Advertentie | |
|
![]() |
|
Dat is héél erg warm. En boven de 55 graden kun je wel degelijk stabiliteitproblemen krijgen. Daarvoor moet je ook een goede koeling hebben, en gebruik maken van hoogwaardig koelpasta en deze goed aanbrengen (een flinterdun laagje).
Het is een fabeltje dat processors 85 graden kunnen worden. De transistoren kunnen inderdaad maximaal 85 graden celcius worden, maar de gemeten temperatuur is dan rond de 65 graden. Hoger dan dat, en de levensduur van je processor zal dramatisch afnemen en kan doorbranden, waarbij ook je garantie vervalt. Mijn advies: zorg voor een goede koeler (met koperen kern) en vind een goede mix tussen temperatuur en voltage (VCORE). En je voltage bepaalt natuurlijk tot hoe hoog je kunt overclocken. ![]()
||
Citaat:
op campzone was mijn proc door de enorme hitte in de tent 75 graden idle en 85 tijdens het gamen maar hij was nog steeds gewoon normaal stabiel (amd tb 1333 in die tijd)
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-02-2003 om 08:56. |
![]() |
||
Citaat:
Als je processor gemeten (interne diode) warmer is dan 65 graden, zal de levensduur van de processor afnemen. In welke mate valt over discussiëren, maar dit is gewoon een feit.
||
Citaat:
ECS maakt mooie goedkope bordjes, maar overclocken is niet hun sterkste kant. Maar alle gratis performance is mooi meegenomen. ![]()
||
Citaat:
Alleen Windows BIOS flash utilities heb ik slechte ervaringen mee. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar als je 't vanuit DOS doet kan d'r vrij weinig fout gaan. Behalve dat plotseling halverwege 't flashen 't NUON er de geest aan geeft of je een verkeerde binary flasht (hoewel dat ook niet zomaar gaat, volgens mij, 't flashprogramma zal gaan piepen). |
![]() |
||
Citaat:
![]() Gelukkig had dat mobo Dual BIOS, wat toen erg van pas kwam. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[PC] Geef je mening over deze 2 pc's! Hydraul!C FunK | 14 | 31-08-2004 15:52 | |
Software & Hardware |
Overclocken fsb, hoever?? boehoe | 4 | 03-09-2003 19:39 | |
Software & Hardware |
amd of intel? BlackMystery | 30 | 27-08-2003 11:23 | |
Software & Hardware |
[Overklokken] FSB op 145 = BSOD? Megadeth | 21 | 09-05-2003 12:09 | |
Software & Hardware |
[Hardware] Mijn nieuwe Pc :) Koen | 41 | 12-03-2003 19:32 | |
Software & Hardware |
win2000&overclocken boehoe | 15 | 27-02-2003 07:52 |