Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2003, 15:55
blacky
blacky is offline
Jongen (13) omgekomen bij schietpartij
ROTTERDAM (ANP) - Een 13-jarige jongen is zondag in een ziekenhuis overleden nadat hij zaterdagavond was neergeschoten op een parkeerdek bij metrostation Slinge in Rotterdam. Het slachtoffer werd in het hoofd geraakt, zo maakte de politie bekend.
De aanleiding voor de schietpartij is nog onbekend. De jongen stond rond tien uur met een groepje anderen op het parkeerdek toen er op hen werd geschoten. De groep dook weg maar de jongen werd toch geraakt.

Het is toch achterlijk dat zoiets gebeurt. Schieten op een groepje jongens en daarna overlijdt er eentje, om maar weer eens van zinloos geweld te spreken.
Oud 03-02-2003, 16:03
naam onbekend
naam onbekend is offline
Het is inderdaad weer te belachelijk voor woorden. De aanleiding is natuurlijk weer niet bekend! Dat betekent maar al te vaak dat er helemaal geen aanleiding was. Gewoon iemand die stoer wilde doen met een pistool wat hij/zij weet ik waar vandaan heeft gehaald. Echt, dat vind ik nou geweldig stoer
Oud 03-02-2003, 16:16
Cerberus
Cerberus is offline
ik hoorde dat ze sneeuwballen aan het gooien waren...
het moet echt niet gekker worden.
Oud 03-02-2003, 16:17
Atje85
Atje85 is offline
Onderzoek naar doodschieten jongen

ROTTERDAM Een team van 25 rechercheurs
doet onderzoek naar de dood van een 13-
jarige jongen uit Rotterdam.De jongen
overleed gisteravond in het ziekenhuis,
nadat hij zaterdag was neergeschoten op
het parkeerdek bij metrostation Slinge.

De jongen stond op het parkeerdek samen
met leeftijdsgenoten sneeuwballen te
gooien,toen er vanaf de straat op hen
werd geschoten.Hij werd in zijn hoofd
geraakt.De dader is nog voortvluchtig.

De politie weet niet wat de toedràcht
van het schietincident is.Het gerucht
dat de jongen werd neergeschoten nadat
hij een sneeuwbal naar de auto van de
dader had gegooid,wordt niet bevestigd.

Laatst gewijzigd op 04-02-2003 om 15:12.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 16:17
Atje85
Atje85 is offline
Mja, net zoals die nerd die een kind neerstak omdat ie een sneeuwbal had gegooid op zn auto...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 16:21
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
zeker een allochtoon
Als dat zo zou zijn, dan verslechtert de verstandhouding tussen autochtonen en allochtonen nog verder. Dat is een zorgwekkende ontwikkeling.
Citaat:
Daarnaast schreef Atje85:
Mja, net zoals die nerd die een kind neerstak omdat ie een sneeuwbal had gegooid op zn auto...
Voor dat soort 'nerds' heb ik al helemaal geen respect...
Oud 03-02-2003, 16:49
Gatara
Gatara is offline
De klasgenoten van het jongetje gezien te hebben, zou het jongetje in ieder geval allochtoons geweest kunnen zijn.

Wat boeit het ook.

Ze moesten die dader eens flink de stuipen op het lijf jagen door jager-konijn met hem te spelen. Hij/zij rent vooruit en de politie-agenten mogen hem bang maken door zo'n beetje overal te schieten.

Hah.

sorry beetje wraakgevoelens naar zo'n idiote stompzinnige nutteloze achterlijke actie die alleen maar gedaan kan zijn door een ongelooflijke klootzak die meent het recht van leven en dood in eigen hand te hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 17:26
DarkRaven
DarkRaven is offline
Het staat in het Rotterdams Dagblad, die jongen heette overigens Seder Soares

Het was gebeurd in een van de vele 'probleemwijken' van Rotterdam, waar veel overlast wordt veroorzaakt door jongeren...misschien was hij er ook zo een? En was dit de druppel die de emmer deed overlopen

Zo staat het in het RD
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 17:39
Evito
Evito is offline
Moet ie geen sneeuwballen gooien. Ik zal niet zeggen, sua culpa, zijn fout, want iemand doodmaken is nooit te verantwoorden. Echter moet ik wel toevoegen dat ik, als ik zie hoe ik af en toe tot het uiterste gedreven word door kinderen van die leeftijd die sneeuwballen gooien vlak over mijn hoofd, die vuurwerk afsteken twee meter van mij vandaan, als ik dat zie, dat ik mij dan kan voorstellen dat er eens een agressieve persoon komt die een wapen bij de hand heeft en hen woedend neerknalt. Wat niet, voor de onoplettende lezer, zegt dat ik dat zou doen, of dat ik dat goedkeur, want het is verschrikkelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 17:41
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gatara schreef:
De klasgenoten van het jongetje gezien te hebben, zou het jongetje in ieder geval allochtoons geweest kunnen zijn.

Wat boeit het ook.

Ze moesten die dader eens flink de stuipen op het lijf jagen door jager-konijn met hem te spelen. Hij/zij rent vooruit en de politie-agenten mogen hem bang maken door zo'n beetje overal te schieten.

Hah.

sorry beetje wraakgevoelens naar zo'n idiote stompzinnige nutteloze achterlijke actie die alleen maar gedaan kan zijn door een ongelooflijke klootzak die meent het recht van leven en dood in eigen hand te hebben.
Ik weet iets beters.

Vrijlaten op de Dam, en het een week van tevoren op internet / radio / tv / kranten / politie-bureau's / militaire bases aankondigen.
Moeten ze met kinderverkrachters enzo trouwens ook doen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 17:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Evito schreef:
Moet ie geen sneeuwballen gooien. Ik zal niet zeggen, sua culpa, zijn fout, want iemand doodmaken is nooit te verantwoorden. Echter moet ik wel toevoegen dat ik, als ik zie hoe ik af en toe tot het uiterste gedreven word door kinderen van die leeftijd die sneeuwballen gooien vlak over mijn hoofd, die vuurwerk afsteken twee meter van mij vandaan, als ik dat zie, dat ik mij dan kan voorstellen dat er eens een agressieve persoon komt die een wapen bij de hand heeft en hen woedend neerknalt. Wat niet, voor de onoplettende lezer, zegt dat ik dat zou doen, of dat ik dat goedkeur, want het is verschrikkelijk.
Ik dacht er eigenlijk meteen aan of het wel ECHTE sneeuwballen waren. D'r zijn nog wel eens van die jongeren die er stenen, ijs of andere rotzooi tussenstoppen om m extra hard (en dus pijnlijk) over te laten komen.

Nog steeds geen reden om iemand dood te schieten, nee.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 17:48
Evito
Evito is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ik dacht er eigenlijk meteen aan of het wel ECHTE sneeuwballen waren. D'r zijn nog wel eens van die jongeren die er stenen, ijs of andere rotzooi tussenstoppen om m extra hard (en dus pijnlijk) over te laten komen.

Nog steeds geen reden om iemand dood te schieten, nee.
Ja precies
dat vroeg ik me ook al af
ik merk het zelf ook in mijn straat, en dat is nog een redelijk rustige straat
het respect van jongeren voor ouderen is weg, voor anderen in het algemeen
sommige extra lastige jongeren, en helaas gaat het dan vaak om VMBO-Jongeren, die vaak in grote mate worden opgehitst door maatschappelijke hang en neiging, zijn op deze leeftijd lastig en onhandelbaar.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 17:52
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
zeker een allochtoon
Aangezien 90% van de mensen dat in die wijk woont allochtoon is, is die kans vrij groot.

Het jongetje is in ieder geval wél een allochtoon (niet dat dat mij iets uitmaakt, het blijft schandalig).

Voor Serder is overigens ook een condoleance register geopend. Je kunt het hier vinden.

Laatst gewijzigd op 03-02-2003 om 17:54.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 17:57
Evito
Evito is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Het jongetje is in ieder geval wél een allochtoon (niet dat dat mij iets uitmaakt, het blijft schandalig).

Ehhh
wie zou nu ooit kunnen denken dat iemand het minder erg vindt omdat het een allochtoon is? Er
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 18:56
SiGmA
SiGmA is offline
JA hij was allochtoon maar NEE hij was niet een van die jongeren
NEE hij heeft niets erin gedaan want ze gooiden naar auto's en die auto had niets! GODVERDOMME wat kan ik kwaad worden op van die achterlijke opmerkingen van jullie sjongejonge nou en dat hij allchtoon was hij zat toevallig op HAVO en deed het goed was een rustige jongen voetbalde deed gewoon rustig hield zich verder met niks slechts bezig alsof iedereen die in die buurt woont meteen slecht is jullie moeten GODVERDOMME je bek dicht houden met je kutvooroordelen als je niks ervan weet.
Lopen zo blij vrijdenkend te doen met je neeeheee ik ben wel blank maar ik ben heeeel vrijdenkend en dan TOCH met van die kutopmerkingen komen opdonderen met jullie
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 18:59
Gatara
Gatara is offline
Volgens mij lees je opmerkingen die er niet staan.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:02
Evito
Evito is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Volgens mij lees je opmerkingen die er niet staan.
Als ik nou nog leestekens bij haar zou lezen, die er niet staan, zou het nog enigszins dragelijk zijn mezelf van de grond op te rapen en haar `toevoeging` te lezen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
blacky schreef:
Het is toch achterlijk dat zoiets gebeurt. Schieten op een groepje jongens en daarna overlijdt er eentje, om maar weer eens van zinloos geweld te spreken.
De jongen zat bij mij op school. Ja, hij was allochtoon. Zijn nichtje zit bij me in de klas en het zijn allemaal nette mensen!
Ik vind het echt verschrikkelijk dat hen dat moet overkomen. Zij verdienen dat het minst van alle mensen op deze godvergeten aardbol.

denk na voor je zo'n opmerking maakt.
O. weer zo'n allochtoon.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:06
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
SiGmA schreef:
JA hij was allochtoon maar NEE hij was niet een van die jongeren
NEE hij heeft niets erin gedaan want ze gooiden naar auto's en die auto had niets! GODVERDOMME wat kan ik kwaad worden op van die achterlijke opmerkingen van jullie sjongejonge nou en dat hij allchtoon was hij zat toevallig op HAVO en deed het goed was een rustige jongen voetbalde deed gewoon rustig hield zich verder met niks slechts bezig alsof iedereen die in die buurt woont meteen slecht is jullie moeten GODVERDOMME je bek dicht houden met je kutvooroordelen als je niks ervan weet.
Lopen zo blij vrijdenkend te doen met je neeeheee ik ben wel blank maar ik ben heeeel vrijdenkend en dan TOCH met van die kutopmerkingen komen opdonderen met jullie

Ik had t over de dader hoor

Niet het slachtoffer, wat boeit dat nou offie zwart wit geel of groen is, die gast is gewoon doodgeschoten door 1 of andere debiel
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:08
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Jadie schreef:
De jongen zat bij mij op school. Ja, hij was allochtoon. Zijn nichtje zit bij me in de klas en het zijn allemaal nette mensen!
Ik vind het echt verschrikkelijk dat hen dat moet overkomen. Zij verdienen dat het minst van alle mensen op deze godvergeten aardbol.

denk na voor je zo'n opmerking maakt.
O. weer zo'n allochtoon.

Ik heb t gvd over de dader!!

Niet over t slachtoffer, wat boeit mij dat nou offie zwart of wit is. Dood is dood...

Zo een jongen wordt gewoon neeregknald door 1 of andere domme idioot

En zo te zien was het een gewone normale jongen, wat het gebeuren nog erger maakt
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:08
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
Als dat zo zou zijn, dan verslechtert de verstandhouding tussen autochtonen en allochtonen nog verder. Dat is een zorgwekkende ontwikkeling.

Hoezo GENERALISEREN
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:11
Gatara
Gatara is offline
En mijn opmerking over de mogelijkheid of het slachtoffer een allochtoon kon zijn, was omdat men meteen over de dader begint te zeiken van "oh, hij (zij?) is vast en zeker een allochtoon" en aangezien ik daar zooooo misselijk van wordt, want zo zie je maar weer: een allochtoon kan ook een slachtoffer zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:11
SiGmA
SiGmA is offline
Misschien was het wel een buitenlander die een buitenlander heeft neergeschoten iedereen blij
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:12
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Hoezo GENERALISEREN
IK generaliseer niet hoor, ik bedoel dat als 'men' te weten komt dat de dader allochtoon is, dat dan die verstandhouding verslechtert. Er wonen al zoveel (ex-)Fortuynstemmers in die contreien...
Oud 03-02-2003, 19:12
Dikkie
Dikkie is offline
hoi hoi er is een popje dood geschoten... boeie
Oud 03-02-2003, 19:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dikkie schreef:
Totdat jij die persoon kent
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:13
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef:
En mijn opmerking over de mogelijkheid of het slachtoffer een allochtoon kon zijn, was omdat men meteen over de dader begint te zeiken van "oh, hij (zij?) is vast en zeker een allochtoon" en aangezien ik daar zooooo misselijk van wordt, want zo zie je maar weer: een allochtoon kan ook een slachtoffer zijn.
Idd, mijn opmerking van dat de dader wel een allochtoon zal zijn was tegen mensen die altijd roepen van ''zie je wel, alweer zo een allochtoon''.
Van die stomme nerds met te weinig hersencellen.

En het boeit verder niet of het een allochtoon is of neit, het is gewoon DIEP TRIEST dat dit nog KAN gebeuren
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:14
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Hoezo GENERALISEREN
Dat doet'ie niet; hij geeft meer aan dat er (te) veel gegeneraliseerd wordt, en daar heeft hij volkomen gelijk in.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SiGmA schreef:
Misschien was het wel een buitenlander die een buitenlander heeft neergeschoten iedereen blij
Ga even naar buiten afkoelen, want er is niks om je kwaad over te maken in dit forum.

Wel over wat er gebeurd is, natuurlijk.
Met citaat reageren
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
SiGmA schreef:
Tuurlijk niet!

Het boeit toch niet of t een allochtoon is of niet, het is ewoon triest
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Idd, mijn opmerking van dat de dader wel een allochtoon zal zijn was tegen mensen die altijd roepen van ''zie je wel, alweer zo een allochtoon''.
Van die stomme nerds met te weinig hersencellen.

Vandaar ook jou:

Ach,... atje,.. we worden verkeerd begrepen...... snik snik
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:16
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
IK generaliseer niet hoor, ik bedoel dat als 'men' te weten komt dat de dader allochtoon is, dat dan die verstandhouding verslechtert. Er wonen al zoveel (ex-)Fortuynstemmers in die contreien...

Maar al die Fortuyn-nerds zullen nu wel denken ''wat boeit mij het'', ze schieten elkaar maar lekker af. Zulke mensen zijn het gewoon meestal
(als de dader een allochtoon blijkt dan he..)

En sorry dat ik zei dat je generaliseerde, t was niet echt duidelijk
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:16
Peutertje
Peutertje is offline
Ik vind het echt vet achtelijk.Ze zouden wapenverkoop gewoon moeten stoppen!!
Oud 03-02-2003, 19:17
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dikkie schreef:

Ik hoop dat ze jou ook es doodschieten nadat ze je gemarteld hebben en dan gaan we jou lekker uitlachen
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:17
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Peutertje schreef:
Ik vind het echt vet achtelijk.Ze zouden wapenverkoop gewoon moeten stoppen!!

Ze kopen die wapens niet in winkels, dat kan niet echt makkelijk.

Het is gewoon allemaal illegaal enzo..
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:18
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Vandaar ook jou:

Ach,... atje,.. we worden verkeerd begrepen...... snik snik [/B]
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:19
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Maar al die Fortuyn-nerds zullen nu wel denken ''wat boeit mij het'', ze schieten elkaar maar lekker af. Zulke mensen zijn het gewoon meestal
(als de dader een allochtoon blijkt dan he..)
Dan zijn het dus juist géén nerds, die worden namelijk verondersteld slim te zijn.
Citaat:
Atje85 schreef:
En sorry dat ik zei dat je generaliseerde, t was niet echt duidelijk
Excuses geaccepteerd.
Oud 03-02-2003, 19:21
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
Dan zijn het dus juist géén nerds, die worden namelijk verondersteld slim te zijn.

Mijn definitie van nerds is iets in de richting van, sukkels
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:25
Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Ik hoop dat ze jou ook es doodschieten nadat ze je gemarteld hebben en dan gaan we jou lekker uitlachen
ROFLMAO
Oud 03-02-2003, 19:30
Dikkie
Dikkie is offline
ok..
Oud 03-02-2003, 19:47
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dikkie schreef:
ok..
of vind je jezelf wél respectvol overkomen ?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:56
Peutertje
Peutertje is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Ze kopen die wapens niet in winkels, dat kan niet echt makkelijk.

Het is gewoon allemaal illegaal enzo..

Dat is wel logisch maar als ze het in het buitenland kopen of zo.Dat zou ook gewoon verboden moeten worden
Oud 03-02-2003, 19:57
Peutertje
Peutertje is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
of vind je jezelf wél respectvol overkomen ?
Je hebt gelijk. Oke. Wat is dat nou voor achtelijk antw.
Oud 03-02-2003, 20:04
jeroen987654321
jeroen987654321 is offline
Toch bizar... zaterdag om 21.40 stap ik op station Slinge in de metro en 20 minuten later word er iemand vermoord....
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 20:51
Verwijderd
Gekken hou je altijd.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 21:18
Verwijderd
'how do I say goodbye, why is it always the good ones that have to die?'

Weer een idioot die zichzelf niet in de hand heeft. Weer een slachtoffer van wat men met 'zinloos' geweld aanduidt.
Na Joes Kloppenburg, Daniël van Cotthem, enfin, noem ze maar op weer een onschuldig slachtoffer, dit keer een 13-jarig jochie. What's next? Een kleuter die door één of andere gek inelkaar geschopt wordt?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
jeroen987654321 schreef:
Toch bizar... zaterdag om 21.40 stap ik op station Slinge in de metro en 20 minuten later word er iemand vermoord....
Off topic: Iets dergelijks heb ik ook eens meegemaakt bij mij in de buurt...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 21:31
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
jeroen987654321 schreef:
Offtopic: heb eens gehad dat ik in de metro zat, en dat 'r bij Wilhelmina plein eentje voor de metro sprong. (de metro waar ik inzat dus...flink tijdje terug alweer)
Oud 03-02-2003, 21:46
Nate
Nate is offline
Wat je dan weer niet hoort is wat voor iemand dat kereltje was. Als ik kijk naar het overgrote deel van de 13-jarigen in mijn omgeving, dan kan ik me goed voorstellen dat er iemand op een gegeven moment zo gefrustreerd raakt dat 'ie net niet de neiging om zo'n jong neer te schieten kan weerstaan. Hoe vaak heb ik mezelf wat dat betreft wel niet moeten inhouden.

Misschien zat er toevallig wel meer ijs dan steen aan die sneeuwbal. Misschien was het niet één sneeuwbal maar was dit al nummer 100. Misschien was het niet zomaar een sneeuwbal (of 100) maar zat dat jongetje die vent al weken lastig te vallen met die kutsneeuw.

Ik vind 't een beetje slap om te gaan roepen 'oh wat zielig, dus opsluiten die vent, voor eeuwig!' Iemand doodschieten gaat natuurlijk te ver, moord heet dat, en daar bestaat een straf voor, maar ik hoef 'm niet te lynchen. Als het slachtoffer zo'n standaard sneeuwballenkutje was dan zal ik 'm sowieso niet missen.
Oud 03-02-2003, 21:50
naam onbekend
naam onbekend is offline
Maar het feit dat die persoon de middelen heeft om die neiging 'om zo'n jong neer te schieten' te realiseren is toch meteen al fout?
Reageren

Regels voor berichten