Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2003, 14:52
eztah
eztah is offline
Ik kwam erop dit topic te openen na een gesprek met een vriend.
Voor mij persoonlijk is het logisch dat je seks hebt met een condoom, en als je zeker van elkaar bent alleen de pil.
Maar die vriend doet het dus heel vaak onveilig (ik geloof altijd), gewoon uit gemakzucht, omdat hij het met condoom niet lekker vind.
Ik begrijp daar helemaal niets van, ik begrijp dat als je dronken bent het een keer kan gebeuren dat je niet nadenkt, maar zoals hij doet.....Daar snap ik niets van.

Dus, hoe gaan jullie daarmee om? Altijd een condoom, of ga je op je goede gevoel af en doe je het niet?
En is het wel eens gebeurt dat je het onveilig deed en dat het fout ging?

(ik weet niet of dit onderwerp al vaak is geweest, sorry in dat geval)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 14:59
Verwijderd
altijd met pil en condoom gedaan,bij mij is t een keer fout gegaan toen we en de condoom en de pil gebruikte, veiliger kan eigelijk niet zou je denken, niet dus, ik werdt zwanger, was een miskraam.

Juist door deze feit snap ik niet dat alle mensen maar denken pff ik doe t gewoon zonder want mijn vriendin is aan t wondermiddeltje de pil,want t lijkt wel of iedereen zo denkt.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:03
KiMZz
KiMZz is offline
Jah komop als je zo gaat beginnen van "pil en condoom en toch zwanger" dan kan ALLES foutgaan!! Men heeft niet voor niks de pil ontwikkelt, die is echt wel veilig hoor als je m zonder condoom gebruikt. Als erzo'n grote kans was op een foutje en dus zwangerschap zou niemand meer aan sex doen!!
Oud 03-02-2003, 15:04
-Meisje-
-Meisje- is offline
Kan t eigelijk kwaad voor een jongen om zonder condoom seks te hebben? Ik bedoel, kan (ff het ergste geval) een jongen makkelijk AIDS krijgen door te vrijen zonder condoom?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:06
Verwijderd
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef:
Jah komop als je zo gaat beginnen van "pil en condoom en toch zwanger" dan kan ALLES foutgaan!! Men heeft niet voor niks de pil ontwikkelt, die is echt wel veilig hoor als je m zonder condoom gebruikt. Als erzo'n grote kans was op een foutje en dus zwangerschap zou niemand meer aan sex doen!!
goh echt heel veilig he als je toch zwanger wordt niemand heeft ooit beweerd dat de pil 100% veilig is, want zoiets kunnen ze nooit garanderen, t enige wat dan wel helpt is geen sex.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:07
KiMZz
KiMZz is offline
Er zijn genoeg mensen die alleen de pil gebruiken en echt nie zwanger worden hoor!!
Oud 03-02-2003, 15:09
-Meisje-
-Meisje- is offline
En er zijn er ook genoeg die de pil gebruiken en toch nog zwanger worden... T moet je maar overkomen...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:09
Harrie
Harrie is offline
ja als je zo gaat denken, dan is de volgende stap castereren?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:12
KiMZz
KiMZz is offline
Idd je moet niet zo vasthouden aan "er is een kans op zwangerschap" want de pil is voor 99% veilig en als je om die ene procent krampachtig gaat doen en sex vermijdt, of double-dutch doet of driedubbel voorbehoedsmiddel dan is de sex al niet meer natuurlijk en heel krampachtig.
Oud 03-02-2003, 15:19
Justice
Justice is offline
Niks in het leven is 100%... behalve dat je dood gaat...

Maar ik zeg: Kies voor zoveel veiligheid als kan...
Oud 03-02-2003, 15:19
Verwijderd
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef:
Idd je moet niet zo vasthouden aan "er is een kans op zwangerschap" want de pil is voor 99% veilig en als je om die ene procent krampachtig gaat doen en sex vermijdt, of double-dutch doet of driedubbel voorbehoedsmiddel dan is de sex al niet meer natuurlijk en heel krampachtig.
tja met aids opgezadelt zitten of met kind op je 18 is ook niet alles, en tuurlijk denk ik er niet altijd bij na, bij mijn ex had ik t ook zonder condoom gedaan met alleen dezelfde pil, daar was ook niks gebeurd, maar de kans is er altijd.
op tegen is om jezelf te beschermen, als je denkt dat sex dan ineens onnatuurlijk is, natuurlijk is dat niet normaal, maar als je weet wat je allemaal kan krijgen tegenwoordig, is t dan zo n moeite om een condoom om doen? dat is hooguit een paar seconden werk, nou ik heb nog geen jongen gezien die daar een slappe van kreeg van die paar seconden, als je t bij 1 iemand doet snap ik t nog wel, dat je t zonder doet, maar bij elk vriendje?

Nu ga ik binnnekort ook stoppen met mijn vriend en de condoom, maar dat is een feit apart
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:21
liesemies
liesemies is offline
hmm eigelijk al 4 keer voorgevallen maar 3 keer niets gebeurt en ja nu de 4de keer heb ik nog niet getest omdat het nog maar 2 dagen geleden is maar ja gebeurt dus wel vaker dan dat je denkt
Oud 03-02-2003, 15:35
eztah
eztah is offline
Citaat:
liesemies schreef:
hmm eigelijk al 4 keer voorgevallen maar 3 keer niets gebeurt en ja nu de 4de keer heb ik nog niet getest omdat het nog maar 2 dagen geleden is maar ja gebeurt dus wel vaker dan dat je denkt
Maar nou vind ik het intressant om te horen waarom dat dan 4 keer fout kan gaan?
Wat ik al zei, van 1 keer kan ik het begrijpen, maar vier keer
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:37
eztah
eztah is offline
Citaat:
-Meisje- schreef:
Kan t eigelijk kwaad voor een jongen om zonder condoom seks te hebben? Ik bedoel, kan (ff het ergste geval) een jongen makkelijk AIDS krijgen door te vrijen zonder condoom?
Een jongen heeft denk ik wel minder snel kans op een SOA, maar er zijn genoeg SOA's die wel in vaginaal vocht zitten (staat geloof ik in een ander topic). En HIV kan een jongen krijgen via bloed uit de vagina, als je bijvoorbeeld net ongesteld wordt als je aan het seksen bent.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:47
-Meisje-
-Meisje- is offline
Dan lijkt t me wel vrij logisch dat een jongen seks heeft zonder condoom... Wel lomp van het meisje om er niet aan te denken...

Kheb t iig nog niet onveilig gedaan. Kheb nog maar één sekspartner gehad, en daarmee ben k 2 jaar samen geweest, hij had ervoor 3x seks gehad met t zelfde meisje en met condoom en ze waren beide nog maagd, ik ben aan de pil....

Maar als k seks zou hebben, zou k wel denken aan een condoom, je weet nooit waar die gast al heeft gezeten met zen ding
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:50
eztah
eztah is offline
Citaat:
-Meisje- schreef:
Dan lijkt t me wel vrij logisch dat een jongen seks heeft zonder condoom... Wel lomp van het meisje om er niet aan te denken...

Dat hoort niet logisch te zijn. En daarom vraag ik het juist, ik ben benieuwd waarom er mensen zijn die het vaak niet veilig doen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:54
-Meisje-
-Meisje- is offline
Hmm, kdenk da veel mensen wel denken "ach, tkan toch geen kwaad, hij/zij zal wel veilig zijn..." (ff niet over zwangerschap beginnen, kdenk dat de meesten meisjes die niet aan de pil wel altij eisen om een condoom te gebruiken, anders ben je maar euhm.. beetje naief :-S)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 16:02
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
Justice schreef:

Wijze woorden...
Oud 03-02-2003, 16:02
eztah
eztah is offline
Ja dat is het vooral waarschijnlijk. Of het idee hebben van "dat overkomt mij niet"...
Maar toen ik die vriend erop doorvroeg merkte ik wel dat hij een beetje zenuwachtig werd, er liever niet over wil nadenken.
Slechte mentaliteit
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 16:04
-Meisje-
-Meisje- is offline
Ai ai... In ieder geval, ik kan wel begrijpen dat jongens niet altij denken aan een condoom, wat trouwens heeeeel egoistisch is Maar dat meisjes er niet aan denken is echt triest
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 16:04
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
eztah schreef:
Ja dat is het vooral waarschijnlijk. Of het idee hebben van "dat overkomt mij niet"...
Maar toen ik die vriend erop doorvroeg merkte ik wel dat hij een beetje zenuwachtig werd, er liever niet over wil nadenken.
Slechte mentaliteit
Slechte mentaliteit of niet...
Is zijn keuze
En idd, het kan iedereen gebeuren, maar weet je, je kan ook overreden worden door een auto of weet ik veel wat ...
Maar op zich heb je wel gelijk, beter voorkomen dan genezen
Oud 03-02-2003, 16:11
eztah
eztah is offline
Citaat:
Jean-Paul schreef:
Slechte mentaliteit of niet...
Is zijn keuze
En idd, het kan iedereen gebeuren, maar weet je, je kan ook overreden worden door een auto of weet ik veel wat ...
Maar op zich heb je wel gelijk, beter voorkomen dan genezen
En hoe zit het dan bij jou?
(naar aanleinding van je antwoord bij het SOA-testen topic)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 16:12
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Hehe...uhh...( zegt genoeg?... )

Laat ik het zo zeggen, het is een paar keer gebeurd...
Oud 03-02-2003, 16:15
Verwijderd
'k heb nog nooit veilig gevreeen met condoom

heb ook maar 1 vriend.. de eerste
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 16:21
eztah
eztah is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
'k heb nog nooit veilig gevreeen met condoom

heb ook maar 1 vriend.. de eerste
Maar dan ben je toch wel aan de pil?
Want dan vrij je veilig, toch
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 16:23
Verwijderd
ja ben aan pil.. maar pil help nie tegen soa's
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 16:34
eztah
eztah is offline
Oke, maar wel als jij ook de eerste bent voor hem
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Justice schreef:

Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 16:44
Verwijderd
Citaat:
eztah schreef:
Oke, maar wel als jij ook de eerste bent voor hem
ja klopt
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 17:00
Cerberus
Cerberus is offline
ik zou alleen onveilige sex (alleen pil) kunnen hebben als ik het meisje heel goed ken, en als ik zeker weet dat ik van haar geen SOA zou kunnen krijgen. sex tijdens one-night-stands (doe ik sowieso niet aan) zou altijd met condoom moeten.
kerels (en meisjes) die dan geen condoom gebruiken, om wat voor een reden dan ook, vind ik onwijs dom. of je hem nou vergeten bent of dat je het lekkerder vindt zonder, altijd een rubber om!
Oud 03-02-2003, 17:02
Verwijderd
Ja dus.. Nooit zonder de pil.. Mja, bij mn eerste vriendje waren we allebei maagd, geen kans op SOA's dus.

Bij mn tweede vriendje ben ik gewoon een ontzettend stomme doos geweest. Ik weet niks van zijn seksverleden eigenlijk, en toch zonder condoom gedaan.. omdat ik te scheiterig was om te zeggen dat ik met condoom wou.. ja, en dan was de eerste keer zonder, en dan durfde ik het niet alsnog te gaan eisen enz. Heel stom dus gewoon.

Bij mn derde vriendje zijn we heel braaf helemaal veilig begonnen.. maar dit was een relatie van 20 maanden, uiteindelijk zijn we daarbij ook zonder gegaan.

Ik heb nu eigenlijk nogal spijt, vooral van bij mn 2e ex.. Ik snap niet dat ik dat niet durfde te zeggen, hoe stom????

Ik heb laatst bij de dokter geïnformeerd, hij heeft een boekje meegegeven. Het is inmiddels namelijk allemaal nogal een tijd geleden, dus van veel SOA's had ik al wat gemerkt. Echter, las ik, kun je bij bijna allemaal ook geen symptomen hebben. Ik ga wanneer ik weer bij mn moeder ben (ik wil niet dat mn vader dit weet) weer naar de dokter voor een SOA test.. Ik heb ook een AIDS test aangevraagd, dus binnenkort even naar het ziekenhuis voor een bloedprik.

Mja.. ik ben dus gewoon stom geweest, en maak me nu dus ook best wel zorgen.. Ik ga iig met niemand meer naar bed voor ik zeker weet dat ik helemaal clean ben.. en nooit meer zo stom/schijterig doen.

Jeetje.. dat ik dit durf neer te zetten.. kschaam me dr best wel voor, maar ik heb aan de andere kant zoiets van ja, had ik maar niet zo stom moeten zijn. Ik was heel onzeker toen, het ging slecht met me. Geen excuus natuurlijk. Ik ben nu verstandiger, dat weet ik zeker.. Ik hoop ook dat andere mensen dr een les uit halen, het is echt niet fijn zo in de stress te zitten!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 17:40
David
David is offline
kheb het wel 1 of 2 keer onveilig gedaan .. maar dat kwam enkeld en alleen omdat we beide zo opgewonder waren dat we ff plat gezegd ,, gewoon op dat moment schijt hadden aan de condoom
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 17:43
the_man32
the_man32 is offline
meestal zonder, zij is aan de pil
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 18:17
)Vampje(
)Vampje( is offline
In het verleden heb ik het met verschillende personen onveilig gedaan. Waarom weet ik niet, waarschijnlijk puur en alleen uit goedgelovigheid.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:38
M*Licious
M*Licious is offline
ik ben aan de pil en vrij nooit met een condoom. dit is mijn eerste sexpartner en hij heeft het eerder alleen nog maar met condoom gedaan. alleen de pil moet in principe genoeg zijn....
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 20:00
GurlMeis
GurlMeis is offline
ohh

ik heb nog nooit veilig gevreeen...

en ik heb al 4 abortussen gehad anders was ik nu al moeder geweest van 4 kinderen
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 20:02
Verwijderd
Citaat:
GurlMeis schreef:
ohh

en ik heb al 4 abortussen gehad anders was ik nu al moeder geweest van 4 kinderen
schrijf jij al je leugens op of kun je ze nog onthouden?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 20:10
Verwijderd
ik heb eigenlijk nog nooit met condoom sex gehad...

bij mijn eerste vriend was het zijn eerste keer en mijn eerste keer
bij mijn huidige vriend was het zijn eerste keer, en ik had daarvoor alleen sex gehad met mijn ex-vriend, waarbij het voor allebei de eerste keer was...
die twee dingen zouden de kans op soa's nihil moeten maken... maar het klopt niet helemaal, want als je verder zo denkt dan kan niemand ooit soa's krijgen

ik gebruik wel de pil natuurlijk... en ehm... die 99,7 % dat het veilig is... dat is niet voor iedereen, voor de meeste mensen is het al gauw 99,999 % veilig, en voor sommigen maar 40 %... dus 'de pil werkt niet, want ik ken iemand die de pil slikt en toch al twee keer zwanger werd' gaat niet op... dan is diegene 'immuun' voor de kunstmatige hormonen
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 20:51
Verwijderd
Ik ben aan de pil, dus vrij nu iig veilig. Nog nooit met condoom gedaan. Eén keer moeten laten testen op een soa, was gelukkig niets. Ik vrij dus veilig, wanneer je de pil veilig noemt.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 21:07
dreadlocks
dreadlocks is offline
Citaat:
GurlMeis schreef:
ohh

kvindt t wel erg merkwaardig dat je dit ook gewoon ff zo tussendoor post over je vier abortussen. van alle mensen die ik ken die een abortus hebben gehad, hebben het er moeilijk mee, en het is niet iets dat je zomaar heel ff post. toch? of ben ik nou zo raar. maar ja. geef je het voordeel van de twijfel/ wel strange
Oud 03-02-2003, 21:09
dreadlocks
dreadlocks is offline
ik vrij nu met mijn eerste echte vaste vriend (13 februari 9 maanden) zonder condoom, en slik de pil. met vorige 'lovers' heb ik het altijd met condoom gedaan.
Oud 04-02-2003, 17:42
liesemies
liesemies is offline
Maar nou vind ik het intressant om te horen waarom dat dan 4 keer fout kan gaan?
Wat ik al zei, van 1 keer kan ik het begrijpen, maar vier keer

hmm eigelijk niet echt aan gedacht op die momenten ben je te druk bezig en dan staat meestal mijn verstand op 0
Oud 04-02-2003, 18:01
jos-fan
jos-fan is offline
Citaat:
GurlMeis zei:

ohh

Kan iemand dit blatende schaap niet bannen??? Plies???
Oud 04-02-2003, 18:08
Verwijderd
Ik vind het best wel slecht om het onveilig te doen, ookal ben je in een ''verstand op nul bui'' vind ik dat je toch maar zo verstandig moet zijn, op zo'n moment, hoe lullig het ook kan zijn, even een condoom te pakken/ om te doen.
Ik doe het met mijn vriend niet (meer) met condoom, maar ben aan de pil, en ik ben de1e voor hem (en hij voor mij), dus geen gevaar.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 12:54
miekmuis
miekmuis is offline
Bij mijn vorige vriend ( die mij ook ontmaagd heeft ) heb ik het
wel altijd met pil en condoom gedaan. Gewoon voor onze geruststelling en hij was ook al met meerdere meisjes naar bed geweest. Wat dat betreft kan ik dus eigenlijk geen soa's opgelopen hebben.
Mijn huidige vriend en ik doen het zonder condoom, alleen met de pil. Ik kan dus eigenlijk geen soa hebben en mijn vriend was voor mij nog maagd, dus ook weinig kans op soa.

Wel zit ik nu dus elke maand te stressen of ik wel ongesteld ga worden, maargoed
Oud 05-02-2003, 13:00
Thomas
Thomas is offline
Pil, zonder condoom.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 13:41
Studentje
Studentje is offline
Altijd met pil of met condoom. Nooit onveilig dus.
Oud 06-02-2003, 07:36
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Citaat:
eztah schreef:
Ik kwam erop dit topic te openen na een gesprek met een vriend.
Voor mij persoonlijk is het logisch dat je seks hebt met een condoom, en als je zeker van elkaar bent alleen de pil.
Maar die vriend doet het dus heel vaak onveilig (ik geloof altijd), gewoon uit gemakzucht, omdat hij het met condoom niet lekker vind.
Ik begrijp daar helemaal niets van, ik begrijp dat als je dronken bent het een keer kan gebeuren dat je niet nadenkt, maar zoals hij doet.....Daar snap ik niets van.

Dus, hoe gaan jullie daarmee om? Altijd een condoom, of ga je op je goede gevoel af en doe je het niet?
En is het wel eens gebeurt dat je het onveilig deed en dat het fout ging?

(ik weet niet of dit onderwerp al vaak is geweest, sorry in dat geval)
Nooit met condoom (heb toch een vaste vriendin die aan de pil is, en mocht ze zwanger raken laat ze het weghalen)
Oud 06-02-2003, 08:58
Pukeboy
Pukeboy is offline
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
en mocht ze zwanger raken laat ze het weghalen
Gaat die er zo makkelijk over? Ik zou het alvast nie kunnen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 10:19
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb nog maar 1 vriend gehad (mijn huidige vriend) en die is gesteriliseerd en voor mij had hij een zeer lange vaste relatie dus ik heb het nog nooi veilig gedaan.

Regels voor berichten