Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2001, 20:42
michelle_flo
michelle_flo is offline
is er hier eimand die weleens paddo's opheeft ? wat gebeurt er dan precies en zou je het andere aanraden of afraden ??

------------------
een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen !!!!!
Advertentie
Oud 14-01-2001, 23:19
orrrbital
orrrbital is offline

niet doen voor de 18de!!

paddenstoelen zijn niet geestelijk of lichamelijk schadelijk, maar is het geen speelgoed! absoluut niet te vergelijken met alcohol of wiet of whatever. Het is geen 'high', je hele normale bewustzijn valt ineen en maakt plaats voor een ander, verlicht soort bewustzijn met totaal andere denkstructuren. Het is zeker zeer interessant en boeiend, je leert veel over jezelf en over de wereld omdat je even ontsnapt aan je dagelijkse gelimiteerde denkstructuur, maar als je 14 bent moet je daar ver van weg blijven!!! Eigenlijk zouden mensen onder de 18 er niet eens aan moeten kunnen komen, jammer genoeg zijn er veel smartshops die uit winstbejag lak hebben aan de regels. Je bent op je 14de nog niet emotioneel stabiel genoeg. Wacht tot je volwassen bent en evenwichtig in het leven staat.

Anders kan het nog geen kwaad, je houd er niets aan over, alleen Leuk zal het niet worden. Een bad trip is na 6 uur weer over en dan is er niets meer aan de hand, maar reken maar dat het niet iets is wat je graag wil ervaren.

mijn advies: onder de 18, niet doen. Daarboven ligt het eraan waarvoor je het doet. Ispiratie, filosofie, avontuur: ja.
Gewoon een high, fucked up willen worden, of gewoon verveling: NEE!

orb

Oud 14-01-2001, 23:27
orrrbital
orrrbital is offline
iedereen die er ook maar over *denkt* om paddo's een keer te gebruiken, zou het boekje 'Paddo's: onze kleine broeders' moeten lezen.

volledig online op: http://net.info.nl/paddo/paddo.htm

verder: www.shroomery.org

orb

Oud 15-01-2001, 10:21
KING-N
KING-N is offline
Ik heb 2 keer paddo's geprobeerd. En snap nog steeds niet waarom ze deze synthetische drugs legaal mogen verkopen in smart shops. De eerste keer was ik volledig de weg kwijt. Het was bij mij thuis en ik werd heel angstig om niks eigenlijk. Je ervaart alles heel anders en beelden worden wazig. Je beleeft heel veel in je eigen wereld. Beelden vervormen. Het is gewoon een drugs die een enorme impact op je heeft gedurende de trip. Mocht je besluiten het toch te doen dan zou ik het in een rustige omgeving doen met vrienden en er moeten zeker geen andere mensen bij zijn. Je kan je niet meer normaal gedragen. Ik heb al veel geprobeerd om dit gebied, maar paddo's heeft toch wel het grootste en gevaarlijkste effect gehad.

ik hoop dat je er wat aan hebt

MZZL..........
Oud 15-01-2001, 13:26
Isa
Isa is offline
Citaat:
KING-N schreef:
Ik heb 2 keer paddo's geprobeerd. En snap nog steeds niet waarom ze deze synthetische drugs legaal mogen verkopen in smart shops. De eerste keer was ik volledig de weg kwijt. Het was bij mij thuis en ik werd heel angstig om niks eigenlijk. Je ervaart alles heel anders en beelden worden wazig. Je beleeft heel veel in je eigen wereld. Beelden vervormen. Het is gewoon een drugs die een enorme impact op je heeft gedurende de trip. Mocht je besluiten het toch te doen dan zou ik het in een rustige omgeving doen met vrienden en er moeten zeker geen andere mensen bij zijn. Je kan je niet meer normaal gedragen. Ik heb al veel geprobeerd om dit gebied, maar paddo's heeft toch wel het grootste en gevaarlijkste effect gehad.

ik hoop dat je er wat aan hebt

MZZL..........
Paddo's zijn niet synthetisch.
Ik ben voor legalisering. Simpelweg doordat jij een bad trip hebt gehad, betekent nog niet dat het meteen verboden moet worden. Misschien heb je niet genoeg info erover gezochd en was je daardoor in een bad trip gekomen. Ze moeten goed voorlichting geven en
je moet je daaraan houden, om het risico te beperken.
P.S. Ik heb ook wel eens een bad trip gehad hoor.
Oud 15-01-2001, 13:28
Isa
Isa is offline
Citaat:
michelle_flo schreef:
is er hier eimand die weleens paddo's opheeft ? wat gebeurt er dan precies en zou je het andere aanraden of afraden ??
tja, als je het wilt proberen doe maar, maar zoek er eerst info over en verminder zo het risico op een bad trip. orb heeft al 2 sites gegeven. Dat je het niet moet doen als je nog geen 18 bent vind ik overigens onzin. ook als je 14 bent kun je er best tegen. Houd je gewoon aan de voorlichting.
Je moet het overigens nooit proberen als je depri bent.
Oud 15-01-2001, 13:43
orrrbital
orrrbital is offline
'En snap nog steeds niet waarom ze deze synthetische drugs'

synthetisch? ..heuh? wat is dat nou voor onzin? weet je wel wat synthetisch is?! synthetisch is als het in een laboratorium gemaakt wordt, maargoed..

'legaal mogen verkopen in smart shops.'

wat een domme kortzichtige opmerking. Iedereen moet toch zelf weten wat ie met zn bewustzijn wil doen? Waarom zouden ze het in godsnaam moeten verbieden? Ik denk dat dat standpunt puur voortkomt uit het feit dat jij ( en helaas de meeste mensen ) het gewoon normaal vinden dat zulke 'heavy' dingen verboden worden. Waarom accepteert iedereen dat toch, dat anderen bepalen wat je wel en niet mag ervaren

Bovendien, paddenstoelen verkopen zichzelf. JIJ vond het niet leuk, dus zal je het vast ook niet meer doen. Zoals veel mensen die het een keertje proberen uit nieuwschierigheid. Er zijn echter ook mensen die er op verstandige basis mee om kunnen gaan en er op spiritueel vlak erg veel plezier van beleven. Waarom zou dat niet mogen? ik vind alleen dat de voorlichting verbeterd moet worden. Ik blijf het zeggen, als je niet geintresseerd bent in het bewustzijn,je innerlijke wereld, filosofie & spiritualiteit, maar gewoon fucked up wil worden, zuip je dan gewoon klem ofzo!! Geloof het of niet: Teonanacatl, de heillige paddenstoel van de inca's, wil met respect behandeld worden. Niet als het eerste beste genotsmiddel voor een verveelde tiener.. Je kan er laconiek over doen, maar je merkt het zelf dan wel. Ik heb gewaarschuwd! paddo's zijn voor psychonauten en trippers

orb

[Dit bericht is aangepast door orrrbital (15-01-2001).]
Oud 15-01-2001, 13:53
orrrbital
orrrbital is offline

14 JAAR IS TE JONG!

de gemiddelde 14 jarige trekt het niet. punt uit. En ik geloof nooit dat iemand van 14 het om de juiste redenen zal gebruiken. Hoeveel 14jarigen ik elk weekend zie staan kotsen van een beetje alcohol, of fout zie gaan op 1 joint.. en dat wil maar zware middelen als paddo's proberen, terwijl ze de essentie ervan niet eens begrijpen. Ik denk trouwens echt dat de meeste smartshops ook nog wel zo slim zijn om een identiteitskaart te vragen, anders ondermijnen ze hun eigen branche. Maargoed.

orb

Oud 15-01-2001, 19:01
michelle_flo
michelle_flo is offline
orrbital ,ten eerste bedankt voor je advies

maar wat je over 14 jarigen zegt slaat nergens op. op feestjes drink ik veel zonder zat te worden of te kotsen,ik blow een jaar bijna iedere dag 2 joints en ben er nooit ziek van geworden.Ik wil het een keer uitproberen maar zie het absoluut niet als speelgoed,ik heb er ook veel over opgezocht ed.

meer mensen met adviezen ??
Oud 15-01-2001, 22:04
orrrbital
orrrbital is offline
nah okee, ik geef toe, ik generaliseerde een beetje. Maargoed, ik denk dat je er te jong voor bent, da's mijn mening. Nieuwschierig,okee, maar is dat zo extreem dat je niet meer kan wachten ofzo? nouja, lees ' paddo's onze kleine broeders' uit en je hebt temniste een idee. 'uitjebol' is ook goed ( www.fly.to/uitjebol ) en gewoon het stukje bij 'lsd' lezen ( da's bijna hetzelfde, mocht je dat niet wisten )

Waar ik verder wel benieuwd naar ben: waarom blow je eigenlijk zoveel? niet dat ik het afkeur ofzo, vraag het me gewoon af

orb
Oud 16-01-2001, 13:28
Isa
Isa is offline
Citaat:
orrrbital schreef:
'En snap nog steeds niet waarom ze deze synthetische drugs'

synthetisch? ..heuh? wat is dat nou voor onzin? weet je wel wat synthetisch is?! synthetisch is als het in een laboratorium gemaakt wordt, maargoed..

'legaal mogen verkopen in smart shops.'

wat een domme kortzichtige opmerking. Iedereen moet toch zelf weten wat ie met zn bewustzijn wil doen? Waarom zouden ze het in godsnaam moeten verbieden? Ik denk dat dat standpunt puur voortkomt uit het feit dat jij ( en helaas de meeste mensen ) het gewoon normaal vinden dat zulke 'heavy' dingen verboden worden. Waarom accepteert iedereen dat toch, dat anderen bepalen wat je wel en niet mag ervaren

Bovendien, paddenstoelen verkopen zichzelf. JIJ vond het niet leuk, dus zal je het vast ook niet meer doen. Zoals veel mensen die het een keertje proberen uit nieuwschierigheid. Er zijn echter ook mensen die er op verstandige basis mee om kunnen gaan en er op spiritueel vlak erg veel plezier van beleven. Waarom zou dat niet mogen? ik vind alleen dat de voorlichting verbeterd moet worden. Ik blijf het zeggen, als je niet geintresseerd bent in het bewustzijn,je innerlijke wereld, filosofie & spiritualiteit, maar gewoon fucked up wil worden, zuip je dan gewoon klem ofzo!! Geloof het of niet: Teonanacatl, de heillige paddenstoel van de inca's, wil met respect behandeld worden. Niet als het eerste beste genotsmiddel voor een verveelde tiener.. Je kan er laconiek over doen, maar je merkt het zelf dan wel. Ik heb gewaarschuwd! paddo's zijn voor psychonauten en trippers

Teonanacatl. Wat een onzin. Dat is gewoon een hallucinatie die een inca ooit gezien heeft nadat ie een paddo op had. En ik had een bad trip gehad toen ik ooit een paddestoel zoals gewoonlijk met respect behandelde, terwijl er genoeg van die tieners zijn die dat niet doen en die een gewone goede trip krijgen. Er zitten psilocybine- en psilocinemolukelen in de shroom, geen teonanacatl.
Oud 16-01-2001, 19:44
michelle_flo
michelle_flo is offline
Citaat:
orrrbital schreef:
nah okee, ik geef toe, ik generaliseerde een beetje. Maargoed, ik denk dat je er te jong voor bent, da's mijn mening. Nieuwschierig,okee, maar is dat zo extreem dat je niet meer kan wachten ofzo? nouja, lees ' paddo's onze kleine broeders' uit en je hebt temniste een idee. 'uitjebol' is ook goed ( www.fly.to/uitjebol ) en gewoon het stukje bij 'lsd' lezen ( da's bijna hetzelfde, mocht je dat niet wisten )

Waar ik verder wel benieuwd naar ben: waarom blow je eigenlijk zoveel? niet dat ik het afkeur ofzo, vraag het me gewoon af

orb
ik ben micchien ook wel te jong ,maar toch ga ik het binnenkort uitproberen.ik heb gekeken op'paddo's onze kleine broeders'. ik kan wel wachten maar het lijkt me gewoon fijn om even helemaal van de wereld te zijn en even nergens aan te hoeven denken.

ik blow stevig omdat ik dan ff alles om me heen vergeet en zo beter de dagen doorkom (zie sig.).ik kom zoiezo veel met drugs in aanraking door vrienden en ik heb/had verslaafde vrienden dus dit idee is niet zomaar in me opgekomen.

------------------
Oud 16-01-2001, 19:46
michelle_flo
michelle_flo is offline
Citaat:
orrrbital schreef:

orb
ik ben micchien ook wel te jong ,maar toch ga ik het binnenkort uitproberen.ik heb gekeken op'paddo's onze kleine broeders'. ik kan wel wachten maar het lijkt me gewoon fijn om even helemaal van de wereld te zijn en even nergens aan te hoeven denken.

ik blow stevig omdat ik dan ff alles om me heen vergeet en zo beter de dagen doorkom (zie sig.).ik kom zoiezo veel met drugs in aanraking door vrienden en ik heb/had verslaafde vrienden dus dit idee is niet zomaar in me opgekomen.

------------------
Oud 17-01-2001, 01:08
Nagoh
Nagoh is offline
..

[Dit bericht is aangepast door Nagoh (17-01-2001).]
Oud 17-01-2001, 01:09
orrrbital
orrrbital is offline
Kenny, het is nogal kortzichtig om de hele ervaring toe te wijzen aan een paar moleculen. Daamee zie je namelijk 1 belangrijk punt over het hoofd: Onze hersenen zijn ook niets anders dan moleculen. Datgeen wat jij als 'ik' beschouwd wordt ook enkel en alleen veroorzaakt door chemische reacties. Is het daarom minder echt? Een padde(n?)stoelen ervaring is voor mij altijd een mystieke en raadselachtige ervaring, die me altijd weer af doet vragen hoeveel waarde we moeten hechten aan datgeen wat wij 'realiteit' noemen.. Je eet een paddenstoelen en opeens is hetgeen wat wij als 'leven' beschouwen 180 graden anders. Moleculen of niet, dat maakt het niet minder vreemd. Trouwens,Teonanacatl is slechts de inca benaming voor wat wij paddo's noemen hoor, ik zeg niet dat er direct een geest in die paddenstoel zit ( het is waarscijnlijk psychologisch gezien een soort afsplitsing van onze persoonlijkheid, het onderbewuste wat ervoor zorgt dat een trip goed of slecht kan uitpakken ) maar ik zeg wel dat die paddenstoel onze hersenen zodanig beinvloed
dat het een aanwezigheid heeft. Je hebt in het princiepe gelijk, je krijgt zonder respect niet altijd een bad trip, maar door respect te tonen door ze op een goeie set&setting te nemen kun je het risico van een bad trip wel zo klein mogelijk maken, simpelweg alleen al omdat je je dan prettiger voelt.

michelle, van de wereld ben je zeker, alleen dingen vergeten/problemen uit de weg gaan werkt niet. Dan moet je heroine gaan spuiten ofzo. Zoals 'paddo's onze kleine broeders' ook al zegt, paddenstoelen zijn psychedelisch, als je problemen hebt krijg je ze gewoon terug op je brood, het werkt wat dat betreft beter dan 10 sessies met een psycholoog.

Ik zeg niet dat het per definietie fout is om het uit nieuwschierigheid te doen, maar zorg dan in iedergeval dat je je goed voelt en niet teveel aan je hoofd hebt

orb

Oud 17-01-2001, 19:45
michelle_flo
michelle_flo is offline
zoals op die site'onze kleine broeders' staat,wil ik ook een keer meemaken.maar ik denk dat het in mijn geval ook gewoon nieuwsgierigheid is

in ieder geval bedankt voor je adviezen orrrbital !

michelle

------------------
Oud 17-01-2001, 21:28
12345513
12345513 is offline
ik ben filosoof en spirtualist, ik mediteer veel, maar ik kan me gedachtes maar niet vrijmaken, er komen altijd wel beelden, zou ik eens paddo's kunnen proberen, zodat ik een nog diepere rust krijgt, en me waarnemingsvermogen tot het hogere bewustzijn verhoogd word ?

------------------
The LORD does not look at the things man looks at. Man looks at the outward appearance, but the LORD looks at the heart." (1Samuel 16:7)
Oud 18-01-2001, 08:07
Woutz
Woutz is offline
Citaat:
12345513 schreef:
ik ben filosoof en spirtualist, ik mediteer veel, maar ik kan me gedachtes maar niet vrijmaken, er komen altijd wel beelden, zou ik eens paddo's kunnen proberen, zodat ik een nog diepere rust krijgt, en me waarnemingsvermogen tot het hogere bewustzijn verhoogd word ?
Van paddo's krijg je een waterhoofd dus pas maar op ! :<>

Disclaimer: deze mssg is enkel bestemd voor 12345513 en er is door de auteur nooit de intentie geweest er een sociaal maatschappelijke waarde aan mee te geven

[Dit bericht is aangepast door Woutz (18-01-2001).]
Oud 19-01-2001, 13:24
Isa
Isa is offline
Citaat:
orrrbital schreef:
Kenny, het is nogal kortzichtig om de hele ervaring toe te wijzen aan een paar moleculen. Daamee zie je namelijk 1 belangrijk punt over het hoofd: Onze hersenen zijn ook niets anders dan moleculen. Datgeen wat jij als 'ik' beschouwd wordt ook enkel en alleen veroorzaakt door chemische reacties. Is het daarom minder echt? Een padde(n?)stoelen ervaring is voor mij altijd een mystieke en raadselachtige ervaring, die me altijd weer af doet vragen hoeveel waarde we moeten hechten aan datgeen wat wij 'realiteit' noemen.. Je eet een paddenstoelen en opeens is hetgeen wat wij als 'leven' beschouwen 180 graden anders. Moleculen of niet, dat maakt het niet minder vreemd. Trouwens,Teonanacatl is slechts de inca benaming voor wat wij paddo's noemen hoor, ik zeg niet dat er direct een geest in die paddenstoel zit ( het is waarscijnlijk psychologisch gezien een soort afsplitsing van onze persoonlijkheid, het onderbewuste wat ervoor zorgt dat een trip goed of slecht kan uitpakken ) maar ik zeg wel dat die paddenstoel onze hersenen zodanig beinvloed
dat het een aanwezigheid heeft. Je hebt in het princiepe gelijk, je krijgt zonder respect niet altijd een bad trip, maar door respect te tonen door ze op een goeie set&setting te nemen kun je het risico van een bad trip wel zo klein mogelijk maken, simpelweg alleen al omdat je je dan prettiger voelt.

orb
inderdaad, de set en setting moeten goed zijn, maar dat stukje over teonanacatl vind ik gewoon onzin, sorry. Overigens, wat dat hersenenstukje betreft, ik geloof wel dat mensen een onsterfelijke ziel hebben, wij zijn niet slechts wat molekulen.
Oud 19-01-2001, 18:15
Spacey
Spacey is offline
ohja hoe er ook rekening mee dat je je hele leven "Flashbacks" kan krijgen
iig als je het voor een langere tijd gebruikt. en als je het maar een paar keer doet kan binnen een jaar voorkomen.
Oud 19-01-2001, 21:03
orrrbital
orrrbital is offline
oeii, daar krijg ik nou jeuk van heh, weer zo iemand die valse informatie verspreid op basis van 'wat ie gehoord heeft'. Flashbacks komen voor bij minder dan 5% van de gebruikers, een meestal niet vaker dan 1 a 2 keer. lul geen onzin, ga eerst je er eerst eens in verdiepen voor dat je meelult met de onwetende meute

en kenny, waar zit dat stukje onsterfelijke ziel dan? een zooi moleculen is alles wat we zijn. Dus mensen zouden wel opeens een ziel hebben? geloof je dat wel, en teonanacatl niet? mensen of paddenstoelen, we zijn allemaal slechts biologische materie.

orb

[Dit bericht is aangepast door orrrbital (19-01-2001).]
Oud 20-01-2001, 13:37
Spacey
Spacey is offline
zeur niet, ik zeg ook "kan"
en je moet er zeker rekening mee houden dat je ze kan krijgen.
Oud 20-01-2001, 14:50
12345513
12345513 is offline
Citaat:
Woutz schreef:
Van paddo's krijg je een waterhoofd dus pas maar op ! :<>

Disclaimer: deze mssg is enkel bestemd voor 12345513 en er is door de auteur nooit de intentie geweest er een sociaal maatschappelijke waarde aan mee te geven

[Dit bericht is aangepast door Woutz (18-01-2001).]
he arbz, opdonderen

------------------
The LORD does not look at the things man looks at. Man looks at the outward appearance, but the LORD looks at the heart." (1Samuel 16:7)
Oud 04-04-2001, 14:26
Isa
Isa is offline
Citaat:
orrrbital schreef:
en kenny, waar zit dat stukje onsterfelijke ziel dan? een zooi moleculen is alles wat we zijn. Dus mensen zouden wel opeens een ziel hebben? geloof je dat wel, en teonanacatl niet? mensen of paddenstoelen, we zijn allemaal slechts biologische materie.

Offtopic: wat is een searchengine toch een geweldige uitvinding, ik ga deze topic even omhooghalen.
waar de ziel zit? overal in ons lichaam denk ik, het is simpelweg nog nooit ontdekt door wetenschappers.
Oud 04-04-2001, 14:28
Isa
Isa is offline
Citaat:
12345513 schreef:

van een kleine dosis misschien, daar wordt je euforisch en helder van. een hogere dosis zal je echt niet helpen je gedachtes vrij te maken.
Advertentie
Oud 06-04-2001, 13:53
hairsprayqueen
hairsprayqueen is offline
Hoi, ik heb ook een keer paddo's gebruikt, en ik vond het aan het begin echt dóódeng!

We hadden gedroogde mexicaantjes en we hadden best wel veel genomen en ja, ik ben een meisje en meisjes reageren sowieso heftiger op paddo's, dus voor de eerste keer was dat best wel onverstandig.

Ik dacht aan het begin al dat ik erin zat, de kleuren waren intenser, je gevoel als je bewoog was anders, je reageerde anders, alles was gewoon net wat anders, maar toen had ik gewoon het idee van ik móet gaan liggen, dus toen ben ik op bed gaan liggen met m'n vriend en toen kwam ik er pas écht in. De tijd stond opeens stil en ik hoorde de stemmen boven alsof je een bandje doorspoelde, en de stem van m'n vriend was alsof de batterijen van je walkman opraken, echt héél vaaaaggg...

Toen heb ik net allerlei vreemde vormen gezien, rare dingen gehoord ( de katten in het huis brulden als leeuwen ), en ik was heel bang dat ik er niet meer uit zou komen. Je leeft nu in het nú.

Ik heb daar 3 uur ineengedoken op bed gelegen en toen kwam ik er een beetje uit. Maar aan het begni vond ik het doodeng, maar ik ben nu blij dat ik het eens heb meegemaakt. Het was zó bizar.....alleen véél te veel in een keer, je ziet zóveel, hoort zoveel voelt zoveel. Je zintuigen slaan echt op hol.

En doe het alsjeblieft niet thuis als je ouders niks mogen weten ofzo, want het is echt iets wat je níet verborgen kan houden. Je kan echt net doen of je nuchter bent! En neem niet teveel in een keer!

Succes ermee!
Oud 11-04-2001, 16:50
ReiN
ReiN is offline
Toevallig was ik 14 toen ik het voor het eerst deed, het was een geweldige ervaring. De muur was net een zee met golven, ik heb minstens 3 kwartier met een vriend gestaan en telkens als we elkaar aangekeken kregen we de slappe lach, als ie weer over was en we keken elkaar weer aan kregen we weer de slappe lach en dat eindeloos door. Die zelfde vriend alleen kwam op een gegeven moment een hele slechte trip, en dat was niet leuk we waren met zijn 10en maar ik heb de rest van de avond bij hem gezeten, terwijl hij huilend op zijn bed lag terwijl hij lbijbaar allemaal erge dingen zag. Het beeld dat hij "Laat het stoppen, laat het stoppen 'schreeuwt is iets wat ik niet zal vergeten, en dit verzin ik niet.
Paddo's zijn buitengewoon gevaarlijk als je in een bad trip komt, en als je je niet lekker in je vel voelt, op welke manier dan ook is het denk ik ten sterkste af te raden. De vriend van mij was bijvoorbeeld bang dat zijn ouders thuis kwamen, en als die dat gekkenhuis bij hem thuis hadden gezien (iemand lag in de honde mand tegen zichzelf te praten, een ander lag tegen de verwarming aan omdat ie het koud had, weer een ander was in zijn eentje aan het schaken, ook was er iemand die een uur bezig is geweest om 2 vierkante meter vloer te stofzuigen, en de rest was gewoon de hele avond aan het lachen)
Orb, ik snap eigenlijk niet precies waarom je nou eignelijk zo gewichtig doet over paddo's, in mijn ogen zijn het net als alcohol en XTC gewoon drugs. En zoals met alle drugs moet je eerst voor informatie zorgen en weten wat je neemt, zodat dat je de risico's tegenelkaar af kan wegen en dan bij jezelf te rade gaan Of het is wat je wilt en of je die risico's ook daadwereklijk wilt nemen.
Jij kijkt misschien vanuit een spiritueel oogpunt naar, maar bedenk dat 90% van de gebruikers dat niet doet en het dus gewoon voor de kick doet, wat ook de bedoeling van drugs.

Regels voor berichten