Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2003, 20:05
boehoe
boehoe is offline
Nou heb ik dus al aardig wat previews/benchmarks van de Geforce FX gezien, die zien er dus niet zo gunstig uit. Maarja we weten pas wat ie kan als ie er is. Wat is jullie mening over de kaart? De radeon 9900 pro zal wel stukken beter zijn??¿¿
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2003, 20:21
Enlightenment
Enlightenment is offline
R350 heb ik grote verwachtingen van ja. Maar persoonlijk wacht ik op de R350 zodat de prijzen van de R300 (Radeon 9500-9700) zakken, en koop dan een 9500 of een 9700.

Maar GeForce FX kan ik niet warm van worden, had veel meer verwacht van NV30...
Oud 06-02-2003, 20:28
boehoe
boehoe is offline
Ik zelf had ook grote verwachtigingen van de fx, maar heel kort samengevat is het gewoon een klote kaart.
En het is ook zo vreemd; 9700 pro; core-->325 mhz
fx ; core--> 500 mhz
En dan te bedenken dat de radeon 9700 pro haast nix onder doet aan de geforce fx.
Blijkt toch maar weer dat de core van de fx vet braad is.
en als je dan ook even naar de prijs kijkt voor de fx; ~650 euro
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:39
Verwijderd
Citaat:
@rosf schreef:
Ik zelf had ook grote verwachtigingen van de fx, maar heel kort samengevat is het gewoon een klote kaart.
fx ; core--> 500 mhz
En dan te bedenken dat de radeon 9700 pro haast nix onder doet aan de geforce fx.
ik denk dat ik wacht tot de fx uit is; en dan een geforce 4 voor een tiet koop
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
@rosf schreef:
fx ; core--> 500 mhz
Met citaat reageren
boehoe
boehoe is offline
btw, wel mooi dat er ook es een vrouw is die over compu's en dat shit lult!!! Begon haast te denken dat ze niet bestonden¿¿¿¿¿
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
@rosf schreef:
btw, wel mooi dat er ook es een vrouw is die over compu's en dat shit lult!!! Begon haast te denken dat ze niet bestonden¿¿¿¿¿

hehe
Oud 06-02-2003, 20:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
@rosf schreef:
fx ; core--> 500 mhz
Bedenk wel dat de Radeon 9700 een geheugenbus van 256-bit heeft, terwijl de GeForce FX het moet doen met een 128-bit brede bus. Dit scheelt enorm in geheugenbandbreedte, wat voornamelijk de performance van een kaart bepaalt. En met een dubbel zo brede bus is moeilijk tegenop te boksen, zelfs met het (dure) DDR-II geheugen van de GeForce FX.
Oud 06-02-2003, 20:46
boehoe
boehoe is offline
dat was natuurlijk weer ff een opmerking van nix
maar het gaat om het idee :-)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:47
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
@rosf schreef:
dat was natuurlijk weer ff een opmerking van nix
maar het gaat om het idee :-)

Welke opmerking had je het over?
Oud 06-02-2003, 20:52
boehoe
boehoe is offline
men eigen; over die van; dat er ook eindelijk es een vrouw was die over compu lulde.

waarom ik dat zei weet ik ook niet.
ik denk omdat er bij mij geen enkele meid is die een fuck verstand heeft van compu.
kijk , et is altijd mooi meegenomen als je een vriendin hebt die er ook interesse voor heeft.
Oja, ook nog wat, ik zit dus in sneek op school op de afdeling techniek(~700 jongens op die school) en 3 vrouwen (waarvan 2 pot) nou, ik zal je zeggen, dat is leuk
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:52
LB06
LB06 is offline
Ik verwacht dat de FX toch het onderspit zal moeten delven. Zelfs de R9700pro wint in sommige (p)reviews op heel wat vlakken van de Geforce FX 5800 ultra.

Ik zie de toekomst zonnig tegemoet voor ATI.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:57
boehoe
boehoe is offline
Citaat:
Bedenk wel dat de Radeon 9700 een geheugenbus van 256-bit heeft, terwijl de GeForce FX het moet doen met een 128-bit brede bus. Dit scheelt enorm in geheugenbandbreedte, wat voornamelijk de performance van een kaart bepaalt. En met een dubbel zo brede bus is moeilijk tegenop te boksen, zelfs met het (dure) DDR-II geheugen van de GeForce FX.
Dat is ook nog zo. Jammer van Nvidia, ze hadden gelijk een kaart moeten maken met 256 mb ddr2 geheugen met 256 bit geheugenbus. Dan hadden ze hoog en droog gezeten.
Maar ATI heeft ook nog een voordeel; ze hebben veel ervaring op kunnen doen met de komst van de Gamecube (met een ATI kaart erin)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 21:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
LB06 schreef:
Ik verwacht dat de FX toch het onderspit zal moeten delven. Zelfs de R9700pro wint in sommige (p)reviews op heel wat vlakken van de Geforce FX 5800 ultra.

Ik zie de toekomst zonnig tegemoet voor ATI.
Vooral FSAA (Anti Aliasing) is de Radeon veel beter in dan de GFFX.
Oud 06-02-2003, 21:30
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
@rosf schreef:
Oja, ook nog wat, ik zit dus in sneek op school op de afdeling techniek(~700 jongens op die school) en 3 vrouwen (waarvan 2 pot) nou, ik zal je zeggen, dat is leuk
Haha, nou ik moet je teleurstellen.. ik vorm geen uitzondering; ik heb een vriendin
Oud 06-02-2003, 21:38
de postbode
de postbode is offline
tsja, het blijft altijd gissen naar de prestaties van nieuwe hardware. de fx bewijst dat maar weer eens. toch zou ik de fx niet helemaal afschrijven. met een goede set drivers en spellen (en benches) die gebruik maken van de uitgebrijde programeer mogelijkheden van de fx zou er nog best wat winst uit kunnen komen. de temperatuur die de kaart maakt blijft natuurlijk een erg probleem iig een goede reden om 'm links te laten liggen. ik had volgens mij ergens gelezen dat de temperatuur ook vor een groot deel van het ddr2 geheugen zou komen. ddr2 is gemaakt om op minder voltage te werken dan ddr1 maar op de fx zou er nog gewoon ddr1 voltage zijn gebruikt. vandaag de hoge temperaturen. ik weet het dus niet zeker, weet ook niet meer waar ik het vandaag heb maar zoiets stond me bij
de 9900 blijft dus gewoon gissen. we zien het over een maandje wel.

-de postbode-
Oud 06-02-2003, 21:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
de postbode schreef:
de 9900 blijft dus gewoon gissen. we zien het over een maandje wel.

-de postbode-
ATi Radeon 9900 wordt op 12 maart al geïntroduceerd!

http://www.tweakers.net/nieuws/25362/?highlight=9900

=)
Oud 06-02-2003, 23:48
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
De GF FX lijkt inderdaad op een flop uit te draaien. Zeker als de R350 qua performance beter presteert dan de FX, tegen dezelfde of lagere prijs. Ik geloof namelijk niet dat ATi 'm voor meer dan 650 euro op de markt brengt..
Oud 07-02-2003, 00:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Havock schreef:
Oo.. hoef ik alleen maar mijn tiet af te geven en krijg ik dan een videokaart?

(sorry,... beetje melig )
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 00:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
@rosf schreef:
Ik vind het ook leuk om erover te lullen, maar of het waar is wat ik lul?!?!

(en nu hou ik op met off-topic te posten)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 00:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Haha, nou ik moet je teleurstellen.. ik vorm geen uitzondering; ik heb een vriendin
Hehe

Dan ben ik die uitzondering
(maar jij weet veel meer van computers )

oops weer off-topic
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 07:41
Blizz
Blizz is offline
Offtopic: komt er ook iets nuttigs uit jou gatara

als je er niks van weet maar toch interessant wilt klinken doe dan net alsof zoals iK:

zou het niet zo zijn dat als over een half jaar vele nieuwe technieken 'standaard' zijn geworden in computersystemen waar de fx wel stukken beter mee overweg kan dan de radeon, ik weet niet hoe lang radeon van plan is door te gaan met deze serie? iig ik had ergens opgevangen dat de geforce fx een aantal eigenschappen heeft die de radeon niet heeft, dan bedoel ik in de gpu herself, niet in het geheugen enzo, maar zoiets als het verschil maakte tussen de geforce 2 en de geforce 3 , infinite engine ofzo?
Als dat zo is dan zou ik liever nu een paar pleuros extra betalen voor een kaart die meer techniek in huis heeft om in de nabije toekomst aardig uit de voeten te kunnen, dan een kaart te kopen die alle technieken van nu uberl33t beheerst voor die paar pleuros minder.
Oud 07-02-2003, 10:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Blizz schreef:
Offtopic: komt er ook iets nuttigs uit jou gatara

als je er niks van weet maar toch interessant wilt klinken doe dan net alsof zoals iK:

Citaat:

zou het niet zo zijn dat als over een half jaar vele nieuwe technieken 'standaard' zijn geworden in computersystemen waar de fx wel stukken beter mee overweg kan dan de radeon, ik weet niet hoe lang radeon van plan is door te gaan met deze serie?

Mm..ik haat dit soort dingen. Net zoals het geheugen...... Voor een nieuwe computer kan ik niet mijn SDRAM meenemen, omdat DDR het overgenomen heeft.
En in de computerwereld is er in principe een versnelde VHS/video2000 rivaliteit aan de gang, waarbij het uiteindelijk maar 1 wint. Maar welke?

Citaat:

iig ik had ergens opgevangen dat de geforce fx een aantal eigenschappen heeft die de radeon niet heeft, dan bedoel ik in de gpu herself, niet in het geheugen enzo, maar zoiets als het verschil maakte tussen de geforce 2 en de geforce 3 , infinite engine ofzo?

De vraag restdan: is dat wel revolutionair genoeg of komt Radeon niet binnenkort uit met een nieuwe kaart die dit ook bezit, maar dan nog veel beter?

Citaat:

Als dat zo is dan zou ik liever nu een paar pleuros extra betalen voor een kaart die meer techniek in huis heeft om in de nabije toekomst aardig uit de voeten te kunnen, dan een kaart te kopen die alle technieken van nu uberl33t beheerst voor die paar pleuros minder.
Mwah.. dat worden dan heel wat euro's meer
(en is het het waard? Denk je niet dat je dure computer zo weer is ingehaald door nieuwe technieken?)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 10:32
boehoe
boehoe is offline
1 ding weet ik wel, deze core van de fx heeft geen toekomst.
Ze hebben notabene een pci cooler nodig om dat ding nog te kunnen laten werken, anders word ie te warm. En we weten allemaal wat een hete core betekend-->slechte architectuur. Want dit is een nieuwe core in de geforce reeks, en als ie nu al zo warm word, hoe komt het straks dan met de nv31 en nv34??¿¿¿ Ik hoop nie dat ze daar dezelfde core voor gaan gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 16:02
Blizz
Blizz is offline
Citaat:
@rosf schreef:
1 ding weet ik wel, deze core van de fx heeft geen toekomst.
Ze hebben notabene een pci cooler nodig om dat ding nog te kunnen laten werken, anders word ie te warm. En we weten allemaal wat een hete core betekend-->slechte architectuur. Want dit is een nieuwe core in de geforce reeks, en als ie nu al zo warm word, hoe komt het straks dan met de nv31 en nv34??¿¿¿ Ik hoop nie dat ze daar dezelfde core voor gaan gebruiken.
dat ie een pci slot inslikt haalt me niks uit, door huidige koelers past er zoiezo al niks in dat pci slot, misschien een netwerkkaart, maar zelfs dat niet denk ik
Oud 07-02-2003, 17:08
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Blizz schreef:
dat ie een pci slot inslikt haalt me niks uit, door huidige koelers past er zoiezo al niks in dat pci slot, misschien een netwerkkaart, maar zelfs dat niet denk ik
ja, dat iedereen steed met dat argument komt verbaast mij ook wel een beetje. met een 9700pro ben je dat pci slot ook wel kwijt, niet dat er zo'n stofzuiger voor hangt maar een beetje lucht boven je koeler is wel fijn voor de koeling .
Oud 07-02-2003, 21:24
Verwijderd
Bovendien gold dat al vanaf de GeForce2 GTS-serie, want ook die werkten een stuk beter wanneer je het PCI-slot eronder vrij liet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten