wel vrouwen rondhobbelen die kicken op dat soort relaties (hell, wij hebben hier SM-boerderijen) maar dat neemt niet weg dat 't als algemene maatstaf inderdaad pervers en tiranniek is. |
![]() |
||
Citaat:
als je als dief je handen erafgehakt krijgt noem ik dat ook dwang. ik zie dat Dobermaan voor mij al wat speurwerk verricht heeft. en nu stop ik met internetten. |
![]() |
||
![]() |
4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.
Er staat hierin dat een man boven een vrouw staat. Maar waar zie jij staan om even in jouw bewoordingen te spreken: "Sla d'r op." Om het even duidelijk te maken, het gaat hier niet om kleine dingen zoals eten koken ofzo. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik weet niet waar Dobbermann zijn "bronnen" vandaan heeft, maar hij moet toch echt atheistische sites mijden. |
![]() |
|
![]() |
'tuchtigt haar' is minder grof dan 'beat them'; m'n woordenboek geeft voor tuchtigen als betekenis: "(lichamelijke) straf toedienen." maar lichamelijke staat hier dus tussen haakjes, dus het laat wat interpretatieruimte over.
@Mujahideen en/of Dobermann: denk je dat 'beat them' alleen in een niet-islamitische variant van de koran voorkomt (dus door critici geïnterpreteerd)? of staat het zo echt in de engelstalige versie? |
![]() |
|
Tjah, het verbaast met niet dat Hirshi Ali een fatwa over zichzelf heeft afgeroepen. Tis maar voor der te hopen dat ze geen enkele moslim tegen komt, want haar verrot sgoppen is een nog te milde wraakactie voor haar.
Zij zegt zelf dat ze de kunst van het liegen meester is, ze heeft zelf toegegeven dat ze helemaal geen moslim is geweest en zelfs toegegeven dat ze heeft gelogen om dit land in te komen. Tijd om haar naar Somalië te sturen? Zo een simpel zieletje dat erop uit is moslimvrouwen te onderdrukken, verdient niet beter. Zij hoort niet eens in de tweede kamer plaats te nemen. Die Zalm heeft overigens ook maar al te graag Hirshi Ali als woordvoerdster. Zelf durft ie natuurlijk niet, hij wil niet graag dood natuurlijk. Maar ik tel alvast af, ik denk dat ze het record van dhr. Fortuyn wel verbreekt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
35. En als gij een breuk tussen hen vreest, stelt dan een scheidsrechter van zijn familie en van haar familie aan. Indien zij verzoening wensen zal Allah deze tussen hen tot stand brengen. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alkennend. Dus als de vrouw het er niet mee eens is. Als ze onredelijk wordt behandeld. Dan rot ze gewoon op! Want wij moslim trouwen natuurlijk alleen voor het geld. Voor je verder blaat, homo van een dobberman, raad ik je eens aan heeeeeel goed levensverhalen over de profeet te lezen met die dikke hoofd van je. Als je dan eens let op wat o.a Aicha, een vrouw van de profeet, allemaal heeft gedaan. Dan had de gemiddelde kaaskop allang zijn bierflesje op haar kop kapotgeslagen. |
![]() |
|
![]() |
De discussie gaat wat mij betreft gruwlijk de verkeerde kant op. Met name meneer Youssef gedraagt zich niet conform mijn wens toen ik het topic startte. Waarom moeten mensen een serieus bedoelde discussie vervuilen met onnodig grove beschuldigheden en scheldpartijen en indirecte bedreigingen.
Ik stel voor om terug te gaan naar mijn stelling, en ik zou graag hebben dat daarop werd gereageerd. Als er in een moderne beweging in de westerse wereld iemand zou zijn die zou betogen dat vrouwen zich aan strenge regels moeten houden, waaronder dat ze zoveel mogelijk binnen blijven en zich anders geheel in sluiers moeten hullen, is dit dan pervers? En als een vrouw die zich niet aan de gedragsregels houdt op een gewelddadige wijze moet worden bestraft, noemen we dit gemeten naar onze westerse normen en waarden dan tiranniek? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En mensen die beginnen met "homo dit en homo dat" negeer ik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1 door bestraffing trachten te verbeteren => kastijden 2 door een militaire expeditie straffen kas·´tij·den (ov.ww.) 1 voor straf afranselen => tuchtigen Grappig dat jij mij gebiedt objectief te lezen, daar JIJ Moslim bent en ik ben "niets". |
![]() |
|
(nee, vrouwen waren ook na Mohammed niet zo vrij als men nu in Nederland, of beter nog, Zweden is, maar gezien de commotie rond Mohammed, lijkt me enig historisch perspectief wel nuttig
![]() The Liberation of Women in the 7th Century http://www.geocities.com/athens/part...article72.html Maar waarschijnlijk vinden jullie dat weer te partijdig, dus hier een wat minder partijdige site: More rights than one might think Some Americans believe that Muslim women are oppressed by their religion, forced to cover themselves completely, denied education and other basic rights. It is true that Muslim women, like women all over the world, have struggled against inequality and restrictive practices in education, work force participation, and family roles. Many of these oppressive practices, however, do not come from Islam itself, but are part of local cultural traditions. (To think about the difference between religion and culture, ask yourself if the high rate of domestic violence in the United States is related to Christianity, the predominant religion.) In fact, Islam gives women a number of rights, some of which were not enjoyed by Western women until the 19th century. For example, until 1882, the property of women in England was given to their husbands when they married, but Muslim women always retained their own assets. Muslim women could specify conditions in their marriage contracts, such as the right to divorce should their husband take another wife. Also, Muslim women in many countries keep their own last name after marriage. A peasant woman tending her sheep in Turkey [ enlarge ] The Quran explicitly states that men and women are equal in the eyes of God. Furthermore, the Quran: * forbids female infanticide (practiced in pre-Islamic Arabia and other parts of the world) * instructs Muslims to educate daughters as well as sons * insists that women have the right to refuse a prospective husband * gives women rights if they are divorced by their husband * gives women the right to divorce in certain cases * gives women the right to own and inherit property (though in Sunni Islam they get only half of what men inherit. Men are expected to care for their mothers and any unmarried female relatives, and would, it is reasoned, need greater resources for this purpose.) * While polygyny is permissible, it is discouraged and on the whole practiced less frequently than imagined by Westerners. It is more frequent in the Gulf, including Saudi Arabia. Many Muslims cite the Quranic phrase "But treat them equally... and if you cannot, then one [wife] is better" and argue that monogamy is preferable, or even mandatory. The Quran and the role of women As the Islamic state and religion expanded, interpretations of the gender roles laid out in the Quran varied with different cultures. For example, some religious scholars in ninth- and 10th-century Iraq were prescribing more restrictive roles for women, while elite women in Islamic Spain were sometimes able to bend these rules and mix quite freely with men (see Walladah bint Mustakfi below). Some contemporary women -- and men as well -- reject the limitations put on women and are reinterpreting the Quran from this perspective. Before the arrival of Islam in the seventh century, upper-class women in Byzantine society and Sassanian women of the royal harem wore the veil as a mark of their high status. This custom was adopted by elite women in early Islamic society in the same region. Many nomadic women, however, maintained their traditional freedom of movement and less restrictive dress codes even after conversion to Islam. Quranic rights for women were not always followed, depending on the strength of local patriarchal customs. Women in 19th-century Ottoman Egypt, for example, were often not given the full inheritance due them by law. If they challenged the family members who withheld their money in an Islamic court, however, they could win. This is still the case in family law practices in some countries. Female political leaders in Muslim societies Some women in Muslim societies have been prominent political actors. Female relatives of the Prophet Muhammad were particularly important in the early Muslim community because they knew his practice and teachings so well. Other women came to power through fathers or husbands. Still others wielded power behind the scenes. * Aisha, the favored wife of Muhammad, had great political clout and even participated in battle (the Battle of Camel). * Razia was a Muslim woman ruler of 13th-century India. * Amina was a 16th-century queen of Zaria in present-day Nigeria. * Shajarat al-Durr was briefly sultan in Mamluk Egypt, but was the power behind the throne for even longer. * The so-called "sultanate of women" in the Ottoman Empire during the 17th century was a period when several strong women had enormous power over affairs of state. * Huda Shaarawi, who became famous for discarding her face veil, also established a women's political party and worked for Egyptian independence from Britain in the first half of the 20th century. Today there is a small but growing number of women in the parliaments of Turkey, Egypt, Jordan, and Lebanon, and in the fall of 2002, the Moroccan parliament is hoping to bring women into 25 percent of its seats. Contemporary Muslim women heads of state have included Megawati Sukarnoputri of Indonesia, Benazir Bhutto of Pakistan, Tansu Ciller of Turkey, and Khaleda Zia and Sheik Hasina Wazed of Bangladesh. Women as religious leaders Sufism is an important branch of Islam emphasizing mysticism and one's personal relationship with God. The tenets of Sufism were first articulated by a woman named Rabia, a freed slave who became a prominent scholar in the eighth-century city of Basra in Iraq. She refused to marry because she did not want any earthly distractions from her love of God. Fatima, the Prophet Muhammad's daughter, and Zaynab, the Prophet's granddaughter, are also very important role models of piety for women in the Islamic world. Contemporary women are also important religious leaders. Zaynab al-Ghazali led the women's wing of the Muslim Brotherhood in Egypt. There are numerous women teachers, preachers, and Islamist leaders in contemporary Iran, one example being Zahra Rahnavard. In the United States, Riffat Hassan is a well-known American Muslim scholar. Wealthier women historically have had more economic and educational opportunities by virtue of their class. Many wealthy women were and continue to be highly educated, their money and intelligence giving them the power to ignore society's traditional expectations of women and to participate fully in the economic, political, and cultural life of their community. Wealthy women, however, have often been more restricted in their clothing and movement in public, since keeping them covered and out of public life is a way to demonstrate status. Poorer and rural women have had relatively more freedom of movement but fewer educational opportunities. In addition, women in highly segregated Muslim societies sometimes created (and still do create) their own society set apart from the male world. Segregation does not necessarily mean isolation for women, though it obviously has many other effects. Whatever the cultural and economic background of a woman, her own abilities and personality greatly determine what she can achieve in her society. * Khadija, first wife of the Prophet, was a confident and shrewd businesswoman. She first hired the Prophet to lead her trading caravans, then proposed marriage to him although she was many years his senior. She was the first person to convert to Islam. * Walladah bint Mustakfi, a spirited noblewoman and noted poet of 11th-century Cordoba, gave parties with both men and women where she read her poetry. She declared, "I am by God fit for great things/And go my way armed with pride." * The contemporary singer Umm Kulthum, who came from a modest village background, was considered by many to be the voice and conscience of Egypt. Even today her memory and music have great appeal throughout the Arab world. The veil The veil is often seen in the West as a symbol of Muslim women's subordinate position in society, but its meaning and use vary enormously in Muslim societies. * The Quran directs both men and women to dress modestly, but the actual interpretation and implementation of this rule varies enormously. * Historically, the veil has been related to social class, not religion. The veil was first adopted from pre-Islamic Byzantine and Persian customs. In most areas, poor and rural women have covered themselves less than urban and elite women. * Within Islam, head coverings (hijab) vary by culture. They range from loose scarves to veils and full-length coverings, such as the burqa worn by many Afghan women. There is also a new style called "Islamic dress," in which a loose coat is worn with a scarf tied over the hair. Covering of the face was more common in the past than it is today, more so in some regions than others. Head covering is not solely a facet of Islam, however, and women of many cultures and religions cover their heads in different ways. * Veiling rules vary from country to country. In the modern period, strict laws about women's dress are often used to emphasize the religious orientation of a particular government, as in Iran or Saudi Arabia. On the other hand, Turkey does not allow women to wear the veil in public offices or universities because the Turkish state is committed to a more secular identity. The veil is also discouraged in Tunisia. In all cases, many citizens are dissatisfied with the law. In many cases the varied practice of veiling is a personal, but not necessarily a permanent, choice made by women. Related sites Muslims: Women and Islam: http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/ shows/muslims/themes/women.html Is Islam inherently discriminatory? What is Muslim women's role in the Islamic resurgence? And what does it mean to be a Muslim "feminist"? Muslim Women's League Web Site: http://www.mwlusa.org The Muslim Women's League is a nonprofit American Muslim organization working to implement the values of Islam and thereby reclaim the status of women as free and equal. Women in Afghanistan: http://www.pbs.org/newshour/bb/asia/july -dec01/afghanwomen_11-21.html Four Afghan women talk to NewsHour about their repression during Taliban rule. (November 2001) Introduction to Islam: http://www.mideasti.org/library/islam/introislam.htm This introductory book on Islam includes a chapter on women. Biographical Sketches: http://www.maryams.net/biog.shtml Biographical sketches of influential Muslim women Women, Class, and Islam during the Ottoman Empire: http://www.humanities.ualberta.ca/ottoman /module2/tutorial2a.htm A tutorial on women, class, and Islam during the Ottoman Empire Rabi'ah: http://www.tl.infi.net/~ddisse/rabia.html Biographies on Rabia, one of the first Sufis, including translated quotations from her speeches The Muslim Sisters' Homepage: http://www.jannah.org/sisters/ This Web site is meant to help people to understand the true stance Islam takes on gender issues and the role of women. Women in Iran: http://www.pbs.org/visavis/women_mstr.html Vis à Vis discusses women's rights in Iran, pre-Islamic Revolution through today. Gender Issues in Islam: http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/teach/muslims/ Students will compare and contrast the roles of men and women with regard to various topics in the six countries featured in the film. A Woman's Place: http://www.pbs.org/visavis/resources_mstr.html Students will learn about women's status in Iran and the U.S. across different points in history, explain why women in Iran dress and interact with men in specific ways, and relate this to certain groups/religions in the U.S., and adopt the perspective of a woman living at a different time in the U.S. or Iran. Divas: The Interviews: http://www.pbs.org/adventuredivas/iran/divas/index.html Interviews with Iranian women about poetry, religion, politics, marriage, film, youth, and freedom of the press Reaching Across the Divide: http://www.npr.org/news/specials/sixmonths/muslim.html Attacks prompt a Muslim woman to teach others about her faith, dispel myths, and build understanding. Center for Near Eastern Studies: Media: Veiling and the Media: http://www.isop.ucla.edu/cnes/outreach/media/veiling/ This site provides a variety of viewpoints and resources in the Western popular media that look at veiling of Muslim women. http://www.pbs.org/wgbh/globalconnec...estions/women/ Putting world events in context Global Connections is the online home to a family of sites created to help teachers, students, and the general public learn more about events around the world through readings, lesson plans, links, timelines, and maps. |
![]() |
|
Ja en? Ik ken wel meer tirannen die de grondvesten hebben gelegd voor een religie. Ik denk dat de mensen die de uitspraken van Mohammed en god hebben opgetekend of de mensen die ze zo letterlijk volgen in de fout zijn. Je moet altijd eerst nadenken alvorens je je geloof nastreeft.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zei: dat is nog geen reden om homo als scheldwoord te gebruiken Logisch is het als iets als scheldwoord gebruikt wordt, het een negatieve lading heeft. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zou een homoseksueel 't werkelijk erg vinden als-ie voor "vieze hetero" uitgemaakt zou worden? -- Als hij me uit wil gaan schelden zal-ie toch met iets beters moeten komen denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Toch blijf ik het vreemd vinden dat Mohammed - de ontvanger van de Korantekst wordt verwisseld met Mohammed - de generaal. Voor zover ik weet beschouwen moslims Mohammed nog steeds als mens, en zijn niet al zijn daden per se nastrevenswaardi.g
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
|
![]() |
||
om ff wat misverstanden uit de weg te ruimen zal ik deze info over de positie van de vrouw die iemand anders heet opgezocht ook maar hier posten. dan is alles over de vrouw in de islam meteen een stuk duidelijker.
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
In principe mag ze gewoon zeggen wat ze vind. Ik bedoel: christenen worden ook vaak genoeg belachelijk gemaakt en daar hoor je veel minder over. Alleen was het niet slim om in haar positie dit op die manier te formuleren. Maar vanwaar al die ophef en interesse? Als iemand de christenen belachelijk maakt of het christelijk geloof verneukt is er niets aan het handje maar zodra er iets negatiefs over moslims of hun geloof word gezegd dan zijn de rapen gaar. Dan staat iedereen op de achterste poten (inclusief de moslims zelf: jaaah dit is discriminatie. Maar ze vergeten dat die mooie imams het zelfde deden). Wat is dit voor scheve schaats die gereden wordt
Er worden dagelijks mensen voor het hoofd gestoten waarom dan NU al die heisa? Omdat het moslims zijn? Dat vind ik scheef: elke dag word er in het bijzijn van christenen gewoon lekker doorgevloekt daar wordt toch ook niet meer moeilijk over gedaan? Wordt er wel eens aan christenen gevraagd hoeveel 'pijn' ze hebben van al dat gevloek dat dagelijks overal te horen is??? Nee toch??? Waarom dan nu zo scheef gaan doen dan? In mijn ogen zijn haar uitspraken helemaal niet zo verschrikkelijk maar wel vreselijk opgeblazen... Maar het komt vaak zo over dat Hirsi een domme bitch is, dat denk ik niet. In tegendeel: ik denk dat zij haar mening weldegelijk ergens op basseerd, ze is misschien niet 'slim' maar zeker niet dom of achtelijk. Ze weet verrekt goed waar ze het over heeft. Ik vraag me nog steeds af of ze zo veel verzint, ik heb van nog geen enkele moslim bewijzen gekregen die het tegendeel bewijzen. Zij zegt iets en zegt bewijs te hebben. Het gaat mij er trouwens niet om of zij volksvertegenwoordiger is of niet... Ik heb namelijk al gezegt dat ik het ook niet verstandig vind dat ze dit gezegt heeft in haar positie. Maar moeten het perce volksvertegenwoordigers zijn? Theo van Gogh kan er ook wat van... (t.o.v. moslims en t.o.v. christenen) nog geen topic over gezien. Gerard Reve deede het ook: ik heb nog niet veel afkeurends daarover gezien. Maar als ik in de stad roep: kut christenen: gebeurt er niets. Roep ik: kutmoslims Dan wordt ik of in elkaar geslagen of als ik niet uitkijk opgepakt wegens discriminatie (of beboet of gewaarschuwd in ieder geval) Dat is scheef... (LET OP: Ik zeg niet dat ik het eens ben met die imams en ook niet met Ali en ik ben het er misschien zelfs wel niet mee eens dat die imams werden vrijgesproken: misschien vind ik ook wel dat zij 'vervolgd' moet worden: waar het mij om gaat is dat we geen scheve schaats moeten rijden!!!) Dit is een samenvoeging van uitspraken die ik eerder elders deed omtrend dit onderwerp |
Advertentie |
|
![]() |
|
|