Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2003, 21:53
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef:
Maar het feit dat die persoon de middelen heeft om die neiging 'om zo'n jong neer te schieten' te realiseren is toch meteen al fout?
ach, het maakt niet uit.
anders had ie em wel doodgestoken.

of doodgeschopt/geslagen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2003, 21:56
Nate
Nate is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
Maar het feit dat die persoon de middelen heeft om die neiging 'om zo'n jong neer te schieten' te realiseren is toch meteen al fout?
Nee... Althans, het mag niet. Dus in die zin is het fout. Maar persoonlijk zit ik niet met wapenbezit. Als mensen dat nou echt nodig vinden... Ze doen maar. Er zijn nog 6 miljard mensen om af te schieten.
Oud 03-02-2003, 21:59
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Nate schreef:
Er zijn nog 6 miljard mensen om af te schieten.
Als iedereen een wapen draagt dan neemt dat aantal snel af hoor...
Oud 03-02-2003, 22:01
Nate
Nate is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
Als iedereen een wapen draagt dan neemt dat aantal snel af hoor...
Vervelend nou
Oud 03-02-2003, 22:02
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Nate schreef:
Vervelend nou
Harde waarheid
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 22:10
Nate
Nate is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Harde waarheid
Misschien wel, maar dat gebeurt nou eenmaal. Mensen gaan dood en nieuwe mensen worden geboren. Dat is gewoon een totaal zinloze cyclus, wel een vermakelijke overigens. Als het echt zo belangrijk is dat die cyclus ondoorbroken blijft, dan komt de overlevingsdrang vanzelf wel kijken.

Immers, iemand moet de laatste zijn. En die heeft niemand meer om dood te schieten.
Oud 03-02-2003, 22:19
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Nate schreef:
Misschien wel, maar dat gebeurt nou eenmaal. Mensen gaan dood en nieuwe mensen worden geboren. Dat is gewoon een totaal zinloze cyclus, wel een vermakelijke overigens. Als het echt zo belangrijk is dat die cyclus ondoorbroken blijft, dan komt de overlevingsdrang vanzelf wel kijken.

Immers, iemand moet de laatste zijn. En die heeft niemand meer om dood te schieten.
Dus jou boeit t geen reet dat mensen elkaar soms zonder reden gewoon doodmaken enzo?
Je vind niet dat er harder opgetreden moet worden?

Vermakelijk? Mja er is altijd een laatste... maar je vind t geen probleem? Hoop dat ze jou dan ook doodschieten als je er toch niet mee zit.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 22:26
Nate
Nate is offline
Dank je. Ik hou natuurlijk ook van jou. Waarom iemand dood moet als diegene het niet erg vind dat andere mensen doodgaan gaat me voorbij, maar dat is me om 't even.

Wilde je dan misschien ontkennen dat de dood iets natuurlijks is? Moet ik echt krokodillentranen huilen om een kereltje dat ik nooit heb gekend terwijl zijn leeftijdsgenootjes voor de deur een telefooncel in elkaar trappen? Moet ik een gefaked medelijden hebben met een hongerlijdend afrikaantje? Is het verplicht om uren cnn te kijken als iemand bewust gekozen heeft om zijn leven in de ruimte te wagen?

Sorry, mensen sterven. Vaak. Bij elke stap die ik zet vermorzel ik 't een of andere insect. Lig ik ook geen nachten wakker van. En dat is niet 'anders'. Ik 'wil' mensen niet dood, begrijp me niet verkeerd, maar daar houdt het dan ook op.
Oud 03-02-2003, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef:
Dank je. Ik hou natuurlijk ook van jou. Waarom iemand dood moet als diegene het niet erg vind dat andere mensen doodgaan gaat me voorbij, maar dat is me om 't even.

Wilde je dan misschien ontkennen dat de dood iets natuurlijks is? Moet ik echt krokodillentranen huilen om een kereltje dat ik nooit heb gekend terwijl zijn leeftijdsgenootjes voor de deur een telefooncel in elkaar trappen? Moet ik een gefaked medelijden hebben met een hongerlijdend afrikaantje? Is het verplicht om uren cnn te kijken als iemand bewust gekozen heeft om zijn leven in de ruimte te wagen?

Sorry, mensen sterven. Vaak. Bij elke stap die ik zet vermorzel ik 't een of andere insect. Lig ik ook geen nachten wakker van. En dat is niet 'anders'. Ik 'wil' mensen niet dood, begrijp me niet verkeerd, maar daar houdt het dan ook op.
Om die jongen persoonlijk vind ik het ook nie erg. Oke, het is niet leuk om te lezen dat iemand dood gaat, maar goed, dat gebeurt zo vaak.
Maar het gaat meer om het principe dat dit soort dingen gebeueren. Dat mensen geweren er bij pakken en die ook gebruiken, omdat ze een sneeuwbal tegen hun autoruit krijgen. Vind je dat normaal? Ik niet in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 22:53
Nate
Nate is offline
Normaal, ach, laat ik het zo zeggen, het verbaast me niet dat zoiets gebeuren kan. Toen ik zelf een sneeuwballengooiertje was gingen er al horrorverhalen rond over een man die was uitgestapt en 'een van ons' een gebroken kaak had geslagen.

Weet je hoe weinig sneeuwballen ik sindsdien heb gegooid Hé, dat bedenk ik me nu pas, misschien lost dit toch nog iets op op de lange termijn.
Oud 04-02-2003, 13:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef:
Normaal, ach, laat ik het zo zeggen, het verbaast me niet dat zoiets gebeuren kan. Toen ik zelf een sneeuwballengooiertje was gingen er al horrorverhalen rond over een man die was uitgestapt en 'een van ons' een gebroken kaak had geslagen.

Weet je hoe weinig sneeuwballen ik sindsdien heb gegooid Hé, dat bedenk ik me nu pas, misschien lost dit toch nog iets op op de lange termijn.
Crimineel zeg!! Sneeuwballen gooien!!

Hallooooo even bij de realiteit blijven, graag!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 14:15
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Nate schreef:

Praat es over de realiteit.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 14:16
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Nate schreef:

Het gaat om de manier waarop die dood is gegaan, ik weet niet of je ooit hebt gehoord van ZINLOOS geweld hoor
Bovendien isset erg vreemd dat men tegenwoordig maar ff iemand doodknalt omdat ie sneeuwballen aan t gooien is... of niet?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 16:53
DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
Dikkie schreef:
hoi hoi er is een popje dood geschoten... boeie
idd, als ze jou door je bolle hoofd schieten denkt iedereen ook: 'boeie'

Maar kijk, die jongen woonde in een 'probleemwijk' je wilt niet weten hoe vaak er daar wordt gevochten/geroofd/gemoord/ enz.
De dader had waarschijnlijk een hekel aan 'dat soort jongeren' en is misschien weleens vaker mishandeld door jongeren (dat gebeurt echt TE vaak in rotterdam) who knows En was dit de druppel die de emmer deed overlopen (zoals ik al zei)

Maar dat gedoe over 'allochtonen' en 'autochtonen' slaat nergens op...je trekt idd te snel conclusies
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 16:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkRaven schreef:
i
Maar kijk, die jongen woonde in een 'probleemwijk' je wilt niet weten hoe vaak er daar wordt gevochten/geroofd/gemoord/ enz.
De dader had waarschijnlijk een hekel aan 'dat soort jongeren' en is misschien weleens vaker mishandeld door jongeren (dat gebeurt echt TE vaak in rotterdam) who knows En was dit de druppel die de emmer deed overlopen (zoals ik al zei)
Dus m.a.w. de dader was bewust met een geweer over straat gaan lopen voor het geval hij/zij lastig gevallen werd door irritante rotjongeren? Was ie niet gewoon zelf al crimineel door het feit dat ie een geladen geweer op zak had?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 16:59
DarkRaven
DarkRaven is offline
Nou, ik weet niet waar jij woont, maar ik weet wel een aantal wijken in Rotterdam waar mensen met (grote) messen en pistolen op zak lopen (geladen)

En ja...ook tieners lopen vaak met dit soort wapens op zak
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkRaven schreef:
Nou, ik weet niet waar jij woont, maar ik weet wel een aantal wijken in Rotterdam waar mensen met (grote) messen en pistolen op zak lopen (geladen)

Amsterdam

Maar goed, dan nog is het ziek mi om met een geladen pistool op zak te lopen, omdat je - zo zie je maar weer - het wel erg makkelijk is die trekker over te halen
En ik vraag me af of de mensen met die pistolen op zak zich wel realiseren wat ze kunnen aanrichten daarmee.
En hoe meer mensen zich veilig gaan voelen met een pistool op zak, hoe meer mensen dit "voorbeeld" gaan volgen.
Strenger controlleren, dus!

Citaat:

En ja...ook tieners lopen vaak met dit soort wapens op zak
Naiviteit
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:03
DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Was ie niet gewoon zelf al crimineel door het feit dat ie een geladen geweer op zak had?
zou kunnen...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:10
Nate
Nate is offline
Citaat:
Crimineel zeg!! Sneeuwballen gooien!!

Hallooooo even bij de realiteit blijven, graag!
Cynisme. Sorry. Niet aan iedereen besteed.

Citaat:
Praat es over de realiteit.
Ah, ditto.

Citaat:
Het gaat om de manier waarop die dood is gegaan, ik weet niet of je ooit hebt gehoord van ZINLOOS geweld hoor
Bovendien isset erg vreemd dat men tegenwoordig maar ff iemand doodknalt omdat ie sneeuwballen aan t gooien is... of niet?
Ik vind het niet vreemd dat mensen elkaar doodschieten, dus waarom moet ik het dan wel vreemd vinden dat de reden een sneeuwbal is? Dat is tenminste nog een reden, het kan nog 'erger' hoor. Zinloos geweld vind ik overigens een doodgemolken term. Niets is 'zinloos', iets is 'onacceptabel' of 'onredelijk m.b.t. de algemeen gehanteerde omgansvormen'.

En verder spijt het me verschrikkelijk dat ik niet doe alsof ik emoties heb die ik niet heb. Ik hoop dat ik nog steeds mag leven van je. Want anders is je kogel beter besteed aan de moordenaar in kwestie waar je zoveel problemen mee hebt.
Oud 04-02-2003, 17:13
DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Naiviteit
?

zal wel
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef:
Cynisme. Sorry. Niet aan iedereen besteed.

Cynisme prima, maar jij was sarcastisch en dat wordt inderdaad niet door iedereen gewaardeerd.

Citaat:

Ik vind het niet vreemd dat mensen elkaar doodschieten,

Hoezo niet?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkRaven schreef:
?

zal wel
Beetje als grapje bedoeld, omdat jongeren vaak van naiviteit worden verweten, terwijl volwassenen net zo naief kunnen zijn.

Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:18
DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Amsterdam
Amsterdam is bijna net zo erg als Rotterdam

Rotterdam = Moordstad nummer 1 = gangstercity
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:42
Nate
Nate is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Cynisme prima, maar jij was sarcastisch en dat wordt inderdaad niet door iedereen gewaardeerd.
Verrek, ja, weer wat geleerd.
Oud 04-02-2003, 17:51
DarkRaven
DarkRaven is offline
Volgens een andere krant heeft het met rivaliserende jeugdbendes te maken. Twee jeugdbendes hadden ruzie met elkaar. De ene jeugdbende vluchte weg. De andere jeugdbende kwam het groepje van Seder tegen en schoot daarop, omdat ze dachten dat zij die ENE jeugdbende was want de dader kwam uit een auto en schoot gericht op het groepje

Volgens een ooggetuige

Laatst gewijzigd op 04-02-2003 om 17:53.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 18:17
XxInGuHhHxX
XxInGuHhHxX is offline
Ik vind dit echt zo laag dat sommige mensen dit kunnen doen!! Je schiet toch niet iemand neer als je wordt geraakt door een sneeuwbal??!!!
Echt heeeeel laag....
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 18:19
XxInGuHhHxX
XxInGuHhHxX is offline
Citaat:
Nate schreef:

WaAaR sLaAt dIt Op??
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 00:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
XxInGuHhHxX schreef:
WaAaR sLaAt dIt Op??
[off-topic]
Is het niet erg vermoeiend om zo te typen?
[/off-topic]
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 00:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkRaven schreef:
Amsterdam is bijna net zo erg als Rotterdam

Rotterdam = Moordstad nummer 1 = gangstercity
Mwah,.. het verschil zit m alleen er in dat de moorden in Amsterdam vaak binnen het criminele circuit zijn
(er.... eigenlijk niet zo gepast in deze topic. Sorry.)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 00:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkRaven schreef:
Volgens een andere krant heeft het met rivaliserende jeugdbendes te maken. Twee jeugdbendes hadden ruzie met elkaar. De ene jeugdbende vluchte weg. De andere jeugdbende kwam het groepje van Seder tegen en schoot daarop, omdat ze dachten dat zij die ENE jeugdbende was want de dader kwam uit een auto en schoot gericht op het groepje

Volgens een ooggetuige
Die andere krant was de Telegraaf, toch? Het verhaal is door meerdere mensen tegengesproken (B&W vandaag).
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 09:14
ESCO
ESCO is offline
Ja tuurlijk, als ze dachten dat een jongen van 13 bij een gang hoorde ben je wel echt stom.

Ongeveer 3 maanden geleden was er op opsporingverzocht een schiet incident geweest, tussen twee gangs die gasten waren allemaal boven de 17.
De telegraaf is ook meer voor pauper mensen die zulke dingen geloven.
Oud 05-02-2003, 14:10
DarkRaven
DarkRaven is offline
stond in de Telegraaf ja

*bladert alleen de AD en RD door*
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 15:00
FishBrain
FishBrain is offline
Citaat:
XxInGuHhHxX schreef:
Ik vind dit echt zo laag dat sommige mensen dit kunnen doen!! Je schiet toch niet iemand neer als je wordt geraakt door een sneeuwbal??!!!
Echt heeeeel laag....
ik ga hier helemaal in mee..
alhoewel ik zelf ook wel is schop onder me reet heb gehad van een gast van rond de 18, mjah, dat kan je verw8 als je iemand tegen z´n kop gooit die net beetje uit z´n humeur was..
maar dat begrijp ik ook dan.. maar drom hoef je niet iemand dood te schieten..

dan vallen er heeeeel wat mense neer te knalle..
en als je wil knalle doe dan mee met de oorlog man tjeuz..
Oud 06-02-2003, 00:25
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
Nate schreef:
Wat je dan weer niet hoort is wat voor iemand dat kereltje was. Als ik kijk naar het overgrote deel van de 13-jarigen in mijn omgeving, dan kan ik me goed voorstellen dat er iemand op een gegeven moment zo gefrustreerd raakt dat 'ie net niet de neiging om zo'n jong neer te schieten kan weerstaan. Hoe vaak heb ik mezelf wat dat betreft wel niet moeten inhouden.

Misschien zat er toevallig wel meer ijs dan steen aan die sneeuwbal. Misschien was het niet één sneeuwbal maar was dit al nummer 100. Misschien was het niet zomaar een sneeuwbal (of 100) maar zat dat jongetje die vent al weken lastig te vallen met die kutsneeuw.

Ik vind 't een beetje slap om te gaan roepen 'oh wat zielig, dus opsluiten die vent, voor eeuwig!' Iemand doodschieten gaat natuurlijk te ver, moord heet dat, en daar bestaat een straf voor, maar ik hoef 'm niet te lynchen. Als het slachtoffer zo'n standaard sneeuwballenkutje was dan zal ik 'm sowieso niet missen.

Vandaag op het nieuws is er veel over die jongen gesproken en is er ook verteld wat voor een jongen hij was, en ook in deze topic staat al wat voor een jongen het was. (kan het even enit vinden maar oke, het had ongeveer deze strekking) hij deed havo, voetbalde veel, was een rustige jongen, netjes opgevoed en gedraagde zich ook zo.

Ze waren met een groepje met die sneeuwballen bezig dus hij was neit de enige die gooide, en als het er 100 zouden zijn geweest ga je echt neit in alle honder kiezel of ijs ofzo doen. Als je naar een auto gooit wil je gewoon vlug een sneeuwbal in je handen hebben. Die jongen kon die mand ook al niet weken lastig vallen met sneeuw, want er is zaterdag pas sneeuw gevallen hoor!

Neem informatie tot je ajb.

En naar mijn mening (mijn mening dus!) is elke persoon die vermoord word of op een andere wijze doodgaat een gemis, misschien niet voor de gehele samenleving, maar wel voor de mensen om hem/ haar heen. ( nu heb ik het dus over in het algemeen)
Oud 06-02-2003, 14:53
Verwijderd
Het is inderdaad belachelijk, maar wel typerend voor het huidige klimaat waarin we in Nederland leven. Er valt zo fuckin' weinig aan te doen. Een van de weinige dingen is: er met z'n allen aan werken en allemaal er alles aan doen om Nederland weer wat leefbaarder te maken (maar niet zoals de manier van Leefbaar Nederland hoor )
Het is gewoon belachelijk dat een jochie wordt vermoord als hij wat kattekwaad uithaald. Moet je nagaan: dan zou ik al wel honderden zoniet duizenden keren vermoord geweest
Ik ben geen Fortuynist of PimFan, maar Pim had het nog niet zo verkeerd gezien: nee, hij had gewoon gelijk: dat hij geen goede oplossingen had en wel eens doorschoot, daar hebben we het niet over. Er moet gewoon wat gebeuren anders zullen er in de toekomst nog maar verdomt weinig jongetjes van dertien zijn die met sneeuwballen gooien
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef:
Dus jou boeit t geen reet dat mensen elkaar soms zonder reden gewoon doodmaken enzo?
Je vind niet dat er harder opgetreden moet worden?

Vermakelijk? Mja er is altijd een laatste... maar je vind t geen probleem? Hoop dat ze jou dan ook doodschieten als je er toch niet mee zit.
waar moet die dan mee zitten?

maar dit soort dingen kan je toch neit voorkomen; idioten blijven er toch altijd.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 16:34
Isa
Isa is offline
Citaat:
KurtYo schreef:
Het is inderdaad belachelijk, maar wel typerend voor het huidige klimaat waarin we in Nederland leven. Er valt zo fuckin' weinig aan te doen. Een van de weinige dingen is: er met z'n allen aan werken en allemaal er alles aan doen om Nederland weer wat leefbaarder te maken (maar niet zoals de manier van Leefbaar Nederland hoor )
Het is gewoon belachelijk dat een jochie wordt vermoord als hij wat kattekwaad uithaald. Moet je nagaan: dan zou ik al wel honderden zoniet duizenden keren vermoord geweest
Ik ben geen Fortuynist of PimFan, maar Pim had het nog niet zo verkeerd gezien: nee, hij had gewoon gelijk: dat hij geen goede oplossingen had en wel eens doorschoot, daar hebben we het niet over. Er moet gewoon wat gebeuren anders zullen er in de toekomst nog maar verdomt weinig jongetjes van dertien zijn die met sneeuwballen gooien
oja, wat zou pim hier dan tegen doen? Hij heeft alleen gezegd 10.000 asielzoekers en niet meer. hij heeft duidelijk gezegd dat de criminelen van hem mogen blijven en dat we die niet terugsturen naar Marokko ofzo.

en voor strengere straffen is niet alleen Pim, strengere straffen zouden dit toch niet voorkomen hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 16:50
Nate
Nate is offline
Citaat:
XxInGuHhHxX schreef:
WaAaR sLaAt dIt Op??
Als je het niet begrijpt, reageer dan niet

Citaat:
Ingemar schreef:
Vandaag op het nieuws is er veel over die jongen gesproken en is er ook verteld wat voor een jongen hij was, en ook in deze topic staat al wat voor een jongen het was. (kan het even enit vinden maar oke, het had ongeveer deze strekking) hij deed havo, voetbalde veel, was een rustige jongen, netjes opgevoed en gedraagde zich ook zo.

Ze waren met een groepje met die sneeuwballen bezig dus hij was neit de enige die gooide, en als het er 100 zouden zijn geweest ga je echt neit in alle honder kiezel of ijs ofzo doen. Als je naar een auto gooit wil je gewoon vlug een sneeuwbal in je handen hebben. Die jongen kon die mand ook al niet weken lastig vallen met sneeuw, want er is zaterdag pas sneeuw gevallen hoor!

Neem informatie tot je ajb.

En naar mijn mening (mijn mening dus!) is elke persoon die vermoord word of op een andere wijze doodgaat een gemis, misschien niet voor de gehele samenleving, maar wel voor de mensen om hem/ haar heen. ( nu heb ik het dus over in het algemeen)
Kom alsjeblieft niet aanzetten met 'neem informatie tot je', want het interesseert me niet zoveel of wat ik denk juist is. Verder was het speculatie en heb ik nooit beweerd de moord een goed iets te vinden. Ook zei ik niet dat ik het zelf zou doen. Maar wel zei ik dat ik het kan begrijpen.

Zo'n jongen mag nog zo lief en goed opgevoed zijn, een dikke sneeuwbal vol op de voorruit van een auto met glad weer kan niet alleen gevaarlijk zijn wat het verkeer betreft maar je schrikt je er ook nog eens de pleuris van. Als je dan net een wat snel op z'n tenen getrapt type treft, dan willen dit soort dingen wel eens gebeuren. Ik zeg niet dat er geen sneeuwballen gegooid moeten worden, nogmaals, ik zeg alleen dat ik niet verrast ben door dit soort acties. Geweld is natuurlijk.

Al deed 'ie op z'n 13e een ingenieursopleiding, als ik een sneeuwbal van 'm tegen m'n hoofd krijg dan word ik daar ook pissig van.
Oud 06-02-2003, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
oja, wat zou pim hier dan tegen doen? Hij heeft alleen gezegd 10.000 asielzoekers en niet meer. hij heeft duidelijk gezegd dat de criminelen van hem mogen blijven en dat we die niet terugsturen naar Marokko ofzo.

en voor strengere straffen is niet alleen Pim, strengere straffen zouden dit toch niet voorkomen hebben.
En jij kunt niet lezen: ik zei niet dat Pim er iets aan zou doen/kon doen/wilde doen. Ik zei dat Pim het goed gezien had. Maar ook zei ik hij geen goede oplossingen had. En natuurlijk heb ik het niet alleen maar over strengere straffen, en natuurlijk was Pim hier niet de enige voorvechter van. Heb ik dat gezegt dan? Nee dus... Het gaat mij er om dat ik zie dat Pim het zo slecht nog niet gezien had als wel vaak gezegt wordt. Maar natuurlijk hadden deze straffen de moord niet voorkomen: heb ik dat gezegt dan? Nee dus: beter lezen...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 12:20
blubblub11
blubblub11 is offline
Citaat:
DarkRaven schreef:
Het staat in het Rotterdams Dagblad, die jongen heette overigens Seder Soares

Het was gebeurd in een van de vele 'probleemwijken' van Rotterdam, waar veel overlast wordt veroorzaakt door jongeren...misschien was hij er ook zo een? En was dit de druppel die de emmer deed overlopen

Zo staat het in het RD
Dit is dus precies wat ik bedoel..Seder zat bij mij op school en er is veelvuldig gezegd dat het een lieve rustige jongen was.Maarja wie zegt wat voor vrienden hij had, in deze buurt zijn de meeste kinderen van 13 echt geen schatjes meer. Ik woon hier zelf en ik weet precies wat voor een buurt het is. Ik heb meerdere keren een aantal mensen op de tv horen zeggen, en deze mensen zaten dan in het bestuur van de hele rotzooi hier, 'op zich is het geen gevaarlijke buurt'. Ik vraag me hier dan bij af waar ze precies vandaan komen, want zo gezellig is het hier niet meer.Of is het zo dat de mensen het niet willen zien?Zoals woensdag bij de stille tocht in een toespraak door onze directrice werd gezegd, als dit de samenleving is, en we behoren samen te leven, is dit geen samenleven meer maar een kwestie van overleven. En ondertussen is degene die geschoten heeft nog niet gepakt, ik vraag me ook diep af wat er in hemels naam gaat gebeuren als het een Nederlander was, er is hier genoeg haat en nijd tussen de allochtonen en autochtonen. Ook al denk je als je op het eerste gezicht zo kijkt...ach dat valt wel meej..ik kan je vertellen het is echt niet zo
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 12:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef:
een dikke sneeuwbal vol op de voorruit van een auto met glad weer kan niet alleen gevaarlijk zijn wat het verkeer betreft maar je schrikt je er ook nog eens de pleuris van.

Het was op een parkeerplaats?

Citaat:

Als je dan net een wat snel op z'n tenen getrapt type treft, dan willen dit soort dingen wel eens gebeuren.

En het is zeker doodnormaal dat je altijd een geladen pistool bij je hebt voor zulke momenten
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 13:48
Verwijderd
nou ehm, als je als zwaar geirriteerd of gefrustreerd bent, en er begint een groepje kleine kutkoters met sneeuwballen op je auto te gooien (wat ZEEEEER irritant is) dan kijk ik er niet raar van op dat je dan je pistool pakt en begint te schieten...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 14:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
nou ehm, als je als zwaar geirriteerd of gefrustreerd bent, en er begint een groepje kleine kutkoters met sneeuwballen op je auto te gooien (wat ZEEEEER irritant is) dan kijk ik er niet raar van op dat je dan je pistool pakt en begint te schieten...
maar waarom heb je in godsnaam een pistool op zak ?!?!?!?!?!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 18:25
plonkie
plonkie is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
en dan nog, dat persoon mag alsnog ni zijn frustaties en of irritaties waarvan we nog ni eens zeker weten OF ie die had ni laten gaan op die kinderen, dei toevallig de verkeerde sneeuwbal op de verkeerde auto gooide
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 20:10
Verwijderd
Citaat:
DeltaOne schreef:
Ik zou er ook niet raar van opkijken als er op een dag iemand met een machinegeweer in de Albert Heijn gaat rondschieten omdat ie geïrriteerd is omdat er weer eens lange rijen zijn en hij altijd in lange rijen staat en zo fokking moe is na een dag hard werken.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 20:43
Nate
Nate is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Het was op een parkeerplaats?
Oh, daar kan niets gebeuren natuurlijk.

Mensen rijden ook wel eens op parkeerplaatsen.

Citaat:
En het is zeker doodnormaal dat je altijd een geladen pistool bij je hebt voor zulke momenten
Ja hoor, ik ben niet tegen wapenbezit. Het is verboden, maar dat is door rood rijden ook, ik weet niet of je daar ook zo gek van op kijkt? Overigens, als dit je zo verbaast, dan wil je misschien niet weten hoeveel mensen illegaal wapentuig in huis hebben, hier in ons veilige kleine Nederland.
Oud 07-02-2003, 21:28
Verwijderd
neej sukkel.....ik zou geen pistool pakken op zon moment, ik zou die jochies een goeie ram geven , maar ja, er zijn nou eenmaal gekken...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 23:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef:
Oh, daar kan niets gebeuren natuurlijk.
Mensen rijden ook wel eens op parkeerplaatsen.

Zo langzaam dat er hooguit blikschade zal zijn als er een botsing is (en dat de remweg enorm kort is).

Citaat:

Ja hoor, ik ben niet tegen wapenbezit.
Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 12:11
Nate
Nate is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Zo langzaam dat er hooguit blikschade zal zijn als er een botsing is (en dat de remweg enorm kort is).
Misschien...

Citaat:

Waarom niet?
Omdat ik het, zoals ik eerder zei, natuurlijk vind dat levende wezens elkaar doden. Plus het houdt een mens alert. Dit soort situaties zijn alleen shockerend omdat het zo'n big deal is in onze veilige samenleving.
Oud 08-02-2003, 19:23
Verwijderd
ik zeg ook niet dat het goed is wat ie deed
en ook niet dat ik hetzelfde zou doen....
ik bedoel met zoveel gekken en van die randdebielen die denken dat je alles mag doen hier, sta ik er niet raar van op te kijken hoor....tis natuurlijk zeer erg, maarja, het begint zon btje normaal te worden in de wereld..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten