Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2003, 17:03
Quantes
Quantes is offline
Hoi,

Vandsaag naar de open dag van school geweest, beetje info gehaald. Ik wil denk ik Economie en Maatschappij gaan doen en dan in het vrije deel M&O (Management en Organisatie). Dit dan op havo niveau. Iemand die zo´n pakket heeft en kan zeggen of di erg moeilijk is?
Oud 01-02-2003, 17:09
Miracle
Miracle is offline
mja, ik heb dat profiel niet... maar het is waarschijnlijk erg moeilijk om daar antwoord op te geven. Het is persoonlijk of een profiel zwaar is of niet...
Het ligt er maar aan in welke vakken jij goed bent. En als je slecht bent ik bepaalde vakken dan moeten dat er niet teveel zijn...
M&O is een vak dat je moet liggen, heel veel mensen vinden het niks, terwijl anderen het niet zo moeilijk vinden... dus tja

Verder kan ik er dus niet zoveel over zeggen
Oud 01-02-2003, 18:12
mar87
mar87 is offline
Ik heb dit profiel ook. En ook met M&O in 't vrije deel. En ook op Havo- niveau. Ik vind 't niet moeilijk. En ik vind 't ook 'n leuk profiel. Omdat economie enzow, me gewoon interesseert en ik ben er ook wel redelijk goed in. Verder vind ik aardrijkskunde wel rottig soms, en geschiedenis vindik makkelijk. En dan heb ik Wiskunde A1,2 en ook dat vid ik niet moeilijk. duzzzzz.
Maar goed, het ligt er ook gewoon aan waar jij goed in bent.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 18:24
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Op je 16de je profiel kiezen? Lijkt mij een beetje laat, ik ben nu 16 en doe nu havo 5.

Maar goed, zoals gezegd hangt het van de persoon af... Ik vind het makkelijk, omdat er weinig exacte vakken inzitten, behalve wiskunde dan.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 18:54
Verwijderd
vraag eens of je wat boeken van economie en m&o mag bekijken, of vraag je decaan om advies/uitleg.

Van de andere vakken kun je toch gewoon nagaan hoe je cijfers de afgelopen jaren waren, en wat je ervoor hebt moeten doen om die cijfers te behalen?

als jij bv. met normaal werken gemiddeld een 7 haalt op geschiedenis, mag je er wel vanuit gaan dat je in de 4e/5e oid ook een voldoende haalt

btw.. hier vallen geen rechten aan te ontlenen

Laatst gewijzigd op 01-02-2003 om 18:57.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 20:04
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Op je 16de je profiel kiezen? Lijkt mij een beetje laat, ik ben nu 16 en doe nu havo 5.
ben blijven itten in groep 1 van de basisschool
Oud 01-02-2003, 20:31
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
dreadzzmeisje schreef:
maar dan nog... ik koos toen ik 14 was m'n profiel
Oud 01-02-2003, 22:47
Thomas
Thomas is offline
Ik heb het gehad en ik moet zeggen dat het heel erg goed te doen is. Mits je een beetje werkt en je best doet dan moet het heel gemakkelijk af te ronden zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 10:50
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:
maar dan nog... ik koos toen ik 14 was m'n profiel
Wat boeit dat nou joh? Misschien is ze wel een late leerling ofzo. En trouwens, ik ken mensen die 20 waren toen ze in de examenklas zaten, dus zo oud is ze nog niet.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 11:46
r3nske
r3nske is offline
Ik doe nu ook HAVO 4 Economie en Maatschappij (en inderdaad ik ben 18)! Maar ik was absoluut niet goed in de exacte vakken en de talen lagen me ook niet dus had ik eigenlijk niet veel keus! Toch ben ik hier wel blij mee, ik heb Frans laten vallen en nu dus alleen nog Duits1, aardrijkskunde, wiskunde en economie zijn niet makkelijk maar wel te doen! Op het VWO had ik hier juist grote moeite mee maar nu gaat het lekker dus... En je kan natuurlijk meer met dit profiel dan met bijvoorbeeld Cultuur en Maatschappij, maar dat ligt natuurlijk ook aan je interesses... Veel succes in ieder geval hoop dat je de juiste keuze maakt!!!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 11:52
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
dreadzzmeisje schreef:
Jammer . Ik zelf vind E&M nogal makkelijk alleen Wiskunde A is minder...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 13:59
DarkRaven
DarkRaven is offline
Geschiedenis en Economie zijn best wel makkelijk (veel hebben er geen problemen mee)

Wiskunde A12 en Aardrijkskunde zijn de vakken die best moeilijk zijn. Wiskunde hoeft niet perse moeilijk te zijn als je er echt goed in bent. Maar Aardrijkskunde is echt een ellende. Wij krijgen er zelfs punten bij zodat niet de hele klas een onvoldoende heeft :/
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 14:10
NN
NN is offline
Ik heb VWO-E&M + filosofie gedaan (vorig jaar examen met ruime voldoendes) en vond het prima te doen. Maar het ligt er natuurlijk gewoon aan of je goed bent in die vakken. (Zo denk ik dat als ik NT had gedaan nu nog in VWO4 zat met een schrikbarende onvoldoende op natuurkunde, scheikunde en wiskunde-B....)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:38
ydnew
ydnew is offline
Ik heb de havo afgerond en ik had ook het profiel e&m, je moet meer doen als je het vergelijkt met andere profielen. Je hebt vergeleken met c&m dan, meer dan tentamens en praktische opdrachten enzo.
m&o is wel een zwaar vak hoor. Je hebt veel theorie en je moet wel een beetje goed zijn met getallen enzo.
Toen ik met de havo bezig was had ik wel zoiets van waarom heb ik geen c&m gekozen???? ( je hebt maar een jaar wiskunde, geen ak en geen economie 2) , maar uiteindelijk als je alles hebt gehad dan valt het wel mee. En je kunt er bijna alle kanten mee op.

SUCCES ermee
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 11:10
Verwijderd
Citaat:
ydnew schreef:
Ik heb de havo afgerond en ik had ook het profiel e&m, je moet meer doen als je het vergelijkt met andere profielen.
Haha. Echt niet waar! E&M wordt op het VWO vaal gekozen als 'ik heb geen zin om te leren, dus doe ik dat wel.' Als je goed in talen bent, kies je C&M, als je goed in bio/wiskunde/scheikunde enzo bent kies je een Natuurprofiel. Ben je nergens goed in, dan kies je Economie en Maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 13:16
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:
Haha. Echt niet waar! E&M wordt op het VWO vaal gekozen als 'ik heb geen zin om te leren, dus doe ik dat wel.' Als je goed in talen bent, kies je C&M, als je goed in bio/wiskunde/scheikunde enzo bent kies je een Natuurprofiel. Ben je nergens goed in, dan kies je Economie en Maatschappij.
of als je het ndig hebt voor je opleiding

En M&O vind ik makkelijk maar ja zoals al eerder gezegt ik weet niet hoe je in elkaar zit dus ik kan het niet duidelijk zeggen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 13:28
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
ik zou geen m&o nemen, want dat zuigt ongelofelijk
Oud 03-02-2003, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef:
Je hoeft inderdaad niet meer te doen volgens mij. Maar het is onzin om te beweren dat mensen die nergens goed in zijn Economie en Maatschappij kiezen. Er zijn een hoop mensen die hier bewust voor kiezen, omdat het een vrij uitgebreid profiel is (heeft een beetje van alles) of die juist voor de keuze van de economische vakken gaat.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 16:19
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Alex schreef:
Je hoeft inderdaad niet meer te doen volgens mij. Maar het is onzin om te beweren dat mensen die nergens goed in zijn Economie en Maatschappij kiezen. Er zijn een hoop mensen die hier bewust voor kiezen, omdat het een vrij uitgebreid profiel is (heeft een beetje van alles) of die juist voor de keuze van de economische vakken gaat.
Precies. Ik doe E&M op VWO niveau. Trouwens aardrijkskunde is eigenlijk niet zo moeilijk. Alleen je krijgt soms echt hele vage proefwerken, tenminste bij mij op school dan, we hebben nl een leraar die geen les kan geven. En in die boekjes die je krijgt staat eigenlijk ook een hoop onzin in, waardoor de stof die je moet leren eigenlijk best weinig is. Best relaxt. E&M is best te doen vind ik. Ik heb zelf ook M&O, en dat bevalt me echt. Best interessant vak, maar je moet er eigenlijk best wel veel voor doen. Tsja...en wiskunde a1,2 das héél veel kansberekening heb ik gehoord daarom heb ik B1 genomen. Maar ja meot zelf ff kijken waar je goed in bent en wat je interesseert.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:10
Mindfields
Mindfields is offline
Ik heb E&M met filosofie en bio 1 gekozen, vind ik wel een mooi pakketje..
Oud 04-02-2003, 09:39
Never Gonna Stop
Never Gonna Stop is offline
Citaat:
@Moon schreef:
Precies. Ik doe E&M op VWO niveau. Trouwens aardrijkskunde is eigenlijk niet zo moeilijk. Alleen je krijgt soms echt hele vage proefwerken, tenminste bij mij op school dan, we hebben nl een leraar die geen les kan geven. En in die boekjes die je krijgt staat eigenlijk ook een hoop onzin in, waardoor de stof die je moet leren eigenlijk best weinig is. Best relaxt. E&M is best te doen vind ik. Ik heb zelf ook M&O, en dat bevalt me echt. Best interessant vak, maar je moet er eigenlijk best wel veel voor doen. Tsja...en wiskunde a1,2 das héél veel kansberekening heb ik gehoord daarom heb ik B1 genomen. Maar ja meot zelf ff kijken waar je goed in bent en wat je interesseert.
Ik heb M&O gehad tis te doen, en ik heb wiskunde A1,2 er zit kansberekening in maar je moet ook met functies unnen werken, logaritmen etc. enne economie 1,2 vind ik dus echt super kut............kep ook een leraar die het allemaal niet zo goed uitlegt dus misschien ligt het daar aan....
en inderdaad je moet kijken wat je wilt en wat je kan
Oud 04-02-2003, 19:09
Buffy
Buffy is offline
ik heb ook e&m en ook op havo niveau.
ikzelf heb dan biologie in het vrije deel; maar dat raad ik je wel af. de ng'ers en nt'ers hebben er best voordeel mee vind ik dat zij nog wat les hebben in natuur- en scheikunde.
het profiel op zich is best te doen, alhoewel gs dan even niet mijn sterkste vak is. ik vind ec12 best gemakkelijk en wa12 is ook best te doen. het is ook een afwisselend profiel, je hebt best verschillende vakken.

suc6 ermee

xxx Buffy
Oud 05-02-2003, 15:29
Étalish
Étalish is offline
Zelf heb ik ook het profiel E&M met als keuzevak m&o. En moeilijk vind ik het absoluut niet. Als economie en wiskunde je goed liggen zal m&o ook wel lukken denk ik, als je slecht ben in economie en wiskunde raad ik het niet aan m&o te kiezen..
Maar goed dat moet je zelf weten
Suc6 met het maken van je keuze!
Oud 06-02-2003, 17:44
Never Gonna Stop
Never Gonna Stop is offline
Citaat:
Étalish schreef:
Zelf heb ik ook het profiel E&M met als keuzevak m&o. En moeilijk vind ik het absoluut niet. Als economie en wiskunde je goed liggen zal m&o ook wel lukken denk ik, als je slecht ben in economie en wiskunde raad ik het niet aan m&o te kiezen..
Maar goed dat moet je zelf weten
Suc6 met het maken van je keuze!
snap jij economie 2?
Oud 07-02-2003, 14:42
Fantôme
Fantôme is offline
ik heb c&m met vakken bio / ak / du12 / fa1 / wisk.a12 maargoed, dat is gewoon omdat het profiel me meer boeide met die vakken enzow (ookal heb ik geen standaar C&M profiel aangezien ik geen tekenen/handarbeid heb en wel wisk.a12 en bio maargoed) dat zou bij jou ook zou zijn, als jij goed ben ik economie en dat ook leuk vind zal het minder moeilijk zijn omdat de meeste mensen automatisch liever aan hun huiswerk gaan voor een vak wat ze leuk vinden dan waar ze een hekel aan hebben. In c&m heb ik alleen economie1 en dat vind ik al erg... ik vind het verschrikkelijk saai maar haal wel normale cijfers terwijl ik er niks voor doe... maar goe, jij zal talen oid waarschijnlijk niks vinden!
Kort samengevat; het is gewoon wat je ligt (en ook wat je wilt worden als je dat al weet en als je het niet weet is economie en maatschappij aan te raden omdat het het breedste profiel is!)
xxxxxx
Oud 07-02-2003, 14:58
boss_Women
boss_Women is offline
Ik zelf moet nog een profiel kiezen en ik denk dat ik E&M ga kiezen ook in de richting M&O,,maar ik heb 1 jaar economie gehad en was er best wel slecht in,,ik ben bang dat ik het niet haal maar tegenover ik ben goed in Wiskunde dus daaar heb ik geen problemen mee... maar ik twijfel heel erg weet nooit zeker wat ik moet doen,,,,maar hoop uiteindelijk het beste voor mezelf te kiezen en hoop dat jij dat ook doet

suc6 met het kiezen
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 15:01
scholiertjes
scholiertjes is offline
Hee,

Ik doe ook Economie & Maatschappij met M&O in het vrije deel. Ik vind het zelf heel erg meevallen.
Je moet gewoon bij jezelf nagaan welke vakken je makkelijk vindt en wat je later voor beroep wilt doen.
Als je economie niet zo moeilijk vind is het profiel zeker te doen.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 23:58
heddvri
heddvri is offline
Citaat:
boss_Women schreef:
Ik zelf moet nog een profiel kiezen en ik denk dat ik E&M ga kiezen ook in de richting M&O,,maar ik heb 1 jaar economie gehad en was er best wel slecht in,,ik ben bang dat ik het niet haal maar tegenover ik ben goed in Wiskunde dus daaar heb ik geen problemen mee... maar ik twijfel heel erg weet nooit zeker wat ik moet doen,,,,maar hoop uiteindelijk het beste voor mezelf te kiezen en hoop dat jij dat ook doet

suc6 met het kiezen
hoi
als je slecht bent in economie raad ik m&o niet aan
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 00:03
heddvri
heddvri is offline
Citaat:
dreadzzmeisje schreef:
Hoi,

Vandsaag naar de open dag van school geweest, beetje info gehaald. Ik wil denk ik Economie en Maatschappij gaan doen en dan in het vrije deel M&O (Management en Organisatie). Dit dan op havo niveau. Iemand die zo´n pakket heeft en kan zeggen of di erg moeilijk is?
hoi
als je je een beetje interesseert voor economie is em absoluut een leuk profiel, vooral ook omdat de talen niet zwaar meetellen.
m&o raad ik alleen aan als je later bedrijfskunde of iets dergelijk swilt studeren of als je een eigen bedrijfje wilt opzetten. verder kan ik het profiel nog aanraden omdat je weinig exact hebt en je met het profiel heel veel kanten uitkunt. kies in plaats van m&o liever spaans ofzo dat is ook leuk
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:05
Main
Main is offline
Hoi,

Ik doe E&M in vwo4 met Duits 2 als keuzevak omdat ik slecht ben in tekenen en exacte vakken. Ik vind het best te doen. Ik heb net Geschiedenis 1 afgerond, en heb nu geschiedenis 2. Aardrijkskunde heb ik nu 2 weken dus daar kan ik niks over zeggen. Wel vind ik dat economie moeilijk is, maar op de havo is dat natuurlijk een stuk makkelijker. Het vak waar ik het meeste moeite mee heb is wiskunde a. Maar als je twijfelt zou ik het gewoon nemen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 11:28
fib
fib is offline
Ik zit nu in 4 havo, uiteraad doe ik e&m

Ik zal even allen vakken beschrijven:
geschiedenis: hier krijg je een hele lap tekst, maar zolang je de rode draad maar blijft volgen en een beetje inzicht hebt, is het makkelijk te doen.
aardrijkskunde dit jaar kreeg ik 3 dunnen tekstboekjes en bij elk boekje hoort een werk boek: de onderwerpen zijn: Regionale beeldvorming, Politieke beeld vorming en natuur en milieu dit laatste boekje valt mij persoonlijk erg tegen. Maar de andere boekjes zijn zolang je het regelmatig even doorneemt wel makkelijk.
wiskunde a1&a2 In het 4 en 5 jaar krijg je in totaal 120 slu (studie last uren) Statestiek en kansberekening en 120 slu analyse.
economie 1&2 Ik vind de stof wel pittig, het is ook veel stof in een korte tijd, maar zolang je regelmatig werkt ondervind ik geen problemen.
Oud 21-02-2003, 20:42
Étalish
Étalish is offline
Citaat:
Never Gonna Stop schreef:
snap jij economie 2?
Late reactie.. maar ik snap het wel, ja
Reageren

Regels voor berichten